Typisk current feedback lyd med noget hårded i mellemtonen og lidt tynd meget stram bas. Jeg har koblet 4 stk 0.5 ohm Duelund i parallel som giver 0.125 ohm i serie med udgangen og 2.4 Kulmasse i serie med indgangen. Det gjorde underværker. Er spændt på hvad han har gjort på den sidste version. Jeg har også erstattet firepolerne med aæmindelige kondensatorer.Kult. Virker som en spennende forsterker. Hva mener du med manglende fylde i bunnen? Dreier det seg om et målbart avvik i frekvensgangen, en mer diffus sonisk karakter, eller noe med hvordan den interagerer med basselementet ditt?
Ok, takk. Kanskje ikke en forsterker å satse på hvis man er av typen som ønsker å skaffe en bra forsterker, sette den i racket og glemme den for de neste 10 årene, da.De er noget ustabile. Man skal absolut ikke bruge uskærmet signal kabel.
Fyrte opp en ustabil rørpre mens denne sto på. Ikke særlig lurt, så til stor grad menneskelig svikt!Er det et dårlig tegn for denne forsterkerkonstruksjonen at du har brent en kanal, StianG? Eller dreier det seg om menneskelig svikt?![]()
Fyrte opp en ustabil rørpre mens denne sto på. Ikke særlig lurt, så til stor grad menneskelig svikt!Er det et dårlig tegn for denne forsterkerkonstruksjonen at du har brent en kanal, StianG? Eller dreier det seg om menneskelig svikt?![]()
Takk! Da frister det mer igjen!Olav2 så længe du bruger skærmet kabel er der ingen problemer. Desuden tyder de sidste firkant målinger på at konstruktøren har løst problemerne.
Ser at du selger en Accuphase... synes du at denne kan måle seg med selv slike japanere?Min 160W har fungert meget bra i ettogetthalvt år nå. Påslått 24/7 og spiller like nydelig. Ikke problemer med ustabilitet med tvunnet ledere på inngangene.
-m
Hvis det har fungeret uden montage på kjølepladen indtil videre, så fungerer det vel også i fremtiden. Jeg har lavet 3stereotrin til en bekendt og han er virkeligt glad for dem. Men mystiskt at han synes den mindre "medium" version er bedst i bassen. Kanskje han liker lyden af klipning.Dere som har bygd med slike moduler, har dere skrudd fast driver transistorene til kjøleribben? Jeg gjorde ikke det når den ble bygd i sin tid. Husker ikke hvorfor, men latskap er sikkert grunnen. Har muligheten til å rette opp det nå, men er usikker på hvor nøye det er.
Personligt synes jeg som regel, at mange watt er en kæmpe gevinst hvad angår dynamikken.Kanskje han ikke driver å spiller på 110+ db?? man bruker sjelden flere 100W. Og det er allmenkjent at det er meget så normalt at modeller med lavere effekt spiller bedre. du som påstår over 40år erfaring og stor kunnskap skulle vært klar over det.
Har 400 w mono versioner af First one forstærkeren. De skal behandles med respekt høj slew rate er ikke til at spøge med. De fleste som har lavet dem har brændt dem af.Er det noen andre her som har testet denne?
Fikk den akkurat inn på benken her og kommer til å gjøre litt testing framover. Ser veldig spennende ut. Modulen er ferdig bygget og i mine øyne holder den en HØY standard. Pent!
Litt data (kortversjon):
Maximal power (20 Hz - 20 kHz, THD 0,05 %)
150 Wrms/8 Ohm
230 Wrms/4 Ohm
THD (1 Wrms/8 Ohm, 1 kHz)
< 0,0016 %
Frequency response (-3 dB)
3 Hz - 3 MHz
Slew-rate
240 V/us
Damping factor (100 Wrms/4 Ohm, 20 kHz)
> 2000, measured on PCB output terminals
Supply voltage
+/-40 V to +/-63 V
200 KHz firkant:
Vis vedlegget 300586
Her er mer info:
First One - mosfet amplifier module - diyAudio
... og kortversjonen her er at den får mye skryt.