Citerer lige fra mit tidligere indlæg omkring CD og magnatisme
"
Det skulle skyldes at der er magnetiske partikler i det man har skrevet på CD'en med , og måske også i CD'en materiale specielt aluminium er aldrig 100% rent.
Er der magnetiske partikler, så kan afmagnetiserer eller magnetisere, begge dele giver en lydforskel, i den forbindelse er det er vigtig at vide at CD er ikke en ren digital øvelse , den er også analog med høj frekvens.
Der næsten altid en forklaring på et tweak som har holdt i mange år og hvor lydforskelle er observeret af mange uafhængigt af hinanden, og det er ikke placebo ,men hørbart, som dæmpning af CD 'en , og kantskæring også er ."
har nu fundet det
med den analoge højfrekvens som er blandet i CD processen , jeg kunne tænke at der kunne ske ting når noget magnetisk roterer hurtigt rundt.
Dette er jo fullkomment "sort", morse.
Informasjonen avleses kun som forskjell mellom hull (pit) og topp (land). Det gjør laserlyset, og det er så nøyaktig at det registrerer disse små forskjellene.
Lyset er ikke påvirket av magnetisme og magnetisme påvirker ikke topografien i hvordan informasjonen er presset inn i folien.
Dette er "braille" for CD, der laser avleser "skriften" slik en blinds fingre gjør det samme gjennom braille-skrift. Magnetisme, rotasjon, kvantefenomen o.a. spiller overhodet ingen rolle. Mediet er skuddsikkert pålitelig så lenge folien ikke er skadet, men selv med betydelige skader sørger redundansen i Reed-Solomon for at man kan gjøre sikker avlesing, inntil et visst punkt.
Et annet innlegg i tråden skal ha det til at "feilkorrigeringen legger til ting". Det er da det verste sludder - feilkorrigeringen gjenetablerer opprinnelig informasjon, der det lar seg gjøre, gitt at det ikke er betydelige skader.
Her klarer den kun å gjenskape to minutter med uforstyrret informasjon, men det skulle da også bare mangle. En slik CD har jeg aldri lagt i min avspiller.
Vis vedlegget 384000