Finnes det større "drikksekker" enn traf

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Re: Finnes det større "drikksekker" enn

Parkeringsvaktene her i Kristiansand tror jeg har begyndt å bruke hodet litt mer de siste årene enn det som var tilfelle før. Før kunne man nesten ikke stoppe for fotgjengere engang før lappen ble klasket i ruta. Gikk så langt at jeg en gang stoppet langs fortauet (stoppet ikke motoren engang), løp inn i en butikk for å levere noe, løp ut igjen, og da stod faenskapet å noterte for harde livet.
Gikk bort til ham og røkket hele blokka fra ham, og kastet den faenasikte.
Ikke så pent gjort, men jeg slapp jo bot ihvertfall ;D

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Re: Finnes det større "dr

Eh.. Dette er en drikk(e)sekk. En stor en.

Beklager hvis jeg var stygg nå, kunne ikke dy meg. ;D

O

OivindJ

Gjest

Ja, og det er eierene av de private parkeringsselskapene. Fotfolket får bare beskjed om hvor høyt de skal hoppe.
Når de skrev under på arbeidskontrakten, skev de under på at de er RA**HØL !

Og JA, de kan lett finne seg en annen jobb i Norge.

O

OivindJ

Gjest
Re: Finnes det større "drikksekker&am

For et glimrende sitat, virkelig bra, at man ikke kom på det selv ::).
Da er vi enige. ;D

men er uansett uenig at bilen skal være en melkeku for politikerne.
Har betalt noe drøye bøter og straffeskatt som jeg SKAL ha tilbake.

Siden jeg må jobbe for å få tilbake disse pengene svart, må jeg gange beløpet jeg skal ha tilbake med 4-5.

F**n heller!

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.540
Torget vurderinger
4

Makan til sutring!
Du har parkert ulovlig . Punktum. Ser en parkeringsvakt det er det hans eller hennes fordømte plikt å skrive ut en bot.
Man må jo være en sånn jæ..... objektivist for å skrive noe slikt  ...hehe ;-)

K

knutinh

Gjest

Jeg har fått en bot for hver av følgende: parkering, bilbelte og fart. Hver gang har det vært selvforskyldt. Ingen av gangene er det ondskap inne i bildet fra de som har skrevet den.

Når du sier at du har blitt "tatt" tre ganger for samme forseelse så lurer jeg på hvorfor du setter deg i samme situasjon flere ganger? Er det en stille protest, noe som er tvingende nødvendig eller vil du bare bidra til fellesskapet?

Dårlig parkerte biler er et problem for kollektivtrafikk, brøyting, fotgjengere og funksjonshemmede. Hvis det står om livet (akutt barnefødsel f.eks) så bryter jeg gladelig trafikk-regler, og betaler sannsynligvis boten hvis en overivrig betjent ikke lar seg overtale.

De fleste som parkerer mot skiltenes pålydende gjør det dog som en rent bevisst handling for å spare seg noen meter å gå i dårlig vær og fordi de håper å slippe unna med det. Da er min sympati begrenset...

Hvis du vil gjøre noe med lovverket så er jo utgangspunktet stemmeseddelen og å starte en debatt (gjerne et mer relevant sted enn en hifidiskusjonsside).

-k

A

Affa

Gjest

Har aldri fått bot. Kløner.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.540
Torget vurderinger
4

Har aldri fått bot. Kløner.
Ahhh....så Affa er altså trafikkbetjent?! Ikke rart han har behov for å avreagere her på forumet i blant. Eneste frynsegodet i den jobben er jo gratis forseelser ;-)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Jeg er ei kløne, jeg har fått bøter, eller egentlig gebyrer og forenklet forelegg. Jeg har ikke overtrådt bestemmelsene med vilje noen av gangene, kun vært distré. Reglene er som de er, lit å gjøre med.

2 ganger har jeg fått gebyr uten å ha overtrådt bestemmelser. Det var litt verre. Nektet å betale, argumenterte høflig og bestemt, ba om at de kunne peke på hvilke av deres bestemmelser jeg hadde brutt. Dette ville de ikke gjøre, uten å varlse meg sendte de saken over til forliksrådet. Dit sendte de en advokat som løy så det rant av ham, gebyret ble etter hvert dyrt.
Akkurat den saken likte jeg meget dårlig. Men klandrer uansett ikke vedkommende som skrev ut gebyret, kun selskapet som ikke forholdt seg til sitt eget regelverk. De heter Europark, for dere som lurer.
På generelt grunnlag er jeg meget skeptisk til et system som tillater "lovgivende", "dømmende" og "utøvende" myndighet i ett og samme private firma.

Honkey

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1

Dårlig parkerte biler er et problem for kollektivtrafikk, brøyting, fotgjengere og funksjonshemmede.
I tillegg er det også kjekt at store brannbiler kommer seg fram, om uhellet skulle være ute. En feilparkert bil kan sånnsett få ganske dramatiske konsekvenser.

K

knutinh

Gjest

På generelt grunnlag er jeg meget skeptisk til et system som tillater "lovgivende", "dømmende" og "utøvende" myndighet i ett og samme private firma.
Enig, og det er en litt annen diskusjon.

-k

K

knutinh

Gjest

I tillegg er det også kjekt at store brannbiler kommer seg fram, om uhellet skulle være ute. En feilparkert bil kan sånnsett få ganske dramatiske konsekvenser.
Mange som klager over "onde" parkeringsbetjenter makter ikke å gjøre koblingen <mine handlinger> -> <konsekvenser>. Det er en farlig egenskap.

Hvis jeg parkerer på et parkeringsforbudt-skilt risikerer jeg bot. Hvis det er lenge siden lønning og kontoen er slunken vil jeg helst unngå bot. Konklusjon: Unngå å parkere på parkering forbud.

Hvis parkeringsvakter håndterer all stopp forbudt og parkering forbudt på en nazi måte, ikke kjør på en slik måte at du kommer i faresonen. Selv om det betyr at du må slippe kona av 500meter unna, eller at du ikke kan stoppe bilen, gå opp på fortauet, tenne en røyk, gå i kiosken og veksle tiere og så putte penger på automaten.

Selv har jeg tatt den logiske konsekvensen av å flytte til storby og kvittet meg med bilen etter 7-8 år. Parkering, rushtrafikk og bompenger gjør at sykkel og kollektiv fremstår som et bedre transportmiddel.

-k

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Enkelte ganger kan det være helt nødvendig med en rask levering, og yrket er ikke levering av varer, men noen ganger må man bare hjelpe kundene, og denne gang var det en CD.

Synes at tema er glimrende, men du er ikke tvunget til og delta :D.

Det er godt du er så perfekt, kunne ikke du bare latt være å levere pakken da.Det er jo lov å bruke hue som du skriver.begrunne med at det ikke var p plass :eek:. Og så klaget til rette myndighet. Men det er jo jobben deres å skrive bøter like mye som det er din jobb å levere varer? Lykke til med flere p bøyer og sinne ditt. PS er ikke parkeringsvakt/drittsekk som yrke.ihvertfall

S

stikken

Gjest
Re: Finnes det større &quot;drikksekker&qu

Ikke parkert, men sto der for kortere av/påstigning, eller kortere av/pålessing som det står under skilt 372 i veitrafikkloven, dette tok kun 2 minutter, men bilen var forlatt, og da kaster jo gribbene seg over en uniformet tjenestebil med en gang (dette var ikke en tjenestebil fra Oslo Kommune, da kunne vel den ha stått der hele dagen.

Like i forkant hadde jeg vunnet 3000.- n.kr. på en automat, med kun 5.- n.kr. som innsats, men det er ikke pengene som spiller noen rolle, men måten en lovlydig borger blir behandlet.

De andre bøtene er hjelp av funskjonshemmede, og de satt faktisk i rullestol alle sammen, men som trafikk betjentene sa, det er ikke vår skyld at de er syke. Dette skjedde også like før jul.
Av og påstigning ja ;D, da skal du bare la noen som er pasasjer i bilen foreta en avstigning ,eller hvis du ser en kamerat så kan han stige på ;D.
Du som sjåfør skal ikke forlate kjøretøyet 8), regner med at du ikke lot bilen stå og svive på tomgang mens du bare var to minutter borte..eller. ::)
Neste gang må du sjekke bedre hvilket skilt du står i nerheten av. ;)
Vh
S

S

stikken

Gjest

Konklusjonen og svarene blir da NEI, ingene er større drittsekker en parkerings betjentene ;D
Ja ja ,da er jeg en fastvikar drittsekk... 8)
Vh
S

S

stikken

Gjest

Til "flinkgutt"

Jeg regner med at du gjør jobben du er blitt satt til å gjøre hvor enn i verden og hva du måtte jobbe med?

Du lager vel ikke dine egne regler på tvers av arbeidsgivers instruks?

Huff tenk å ha deg som mannskap på et fartøy ,eller i oljerelatert arbeide... ;D
Vh
S

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Kjøper poengene dine, men synes ikke at de er særlig relatert til tråden, men du har et par gode innspill, som det er vanskelig og komme utenom.

Hadde styrmann sagt feil kurs, og det hadde blitt oppdaget, så hadde jeg trosset både styrmann og skipper, men og tenke sjæl, det er farlig det ;D.

Til "flinkgutt"

Jeg regner med at du gjør jobben du er blitt satt til å gjøre hvor enn i verden og hva du måtte jobbe med?

Du lager vel ikke dine egne regler på tvers av arbeidsgivers instruks?

Huff tenk å ha deg som mannskap på et fartøy ,eller i oljerelatert arbeide... ;D
Vh
S

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.411
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3

Du vil vel si klag, men det nytter nok ikke, for Trafikk etaten praksiserer skilt 370 all stans forbudt likt med skilt 372 parkering forbudt. Har klagd 3 ganger før, og den samme leksa gjentar seg, hvor mange kolli hadde du, og hvor tunge var de?.

Siste gangen ville de møte meg i skifteretten pga. av en bot på 500.- n.kr., galskap, betalte og smilte, men uenig for det :p.
I Oslo kommune så har trafikketaten selv definert at du har lov til å stå på parkering forbudt for å levere varer.

http://www.trafikketaten.oslo.kommune.no/presse/kampanjer/varelevering/pressemelding/

Ifølge trafikkreglene §1, så er parkering definert slik:
"k)      Parkering: Enhver hensetting av kjøretøy, selv om føreren ikke forlater det. Unntatt er kortest mulig stans for av- eller påstigning eller av- eller pålessing."

Skal av- eller pålessing være forbudt, så må du ha et skilt #370 - all stans forbudt.

De vet at folk kvier seg for å gå i rettsvesenet, så derfor opererer de på dette viset.

Johan-Kr

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Re: Finnes det større &amp;amp;quot;drikksekker&am

Det hadde vært moro og spurt dere på forumet, om det finnes større drittsekker enn trafikk betjenter/parkerings betjenter.

Dette er en gjeng møkkafolk, som er så programmert og hjernevasket i sin lille rekehjerne at de ikke klarer og utvise skjønn ovenfor den Norske befolkning i det hele tatt.

Dette er en gjeng med landsforrædere som faktisk burde ha vært sendt til Sibir/Mars/Jupiter, eller et annet sted der det er meget varmt, for lenge siden.

Dette er en gruppe mennesker som undertegnede vil
hate intenst resten av livet :'(.

Det skal sies at de parkerings betjentene det siktes til i første omgang, holder til i Oslo sentrum, og der plager de befolkningen både dag og natt, året rundt :'(.
Eller se det på denne måten.
Kjekke mennesker som gjør det mulig å få levert varer for de med større biler (les lastebiler) i Oslo.

Ringer dem ofte for å få fjernet personbiler som står på parkering forbudt (les lastesone for lastebiler).
Det rare er at det ikke er en kjeft som gidder å komme å flytte bilen sin, men med det sammen en trafikkbetjent dukker opp...da kommer de løpende ut fra alle kriker og kroker.....fasinerende.

Det er dessuten stor forskjell på dem. Noen har faktisk et hode som de bruker til å tenke med. Mens andre kun bruker det for å lese paragrafer.
Kan styre meg for sistnevnte...

En annen sak er at hvis man mener en bot er feilaktig så går det an å klage. Altså ikke her på HFS ;D men til trafikketaten.

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Re: Finnes det større &amp;amp;quot;drikksekke

En annen sak er at hvis man mener en bot er feilaktig så går det an å klage. Altså ikke her på HFS  ;D men til trafikketaten.
Det er riktig. Sist jeg gjorde det, endte det med full refusjon av boten, og at Vegvesenet måtte fjerne to feilaktig plasserte skilt. Beklagelsen fra kommunens veisjef var heller ikke uvelkommen.

P

Parelius

Gjest
Re: Finnes det større &amp;amp;quot;drikksekke

En annen sak er at hvis man mener en bot er feilaktig så går det an å klage. Altså ikke her på HFS ;D men til trafikketaten.
Er ikke sikkert at HFS hadde vært noen fordel...

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Da jeg kjenner et par som kjører Taxi i oslo (Oslo Taxi), og spurte om de kunne utale seg, kom følgende, de er Verdens største drittsekker:

Begrunnelse:

1. Hjalp funksjonshemmede inn til lege, men måtte stå med et hjul nesten på fortau, da plassen rundt var begrenset, bot, ikke ettergitt.

2. Hjalp blind kunde inn til Lege, sto på parkering forbudt i 3 min., da det var langt til nærmeste avgifts belastede parkeringplass ble denne måten benyttet, bot, ikke ettergitt.

3. Hjalp rullestol bruker (elektrisk) inn til lege, sto på parkering forbudt i ca. 5 min., bot, ikke ettergitt.

4. Stoppet foran hotell, var ca . 4 meter fra gangfelt iflg. "drittsekken", da innlessing av bagasje startet, bot, ikke ettergitt.

5. Slapp av kunde i buss-taxifelt, for å hindre annen trafikk ble noe av fortauet benyttet i ca. 20 sek., bot, ikke ettergitt.

6. Stoppet for å ta opp kunde, "drittsekken" mente det var for nærme hjørne, bot, ikke ettergitt.

7. Fulgte Gåstol bruker inn til Tannlegen, sto på parkering forbudt i 4 min., bot, ikke ettergitt.

8. Tok opp kaprings kunde nærme et gangfelt, bot, ikke ettergitt.

9. Sto dobbel parkert, uten hinder foran annen trafikk, hentet blind kunde, og hund, "drittsekken" skrev bot, ikke ettergitt.

10. Her kan dere selv legge inn opplevelser :'(.

Det kan hende at de kun er ute etter Taxi sjåfører, men disse var vel dårlig behandlet, som tross alt utfører en samfunnsnyttig oppgave.

Det skal sies at veitrafikkloven har stått i bokhylla i mange år, og skal man være ekstremt "drittsekk", så kan man bøtelegge alle disse tilfellene, men hadde "vi" vanlige dødlige gjort det?.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
787
Torget vurderinger
5

Dette er taxisjåførenes versjon. Er vel ikke sikkert sde alltid hjalp en blind og lam osv. Kanskje plukket de opp en personlig vare. Har de nevnt da de sto med nødblink på og hentet kaffe og pølse på Narvesen uten å få bot?  ;D

Ellers er de jo venner med politiet, de kjører alltid for fort og bryr seg ikke nevneverdig om vikeplikten. Dog et problem når bussen kommer, den kjører alltid også som ønsket, og som kjent er bussen størst. Med andre ord "vinner" bussen.  ;D

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Re: Finnes det større &amp;amp;amp;amp;quot;dr

10. Her kan dere selv legge inn opplevelser :'(.
Joda, kunne lagt inn mange her. Noen er faktisk morsomme. Som når en kollega av meg fikk bot for å stå på fortauet utenfor en butikk på Torshov. Der er det avsatt plass til varelevering i gata. Trøbbelet er bare at den er for smal så trikken kommer ikke forbi når det står lastebil der.

Men neste gang han var der stod han lovlig på pur f..
Det resulterte selvsagt i at trikken ikke kom forbi. Og ikke bare en trikk.....men etterhvert en kø av trikker fra Torshov til sentrum!!
Etterhvert kom både politi og trafikketat, samt en haug ilsinte trikkepassasjere!! Men det plaget ikke kollegaen min nevneverdig. Han gjorde som han hadde fått beskjed om - parkerte lovlig!!

Etter det var det ok å stå på fortauet... ;D

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Tar en del Taxi i jobb sammenheng, og er mildt sagt sjokkert over hvordan enkelte blir behandlet av STOREBROR, kommer tilbake senere, med flere opplevelser av utøvere senere :p.

K

knutinh

Gjest

Hvis det er et stort problem for taxi-næringen at man skal hjelpe og slippe av syke og eldre mennesker burde man kanskje endre lovverket, ikke kreve av "enkle" p-vakter at de skal se igjennom fingrene?

Noe ala "taxi i bruk kan bryte følgende parkeringsbestemmelser inntil 5 minutter hvis det lar seg bevise i etterkant at passasjer med spesielle behov ble hjulpet ut"

-k

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2

Hvordan er forøvrig en parkeringsvakts myndighet? Tenker på ord mot ord; hvis du står parkert ulovlig, en "drittsekk" kommer for å skrive ut bot, du kjører avsted slik av "drittsekken" ikke får gitt deg din part av boten. Senere nekter du for å i det hele tatt ha vært der. Hva da? Er "drittsekkens" ord mere verdt enn dine?

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.292
Sted
'
Re: Finnes det større &quot;drikksekker&qu

Hvordan er forøvrig en parkeringsvakts myndighet? Tenker på ord mot ord
Jeg vet ikke hvilken myndighet de har, men jeg har sett flere av dem utstyrt med digitalkamera, så det å forsøke en løgn kan slå tilbake...

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2

ja det kan sikkert straffe seg kraftig om de har bilde av begivenheten ;D Da regner jeg med at det kommer tillegg på den opprinnelige boten.

K

knutinh

Gjest

Ellers så vil jo det at de har skiltnummer og en generell beskrivelse av bilens utseende og fører være en god indikator på at de har sett akkurat deg.

Jeg går ut ifra at p-vakter ikke har tilgang på biltilsynets register og dermed ikke kan "gjette" hvilken farge bilen med et gitt skiltnummer har.

-k

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

I sammenhengen mener jeg det igjen er verdt å komme tilbake til utgangspunktet. For er det riktig å ha lovgivende, dømmende og utøvende myndighet i hendene på en enkeltperson som kun har sitt eget bilde å stole på? Er det riktig av samfunnet å tillegge enkeltpersoner så stort ansvar?
Min oppfatning er at dette er et system som ikke er akspetabelt, og bør revurderes. Ikke at jeg uten videre ser gode løsninger, men slik det er nå, er det garantert trøbbel.

Honkey

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2

Eller så kan det være at jeg har fornærmet en P-vakt tidligere i livet, og at vedkommende forfølger meg og vet alt om meg ;D

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2

Takk Honkey, var vel det jeg egentlig ville spørre om, men hjernekapasiteten er noe begrenset så det er ikke alltid jeg får fram ting ;D
Forøvrig har jeg fått tre bøter i løpet av mitt liv. Den første for å ha hatt snittfart på 123km/t i 100-sonen ved Kløfta. Den andre for å ha kjørt på rødt lys og da samtidig blitt påkjørt fra høyre (en grei politimann ville slippe mye papirarbeid og ga meg forenklet forelegg istedenfor å gjøre det til straffesak). Den siste var det Europark som serverte meg. Hadde parkert noen minutter for lenge utenfor en butikk med maks 1 times parkering, og krittmerket på hjulet varte i 1 time og 2 min ;D

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo

Det er et veldig godt forslag du kommer med, og skal nevne det neste gang jeg har behov for en taxi, for de har vel et taxiforbund?.

Hvis det er et stort problem for taxi-næringen at man skal hjelpe og slippe av syke og eldre mennesker burde man kanskje endre lovverket, ikke kreve av "enkle" p-vakter at de skal se igjennom fingrene?

Noe ala "taxi i bruk kan bryte følgende parkeringsbestemmelser inntil 5 minutter hvis det lar seg bevise i etterkant at passasjer med spesielle behov ble hjulpet ut"

-k

V

villov

Gjest

De Gud ikke ga hjerne ga han vinkler og stjerne.

K

knutinh

Gjest

I sammenhengen mener jeg det igjen er verdt å komme tilbake til utgangspunktet. For er det riktig å ha lovgivende, dømmende og utøvende myndighet i hendene på en enkeltperson som kun har sitt eget bilde å stole på? Er det riktig av samfunnet å tillegge enkeltpersoner så stort ansvar?
Min oppfatning er at dette er et system som ikke er akspetabelt, og bør revurderes. Ikke at jeg uten videre ser gode løsninger, men slik det er nå, er det garantert trøbbel.

Honkey
Er ikke dette det samme som forenklede forelegg da? For det er selvsagt mulig å få prøvd sin sak i rettssystemet og overprøve p-vaktens myndighet.

Spørsmålet er jo om det er noe bedre å la p-vakter kun dokumentere og rapportere, og så la rettsvesenet ta byrden ved å dømme i alle saker. Fryktelig kostbart spør du meg, og de gangene jeg har kjørt for fort eller partkert feil har det ikke vært noen tvil om at tabben var min, følgelig hadde jeg ikke noe behov for en rettssak.

-kk

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Er ikke dette det samme som forenklede forelegg da? For det er selvsagt mulig å få prøvd sin sak i rettssystemet og overprøve p-vaktens myndighet.

Spørsmålet er jo om det er noe bedre å la p-vakter kun dokumentere og rapportere, og så la rettsvesenet ta byrden ved å dømme i alle saker. Fryktelig kostbart spør du meg, og de gangene jeg har kjørt for fort eller partkert feil har det ikke vært noen tvil om at tabben var min, følgelig hadde jeg ikke noe behov for en rettssak.

-kk
Tja. I politisaker der forenklet forelegg benyttes finnes først et lovgivende organ som IKKE er Politiet, så kommer da den fornklede biten, der politimannen dokumenterer og avgjør skyldsspørsmål på stedet dersom den "straffedømte" godtar det!! Om du derimot ikke godtar forelegget, er det rutine med direkte i rettsalen.
I P-saker stilles det ALDRI spørsmål omdu godtar noe som helst; det forlanges betaling, punktum. Om du sørger å sende regningen tilbake nok ganger (og det punktet er VIKTIG, for om du ikke sender regningen tilbake går de bare til inkassosak mot deg, en sak du ikke har en dritt å stille op i mot), blir det først forliksrådet. Taper du der må du selv berammme rettssak. Hvor mange gidder den mølla for 500 kroner? Konklusjonen er at du i praksis er rettsløs, alene mot et maskineri med pengepugere og durkdrevne advokater som går hånd i hånd med deres eget system for lov og rett.

Honkey

Topp Bunn