Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.527
    Antall liker
    35.422
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Min absolut første tanke, da jeg leste dette: "Stopper denne slags idioti aldrig?" :eek:

    http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=3458&zoneid=1
    Det er et håndtak til kjøkkenskap, er det ikke? Koster sikkert en hel hundrings på Bauhaus, men IKEA har noe lignende til kr 39,- Jeg er sikker på at det låter enda bedre med rustfritt stål.


    There is one born every minute...
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.954
    Antall liker
    11.358
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hm... ikke bra! Fruen kommer til å bli jævlig sur hvis jeg robber kjøkkenet for alle håndtaka..... må kanskje kjøpe nye istedet...
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Håndtak til kjøkken er ikke til å spøke med. Har en slik løsning med to stk frittstpående skap til kjøl og fryseoppgaver.
    Med kort tids mellomrom klarte ungene å knekke begge håndtakene.

    Flott at Miele garanterer tilgang tll deler i 10 år. Det de er litt mer stille om er deleprisene i Norge.
    Over 5.000,- for 2 håndtak til kjøl/frys.

    Når man er kommet til stadiet hvor T2 eller BB20 boller er en greie for å bedre lyden på stereoen har man gått fra sterebenk til alter. Helt andre regler eller mangel på sådanne som gjelder.
     

    alfegutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.03.2015
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Østfold
    Vår sveitsiske venn Sven Boenicke kommer med forsterkere med unik teknologi som bygger bro mellom klasse D og valnøtt: ref Audiophile.no

    "Sven Boenicke har stor tro på trematerialet sine akustiske egenskaper og har til og med valgt en bakplate på forsterkeren i massiv valnøtt! Resten av kabinettet kan fås i fargene sølv og sort."

    Her et par høydepunkt fra konstruksjonen:
    • High-End, orientation optimised Refine Audio fuse installed with unique contact enhancing agent
    • Solid walnut backplate. No, aluminum does not sound the same.
    • Weight: Approx. 5 kg
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Endor
    Veiledende pris i EU for T2 Supreme-utgaven 4600 euro. 3600 euro for bare T2-utgaven. Tror det er bare for én stang.
    Nå har jeg hørt på Ansuz på Horten messen 2019, for meg er dette subjektivt absolutt grusomt og messens dårligste opplevelse for meg ... kanskje det er meg det er noe galt med, dette er høyttalere til nesten 600.000 som i alle fall jeg ikke makter å høre på ... (ps: dette er bare min helt subjektive oppfatning)

    Noen resonans kontrollere kunne ikke redde dette for meg ....

    A8A035D7-FA51-48FE-A65A-5825A97AA7AF.jpeg
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.268
    Antall liker
    9.502
    Torget vurderinger
    2
    Det er et håndtak til kjøkkenskap, er det ikke? Koster sikkert en hel hundrings på Bauhaus, men IKEA har noe lignende til kr 39,- Jeg er sikker på at det låter enda bedre med rustfritt stål.


    There is one born every minute...
    Minner bare om at om at Ex-Nordost guro Lars Kristensen er aktiv medeier i Anzus og da kan man tenke sitt om seriøsiteter og etterrettligheten. Lekker produkstdesign og høy pris for de som vil betale .
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Endor
    Minner bare om at om at Ex-Nordost guro Lars Kristensen er aktiv medeier i Anzus og da kan man tenke sitt om seriøsiteter og etterrettligheten. Lekker produkstdesign og høy pris for de som vil betale .
    Kristensen var der på Horten messen i 2019 med Børresen / Ansuz demo .... av en eller annen grunn var han veldig stolt over det som ble presentert der .... jeg har prøvd å forstå hvorfor, men sliter noe der :unsure:
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.527
    Antall liker
    35.422
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nå har jeg hørt på Ansuz på Horten messen 2019, for meg er dette subjektivt absolutt grusomt og messens dårligste opplevelse for meg ... kanskje det er meg det er noe galt med, dette er høyttalere til nesten 600.000 som i alle fall jeg ikke makter å høre på ... (ps: dette er bare min helt subjektive oppfatning)

    Noen resonans kontrollere kunne ikke redde dette for meg ....
    Det ser jo tålelig bra ut, da. Det skal de ha. Prislappene ser også ut til å være plassert lett synlig. Dette er åpenbart ment for de som lytter med øynene, ikke ørene, og med lommeboken vidåpen. Det morsomme er jo at det gjerne er de samme som påstår at de «stoler på ørene», «lar ørene bestemme», osv.
    :cool:
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Endor
    Det ser jo tålelig bra ut, da. Det skal de ha. Prislappene ser også ut til å være plassert lett synlig. Dette er åpenbart ment for de som lytter med øynene, ikke ørene, og med lommeboken vidåpen. Det morsomme er jo at det gjerne er de samme som påstår at de «stoler på ørene», «lar ørene bestemme», osv.
    :cool:
    lurer jo på om Børresen og Kristensen overhode hører på musikk og hvordan det de designer virkelig låter :unsure:
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.676
    Antall liker
    1.777
    Torget vurderinger
    1
    Plastic fantastic, ikke bare edle metaller som koster.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    lurer jo på om Børresen og Kristensen overhode hører på musikk og hvordan det de designer virkelig låter :unsure:
    Jeg synes faktisk ikke at de låt så verst, bedre enn jeg husker noen demo av Raidho i hvertfall. Prisen var også helt ok. Det vil si helt til jeg innså at de ikke kostet 60k, som jeg først trodde, men 600k.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Endor
    Jeg synes faktisk ikke at de låt så verst, bedre enn jeg husker noen demo av Raidho i hvertfall. Prisen var også helt ok. Det vil si helt til jeg innså at de ikke kostet 60k, som jeg først trodde, men 600k.
    Jeg sier vel ikke at de er dårlige, bare at det ikke funket for meg ..... om det funker for andre så betyr ikke det at det er noe galt med deg eller dem, vi har alle våre oppfatninger og ting funker vel forskjellig for oss alle;)
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Endor
    Kjøpte meg denne🤭😂🥴
    Blir nok bra nå..
    skader vel ikke å prøve rare ting... jeg har sett en del usannsynlig rare ting som faktisk gir hørbar forskjell, slik som demagnetizering av CD, og antistatic behandling av CD... jævla rare ting, men det virker faktisk i mine ører .... :eek::eek:o_O
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Jotakk, da min DCD3300 fortsatt fungerte og kabler kostet mange penger malte jeg CD kantene grønne. Og jaggu tror du ikke mange cd plater låt sinnsykt mye bedre. Plater som hadde sølvkant ble omhørlig skrapet ned til ren gjennomsiktig plast og tusjet med grønn spesialtusj.

    As former Stereo Review and High Fidelity editor David Ranada pointed out, however, light travels so quickly that it would be reflected back to the laser from the edge of the disc while the laser was still reading the same digital bit and therefore could not produce a distorted reading. Ranada confirmed his assertion by connecting a digital error counter to a CD player to compare data errors produced during playback of both colored and uncolored discs. He found no difference between the two types of discs at any portion of their surfaces — inner rim, outer rim, or middle. He also tried coloring only half the circumference of a disc and using an oscilloscope to analyze the signal picked up by the laser. The scope showed no difference between the patterns produced by the colored and uncolored halves of the disc.

    1608589935450.png
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.676
    Antall liker
    1.777
    Torget vurderinger
    1
    Prøvde selv for mange år siden både tusj og svarte plater til og legge oppå cd platene. Noen spillere taklet ikke det mens andre gikk det fint med. Alt for å få bedre lyd.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Jeg sier vel ikke at de er dårlige, bare at det ikke funket for meg ..... om det funker for andre så betyr ikke det at det er noe galt med deg eller dem, vi har alle våre oppfatninger og ting funker vel forskjellig for oss alle;)
    De er ikke akkurat min greie heller, men til 60k så synes jeg de var ok. Det finnes forøvrig ikke en høyttaler på planeten jeg ville gitt 600k for. Jeg må ellers si at jeg er skeptisk til å kjøpe produkter Lars Kristensen på noen måte er involvert i.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg hadde faktisk en sånn grønn CD tusj ... kremt ... var helt overbevist om at den funka. Såpass overbevist at innsida av spilleren også ble malt grønn !
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Det dukket opp noen grønne plastringer her hjemme for en tid siden. Noen som har forsøkt disse?
    Jeg ble ikke like overbevist av disse som med tusjen. Samt de laget enda mer ubalanse på spindelen med ditto ulyd fra drivverket.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.567
    Antall liker
    3.127
    Sted
    Oslo
    Jeg hadde faktisk en sånn grønn CD tusj ... kremt ... var helt overbevist om at den funka. Såpass overbevist at innsida av spilleren også ble malt grønn !
    Den gangen den var populær studerte jeg optikk på universitetet, så jeg regnet ut at det ikke hadde noe for seg siden du har destruktiv interferens i den radielle retningen på CD-platen på grunn av laserens bølgelengde og avstanden mellom sporene. Jeg prøvde ikke å forklare det til selgerne :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.662
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Skyldig. Kjøpte grønn tusj fra hifiklubben. Mange cder har fremdeles grønt på seg.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Den hevdes å være helt passiv. Mer spesefikt sier de det er ingen kontakt mellom L&N polene, men utelater si noe om jordkontakten.

    1608650488437.png
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.676
    Antall liker
    1.777
    Torget vurderinger
    1
    Denne gjør nok susen for de troende av NCF
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn