Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.908
    Antall liker
    11.297
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    " On virtually every application on a new cable, there was a nearly immediate increase in transparency and resolution, but also a very forward presentation that made me feel like I was in one of the front rows at a live performance. "

    Trøste og bære..... for ikke å påkalle diverse guder... Man må vel anta at etter å ha "behandlet" alle kablene, så satt vel bandet i stua til slutt......
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Dette kan jo bare virke 😁

    COMPONENT PERCENTAGE CAS No. 1. Palladium Nanopowder (Pd, 99.95%, 15 nm) 10% 7440-05-3 2. Rhodium Nanopowder (Rh, 99.95%, 15 nm) 10% 7440-16-6 3. Platinum Nanopowder (Pt, 99.95%, 15 nm) 10% 7440-06-4 4. Ruthenium Nanopowder (Ru, 99.95%, 15 nm) 10% 7440-18-8 5. Iridium Nanopowder (Ir, 99.95%, 15 nm) 10% 7439-88-5 6. Gold Nanopowder (Au, 99.95%, 15 nm) 10% 7440-57-5 7. Silver Nanoparticles 10% 7440-22-4 8. Graphene Nanoplatelets (95+%, thickness 2-8 nm, 3-6 layers) 10% 308068-56-6 9. Conductive Polymer 10% Not Applicable 10. Shungite 10% Not Applicable
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.708
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    " On virtually every application on a new cable, there was a nearly immediate increase in transparency and resolution, but also a very forward presentation that made me feel like I was in one of the front rows at a live performance. "

    Trøste og bære..... for ikke å påkalle diverse guder... Man må vel anta at etter å ha "behandlet" alle kablene, så satt vel bandet i stua til slutt......
    Kari Bremnes på fanget 😁😁😁
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.827
    Antall liker
    16.006
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hvis feriepengene har gjort at kontoen er for full, så er det noen som har ett tweak som hjelper.

     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Litt fascinerende at den må "brennes inn" i åtte måneder eller så før man kan forvente noen effekt.

    Mye annet fint på produsentens hjemmeside også.
    Legg merke til "synergien" ved å kjøpe full pakke.
    For optimal results, the Vertical Enhancement Spaceship Unit can be used in conjunction with the Universal Enhancement Spaceship Unit.
     
    Sist redigert:

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.560
    Antall liker
    3.098
    Sted
    Oslo
    Litt fascinerende at den må "brennes inn" i åtte måneder eller så før man kan forvente noen effekt.

    Mye annet fint på produsentens hjemmeside også.
    Legg merke til "synergien" ved å kjøpe full pakke.
    Det er en del fascinerende likhetstrekk mellom formuleringene der og i deler av HiFi-bransjen, ja.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.908
    Antall liker
    11.297
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er noe besynderlig over alle disse merkelige påfunnene, som nesten uten unntak fører til "bedre" lyd..... Mrk at jeg skriver "nesten", for det er nokså sjelden å se at noe blir verre....
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.133
    Antall liker
    10.599
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Husk å brenne inn nettverks kablene dine i minst 200t
    The manufacturer recommends a break-in period of minimum 100 hours, but points out that optimal results are obtained after about 200 hours of use.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Husk å brenne inn nettverks kablene dine i minst 200t
    De sammenligner USB med nettverkskabel, og nesten som at nettverkskabel er noe nytt..?
    Nå er vel nettverk standarden ganske gammel sammenlignet med USB. Også står det at "high-end" systemer har bare kablet, her er det nok latskapen som rår og utviklingen/kompetansen det skorter på hos enkelte merker spør du meg som bare tar seg overbetalt for egentlig utgående/utdøende standarder.

    100Mbit SFP på fiber ble dyrere for noen år siden enn 1Gbit, det er ikke det samme som at den er bedre. Året før så var det vel 4-5 ganger dyrere med 1Gbit og året før der 10 ganger så dyrt, men når man legger ned produksjonen av utdøende standarder så presser dette gjerne prisene opp og 100mbit er nå blitt 5-10x dyrere enn 1Gbit. 1Gbit er nå billigere enn 100mbit var på det rimeligste. Pris og ytelse i denne sammenheng er to vidt forskjellige ting, nyere er stort sett bedre og dyrere er ikke nødvendigvis utslagsgivende for hvor bra produktet egentlig er.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Husk å brenne inn nettverks kablene dine i minst 200t
    Jeg legger også merke til at de, som stort sett alle andre produsenter av «audiofile» nettverkskabler, bruker «field mountable» RJ-45 med krympeslange utenpå. Har ikke disse produsentene råd til å kjøpe korrekt termineringsverktøy?

    Men anmelderen er jo ærlig der det teller, det skal han ha.
    the LAN standard was a novelty to me
    Mmmm, coax 10BASE2 låter nok enda bedre.
     
    Sist redigert:

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Jeg legger også merke til at de, som stort sett alle andre produsenter av «audiofile» nettverkskabler, bruker «field mountable» RJ-45 med krympeslange utenpå. Har ikke disse produsentene råd til å kjøpe korrekt termineringsverktøy?

    Men anmelderen er jo ærlig der det teller, det skal han ha.


    Mmmm, coax 10BASE2 låter nok enda bedre.
    Mange nuggets i den testen. Jeg liker spesielt "the Ethernet, also known as LAN" og "„Ethernet” sound"
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Bare det fungerer med kun halv duplex så! Full duplex, nei fy og pføy. Blir så mye støy motsatt vei av elektronene der..
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Ganske enkelt: Avstemningen av et bassreflekssystem avhenger av både vekten av "luftpluggen" i røret og elastisiteten i "luftfjæra" i kassen. Endrer du trykk, temperatur eller fuktighet, så påvirker du de størrelsene. Da vil ting endre seg, om enn ganske lite. Det er i det minste helt reelle endringer.

    For å få noe særlig utbytte av "japansk luft" forestiller jeg meg at det hele må stenges inne i en container som sveises hermetisk tett før den går på båten, og det kan bli litt upraktisk. Men jeg har en liten hermetikkboks med San Francisco-tåke liggende noe sted. Kanskje anlegget låter bedre hvis jeg plasserer den ved den ene høyttaleren?
    Du er inn på noe dær.
    Andre Perrault sa også at en også kunne legge litt demping(ull) i enden av basreflekrøret for å ''tune'' litt dær også. Det er jo en balanse og kontroll mellom element og portfrekvens. Ellers så sies det at resonanstoppene mellom kanseleringen av elementet skal være mest mulig jevne. Noe som forteller om porten har ''riktig'' lengde. Ellers så må men vel lytte seg frem.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.341
    Sted
    Østfold
    Bare det fungerer med kun halv duplex så! Full duplex, nei fy og pføy. Blir så mye støy motsatt vei av elektronene der..
    Men etter hvert blir det veldig fult i elektronboksen i mottaksenden. Da kan det være greit med duplex så det renner noen tilbake igjen også. Litt som når brusbilene tok med seg tomflasker på returen. Skulle vært kabelpusher jeg!
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Føler en litt skambelagt skadefro over denne tråden. Mest fordi det selvsagt ikke er en tweak som er over the top og det er alltid noen som tror på dem. Vet jeg burde skamme meg, men gjør det ikke. Finner nede fleste av produktene som direkte fantasifulle og til tider svært morsomme.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Føler en litt skambelagt skadefro over denne tråden. Mest fordi det selvsagt ikke er en tweak som er over the top og det er alltid noen som tror på dem. Vet jeg burde skamme meg, men gjør det ikke. Finner nede fleste av produktene som direkte fantasifulle og til tider svært morsomme.
    Fortreffelighet er ordet. Den sitter som en kule hver gang det postes her. Deres egen vel og merke...
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Du er jo en av dem som setter egen fortreffelighet over det du kaller "boklig lærdom", og det er jo nettopp denne holdningen som gjør at det åpnes opp for svært spekulative produkter.
    Det bygger på en misforståelse. Jeg er ansatt i et Fact-team. Det er forskningsbasert.
    Kompetansekravet er erfaringsbakgrunn, og ikke boklig lærdom.
    Det er tilbakemeldinger fra mennesker jeg jobber med jeg har referert til.
    Jeg setter ikke meg selv over boklig lærdom. Jobber bare med folk med meget mye boklig lærdom, og jeg lærer veldig mye av de.
    Min veileder er klinisk psykolog med doktorgrad, og jeg er med i et forskningsprosjekt ledet av ei med doktorgrad.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du har bakgrunn fra psykologi burde du jo intuitivt forstått hva som ligger bak disse produktene og hvorfor det er mulig å selge slikt svada...
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Hvis du har bakgrunn fra psykologi burde du jo intuitivt forstått hva som ligger bak disse produktene og hvorfor det er mulig å selge slikt svada...
    Støtter ikke opp om alle mulige produkter heller, men driver ikke fornektelse av lyttetester og sanseinntrykk. Selv om du hevder at alt er illusjoner, kan ikke jeg godta det.
    Det er en rad med produkter her som ikke hører hjemme i en sånn tråd.
    Så for eksempel re-klokkeren til Denafrips her på siden, og da tenker jeg ja vel, akkurat.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    790
    Antall liker
    341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Støtter ikke opp om alle mulige produkter heller, men driver ikke fornektelse av lyttetester og sanseinntrykk. Selv om du hevder at alt er illusjoner, kan ikke jeg godta det.
    Det er en rad med produkter her som ikke hører hjemme i en sånn tråd.
    Så for eksempel re-klokkeren til Denafrips her på siden, og da tenker jeg ja vel, akkurat.
    Hva testet du Denafrips reklokker på?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Selv om du hevder at alt er illusjoner, kan ikke jeg godta det.
    Hmmm, det er vel heller sånn at selve kjernen i denne hobbyen er å frembringe en illusjon.

    De fleste av oss har to-kanals avspillingskjeder, hvor to stasjonære høyttalere på en eller annen måte greier å skape en illusjon av et panoramisk lydbilde. Minstekravet er jo at det er en illusjon av en vokalist og/eller noen instrumenter i sentrum mellom høyttalerne. Det er en illusjon i lytterens hode, ettersom det hverken står noen vokalist eller noen høyttaler der. I noen tilfeller lykkes vi med å frembringe en illusjon av et sømløst lydpanorama som strekker seg fra vegg til vegg, tilsynelatende uten at det har noe med de synlige høyttalerne å gjøre. Artister og instrumenter kan befinne seg utenfor eller mellom høyttalerne, kanskje også med en illusjon av plassering i høyde og dybde, ikke bare på den rette streken gjennom høyttalernes akustiske sentrum. Så kan vi sikkert diskutere hva som er best egnet til å fremkalle den illusjonen i lytterens hode.

    Men det står faktisk ingen vokalist mellom høyttalerne mine nå, enda jeg kan høre helt tydelig at hun står nettopp der. Bare stol på ørene. :)
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Støtter ikke opp om alle mulige produkter heller, men driver ikke fornektelse av lyttetester og sanseinntrykk. Selv om du hevder at alt er illusjoner, kan ikke jeg godta det.
    Jeg har aldri hevdet at alt er illusjoner. Men nå finnes det enkle metoder for å skille reelle forskjeller fra illusjoner. Klarer man ikke å dokumentere hva man hører har psykologien de forklaringsmodellene som trengs....
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Hmmm, det er vel heller sånn at selve kjernen i denne hobbyen er å frembringe en illusjon.

    De fleste av oss har to-kanals avspillingskjeder, hvor to stasjonære høyttalere på en eller annen måte greier å skape en illusjon av et panoramisk lydbilde. Minstekravet er jo at det er en illusjon av en vokalist og/eller noen instrumenter i sentrum mellom høyttalerne. Det er en illusjon i lytterens hode, ettersom det hverken står noen vokalist eller noen høyttaler der. I noen tilfeller lykkes vi med å frembringe en illusjon av et sømløst lydpanorama som strekker seg fra vegg til vegg, tilsynelatende uten å ha noe med de synlige høyttalerne å gjøre. Artister og instrumenter kan befinne seg utenfor eller mellom høyttalerne, kanskje også med en illusjon av plassering i høyde og dybde, ikke bare på den rette streken gjennom høyttalernes akustiske sentrum. Så kan vi sikkert diskutere hva som er best egnet til å fremkalle den illusjonen i lytterens hode.

    Men det står faktisk ingen vokalist mellom høyttalerne mine nå, enda jeg kan høre helt tydelig at hun står nettopp der. Bare stol på ørene. :)
    Jeg snakker om at man mener forbedringer er en illusjon, altså innbilning og ikke reell.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn