Finnes det større "drikksekker" enn traf

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det hadde vært moro og spurt dere på forumet, om det finnes større drittsekker enn trafikk betjenter/parkerings betjenter.

Dette er en gjeng møkkafolk, som er så programmert og hjernevasket i sin lille rekehjerne at de ikke klarer og utvise skjønn ovenfor den Norske befolkning i det hele tatt.

Dette er en gjeng med landsforrædere som faktisk burde ha vært sendt til Sibir/Mars/Jupiter, eller et annet sted der det er meget varmt, for lenge siden.

Dette er en gruppe mennesker som undertegnede vil
hate intenst resten av livet :'(.

Det skal sies at de parkerings betjentene det siktes til i første omgang, holder til i Oslo sentrum, og der plager de befolkningen både dag og natt, året rundt :'(.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Re: Finnes det større "drikksekker" enn

fått parkeringsbot?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.837

Ja, og det er eierene av de private parkeringsselskapene. Fotfolket får bare beskjed om hvor høyt de skal hoppe.

S

slowmotion

Gjest

fått parkeringsbot?

Treffende komentar, Raven..... ;D

Men jeg forstår trådstarter så altfor godt....

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Ja, åtte stykker de senere årene, og alle sammen er av den tvilsomme arten.

Den som kom på fredag, kom etter 2 minutter, på et parkering forbudt skilt 372, og han sto ved siden av meg å skrev boten, men som han sa, selv om du kun har stått her i 2 minutter skal du få parkeringsbot, for i en slunken kommune kasse må jo pengene komme inn et sted.

Som Samferdselsbyråd Petter N. Myhre har sagt flere ganger i dagspressen, nå må vi få inn flere parkeringsbøter, og budsjettet må økes år for år. Byens befolkning gir vi faan i.

Det er sånn at man kan bli voldelig av mindre, men er det verdt det?, spør du meg, så får du et ubetinget JA, for en gjeng drittsekker, uten oppdragelse :'(.

Her i Oslo flyr de rundt natta lang, og faktisk bøtelegger biler som står 10 cm. for nærmere et gatehjørne.

Nå før julen er de ekstra ille, for budsjettet er ikke nådd, må bare spy litt, for man blir så kvalm av disse folka :-X.

fått parkeringsbot?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.021
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16

Herlig å flytte fra Oslogryta og til der jeg bor nå. Der går parkeringsbetjentene hjem kl. 1530 :)
Men jeg fikk da ikke så mange parkeringsbøter i Oslo heller. Det ble et par, klagde på alle og fikk ettergitt alle også :)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

, på et parkering forbudt skilt 372,
Så du parkerte ved et parkering forbudt skilt, og så fikk du parkeringsbot? For en utilbørlig frekkhet. :eek:

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
787
Torget vurderinger
5
Re: Finnes det større "drikksekker&qu

Ja, åtte stykker de senere årene, og alle sammen er av den tvilsomme arten.

Den som kom på fredag, kom etter 2 minutter, på et parkering forbudt skilt................
Tvilsom art? Her har du parkert på parkering forbudt og så blir du forbanna. Glimrende. ;)

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0

Ja, jeg klarer ikke helt å mønstre den store sympatien ;) Jeg har fått én parkeringsbot i Oslo, og den fortjente jeg.

Det er jo bare å følge gjeldende reglement, så slipper man denne ekstraskatten.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Ikke parkert, men sto der for kortere av/påstigning, eller kortere av/pålessing som det står under skilt 372 i veitrafikkloven, dette tok kun 2 minutter, men bilen var forlatt, og da kaster jo gribbene seg over en uniformet tjenestebil med en gang (dette var ikke en tjenestebil fra Oslo Kommune, da kunne vel den ha stått der hele dagen.

Like i forkant hadde jeg vunnet 3000.- n.kr. på en automat, med kun 5.- n.kr. som innsats, men det er ikke pengene som spiller noen rolle, men måten en lovlydig borger blir behandlet.

De andre bøtene er hjelp av funskjonshemmede, og de satt faktisk i rullestol alle sammen, men som trafikk betjentene sa, det er ikke vår skyld at de er syke. Dette skjedde også like før jul.

Tvilsom art? Her har du parkert på parkering forbudt og så blir du forbanna. Glimrende. ;)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Dette har riktig nok skjedd over mange år, men hatet blir jo bare større og større av det.

Det er litt synd at ikke f.eks. VG tar opp en så betent sak som dette, og da hadde vi jo fått sannheten, og sett hvordan de plager Tigerstadens befolkning til det uendelige 8).

Ikke parkert, men sto der for kortere av/påstigning, eller kortere av/pålessing som det står under skilt 372 i veitrafikkloven, dette tok kun 2 minutter, men bilen var forlatt, og da kaster jo gribbene seg over en uniformet tjenestebil med en gang (dette var ikke en tjenestebil fra Oslo Kommune, da kunne vel den ha stått der hele dagen.

Like i forkant hadde jeg vunnet 3000.- n.kr. på en automat, med kun 5.- n.kr. som innsats, men det er ikke pengene som spiller noen rolle, men måten en lovlydig borger blir behandlet.

De andre bøtene er hjelp av funskjonshemmede, og de satt faktisk i rullestol alle sammen, men som trafikk betjentene sa, det er ikke vår skyld at de er syke. Dette skjedde også like før jul.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Det regnes med at dere som støtter innkrevingssentralen, før kalt Trafikk etaten, også støtter "Storebrors" andre måter å få inn penger på, som f.eks. at man blir stoppet i en 30 km. sone i 33 km., og får bot, selv om denne bakken er meget bratt, eller blir tatt i 85 km. i en 80 sone midt på svarte natta kl .0400, eller for den saks skyld, blir filmet av et digitalt kamera den ene gangen du glemte deg bort, og får bot tilsendt i posten, for at du kjørte i 3 km. over lovlig hastighet, eller at du glemte at de har satt ned hastigheten fra 80 km. til 60 km. mellom Storo og Tåsen på store ringvei, av miljø hensikt messige hensyn. Det skal da sies at en forbrennings motor forurenser minst ved ca. 85 - 90 km.t.

Svarer dere ja på alle disse påstander, så vet jeg hvor dere jobber ;D.

S

slowmotion

Gjest

....., eller at du glemte at de har satt ned hastigheten fra 80 km. til 60 km. mellom Storo og Tåsen på store ringvei, av miljø hensikt messige hensyn.

;D.
Det der er ren idioti og overformynderi......

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
559

Makan til sutring!
Du har parkert ulovlig . Punktum. Ser en parkeringsvakt det er det hans eller hennes fordømte plikt å skrive ut en bot. Vil du unngå parkeringsbøter må du la være å gamble på at ulovlig parkering går greit.

Og fartsbøter: Får du bot for 83 km/h i 80-sone har du sannsynligvis kjørt i minst 90. Ganske store sikkerhetsmarginer på disse fotoboksene.

At norske fartsgrenser er latterlig lave og bøtenivået er latterlig høyt er en annen sak. Men det er ikke parkeringsvaktene eller politiet som bestemmer verken regler eller bøtenivå.

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0

Tiltredes. Det er faktisk såre enkelt å unngå å betale bøter.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2

Men alle har lov og sutre en gang i blandt.

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0

Ja, det straffes foreløpig verken med bøter eller fengsel ;D

O

OivindJ

Gjest

Det hadde vært moro og spurt dere på forumet, om det finnes større drittsekker enn trafikk betjenter/parkerings betjenter.

Dette er en gjeng møkkafolk, som er så programmert og hjernevasket i sin lille rekehjerne at de ikke klarer og utvise skjønn ovenfor den Norske befolkning i det hele tatt.

Dette er en gjeng med landsforrædere som faktisk burde ha vært sendt til Sibir/Mars/Jupiter, eller et annet sted der det er meget varmt, for lenge siden.

Dette er en gruppe mennesker som undertegnede vil
hate intenst resten av livet :'(.

Det skal sies at de parkerings betjentene det siktes til i første omgang, holder til i Oslo sentrum, og der plager de befolkningen både dag og natt, året rundt :'(.
Når de skrev under på arbeidskontrakten, skev de under på at de er RA**HØL !

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22

er vel ikke så rart at man får bot når man kjører for frot eller parkerer ved et parkering forbudt skilt, disse bruker forsåvitt å stå der for en grunn, akkurat som det er 30 sone runt barnehager og slikt. Man synes det er unødvendig helt til man kjører på en unge. Er vel slik med det meste, alle regler er teite helt til man ser hvorfor, er vel som me bilbeltet f.eks, man tenker vel at " jeg krasjer da aldri, fordi jeg er en fantstisk flink sjåfør, ivertfall bedre enn alle andre" så seier det PANG!!

mvh Jørgen

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Det som burde være essensen, det er og utvise god margin i ett tvils tilfelle, og det gjør ikke disse rasshøla her, det er derfor tråden er startet.

Når det gjelder 30 km. soner, så var vel ikke disse her før, og etter meg bekjent så ble ikke flere barn påkjørt av den grunn, men kjøper noen av argumentene.

Det er ikke syting, men sterk uenighet om hvordan Norges befolkning blir behandlet som var trådens mission, og får håpe flere tar del i debatten, når det gjelder hva trådstarter mener, så er vel ballen lagt ;D.

Makan til sutring!
Du har parkert ulovlig . Punktum. Ser en parkeringsvakt det er det hans eller hennes fordømte plikt å skrive ut en bot. Vil du unngå parkeringsbøter må du la være å gamble på at ulovlig parkering går greit.

Og fartsbøter: Får du bot for 83 km/h i 80-sone har du sannsynligvis kjørt i minst 90. Ganske store sikkerhetsmarginer på disse fotoboksene.

At norske fartsgrenser er latterlig lave og bøtenivået er latterlig høyt er en annen sak. Men det er ikke parkeringsvaktene eller politiet som bestemmer verken regler eller bøtenivå.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Når det gjelder de nye fotoboksene, så skal det være både gjennomsnittsmålinger, og ingen prosents overstigelse av satt hastighet, dvs. kjører du i 81 km.t i en 80 km.t. sone, da skal du straffes, i Canada har de gitt opp hele prosjektet.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

For et glimrende sitat, virkelig bra, at man ikke kom på det selv ::).

Kjører selv over 60.000 km. i året, og er aldri tatt i fartskontroll, eller annet, men en parkeringsbot kommer flygende her og der, men er uansett uenig at bilen skal være en melkeku for politikerne.

Når de skrev under på arbeidskontrakten, skev de under på at de er RA**HØL !

P

Parelius

Gjest

Selvfølgelig gies det grunn til irritasjon:

372 Parkering forbudt På strekning skiltet med "Parkering forbudt" tillates kortest mulig stans for av- eller påstigning eller av- eller pålessing.

Siste ledd synes å ha blitt oversett av "drittsekken". En bør bare få prentet inn i hodet: De som jobber innen den etaten har visse anlegg...

Jeg forutsetter at det dreide seg om av- og pålessing innen en periode som flinkgutt angir (2 min?). Klart overtramp fra "drittsekken".

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Det ble levert en CD til et stort firma som hadde fått data stopp, de kjørte uten back up, men drittsekken påsto at jeg ikke hadde nok "kolli". Han fikk se en data kvittering som viste at jeg hadde vært borte i kun 2 minutter, men mente at det ikke var avlessing, og mente jeg burde ha parkert i et parkeringshus ca. 3 km. unna og tatt trikken, da ingen avgift belastede parkerings plasser var ledige i nærheten (som vanlig). Hadde først kjørt rundt i ca. 10 min., men fant ingen ledige parkeringsplasser i Oslo sentrum.

På denne strekningen i klingenberggt. ca. kl. 1102- kl. 1104, sto jeg ikke i veien for noen andre kjøretøy f.eks. varebiler eller lastebiler som skulle levere varer, og det er jo derfor disse skiltene er satt, for å gi rom for vare leveringer, men bommet styggt, disse er jo satt opp for å få mere penger til lønningene til de som sitter bla. på Rådhuset og Stortinget. De har jo dobblet lønnen sin på et par år, og bedt oss andre være måteholdene :mad:.

Selvfølgelig gies det grunn til irritasjon:

372 Parkering forbudt På strekning skiltet med "Parkering forbudt" tillates kortest mulig stans for av- eller påstigning eller av- eller pålessing.

Siste ledd synes å ha blitt oversett av "drittsekken". En bør bare få prentet inn i hodet: De som jobber innen den etaten har visse anlegg...

Jeg forutsetter at det dreide seg om av- og pålessing innen en periode som flinkgutt angir (2 min?). Klart overtramp fra "drittsekken".

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0

Var det et "parkering forbudt" eller "all stans forbudt"-skilt, Flinkgutt?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Det var skilt 372 parkering forbudt.

Var det et "parkering forbudt" eller "all stans forbudt"-skilt, Flinkgutt?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.620
Torget vurderinger
4

Hvorfor kalles det sutring hvis man er uenig inoe noe vårres folkevalgte har bestemt?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Du vil vel si klag, men det nytter nok ikke, for Trafikk etaten praksiserer skilt 370 all stans forbudt likt med skilt 372 parkering forbudt. Har klagd 3 ganger før, og den samme leksa gjentar seg, hvor mange kolli hadde du, og hvor tunge var de?.

Siste gangen ville de møte meg i skifteretten pga. av en bot på 500.- n.kr., galskap, betalte og smilte, men uenig for det :p.

P

Parelius

Gjest

Synes å ha lest at folk har fått bot mens de var unna bilen for å hive inn penger i automaten. Det sier noe om folk som håndhever loven på en slik måte. En skal absolutt respektere loven, men det er alltid noe som heter skjønn i håndhevelsen. Det er der idiotene tyter inn.

Ikke lenge siden jeg gikk ut av en bil som hadde stoppet for nært en forgjengerovergang. Jeg stakk bare hodet inn gjennom vinduet for å si adjø til den kvinnelige sjåføren. Selvfølgelig kom det en vakt, med blokken klar, og skulle skrive bot... Hadde han fullført sitt ærend, tror jeg at jeg hadde mistet besinnelsen. Men Gud, hvor han var på vei! Bare min naturlige autoritet avverget katastrofen...

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.426
Torget vurderinger
1

For oss som køyrer busser er vel dei undermåls fiskehovuda som parkerer på plasser dei ikkje skal ei langt større plage enn parkeringsvaktene. Ein skulle teke bileter og hengt ut på fiskehjerne.com ;D. Svaret på spursmålet lyt vel ofte vera ja tenkjer eg.

P

Parelius

Gjest

For oss som køyrer busser er vel dei undermåls fiskehovuda som parkerer på plasser dei ikkje skal ei langt større plage enn parkeringsvaktene. Ein skulle teke bileter og hengt ut på fiskehjerne.com ;D. Svaret på spursmålet lyt vel ofte vera ja tenkjer eg.
Ja, "fiskehovude" som parkerer, det er noe dritt. Torskehodene er de værste. ;)

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.426
Torget vurderinger
1

:D

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
787
Torget vurderinger
5

Hvorfor kalles det sutring hvis man er uenig inoe noe vårres folkevalgte har bestemt?
He he. Noe våre folkevalgte har bestemt. Trafikkregler er ikke unikt for Norge. Personlig synes jeg det er greit med trafikkregler. ;)

W

wurst

Gjest

Ja, det straffes foreløpig verken med bøter eller fengsel ;D
Sutring altså - -. Det er nok bare et tidsspørsmål. De har jo innført sutreforbud f.eks. i mange kommuner, de ansatte har ikke lov til å ytre seg på en måte som avviker fra synspunktene ledelsen forfekter - av pålagte lojalitetshensyn!

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Så klart vi må ha lover og regler, men hvis noen gir meg en pistol, og sier skyt, og jeg skyter, hvem har da skylden?.

Det er bare det at i enkelte tilfeller så opptrer tjenestemannen så utrolig dumt at det halve hadde vært nok.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9

Sett på nødblinken neste gang. Det praktiseres flere steder i det sydlige Europa. ;)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Konklusjonen og svarene blir da NEI, ingene er større drittsekker en parkerings betjentene ;D

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
45

Det er godt du er så perfekt, kunne ikke du bare latt være å levere pakken da.Det er jo lov å bruke hue som du skriver.begrunne med at det ikke var p plass :eek:. Og så klaget til rette myndighet. Men det er jo jobben deres å skrive bøter like mye som det er din jobb å levere varer? Lykke til med flere p bøyer og sinne ditt. PS er ikke parkeringsvakt/drittsekk som yrke.ihvertfall

L

Ludo

Gjest

Så du parkerte ved et parkering forbudt skilt, og så fikk du parkeringsbot? For en utilbørlig frekkhet. :eek:
Ja, dette var litt sånn på kanten... Ufine betjenter altså !!!

Topp Bunn