Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.172
    Antall liker
    6.705
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Først, ha meg unnskyldt om jeg har virket nedlatende. Det ønsker jeg ikke å være. Jeg har stor respekt for at folk har ulike meninger og preferanser. Jeg har heller ingen problemer med å innse at teksten i markedsføringen til Maxiimus produktene høres spinnvill ut. Forstår ikke døyten av det selv. Likevel eier jeg en! Hvorfor? Jo, årsaken til at jeg kjøpte den var fordi en annen «galing» her i landet - og som jeg har stor tillit til og som vel har tatt det ennå lenger enn meg - også eier den og anbefalte meg den. Han bor et stykke unna så jeg hadde da ikke selv hørt anlegget hans med/uten denne saken innkoblet. Så jeg kjøpte den da strengt tatt uteukkende fordi han anbefalte det. Noen vil si at det ikke går an. Vel, jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg vel da er slik anlagt at jeg kan tillegge en personlig, subjektiv erfaring fra en venn like stor eller større vekt enn min mangel eller mulighet for å forstå noe vitenskapelig eller ei. Jeg var også en av de første til å kjøpe Tesla når den kom for eksempel. Altså liker å utforske og litt mindre risikoavers enn de fleste. Men er det da sånn at fordi markedsføringen er sauset inn i masse begreper så må det være lureri? Og jeg er blitt lurt av placebo? Ja om du mener det er det greit. Men jeg er uansett veldig fornøyd med kjøpet og har da kommet til den konklusjonen at de som selger dette ikke lurer noen som helst. Så der er vi vel uenige, men igjen, det er greit!
    Kan du ta et bilde av den med en lapp med "til hifisentralen" ved siden av?
     

    Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Kan du ta et bilde av den med en lapp med "til hifisentralen" ved siden av?
    Tenkte mitt forrige innlegg var avslutningsinnlegget i denne tråden, men da jeg så dette tenkte jeg at jeg måtte svare. Det hadde vært litt for dumt om jeg skrev ting bare utifra fantasi, så ja her er bilde du ba om.

    ps. er vanligvis inne i rack så tok den ut for bildets skyld, så har altså ikke påmontert den medfølgende foten

    Skjermbilde 2023-01-30 kl. 14.32.56.png
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.856
    Antall liker
    991
    kunne jo festet et discolys et av slag under den prisme greia, kan kanskje bli kult
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.578
    Antall liker
    3.169
    Sted
    Oslo
    Først, ha meg unnskyldt om jeg har virket nedlatende. Det ønsker jeg ikke å være. Jeg har stor respekt for at folk har ulike meninger og preferanser. Jeg har heller ingen problemer med å innse at teksten i markedsføringen til Maxiimus produktene høres spinnvill ut. Forstår ikke døyten av det selv. Likevel eier jeg en! Hvorfor? Jo, årsaken til at jeg kjøpte den var fordi en annen «galing» her i landet - og som jeg har stor tillit til og som vel har tatt det ennå lenger enn meg - også eier den og anbefalte meg den. Han bor et stykke unna så jeg hadde da ikke selv hørt anlegget hans med/uten denne saken innkoblet. Så jeg kjøpte den da strengt tatt uteukkende fordi han anbefalte det. Noen vil si at det ikke går an. Vel, jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg vel da er slik anlagt at jeg kan tillegge en personlig, subjektiv erfaring fra en venn like stor eller større vekt enn min mangel eller mulighet for å forstå noe vitenskapelig eller ei. Jeg var også en av de første til å kjøpe Tesla når den kom for eksempel. Altså liker å utforske og litt mindre risikoavers enn de fleste. Men er det da sånn at fordi markedsføringen er sauset inn i masse begreper så må det være lureri? Og jeg er blitt lurt av placebo? Ja om du mener det er det greit. Men jeg er uansett veldig fornøyd med kjøpet og har da kommet til den konklusjonen at de som selger dette ikke lurer noen som helst. Så der er vi vel uenige, men igjen, det er greit!
    Når markedsføringen har sauset inn så mye tull som her så er det helt klart at de ikke har peiling på hva de driver med. Strengt tatt vet du ikke om du blir lurt eller ikke, for ingen vet hvordan eller hvorfor dingsene skulle ha noen virkning, eller den virkningen de påstår, vi kan bare se av omtalen de velger at sannsynligheten er svært, svært liten. For alt jeg vet lurer de seg selv også.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    573
    Antall liker
    677
    Tenkte mitt forrige innlegg var avslutningsinnlegget i denne tråden, men da jeg så dette tenkte jeg at jeg måtte svare. Det hadde vært litt for dumt om jeg skrev ting bare utifra fantasi, så ja her er bilde du ba om.

    ps. er vanligvis inne i rack så tok den ut for bildets skyld, så har altså ikke påmontert den medfølgende foten

    Vis vedlegget 888206
    En av beskrivelsebe

    MAXIIMUS skrev:
    "A cleaning effect in water pipes is to be expected. "
    Har du merket noe til det?

    For å si det sånn, hadde dette vært mulig med en tilført 0.14W effekt at diverse vannrør innefor husets 4 vegger hadde fått løst opp invendige organiske avleiringer. Da ville ikke jeg oppholdt meg serlig lenge i samme rom som et slikt produkt, det ville være direkte helseskadelig.
     

    Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Produktet er slik jeg forstår opprinnelig utviklet for helseformål.

    jeg har oppfattet at man mener bedring av vannkvalitet har med selve vannet å gjøre, ikke rørene, og da elektroner eller et eller annet som jeg ikke kan noe om. Jeg har uansett ikke merket noe til det, men synes å merke en svak bedring av ro i kroppen som sies å forbedre dettemed elektronisk støy i lufta mange plages av. Da er vi jo litt uti kvasiland som jeg heller ikke er helt konfortabel med så vil ikke tillegge det så stor vekt. Jeg er mest opptatt av det jeg merker som forbedring i anlegget.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.388
    Antall liker
    3.771
    Torget vurderinger
    1
    For å si det sånn, hadde dette vært mulig med en tilført 0.14W effekt at diverse vannrør innefor husets 4 vegger hadde fått løst opp invendige organiske avleiringer. Da ville ikke jeg oppholdt meg serlig lenge i samme rom som et slikt produkt, det ville være direkte helseskadelig.
    Man kan jo bruke UV lys til rens av vann etc. Men ikke når lyset er i en boks og rørene er i veggen akkurat. :ROFLMAO:
    Og UV er jo også i et annet fargespekter enn det som er beskrevet, for det som er beskrevet er jo lys man kan se i form av en vanlig LED. Det UV-lyset som renser vann er vel heller ikke å anbefale å oppholde seg i samme rom med akkurat med tanke på helsen, her kan man også være glad Ozon-laget absorberer denne strålingen fra sola. UV ligger på 10-400nm (400nm er i grenseland hva mennesker klarer å se) og UV har dermed en frekvens 30PHz til 750THz.

    Mao. litt andre frekvenser enn det er snakk om når man snakker om lyd (20Hz-20KHz), med bølgelengder ca. 17 meter til 17mm.

    Frekvens og bølgelengde henger jo som de aller fleste vet sammen, dobling av frekvens = halvering av bølgelengde. Kan også kobles lett direkte til oktaver på frekvens og bølgelengder på instrumenter etc. Oktav er bare en skala som inneholder toner, matematisk med bølgelengder. "kunstformen" musikk henger mer teknisk sammen med ingeniør matte enn mange tror akkurat her når det er snakk om lyd. Instrumenter er gjerne regnet på for å utvikles til å spille rent de også.
     
    Sist redigert:

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.344
    Antall liker
    16.457
    Sted
    Østfold
    Tenkte mitt forrige innlegg var avslutningsinnlegget i denne tråden, men da jeg så dette tenkte jeg at jeg måtte svare. Det hadde vært litt for dumt om jeg skrev ting bare utifra fantasi, så ja her er bilde du ba om.

    ps. er vanligvis inne i rack så tok den ut for bildets skyld, så har altså ikke påmontert den medfølgende foten

    Vis vedlegget 888206
    Du, kan jeg få lov til å skru den fra hverandre og avtegne alt som er inni så vi kan få en uttømmende dokumentasjon på hva den inneholder og hva den gjør?
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    4.429
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    UV renser ikke vann, det dreper bakterier og vannet er like grumsete. Omvendt osmose eller destillering funker bedre. Destillert vann er ikke smakfullt, så litt mineraler og kullsyre må til. Slik er det hifi også, litt 2. harmonisk essens og halleluja.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.578
    Antall liker
    3.169
    Sted
    Oslo
    Produktet er slik jeg forstår opprinnelig utviklet for helseformål.

    jeg har oppfattet at man mener bedring av vannkvalitet har med selve vannet å gjøre, ikke rørene, og da elektroner eller et eller annet som jeg ikke kan noe om. Jeg har uansett ikke merket noe til det, men synes å merke en svak bedring av ro i kroppen som sies å forbedre dettemed elektronisk støy i lufta mange plages av. Da er vi jo litt uti kvasiland som jeg heller ikke er helt konfortabel med så vil ikke tillegge det så stor vekt. Jeg er mest opptatt av det jeg merker som forbedring i anlegget.
    OK, så du innser at mye av reklamen den egentlig var rettet mot er langt inn i kvasivitenskap men du tror fortsatt fullt og fast på hva de sier om effekten på lyd? OK, jeg ville nok holdt meg unna hele greia på det grunnlaget.

    Nesten så jeg mistenker at du varmer opp markedet for å bli kvitt dingsen på torget :cool:
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    904
    Antall liker
    587
    Først, ha meg unnskyldt om jeg har virket nedlatende. Det ønsker jeg ikke å være. Jeg har stor respekt for at folk har ulike meninger og preferanser. Jeg har heller ingen problemer med å innse at teksten i markedsføringen til Maxiimus produktene høres spinnvill ut. Forstår ikke døyten av det selv. Likevel eier jeg en! Hvorfor? Jo, årsaken til at jeg kjøpte den var fordi en annen «galing» her i landet - og som jeg har stor tillit til og som vel har tatt det ennå lenger enn meg - også eier den og anbefalte meg den. Han bor et stykke unna så jeg hadde da ikke selv hørt anlegget hans med/uten denne saken innkoblet. Så jeg kjøpte den da strengt tatt uteukkende fordi han anbefalte det. Noen vil si at det ikke går an. Vel, jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg vel da er slik anlagt at jeg kan tillegge en personlig, subjektiv erfaring fra en venn like stor eller større vekt enn min mangel eller mulighet for å forstå noe vitenskapelig eller ei. Jeg var også en av de første til å kjøpe Tesla når den kom for eksempel. Altså liker å utforske og litt mindre risikoavers enn de fleste. Men er det da sånn at fordi markedsføringen er sauset inn i masse begreper så må det være lureri? Og jeg er blitt lurt av placebo? Ja om du mener det er det greit. Men jeg er uansett veldig fornøyd med kjøpet og har da kommet til den konklusjonen at de som selger dette ikke lurer noen som helst. Så der er vi vel uenige, men igjen, det er greit!
    Men du har ingen tillid til mennesker, der er uddannet indenfor elektronik.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Det er nesten bedre om de sier «her har vi laget et apparat som vi opplever gjør X, men vi har ikke peiling på hvordan det funker. Prøv selv.»
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.172
    Antall liker
    6.705
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte mitt forrige innlegg var avslutningsinnlegget i denne tråden, men da jeg så dette tenkte jeg at jeg måtte svare. Det hadde vært litt for dumt om jeg skrev ting bare utifra fantasi, så ja her er bilde du ba om.

    ps. er vanligvis inne i rack så tok den ut for bildets skyld, så har altså ikke påmontert den medfølgende foten

    Vis vedlegget 888206
    Tror ikke jeg har noe annet vettugt å si enn takk for bildet. Jeg er lett målløs både over at det går an å lage og at det går an å kjøpe et slikt produkt. :)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.344
    Antall liker
    16.457
    Sted
    Østfold
    Den ser sånn ut inni:

    1675101392356.png


    Jeg fant et funksjonsdiagram som viser den intrikate funksjonaliteten:


    1675101544806.png


    Jeg mistenker at den er enda mer avansert enn det som fremgår av dette diagrammet, det kan være at det også befinner seg en motstand inni der.

    Forøvrig finnes den i versjoner for 3-vas uten lampe:

    1675101607997.png

    Og til og med for bil!

    1675101632152.png
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.147
    Antall liker
    17.232
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hva om en får seg en ekstra profil her inne, for å promotere et produkt. Kanskje en kan gjøre det med en gevinst…. Jeg sier ikke det er tilfelle her, men jeg er heller ikke overbevist om det motsatte.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.980
    Antall liker
    2.247
    Den ser sånn ut inni:

    Vis vedlegget 888251

    Jeg fant et funksjonsdiagram som viser den intrikate funksjonaliteten:


    Vis vedlegget 888258

    Jeg mistenker at den er enda mer avansert enn det som fremgår av dette diagrammet, det kan være at det også befinner seg en motstand inni der.

    Forøvrig finnes den i versjoner for 3-vas uten lampe:

    Vis vedlegget 888259
    Og til og med for bil!

    Vis vedlegget 888260
    Blir ganske satt av denne tråden. Det fins ikke dekkende ord. Var på Alternativmessa i Grieghallen for en del år siden (know your enemy.... !). Jeg brøt ut i latter et par ganger. Får noe av samme følelsen her. Men det avstedkom mye olme blikk fra følgerne.

    Og Audiofile og ditto presse mener at det de holder på med er seriøst og krever å bli tatt på alvor . Far out. Helt på sin plass at NY Times hadde en spalte innimellom med tema Audiophoolery/Audiophools.

    Dr.E
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    904
    Antall liker
    587

    Idar E

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.12.2018
    Innlegg
    485
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Fræna
    Torget vurderinger
    1
    Du dævven og hainn døtte 🥸😳 - Der er den! Du har spektralstein og hele pakka @Powerman ! - Ventet ikke et bilde altså -men det kom, må gi kred for det eh, eh?

    Både gir og tar en del tyn du altså og det skaper terrahertz i HFS regionen 😵💫😄

    «Powerman kom, han var Naughtius Maxiimus
    Noen reagerte helt fyrrig, som Biggus Dickus!
    De andre satt der platt. Helt matt, helt Incontinentia Buttocks…
    »
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.380
    Antall liker
    8.499
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hele greiene er jo rett og slett helt latterlig.
    Snakke ett slik produkt opp blir jo bare å gjøre seg selv til latter.
    Skremmende dumt.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.811
    Antall liker
    85.855
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Går det an å få kjøpt bare denne «spektralstenen»? Tenkte jeg skulle prøve som Richard Rawlings sier: It shines like a diamond i a goats ass» 😂
    5B5AE248-3FE2-465C-93BF-99ACE4C57077.jpeg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.954
    Antall liker
    22.073
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hva om en får seg en ekstra profil her inne, for å promotere et produkt. Kanskje en kan gjøre det med en gevinst…. Jeg sier ikke det er tilfelle her, men jeg er heller ikke overbevist om det motsatte.
    Du er ikke alene om de tankene.
     

    Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Må si jeg har moret meg med å lese de siste innleggene. Det er bra det er mye humor her, det skal dere sannelig ha:)

    Å nei, ingen kommersielle interesser eller forbindelser. Æresord. Om så var hadde jeg i alle fall vært stupdum om jeg trodde at kjøpergruppen lå her HAHA
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.578
    Antall liker
    3.169
    Sted
    Oslo
    Kan jo være at du kommuniserte med kjøperne via tachioner så de kjøpte før denne diskusjonen oppstod.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    4.429
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Produktet er slik jeg forstår opprinnelig utviklet for helseformål.

    jeg har oppfattet at man mener bedring av vannkvalitet har med selve vannet å gjøre, ikke rørene, og da elektroner eller et eller annet som jeg ikke kan noe om. Jeg har uansett ikke merket noe til det, men synes å merke en svak bedring av ro i kroppen som sies å forbedre dettemed elektronisk støy i lufta mange plages av. Da er vi jo litt uti kvasiland som jeg heller ikke er helt komfortabel med så vil ikke tillegge det så stor vekt. Jeg er mest opptatt av det jeg merker som forbedring i anlegget.
    Utviklet for helseformål?
    Dette ligner litt på ozonrør man bruker i luftrensere. De benyttes bl. a i avtrekk fra pro-kjøkkenhetter, luktrensere i røykfylte bingolokaler, sterilisering av tilluft til matvareproduksjon, vann osv. ( Jeg har jobbet med dette). Hvis det dreier seg om lavintensitet ozonrør (ozon brennes av i luft på kort tid), er det nok nesen som får en oppkvikker,, hvor selger- dilettanten projiserer opplevelsen mot lyd. En spektralstein rundt « på-lampen» imponerer kanskje mer enn fluxkondensatoren.
     

    Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Går det an å få kjøpt bare denne «spektralstenen»?
    Det vet jeg ikke, men jeg vurderer å ta kontakt med Stein Music for å høre om mulighet for oppgradering av spektralsteinen. Det blir nok ikke billig, men det skal visst ta den til nye høyder, eller som han med samelua sa, så musikken blir "rein"
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.617
    Antall liker
    3.149
    Torget vurderinger
    0
    Her er et tweak som for mange er "oversett" og muligens fordi det rett og slett er for billig og reduserer eiergleden betraktelig, men so what......det funker (y) 👂 :coffee:

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn