Du skal se de er blitt litt RØR-etekjoenik skrev:Skal si dere to jobber hardt med tweakingen!
|
Du skal se de er blitt litt RØR-etekjoenik skrev:Skal si dere to jobber hardt med tweakingen!
olllie skrev:Men da var rødvinsglaset tomt, og det var blitt sen kveld og på tide å kjøre hjem.Så takk for laget, og velkommen til meg.
En klargjøring. Gårsdagens rødvin (også populært kalt lyttebrus) var forbeholdt medlemmer av Fjellsiden Lydlaug. Olllie fikk fersk appelsinjuice!kjoenik skrev:olllie skrev:Men da var rødvinsglaset tomt, og det var blitt sen kveld og på tide å kjøre hjem.Så takk for laget, og velkommen til meg.![]()
Vi kaller det medlemsfordelerbjornh skrev:Apartheid..! ;D
Egotripp?Elektron skrev:Gi gjerne beskjed hvis dere synes dette er litt egotripp.
Elektron
For å være ærlig så er det nettopp det.ErosLoveking skrev:Egotripp?Elektron skrev:Gi gjerne beskjed hvis dere synes dette er litt egotripp.
Elektron
Er det ikke det det handler om da?![]()
![]()
![]()
peis på.........
Det ikonet var praktfullt!Elektron skrev:Så et lite "of topic." innslag. En suvenir fra en forhandling i Polen i 1989 og en stemningsrapport fra høstkjølige Bergen.
Elektron
Hei JAEJAE skrev:Hei Truls.
Opplysningen om å kjøre BIAS på 80,er oppgitt til Tor(Lyric) fra Cary.Det som skjer,er akkurat det du opplever.Du kan med trygghet bytte alle fire 845 røra.Det står oppgitt med en Bias på 100,men dette er FEIL
Skru ned BIAS,Mister![]()
Flott, da føler jeg meg litt tryggere.Cobra2 skrev:Jeg tror ikke det hjelper å presse siste mA med klasse A drift ut av 845'ene...det som mangler ligger nok i rør-typen, eller foranstående rør.
(og litt "innkjøring").
Trafoene gir god beskyttelse for høyttalerene, så jeg ville ikke være engstelig for dem.
Arne K
Fint det ordnet seg Elektron...Elektron skrev:Da har jeg spilt noen timer i dag også. Det fungerer helt fint her nå. Ingen ulyder, bare deilige toner. Elektron er ikke lenger deprimert men bare glad.
Elektron
Ser ut som du kunne trenge en helmholtz..!?HSobstad skrev:Kvalitative kommentarer?![]()
Må si meg enig, strekker du en rett linje fra pukkelen ved 25 Hz og til linjen ved 300 - 400 Hz vil du få en target som høres bra ut i mine ører. Bass er gøy, men ikke glem punchet i mellombassen!OMF skrev:På et generellt grunnlag er nok dalene i mellom et større problem enn puklene!
Mvh
OMF
Jeg skal sette meg mer inn i dette emnet. Har relativt nylig satt opp PARC-en. Det synes imidlertid å være et faktum at den ikke korrigerer for dips, kun peeks. Må være en grunn til dette også...OMF skrev:På et generellt grunnlag er nok dalene i mellom et større problem enn puklene!
HSobstad - jeg tror du med fordel kan doble de verdiene jeg "prøvde"igår på "With" i går...altså fra 1,5 til 3 osv....
Mvh
OMF
Gleden er helt klart gjensidig når så entusiatiske og kunnskapsrike gjester beriker oss med sin tilstedeværelse.tkr skrev:En stor takk til hele Fjellsiden Lydlaug for en veldig hyggelig kveld!
Det ble litt stressende før jeg kom frem til Fjellsiden, men velkomsten var varm, og vertskapet ekstremt gjestfritt og forekommende.
Ellers..........hva skal man si? To stk rimelig ekstreme rør- og hornanlegg, ett med tyngdepunkt eleganse, og ett med en dypbass som jeg knapt har hørt maken til- mektig og uanstrengt. Den kan antakelig brukes til å knuse nyrestein til støv!
Dessverre glemte jeg å ta med kamera, så jeg får nøye meg med å beskrive anleggene med ord: Smykker var de, begge to.
Hvis de herrer errrkeberrrgensere trenger en liten tur ut til strilalandet og havgapet, så står jeg gjerne til disposisjon.
mvh Tønnes