Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.348
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Tipper de sitter og ler rått når de første ordrene detter inn. Og dessverre gjør de nok det også…

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.348
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Denne transformerer solstråler til noe fordelaktig for ditt audiosystem! Ikke verst må jeg si...

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.427
    Denne transformerer solstråler til noe fordelaktig for ditt audiosystem! Ikke verst må jeg si...

Den nye ATM Carbon ble eksplisitt stemt for det nye FEQ Carbon med sine banebrytende ULF-frekvenskombinasjoner. Likevel er det også en betydelig forbedring i forhold til RØDE og GRØNNE minibanker når de brukes med Atmosphere Acoustic Field Generators.

Når du plasserer ATM Carbon på toppen av FEQ Carbon, lager du en mer naturlig holografisk skala med et lavere oppfattet støygulv for uanstrengt lyd der vokal og instrumenter tar på seg naturtro klang. I tillegg forbedres frekvensutvidelsen fra bunn til topp, der høye frekvenser ser ut til å forfalle til et mye større rom, og bassnoter er bedre kontrollerte og mer virkningsfulle. Tenk på ATM Carbon som en turbolader for den nye FEQ Carbon.

Tilgjengelig med en 30-dagers pengene-tilbake-garanti uten risiko, slik at du kan bekrefte ytelsen før du tar en endelig beslutning.
    Morsomt når Windows oversetter teksten 😄

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.039
    Sted
    Sortland
    Ikke det engang. Bare en kort bit med maksimert overflateareal for å øke skinneffekten, den som andre kabelprofeter mener må minimeres, men som uansett ikke har noen nevneverdig betydning for audiofrekvenser.

Lykke til med CE-merking av det der, forresten.
    Nei - nå misforstår du; poenget er at de høyfrekvente forstyrrelsene flykter ut av rillene slik at de forsvinner i løse luften.
    Smart løsning - ikke sant?
    (ehhh....'markedsføring' skulle det selvsagt være.)

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.341
    Torget vurderinger
    1
    Nesten gratis… garantert bedre enn alle andre switcher når den koster såpass
    The Nordost QNET will provide a data transfer rate of 1 Gbps (1000BASE-T standard). Three out of five ports support it with auto-negotiation. The remaining two operate in the 100BASE-TX standard.

Autonegotiation og gigabit har vært ganske standard på alle switcher med 5 porter til 200,-... Siden tidlig 2000-tall. Skjønner ikke hvilket gammelt drit de bruker av chipset på alle disse "highend audiofil" produktene, men det er nok noe overskudds lager kjøpt billig i kina.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.766
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    De må jo begynne et sted. Er nok ikke styrken dette med nettverk.

Sober

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Antall liker
    372
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Bare vent på den oppgraderte versjonen til dobbel pris..

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.716
    Sted
    Østfold
    Interessant hvordan jitter plutselig er blitt et problem på synkron overføring av pakkedata med verifikasjon.

Forøvrig er jo de tre egenskapene de trekker frem i kabelvideoen viktige, men det er også induktansen. Blant kablene som håndterer det best er grov strømkabel med helt vanlig kobber. Men de kan jo tidvis komme opp i over 100kr pr meter. Skjønner jo at ikke alle vil ta seg råd til det.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.341
    Torget vurderinger
    1
    Induktansen er også viktig på nettverkskabel den, men det er derfor man har standarder. Følger man standarden på terminering så fungerer det. Følger man ikke standarden og det bare fungerer, så vil det bare fungere 10-20 meter kanskje uten noen problemer men man får da ikke brukt det helt opp til 100 meter som er mer eller mindre maks.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.308
    Torget vurderinger
    2
    PS Audio

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.322
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Dette er ganske underholdende:

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.313
    Torget vurderinger
    0
    Rakettoppskytninger? Bra med bass og dynamikk.
    Har liggende et spor med "Rocket Launch", men egner seg ikke for de som mangler dypbass... ;)

"How loud is space rocket launch?
    That said, a large rocket launch will be around 180 decibels, which is only 14 decibels below the loudest possible sound. In short, it's about as loud as loud gets."

P

parafinoksen

Gjest
    Har liggende et spor med "Rocket Launch", men egner seg ikke for de som mangler dypbass... ;)

"How loud is space rocket launch?
    That said, a large rocket launch will be around 180 decibels, which is only 14 decibels below the loudest possible sound. In short, it's about as loud as loud gets."
    Jo, men de siste 14 dB-ene får du til med nye dempeføtter og noen fete strømkabler.

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.313
    Torget vurderinger
    0
    Men hvis jeg var ute etter noe high-end proteinpulver, så hadde jeg definitivt tatt råd fra han seriøst.
    Tja....det ser ut som det er lenge siden brystmuskulaturen og six-packen var trimmet på den kroppen der..... ;)

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.601
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Lydnivået fra raketter varierer naturlig nok med rakettype.... jeg målte 137dB på 300m avstand, en gang på 90-tallet.... En Saturn5 er nok noen hakk verre... ;)
    Kretskort ja.... fornavn, - noen jeg kjenner? Onde tunger vil ha det til at jeg har stått i jobben altfor lenge...:cool:

DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    3.411
    Sted
    Oslo
    Lydnivået fra raketter varierer naturlig nok med rakettype.... jeg målte 137dB på 300m avstand, en gang på 90-tallet.... En Saturn5 er nok noen hakk verre... ;)
    Kretskort ja.... fornavn, - noen jeg kjenner? Onde tunger vil ha det til at jeg har stått i jobben altfor lenge...:cool:
    Vet ikke. Jeg har, for det meste av familiære grunner, oppholdt meg en del på FFI og litt på Oksebåsen.

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    2.734
    Artig hvordan elektronikk tåler å utsettes for rakettoppskytninger og andre rystende erfaringer, men svindyre forsterkere ikke tåler å stå stille på en hylle.
    For ikke å snakke om elektronikk i brannrør/sensorer eller også styringselekronikk for artillerigranater. 15- 20 000 G i avfyringsøyeblikket.

Dr.E

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.551
    Av og til kan "over the top" faktisk virke. Noen som har testet? Strøm firewall....
    Vis vedlegget 793925
    Jeg har og det er eneste "filter" jeg har. Men man må undres over at det høres. I virkeligheden er det jo ikke et filter. Jeg påstår at det bare er den farvning som solidcore kobber giver. Har hørt det i mange andre sammenhænge.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.716
    Sted
    Østfold
    Jeg påstår at det bare er den farvning som solidcore kobber giver.
    En av de største utfordringene i bransjen er trolig alle situasjoner der man snakker om ting som om de er sanne og ikke trenger å stilles spørsmål ved. For eksempel "sølvkabler låter lysere enn kobber", "solid core låter annerledes enn multi core" osv.

Det jeg finner interessant er at kraften til disse suggesjonene er så sterk at mange tror sølv i en strømkabel gjør det samme med lyden som sølv i en signalkabel, i en høyttalerkabel, eller i en digitalkabel.

For eksempelets skyld kunne det vært interessant å se en studie som viser om det er sammenheng mellom hvor skeptisk man er til blindtester, og hvor ofte man kommer med uttalelser som inneholder slike "vedtatte sannheter". Når man leser uttalelser som omhandler skepsis til blindtester føler jeg de svært ofte ledsages av stor tro på effekten av ting hvis forklaring ikke henger på greip.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn