Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.518
    Antall liker
    6.930
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Asia har alltid vært et kjempemarked for "snake oil" innen helse (og spesielt potens). Det burde ikke være noen overraskelse at det samme fenomenet gjelder innen Hifi.

    Johan-Kr
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.156
    Antall liker
    10.666
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ted sier også dette:
    "Hos Synergistic Research har vi isolert nøkkelfaktorer som påvirker hvordan elektrisitet forplanter seg ved å endre elektronenes oppførsel gjennom induktive kvantekoblingsmetoder vi samlet kaller UEF Tech."

    Det er ikke småtteri de har fått til !!
    De ENDRER faktisk på selve elektronenes oppførsel. Synd ikke Bohr og Einstein kunne lære litt om denne UEF teknologien til Ted :LOL:
    Og han sier dette.
    Flink og tilllitsvekkende fyr han der.

    Screenshot 2024-04-16 at 15.09.25.png
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.417
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Horten
    Det værste er at maaaaaange faktisk tror på den tankerekken/argumentasjonen der.😖
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.297
    Antall liker
    9.537
    Torget vurderinger
    2
    Asia har alltid vært et kjempemarked for "snake oil" innen helse (og spesielt potens). Det burde ikke være noen overraskelse at det samme fenomenet gjelder innen Hifi.

    Johan-Kr
    Ja, jeg holdt på å si at overtroen en omvendt proporsjonal med … , men kom på at jeg måtte moderere meg .
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.571
    Antall liker
    103.018
    Torget vurderinger
    23
    Only in America! Saksøk, saksøk, saksøk!!!
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.751
    Antall liker
    1.976
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    så når flere finner ut at det er penger å tjene i placebo utstyr så bekrefter det at det ikke er placebo?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.571
    Antall liker
    103.018
    Torget vurderinger
    23
    Ja. Who the fuck cares egentlig.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    3.690
    Torget vurderinger
    1
    Om Synergistic saksøker Ansuz for urettmessig bruk av «tesla coils» i duppeditter vil det gå med mye popcorn. Håper de gjør det. 🤪
    Når snakeoil bransjen går i strupen på hverandre, kan bli et utrolig morsomt oppgjør! Lurer på hvor mye de klarer å avsløre om hverandres produkter..
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    807
    Antall liker
    355
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.336
    Antall liker
    16.439
    Sted
    Østfold
    Det stemmer det, med anekdotisk bevisførsel. Med den metoden har man klart å bevise at jorda er flat, at medisiner har sterkere virkning jo mindre virkestoff det er i dem, og at blindtester ikke virker.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.582
    Antall liker
    35.502
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Myten om at det ikkje er målbare forskjeller på kabler og strøm rens produkter, og at dette ikkje har påvirkning på det vi hører er vel motbevist.
    Det er vel ettertrykkelig bevist at man kan måle forskjeller mellom det meste, langt opp i megahertzene (mobiltelefoni og wifi virker, tross alt), men at fint lite av det har noe særlig betydning for hørbar lydgjengivelse. Det er også ettertrykkelig bevist at placeboeffekten finnes og fungerer, og at den vil ha betydning for opplevd lydkvalitet, men bare forutsatt at man får titte samtidig med å lytte. Hvis man må nøye seg med ørene kan det hende at de forskjellene forsvinner igjen. Om man insisterer på det motsatte vil i det minste lommeboken bli lettere å bære.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    785
    Antall liker
    952
    Denne har jeg fått en demo på, via en EE 16-port switch og et utvalg nettverkskabler fra EE switch til streamer via EE1.
    Den dyreste nettverkskabelen kostet rundt 45 000kr for drøyt 70cm lengde.

    Jeg ble helt stum av egen høflighet for å si det sånn. EE-representanten skal få for å spille på alt annet enn det tekniske og det lydmessige. At EE-navnet tidligere kunne relateres til konstruksjon av flygplan var viktig å få frem, men hadde utover det ingen sammenheng med det aktuelle produktet(kun navnet).

    Jeg kunne ikke høre et døyt forskjell, men det er nok ørene mine det er noe galt med :)
    i følge selgere av slike produkter

    Til å ha så bredbåndet utstyr som jeg har, så skulle man tro jeg hadde MASSER av støy hos meg når alt bak stereobenken ligger i en krøll av billige kabler uten et eneste filter eller skjerming. Kan ikke si jeg merker noe.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.548
    Antall liker
    5.062
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Denne har jeg fått en demo på, via en EE 16-port switch og et utvalg nettverkskabler fra EE switch til streamer via EE1.
    Den dyreste nettverkskabelen kostet rundt 45 000kr for drøyt 70cm lengde.

    Jeg ble helt stum av egen høflighet for å si det sånn. EE-representanten skal få for å spille på alt annet enn det tekniske og det lydmessige. At EE-navnet tidligere kunne relateres til konstruksjon av flygplan var viktig å få frem, men hadde utover det ingen sammenheng med det aktuelle produktet(kun navnet).

    Jeg kunne ikke høre et døyt forskjell, men det er nok ørene mine det er noe galt med :)
    i følge selgere av slike produkter

    Til å ha så bredbåndet utstyr som jeg har, så skulle man tro jeg hadde MASSER av støy hos meg når alt bak stereobenken ligger i en krøll av billige kabler uten et eneste filter eller skjerming. Kan ikke si jeg merker noe.
    Interessant. Jeg var på samme demo og hørte klar forskjell. Samme her hjemme.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    807
    Antall liker
    355
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Har vært på en ee-demo, hørte nada forskjell. Ikke vært på demo av denne fantastiske filtersaken, men tipper den gjør nada for lyden den heller. Eller kanskje de traff det hifi news snakker om på demoen? It's also worth remembering that some network audio players may well have advanced noise-busting strategies built-in, which may well further marginalise the effect of adding the EE1
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    785
    Antall liker
    952
    Mulig hodet mitt og virkningen ødelegges av å ha bittelitt teknisk innsikt i hvordan slik kommunikasjon fungerer. Min feil:)
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    807
    Antall liker
    355
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    3.690
    Torget vurderinger
    1

    mer moro å lese seg gjennom

    https://www.beatechnik.com/lhy-audio-sw-10
    bruker cisco board visstnok
    Ja, på en måte.. Business serien, eller SMB (small business) er i utgangspunktet ikke Cisco. Cisco kjøpte opp billigmerket Linksys i 2003, så det segmentet er faktisk noe billig Linksys som er "rebrandet" og har en firmware som gjør at det er Cisco-ish men mer meh og ingen støtte i management fra Cisco sånn helt uten videre med denne serien da Cisco ikke ser noen grunn til å bruke ressurser på å lappe det til mer enn nødvendig. Campus switcher som starter med Catalyst serien er ren Cisco (selv om det er noe gammel historikk der også fra 80-tallet med noe oppkjøp der også).
    Kan like godt være denne:


    Også morsomt med den testen der det skrytes av å bruke en mediakonverter fra tp-link som er kjent for å støye fælt på 50Hz (målbart fra flere meter unna med spektrometer, men ikke hørbart med øret inntil)! Men igjen, denne støyen er faktisk uproblematisk på nettverket.. Bare så latterlig at man kan påstå at det lager mindre støy enn en TP-kabel og faktisk ikke klare å høre den ufattelig høye støyen fra mediakonverteren.. Inkompetanse på tester av slikt utstyr er det ihvertfall mye av for tiden!
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.582
    Antall liker
    35.502
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Er det det som kalles omvendt bekreftelses bias 🤭😊
    Selv nerder har psykologi, men som de sier i Texas: I can tell when someone’s pissin’ on my boots an’ tellin’ me it’s a rainstorm. Det er de fantasifulle kvasi-tekniske «forklaringene» fra kolportører og selvutnevnte gullører som får bullshit-meteret til å pegge.
     

    Hifi Thore

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.04.2021
    Innlegg
    54
    Antall liker
    30
    Sted
    Vestland
    Det er vel ettertrykkelig bevist at man kan måle forskjeller mellom det meste, langt opp i megahertzene (mobiltelefoni og wifi virker, tross alt), men at fint lite av det har noe særlig betydning for hørbar lydgjengivelse. Det er også ettertrykkelig bevist at placeboeffekten finnes og fungerer, og at den vil ha betydning for opplevd lydkvalitet, men bare forutsatt at man får titte samtidig med å lytte. Hvis man må nøye seg med ørene kan det hende at de forskjellene forsvinner igjen. Om man insisterer på det motsatte vil i det minste lommeboken bli lettere å bære.
    Et eksempel på måling av nordost QV2 strømfilter plug.
    QV2-Grid-noise-red-base-green-with-QV2.png
     

    Hifi Thore

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.04.2021
    Innlegg
    54
    Antall liker
    30
    Sted
    Vestland

    mer moro å lese seg gjennom

    https://www.beatechnik.com/lhy-audio-sw-10
    bruker cisco board visstnok
    Eg har en slik LHY sw-8 switch, godt hørbart hva den gjorde i mitt anlegg. her er måling av den kontra en cisco switch som eksempel.
    LHY-switch-all-measurements-Power-Blue-Port-no-load-yellow-port-load-white-noise-purple-NEW.png
     

    Vedlegg

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.582
    Antall liker
    35.502
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hva viser de målingene? Alle tre kurver ser ut til å være merket «Freeze», mens alt annet tyder på at de er målinger av ulike ting i forskjellige frekvensbånd. Det ene presenteres som Start freq 10.000 kHz og stop freq 30.000 kHz, det andre som center freq 15.005 kHz og span 29.990 kHz.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.582
    Antall liker
    35.502
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    vis du tenker på den nordost strømrens plugen så viser den målingen hvilken efekt den har.
    Hva er f eks grønn og rød kurve? Er den ene med og den andre uten filterpluggen, og hvilken er i så fall hvilken? På hvilken måte ble det målt? Er det spenningsspektrumet på stikkontakten eller ut av en audioforsterker tilkoblet pluggen?

    Jeg tenkte mest på kurvene for switcher. De grafene sier meg virkelig ingen ting.
     
    Sist redigert:

    Hifi Thore

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.04.2021
    Innlegg
    54
    Antall liker
    30
    Sted
    Vestland
    Ja beklager, beskrivelsen av fargene og hva som er målt kom ikkje med på bildet. Gul er støy på ubelastet port, rosa er støy på belastet port og blå er støy fra psuen.
    og på nordost QV2 er rød uten og grønn med denne tilkoblet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn