- Kroppen er bygd opp av bestemte frekvenser. I sjamanismen går vi inn i frekvensene som produserer serotonin, dopamin og frigjør endorfiner. Det meste av det som gjør at kroppen din eldes, skyldes miljøforurensing og frie radikaler, men også produktene du bruker og hvordan kroppen regulerer seg selv. Sjamanismen regulerer kroppen på en måte som styrker hvordan kroppen fungerer gjennom mitokondrier. Du kan faktisk vitenskapelig se hvordan kroppen regenererer seg selv, fordi den ikke lenger har disse høye stressnivåene. Når jeg går inn, endrer det måten elektronene spinner rundt i kroppen din, fordi kroppen begynner å bygge opp et høyt energinivå. Når kroppen bygger energi, forer det mitokondriene som gir deg ungdommelighet og vitalitet. Vi tar ut all giftstoffene i kroppen. Skifter alle disse tingene, slik at alle molekylene, og alt i kroppen kan fungere, rotere og bevege seg på en måte som gir helse og vitalitet i systemet.
- Og dette hevder du at du altså gjør ved å gå inn i atomene?
-Man får tilgang til atomene gjennom energi. Kroppen har et elektromagnetisk felt, og hver gang kroppen påvirkes av sterke kjemikalier, lys, mat - alle disse tingene - påvirker det cellekjernen (nucleus). Så går kroppen inn i en tilstand der den bygger opp høye verdier av inflammasjon, som påvirker atomer og kroppen. Eller så kan det gi motsatt effekt. I sjamanismen kan vi gå til alle aspekter av kroppen gjennom energi, pust og ved å endre dietten.
- Så du står ved at du kan påvirke kjernen i atomene?
- Jeg står ved at man kan få tilgang til kroppens kjemikalier gjennom å endre visse ting som er blitt påvirket på sjamanisk vis, ikke bare gjennom alternativ terapi. Så alt henger sammen. Du kan for eksempel plassere noen i dyp meditasjon. Ved å gjøre det, minsker det verdiene av kortisol og stressnivået i kroppen, og atomene begynner å endre seg. Under et mikroskop kan man bokstavelig talt se at kroppens økosystem endrer seg, fordi du endrer dynamikkene i det som skjer innvendig i kroppen. Så ja, det er det jeg snakker om. Kroppen din er bygget opp av energi. I sjamanisme endrer vi energi i kroppen, som endrer måten kroppen din mottar informasjon gjennom syntese.