Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.027
    Antall liker
    533
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg husker de gamle hifi-rottene man kunne plassere rundt omkring. Vet null om det hadde noe for seg, men tror at interiør-halvdelen i de mange hjem hadde meninger om de :)
     
    Sist redigert:

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Jeg blir ikke fornærmet når butikkselgerne øver av sin uvitenhet, da skygger jeg banen fortest mulig, for ellers blir det som å diskutere med trollene på HFS !
    Noen av trollene er jeg usikker på om er uvitende eller bare trollete :cool: På med asbestdrakten!
    Haha ja jeg tenkte akkurat det samme👍😊
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Jeg blir ikke fornærmet når butikkselgerne øver av sin uvitenhet, da skygger jeg banen fortest mulig, for ellers blir det som å diskutere med trollene på HFS !
    Noen av trollene er jeg usikker på om er uvitende eller bare trollete :cool: På med asbestdrakten!
    De gir seg aldri liksom. Men de klistremerkene til Telos vet jeg ingenting om, men det høres rart ut at noe sånt skal virke.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Jeg blir ikke fornærmet når butikkselgerne øver av sin uvitenhet, da skygger jeg banen fortest mulig, for ellers blir det som å diskutere med trollene på HFS !
    Noen av trollene er jeg usikker på om er uvitende eller bare trollete :cool: På med asbestdrakten!
    Du mener f.eks. når han skryter av super-duper-quantum-upper-high-end sikringer med lavere motstand?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Spesielt vanskelig å se hvordan en liten flis skal gjøre det aller minste med vibrasjoner i en komponent.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    915
    Absolutt. Veldig spennende. Det det er ikke et vidundermiddel som hjelper mot alt.
    test av graphene hodetelefon. elendig ytelse. hjelper ikke med et supermaterial om man ikke vet hva man driver med ellers.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Jeg fikk en mail i dag, på veldig dårlig engelsk, den tok kaka så det holdt for min del. Dette er skrevet av selveste "Steven Tsang Yick Man" fra "Quantum Science Audio". De er spesialister på å sette tape på sikringer og kalle dem for fine ting sånn at de kan bli dyre:

    qsa black red Well warm is not high harmonics
    your ear is excellent find this problem.

    it can be easy solved
    mainly due to the interaction between ac transformer and fuse,so align the magnet field and e-field for the qsa fuse in right Clock location,sound become.much better.
    just like turning the radio in right position
    and longer burn in time over250hours,
    to get better sound quality.

    method
    if you put the fuse and see the qsa arrow at 3o clock position.at A marking
    and then take off re install in differen clock postion, total 12position.
    one of the clock prosition is very good sound.
    if saving time ,3 , 6, 9 ,12 o'clock position
    one of them is the best.
    after turning in right position, richer harmonics.
    it is A free of charge method,but need to waste of the time to do,but it is A funny job.
    Så altså, da er det bare å vri sikringene 30 grader i holderen og lytte etter forskjeller. Tenker mange får noen skikkelige "blown away"-opplevelser av dette ja!
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg fekk denne reklamelinken på hifisentralen i dag. Så eg lurer litt på korleis algoritma bak denne er definert...
    https://nuubu.com/articles/uncovere...nubgggie&cmpid=5fad1a5995e7ba0001570465&sub1={lpurl}&sub2=&sub3=&sub4=116185382112&sub5=489727806201&sub6=11936078157&sub7=c&sub8=none&sub9=d&sub10=www.hifisentralen.no&ref_id=CjwKCAjw9MuCBhBUEiwAbDZ-7rKU_ClkOrkQ3cqeEeo_CYkhRWZmPclQwfkIrIfjos0vtt16Gj7NjxoC8DoQAvD_BwE&subid3=11936078157&&utm_source=Google&utm_medium=CPC&utm_campaign=MB-folders&utm_term=GIEN007&gclid=CjwKCAjw9MuCBhBUEiwAbDZ-7rKU_ClkOrkQ3cqeEeo_CYkhRWZmPclQwfkIrIfjos0vtt16Gj7NjxoC8DoQAvD_BwE
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    884
    Antall liker
    566
    Det du sier er helt enkelt feil.
    Du siger da hele tiden, at du er ligeglad med teknikken. Du har ikke interesse i det tekniske perspektiv, så alt hvad du køber, køber du i blinde. Det svarer til, at hvis du vil have en liter mælk med en fedt procent på 1.5, at du skal smage på samtlige slags mælk med fedt procent fra 3 til 0.1 før du finder den rigtige. Mennesker med almindelig sund fornuft, ville kigge på vare deklerationen.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Du siger da hele tiden, at du er ligeglad med teknikken. Du har ikke interesse i det tekniske perspektiv, så alt hvad du køber, køber du i blinde. Det svarer til, at hvis du vil have en liter mælk med en fedt procent på 1.5, at du skal smage på samtlige slags mælk med fedt procent fra 3 til 0.1 før du finder den rigtige. Mennesker med almindelig sund fornuft, ville kigge på vare deklerationen.
    Prislappen trumfer varedeklarasjon. Hvem som helst kan jo koble 4 stk 250,- kroners switcher sammen i kjede. Men det fungerer ikke til high-end hi-fi før noen andre monterer dem i et felles kabinett og priser dem til 25.000,- sammen med en fin reklametekst. Hvem bryr seg om at kabinettet ikke er EMI sikret bare det ser pent ut, eller at kabling til switchene er på utsiden for sikre at de utsettes for mer støy og mersalg av kabler.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Absolutt. Veldig spennende. Det er ikke et vidundermiddel som hjelper mot alt.
    Behandlede trækasser med grafitt for 25 år siden. Kanskje det hjælper lidt. Stål er det mest effektive.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.031
    Sted
    Oslo
    Trikset er som kjent å definere et problem så vagt at det ligner på noe som noen har hørt om og deretter foreslå en løsning der man bruker ord som ligner på noe som noen har hørt om. Det er ikke behov for noen logisk kobling mellom det påståtte problemet og den foreslåtte løsningen.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    - og for "noen" titalls år siden var stål kabinetter den reneste pest... for de var jo MAGNETISKE..... og påvirket jo lyden til det uigjenkjennelige... så ble det i alle fall påstått av de som hørte det..... :cool:
    Jeg gikk på hypen, dum som jeg var, og bygde meg en preamp med inngang for MC pickup med chassis av kobberplate. En svært svært dårlig ide skulle det vise seg, da kobber ikke akkurat skjermer mot innstrålt elektromagnestisk støy... noe stål selvsagt gjør helt utmerket....
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Du siger da hele tiden, at du er ligeglad med teknikken. Du har ikke interesse i det tekniske perspektiv, så alt hvad du køber, køber du i blinde. Det svarer til, at hvis du vil have en liter mælk med en fedt procent på 1.5, at du skal smage på samtlige slags mælk med fedt procent fra 3 til 0.1 før du finder den rigtige. Mennesker med almindelig sund fornuft, ville kigge på vare deklerationen.
    Jeg drikker ikke melk🤣
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    - og for "noen" titalls år siden var stål kabinetter den reneste pest... for de var jo MAGNETISKE..... og påvirket jo lyden til det uigjenkjennelige... så ble det i alle fall påstått av de som hørte det..... :cool:
    Præcis
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Trikset er som kjent å definere et problem så vagt at det ligner på noe som noen har hørt om og deretter foreslå en løsning der man bruker ord som ligner på noe som noen har hørt om. Det er ikke behov for noen logisk kobling mellom det påståtte problemet og den foreslåtte løsningen.
    Synes denne var usedvanlig presis.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Jeg gikk på hypen, dum som jeg var, og bygde meg en preamp med inngang for MC pickup med chassis av kobberplate. En svært svært dårlig ide skulle det vise seg, da kobber ikke akkurat skjermer mot innstrålt elektromagnestisk støy... noe stål selvsagt gjør helt utmerket....
    Du er ikke alene.
    Det er ikke veldig lenge siden jeg hadde en kritikerrost RIAA forsterker i prisklassen over 100k på arbeidsbenken min. Inni boksen satt en (unødvendig kraftig) trafo og strålte kun noen få cm unna kretsløpet. I mellom var det installert to stk. aluminiumsplater. 😁
    Å skjerme selve trafoen med magnetisk stål til en pris av 10 kroner hadde de ikke tatt seg bryet med 🥴
    Og hvor ble likerettingen gjort? Joda, enda nærmere uV signalene fra picupen. Sånn så det ut:
    1616082354191.png
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Uten stål (eller jern) så hadde vi ikke hatt noen elektrisitet. Ingen transformatorer eller høyttalere. Det faller jo på sin egen urimelighet å unngå stål i elektriske kretsløp.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Storyen om min preamp endte slik at chassiet ble bygget på nytt i stål, trafoen ble flyttet ut av chassiet, og all likeretting, glatting og regulering plassert helt i andre enden for phono-delen. Og DA ble det støyfritt.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Trikset er som kjent å definere et problem så vagt at det ligner på noe som noen har hørt om og deretter foreslå en løsning der man bruker ord som ligner på noe som noen har hørt om. Det er ikke behov for noen logisk kobling mellom det påståtte problemet og den foreslåtte løsningen.
    Lite begeistret for at du røper min forretningsplan på en slik måte! :ROFLMAO:
    På den andre siden er det alltid en fordel om man kan presentere et produkt med egenskaper som kundene ikke hadde tenkt at de trengte
    - og som de, strengt tatt, egentlig ikke trengte.
    Men - det er klart; ingenting slår det å definere et ''problem'' for så å selge inn en løsning på dette ''problemet''.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Meget godt eksempel. Jeg har kjøpt Listerine i flere år, og jada det virket:
    Frisk pust og en meget ren følelse i munnhulen.
    Null hull - men det skyldes munn-pH på ca 6 etter konstant bruk av General :cool:
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Bruker det ennå jeg; utelukkende fordi det gjør at jeg ikke våkner opp med smak av gammelt søppelspann om morgenen.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Kjenner du at det virker - vel da virker det!

    Kostet meg kr.: 98 pr måned (vi var to).

    Ikke den store kostnaden :)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Kjøpte på gamle Svinesund dengang grensene var åpne. SEK25 per flaske = bedre morgenånde for 83 øre per dag. Verdt det, synes jeg.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Jeg gikk på hypen, dum som jeg var, og bygde meg en preamp med inngang for MC pickup med chassis av kobberplate. En svært svært dårlig ide skulle det vise seg, da kobber ikke akkurat skjermer mot innstrålt elektromagnestisk støy... noe stål selvsagt gjør helt utmerket....
    Kobber fungerer alldeles utmerket som EMP beskyttelse pga at det oppstår virvelstrømtap som følge av dette.

    However.... kobber til X/Fi har vel kun en viss funksjon for å dempe mikronofi - riktig designet...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn