Noen gullkorn fra teksten som springer fra
Stereo+ sitt nylige besøk i Danmark. Vi må anta at journalisten har sitert representanten fra Audio Group Denmark korrekt.
Vi bruker resonante strømforsyninger i hovedstrømforsyningen i stedet for en stor ringkjernetrafo. Resonante strømforsyninger har den evnen at de lar deg hente strøm 400 000 ganger i sekundet i stedet for 50 ganger i sekundet.
Hva var det igjen man kaller en slik PSU? Dog ble jeg nyskjerrig om det faktisk er den 1,9 amp MeanWell IRM 45-24 til kr. 190,- vi ser på tilhørende bilde som er
resonatoren.
Så kabler er forskjellige, forskjellige materialer har forskjellige lydmessige egenskaper og alt påvirker lyden i større eller mindre grad. Det vi hele tiden prøver på er å gjøre disse så lydmessig usynlige som mulig.
Ja er ikke det en selvfølge? En passiv komponent bør vel ikke destruere for mye? Ellers er jo ideen om ulik lengde på lederne et morsom tankeeksperiment. Men hvordan realisere den uten pådra seg alt det negative på linje med alle andre kabeldesign? Blir vel bare en annen omvei til Roma?
Ellers finner man en utsøkt forklaring på hvordan motsatte Tesla coiler fungerer. Vel egentlig ikke, men man får inntrykk at det er en antenne koblet kapasitivt via en spole. Hensikten glemte journalistne å spørre om så "bildet" står egentlig ikke noe klarere for meg. Annet enn at jeg leser det som en bekreftelse på det tråden tidligere har teorisert. At dette er en støygenerator med usedvanlig svak effekt.