Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Synd ikke Fläskkvartetens beste finnes på nettet (1m lysende rosa kuk vokser ut av kostymet til heftige rytmer) - live på scenen, meanwhile, vi får klare oss med hjemmesheika fløyte.... minner meg litt om ku og kylling....






     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23

    Her er en VIRKELIG klassiker fra vår venn Roman Bessnev...... :LOL: :LOL:



    Wilson Audio and the Moore's law

    It said that no one ever lost money investing in the idiocy of American consumers. Which company emblemifies the American audio consumption better then Wilson Audio? The Moore's observation, that for some stupid reasons is being called ”law”, suggests that possessing power of PC increased exponentially, doubling each 18 month. I think the investment of Wilson Audio Clan (distributors, dealers, publishers, writers-promoters) into the deaf and brainless indifference of audio public does follow the Moore's law as each 18 month Wilson crate a new “hurricane in a vine glass” - or introducing a new “revolutionary” speaker.

    I do not follow precisely what Wilson does but I remember that they has a dozen of Watt/Pappy 5 versions, then there were many versions #6 then #7, then Watt/Pappy got “transvestited” into a number versions (!!!) of Sofias, Selenas, Natashas, Annas and Casandras. Each of the releases was fallowed the same unavoidable pattern:

    1) An appointed audio-writing whore publish some “idiocy was adjectives” in a pre-feed audio resource about an god sound of some kind “expensive model”. No one case to sell them in US - they are foe Arabs and Asians.

    2) Immediately after that Wilson announce a new revision of the “less expensive model” where “the ideas from more expensive model were used”

    3) The release is unavoidably buttered-up with a story that David Wilson was hijacked by aliens and while he was exposed to medical experiments in the Flying Sourcer he suddenly discover what sound is all about.

    4) The Wilson market department write long manuals to Wilson Dealers training them to convince this customer that in the coming model the electricity flows in the NEW Wilson crossover not with 0.8849292 of speed of light but 0.0000000092 times faster.

    5) The new Wilson dealers buy from retire Wilson dealers a phone book, paying $70 for each contact with older Wilson model.

    6) David Wilson circles in his office a day in calendar with a red marker, putting on a rubber glove and squeezing Vaseline on his middle finger.

    7) A Wilson distributor calls to his boat dealer and say the now he can afford 3 feet longer yacht.

    Now, Wilson about to release his new “revolutionary” 18 month expectancy – they call it Sasha, which will join the harem of Sofia, Selena, Natasha, Anna and Casandra. The speaker will have a secret driver that was made from a pulp of ostrich’s hair and will have a port that will disperse antimatter pressure.

    The 323 Audio-morons in Ohio, Washington Nebraska, and update NET will hear about the upcoming Wilson Sasha, look at their long due to be updated Watt/Pappy and will turn their pants around, having zippers on behind…
    The Cat




     

    Nidaros

    Ble medlem
    27.12.2014
    Innlegg
    246
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Ferietid. Lite på nett. Gikk på hifisentralen.no uten å legge merke til at jeg var avlogget. Leste litt i denne tråden, og etter siste innlegg i tråden "Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?" lå denne annonsen:


    1626850174094.png



    Jeg skjønner at hifisentralen.no sikkert deltar i et annonsenettverk der man ikke styrer annonsørene selv, legger absolutt ikke noe ansvar på hifisentralen.no. Men samtidig trenger man sannelig ikke gå over bekken etter vann for å finne materiell til denne tråden. :)
     

    fuzzroffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2020
    Innlegg
    330
    Antall liker
    437
    Sted
    Stavanger
    Ferietid. Lite på nett. Gikk på hifisentralen.no uten å legge merke til at jeg var avlogget. Leste litt i denne tråden, og etter siste innlegg i tråden "Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?" lå denne annonsen:


    Vis vedlegget 735543


    Jeg skjønner at hifisentralen.no sikkert deltar i et annonsenettverk der man ikke styrer annonsørene selv, legger absolutt ikke noe ansvar på hifisentralen.no. Men samtidig trenger man sannelig ikke gå over bekken etter vann for å finne materiell til denne tråden. :)
    Vill gjetting fra min side, men jeg tror ikke den greia er NEMKO-godkjent.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.225
    Sted
    Østfold
    Denne er vel minst like aktuell i dag som den gang da....

    Bransjerådet er tydeligvis fortsatt såpass ferskt at det gjenstår litt arbeid før de er i mål...
     

    Gradoman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2008
    Innlegg
    60
    Antall liker
    36
    Den japanske luften er veldig gjennomsiktig og transparent. Den siver ut gjennom disse grillene i topplokket på Accuphasen min uten at jeg legger merke til den en gang.
    Den beste lufta er luft som har vært låst inn i Grønlandsisen i årtusener. Tappet i et vakuum-miljø og fukt-kontrollert. Klarere luft får du ikke! PM meg om du er interessert.
     

    Nidaros

    Ble medlem
    27.12.2014
    Innlegg
    246
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Den luften passer best til gammel-dans.
    Om noe kan få til å gjengi overtonene i et trekkspill på rett måte, da er jeg med! Å gjengi det treblåsinstrumentet på en troverdig måte på innspilt musikk må være noe av det vanskeligste som finnes. Jeg har enda ikke hørt noen som helt har fått det til.

    (Nå vil det sikkert rase på med anti trekkspillvitser og ønsker om tweak som i sin helhet fjerner lyden av trekkspill fra innspilt musikk, så jeg ler litt nå før det skjer og håper det holder med det. :) )
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Neida
    Om noe kan få til å gjengi overtonene i et trekkspill på rett måte, da er jeg med! Å gjengi det treblåsinstrumentet på en troverdig måte på innspilt musikk må være noe av det vanskeligste som finnes. Jeg har enda ikke hørt noen som helt har fått det til.

    (Nå vil det sikkert rase på med anti trekkspillvitser og ønsker om tweak som i sin helhet fjerner lyden av trekkspill fra innspilt musikk, så jeg ler litt nå før det skjer og håper det holder med det. :) )
    Neida, trekkspill er et suverent instrument til Louisiana Cajun musikk, og Argentinsk Tango, heter vel Bandoneon da, men er en nær slektning
    Skotske sekkepiper derimot.......
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det var hausten 1972, nokre månadar etter at eg hadde kjøpt mi tredje Creedenceplate. Eg var på jakt etter den fjerde, i platebutikken på Nordfjordeid. Ikkje rare platebutikken, Hestenesen (han er der faktisk endå, men sel ikkje vinyl, berre kvitevarer (og litt brunt, kanskje) hadde berre eit stativ av same storleik som ei bruskasse, og det var ikkje meir Creedence der kunne det konstaterast etter ei rask gjennomblading. Men så vart eg merksam på noko rart. Prudence "Tomorrow may be vanished Victoria så bærre pass dæ". Det var denne norske gruppa som hadde gått til topps på Europatoppen med låten "mild grey Fog". Spennande! Eg måtte berre ha plata, og omdisponerte heile Creedencebudsjettet.
    Seinare kom Prudence til Måløy, og Faderen var grei nok til å køyre meg og sju kameratar i varebilen. Og for eit show. Kjem aldri til å gøyme då dei sette på stroboskoplampen og kasta tverrfløyta opp i lukta.
    Sidan den gong har eg vore trønderrockefan.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Det var hausten 1972, nokre månadar etter at eg hadde kjøpt mi tredje Creedenceplate. Eg var på jakt etter den fjerde, i platebutikken på Nordfjordeid. Ikkje rare platebutikken, Hestenesen (han er der faktisk endå, men sel ikkje vinyl, berre kvitevarer (og litt brunt, kanskje) hadde berre eit stativ av same storleik som ei bruskasse, og det var ikkje meir Creedence der kunne det konstaterast etter ei rask gjennomblading. Men så vart eg merksam på noko rart. Prudence "Tomorrow may be vanished Victoria så bærre pass dæ". Det var denne norske gruppa som hadde gått til topps på Europatoppen med låten "mild grey Fog". Spennande! Eg måtte berre ha plata, og omdisponerte heile Creedencebudsjettet.
    Seinare kom Prudence til Måløy, og Faderen var grei nok til å køyre meg og sju kameratar i varebilen. Og for eit show. Kjem aldri til å gøyme då dei sette på stroboskoplampen og kasta tverrfløyta opp i lukta.
    Sidan den gong har eg vore trønderrockefan.
    Ja jaja, skal ikke mye til for å glede ung gutter i havgapet, stortorsk på kroken, ein kikk under stakken på nabo jenta eller riksÅge på en scene
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Er det ikke vanlig at disse marratonerene skiter på seg underveis da? Pluggen skall kanskje holde skiten på plass. Not DAT I knÅWW.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Ja jaja, skal ikke mye til for å glede ung gutter i havgapet, stortorsk på kroken, ein kikk under stakken på nabo jenta eller riksÅge på en scene
    Åge møtte eg seinare. Han sytte for at bandet eg var i, fekk platekontrakt og produserte for oss. Kjempekar. Ei lang historie som eg kanskje fortel ein gong...
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Er uføretrygdede sine meninger mindre verdt?
    Kanskje ett system er på sin plass. Under 450k i årsinntekt gir deg tilgang til å trykke Liker. Opp til 850k gir deg tilgang til å skrive innlegg og alt over er å regne som fortellere av det ene sannhet.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.225
    Sted
    Østfold
    Svar nei ville jeg si, folk sitter på sine små tuer og forsvarer kun de er hjernevasket med, samt mye uføretrygdet netttroll her på HS som ellers i samfunnet
    Så det du i prinsippet sier er at det er ingen her som kan noe som helst, vi er alle hjernevasket, og tweakene som ramses opp i denne tråden har trolig samme positive effekt på lyden som hva du enn måtte finne på av endringer i for eksempel drivere, forsterkere, filtre, akustikk osv?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.225
    Sted
    Østfold
    Er uføretrygdede sine meninger mindre verdt?
    Kanskje ett system er på sin plass. Under 450k i årsinntekt gir deg tilgang til å trykke Liker. Opp til 850k gir deg tilgang til å skrive innlegg og alt over er å regne som fortellere av det ene sannhet.
    Et slikt system har vi jo allerede. Det kalles "den norske stat".
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    915
    kast bort titalls tusen på en ps audio powerplant. ingen effekt på utstyret whatsoever. iallefall ikke for p300

    "Up until now we have tested a number of devices that reduce AC noise/distortion only to find them do nothing for the output of audio products. In this little research project, we went the other way, producing very dirty AC feed. Yet three devices from very different origins show zero, and I mean zero, dependency on AC quality"
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn