Flatskjerm

S

Steinar O

Gjest
Takker.

Kjenner til kalibrerings DVD, sikkert godt utbytte.
Registrerer at nettbutikker ala Komplett ligger vesentlig lavere i pris, kontra f. eks Elkjøp og Lefdal.

Har sett meg ut en Samsung Full HD 46", 50Hz. LE46B535.

S

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Roysen skrev:
Hei, Geir.

Både KRP-600A og KRP-600M skal visstnok være utsolgt i hele Europa.

Mvh
Roysen
Takker for info, var redd for det.
Som sagt så frister fortsatt pioneer sin 60" mye og mest de modellene som er nevnt, men kan vel klare meg med utgaven under også.
Får se hva det blir

Mvh
Geir

R

Roysen

Gjest
GFE skrev:
Roysen skrev:
Hei, Geir.

Både KRP-600A og KRP-600M skal visstnok være utsolgt i hele Europa.

Mvh
Roysen
Takker for info, var redd for det.
Som sagt så frister fortsatt pioneer sin 60" mye og mest de modellene som er nevnt, men kan vel klare meg med utgaven under også.
Får se hva det blir

Mvh
Geir
KRP-600M kan visst bestilles fra "Uniten" ennå og har universell strømforsyning.

Mvh
Roysen

Brombrom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Antall liker
18
KRP 600A har vel separat tuner (på min ihvertfall), mens på 600M er den innebygd ?.... A er ihvertfall tynnere enn M.

Ikke så lenge siden jeg snakket med noen på Soundgarden her i Tr.heim, der hadde de fortsatt tilgang på 60". Forstod det slik at de hadde kjøpt opp fra andre forhandlere i europa.

Edit: Har pratet med Soundgarden, de har fortsatt endel Pioneer mod. igjen, om det skulle være av interesse :).

http://www.soundgarden.no/shop.cfm?path=199,201

Ole

R

Roysen

Gjest
Brombrom skrev:
KRP 600A har vel separat tuner (på min ihvertfall), mens på 600M er den innebygd ?.... A er ihvertfall tynnere enn M.

Ikke så lenge siden jeg snakket med noen på Soundgarden her i Tr.heim, der hadde de fortsatt tilgang på 60". Forstod det slik at de hadde kjøpt opp fra andre forhandlere i europa.

Ole
Hei, 600M er helt uten tuner. Det er ikke en TV, men en monitor. Sikker på at de snakket om KRP 60"? Det finnes jo andre Pioneer 60" men av tidligere generasjoner tilgjengelig.

Mvh
Roysen

Brombrom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Antall liker
18
Hmm, jeg var innom en butikk for en stund tilbake (før jeg kjøpte min), der var både A og M utstillt. Jeg kikket på begge, da la jeg merke til at M var tykkere enn A, så jeg spurte en selger om hvorfor det var forskjell i tykkelsen, siden skjermene tilsynelatende var like, samt likt priset.... Han sa at forskjellen i tykkelse skyldtes innebygd tuner på M versjonen, men nevnte ingenting om "ren monitor", hmm ....

Mvh
Ole

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.745
Torget vurderinger
1
Brombrom skrev:
Hmm, jeg var innom en butikk for en stund tilbake (før jeg kjøpte min), der var både A og M utstillt. Jeg kikket på begge, da la jeg merke til at M var tykkere enn A, så jeg spurte en selger om hvorfor det var forskjell i tykkelsen, siden skjermene tilsynelatende var like, samt likt priset.... Han sa at forskjellen i tykkelse skyldtes innebygd tuner på M versjonen, men nevnte ingenting om "ren monitor", hmm ....

Mvh
Ole
IHT spec fra Pioneer så har KRP-600A og KRP-600M like dimensjoner - 1,465 x 876 x 64 mm vs 1,465 x 876 x 64

mvh
KJ

R

Roysen

Gjest
Brombrom skrev:

Mvh
Ole
Tror ikke det er KRP-600A og KRP-600M du har sett da. De koster heller ikke det samme.

Mvh
Roysen

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Roysen skrev:
Brombrom skrev:

Mvh
Ole
Tror ikke det er KRP-600A og KRP-600M du har sett da. De koster heller ikke det samme.

Mvh
Roysen
Riktig som du sier, begge disse to "toppmodellene" er vel ca 6 cm "tykke" mot ca 9 cm på 6090 serien som har tuner innebygd i motsettning til KRP-600A og M, det er vel derfor disse er "tynnere".
Det er vel da naturlig at 600A som har egen tuner modul er noe dyrere en monitor utgaven, skulle jeg reagert noe mot monitor utgaven så er det antall hdmi som vel er to som er noe lite, men man kan vel alltid kjøpe en hdmi switch i tillegg.
Uansett trist at pioneer slutter produksjonen når det ser ut som prisene for disse store tv'ene endelig kommer på et mer folkelig nivå sammenlignet med tidligere.
På de to toppmodellene så er de vel proffkalibrert "rett ut av esken" har eg også forstått, skal man gjøre dette på en 6090 så påløper det en ekstra kostnad.

Mvh
Geir

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
296
Sted
Tranby
KRP-600M har en DVI ingang i tillegg, den er bedre tilpasset databruk samt at man ikke har fabrikk garanti på 3 år med på stedet-service.
Får man ikke tak i en Pioneer plasma er Sony 55X4500 et bra alternativ. Har selv 46" utgaven. Den har i likhet med Pioneer også helt svart bilde. Den har også innebygd oppskalering i klasse med det som sitter i de beste dvd spillerne. Kjekt å ha når man ser på vanlig TV. Bruker også vensentlig mindre strøm enn Pioneer.

bjos

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.08.2008
Antall liker
58
Sted
Grimstad
Jeg har planer om å kjøpe ny tv og har foreløpig siktet meg ut sony 40w5500, på noen nettbutikker selges den forrige toppmodellen 40z4500 til omtrent samme pris. Har noen en formening om hvilken av disse som er best? z4500 har eldre billedbehandling enn w men til gjengjeld 200hz. uten at jeg har noe peiling på flatskjerm antar jeg at utviklingen går fort og heller derfor mest mot w5500.

Ole

Topp Bunn