Har også vurdert disse modulene, han kommer med en versjon med mere krefter i snart også.Har bestilt 2 moduler. Ser meget spændende ut.
Skal du bruke sw psu eller vanlig ?
Har også vurdert disse modulene, han kommer med en versjon med mere krefter i snart også.Har bestilt 2 moduler. Ser meget spændende ut.
Hvad viser det nederste scoop billede?, er det First one?, er det med kapacitiv belastning?????Imponerende for en forstærker med den Slew Rate.Er det noen andre her som har testet denne?
Fikk den akkurat inn på benken her og kommer til å gjøre litt testing framover. Ser veldig spennende ut. Modulen er ferdig bygget og i mine øyne holder den en HØY standard. Pent!
Litt data (kortversjon):
Maximal power (20 Hz - 20 kHz, THD 0,05 %)
150 Wrms/8 Ohm
230 Wrms/4 Ohm
THD (1 Wrms/8 Ohm, 1 kHz)
< 0,0016 %
Frequency response (-3 dB)
3 Hz - 3 MHz
Slew-rate
240 V/us
Damping factor (100 Wrms/4 Ohm, 20 kHz)
> 2000, measured on PCB output terminals
Supply voltage
+/-40 V to +/-63 V
200 KHz firkant:
Vis vedlegget 300586
Her er mer info:
First One - mosfet amplifier module - diyAudio
... og kortversjonen her er at den får mye skryt.![]()
- og ditt tilsvar vitner som vanlig om nullhumor og ingen kunnskap om mitt ståsted!Sluket dit indlæg er LSD vrøvlkvasiDIYHei
Blir det ikke litt kjedelig å bare kjøpe ferdig loddede moduler som dette, og ala Holton ?
Synes mye av DIY forsvinner ? Bare å hive modulene inn i ei kasse med powersupply og noen kontakter.
DIY er vel noe mer ?
Mvh.
Johnny- som å narre seg selv til kl. A status på den første delen av effekten på en kl.AB forsterker; en godt sminket og rigget transvestitt!
Fra 1. side i DIYAudio-tråden (m. data, pris + flere billeder/målinger)Hvad viser det nederste scoop billede?, er det First one?, er det med kapacitiv belastning?????
Mange tak. Det havde jeg overset. Ja det er pænt for så hurtig en forstærker.Plot of 10 kHz/20 Vpp square waves on 6 Ohm +1 uF load. Upper trace amp's output in front of inductor, lower trace behind the 0,2 uH inductor.Hvad viser det nederste scoop billede?, er det First one?, er det med kapacitiv belastning?????
First One - mosfet amplifier module - diyAudio
Definitivt vanligHar også vurdert disse modulene, han kommer med en versjon med mere krefter i snart også.Har bestilt 2 moduler. Ser meget spændende ut.
Skal du bruke sw psu eller vanlig ?
lle ikke såre nogens følelser- og ditt tilsvar vitner som vanlig om nullhumor og ingen kunnskap om mitt ståsted!Sluket dit indlæg er LSD vrøvlkvasiDIYHei
Blir det ikke litt kjedelig å bare kjøpe ferdig loddede moduler som dette, og ala Holton ?
Synes mye av DIY forsvinner ? Bare å hive modulene inn i ei kasse med powersupply og noen kontakter.
DIY er vel noe mer ?
Mvh.
Johnny- som å narre seg selv til kl. A status på den første delen av effekten på en kl.AB forsterker; en godt sminket og rigget transvestitt!
Nå er det jo ikke alle som sitter med samme kompetanse som deg som driver med "ekte" diy. For oss som leker med diy så kjøper vi ferdig modulerHei
DIY er vel noe mer ?
Mvh.
Johnny
Moduler betalt men regner ikke med de er på samme niveau som de store Holton. Prisen knap 1600 dk.kr gjør det værd å prøve. Han anbefaler Hypex 1200 smps. Har nogen erfaringer med disse? Vurderer å bruge 2 stk 2x 18 vac trafoer 630n va koblet i serie så jeg får 2x 36 vac eller Ca 2x50 vdc.
De vil umuligt kunne overgå Holtons store moduler. Her er det bare 2 mosfets og Holton har 16 stk Dual Die. Desuden har jeg dårlig erfaring med Current fedback lyd refererende til do opamps kontra voltage feedback.Ikke bli overrasket om de overgår Holton. Men egentlig handler det vel mest om smak.
Moduler betalt men regner ikke med de er på samme niveau som de store Holton. Prisen knap 1600 dk.kr gjør det værd å prøve. Han anbefaler Hypex 1200 smps. Har nogen erfaringer med disse? Vurderer å bruge 2 stk 2x 18 vac trafoer 630n va koblet i serie så jeg får 2x 36 vac eller Ca 2x50 vdc.
Jeg har bare NXV200R2 og NXV203 og sammenligne med.De vil umuligt kunne overgå Holtons store moduler. Her er det bare 2 mosfets og Holton har 16 stk Dual Die. Desuden har jeg dårlig erfaring med Current fedback lyd refererende til do opamps kontra voltage feedback.Ikke bli overrasket om de overgår Holton. Men egentlig handler det vel mest om smak.
Enig med konstruktøren? Har du testet med forskellige forsyninger da. NEW Class D bruger gammeldags forsyninger og det gør jeg også. Ncore lyder også¨ bedst med traditionel forsyning.Den har jo blitt testet med mange forskjellige PS og dette skal være det bestlydende. Jeg er helt enig med konstruktøren !
-m
Ble jo meget pent,synes det ofte ser mer ryddig ut med smps.Da er First One ferdig bygget og testet. Spiller fantastisk bra, veldig fornøyd
-m
Men vi kender heller ikke konstruktørens anlæg. Kanskje det farver voldsomt så SMPS tilføjer noget som han så tillægger en positiv betydning. Jeg har aldrig oplevet SMPS som andet end degraderende.Pent og ryddig. Men iflg. mange her spiller alt med SMPS crap
Konstruktøren av denne er av en helt annen oppfatning.
40 års erfaring mellem 100 og 200 konstruktioner og ordentlige forhold til at vurdere på. Har lyttet til så meget dyrt og elendigt udstyr. Så mener jeg er ganske kompetent ja.Drossel tror han har oppfunnet hjulet og benytter enhver anledning til å fortelle alle dette !
-m
Så må vi sammenligne når du er færdig.Som konstruktøren selv har testet så er det vel Hypex sin som er best, så det er vel en sabla god match da, jeg kommer til å prøve smps fra Hypex til FirstOne når den skal prøves![]()
En 1200w pr kanal til 160w er vel ganske overkill, men det er vist det som funker.
Stikker du oppover en tur ? Kult !Så må vi sammenligne når du er færdig.Som konstruktøren selv har testet så er det vel Hypex sin som er best, så det er vel en sabla god match da, jeg kommer til å prøve smps fra Hypex til FirstOne når den skal prøves![]()
En 1200w pr kanal til 160w er vel ganske overkill, men det er vist det som funker.
40 års erfaring mellem 100 og 200 konstruktioner og ordentlige forhold til at vurdere på. Har lyttet til så meget dyrt og elendigt udstyr. Så mener jeg er ganske kompetent ja.[/QUOTE][/QUOTE]Dette er en pissekonkuranse du allerede har tapt !
-m