Flaut av Lyd&Bilde!

DMB

Medlem
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
0
Kåringen av Ayre K-5xe + V-5xe til årets beste forsterkersett er så full av feil at L&B burde skamme seg!

1. Prisen på kr. 24,000 er helt feil, det skulle vært over det dobbelte.
2. Importøren er feil, det står Norsk Audioteknikk, men skal være Mono.
Både 1. og 2. ser ut som klipp og lim fra Bladelius forsterkeren.

Omtalen av produktene er tatt rett fra Ayre sin beskrivelse.

I overskriften står det: "Ayre-settet representerer noe av det mest prisgunstige vi har hørt av high-end på lenge".
Kanskje ikke så rart når man opererer med under halv pris! Spørsmålet er om dette settet hadde vunnet med riktig pris???

Til slutt står det at dette forsterkersettet er anmeldt i nr. 10/06. Det er vel feil det og...

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
så faktisk dette med prisen jeg og, stusset litt på det med gadd ikke sjekke det opp, har bare sett flere og flere feil i lyd og bilde  idet siste.

Lassesvendsen

Fersking
Ble medlem
24.02.2004
Antall liker
0
Re: Flaut av Lyd&Bilde!

Kåringen av Ayre K-5xe + V-5xe til årets beste forsterkersett er så full av feil at L&B burde skamme seg!

1. Prisen på kr. 24,000 er helt feil, det skulle vært over det dobbelte.
2. Importøren er feil, det står Norsk Audioteknikk, men skal være Mono.
Både 1. og 2. ser ut som klipp og lim fra Bladelius forsterkeren.

Omtalen av produktene er tatt rett fra Ayre sin beskrivelse.

I overskriften står det: "Ayre-settet representerer noe av det mest prisgunstige vi har hørt av high-end på lenge".
Kanskje ikke så rart når man opererer med under halv pris! Spørsmålet er om dette settet hadde vunnet med riktig pris???

Til slutt står det at dette forsterkersettet er anmeldt i nr. 10/06. Det er vel feil det og...
Svar fra redaktøren:

Det er bare å legge seg skinnflat. Og innrømme brøden, uten nølen, men ikke uten så rent lite blygsel. Dessverre skjedde det noe med malene som skulle til trykkeriet denne gangen, og dermed ble Ayre-settet satt opp med feil pris.

Det er forresten et par andre - mindre - feil i utgaven også, men det har jeg ikke tenkt å fortelle om.

; )

Omtalen derimot, er det langt fra noe feil med, den er ikke hentet fra noens beskrivelse, andre enn forfatterens eget hode.

Der kan det sveve mye rart om kring, men alt man kan lese om Ayre og andre tester i L&B, kommer ikke fra andre steder enn forfatterens egne notater.

For orden skyld, Ayre-settet ble testet i 10/06, og sånn så det egentlig ut:

High-End
Pris: samlet 143.985 kroner
Importør: Mono
www.mono.no
www.ayre.com

Og til glede for nye lesere, faktaboksen fra samme test:

Fakta:
Ayre C-5xe universalspiller
CD/SACD/DVD-Video/Audio-avspilling i stereo
Fullbalansert kretsløp
24-bits oppsampling
59.995 kroner

Ayre K-5xe forforsterker
Fullbalansert kontrollforsterker
Fire innganger
Flerkanalsmodus
23.995 kroner

Ayre V-5xe effektforsterker
2 x 16 utgangstransistorer
Fullbalansert kretsløp
2 x 150 w 8 ohm kontinuerlig
2 x 300 w 4 ohm kontinuerlig
59.995 kroner

Bedre nå?

Lasse

www.lydogbilde.no

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
All ayre til deg for å ta en bommert på strak arm. :)

mvh

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
kjempegreier :)

hehe prisen var jo ikke bare litt feil da :p

O

OivindJ

Gjest
Hva har skjedd med dette bladet?

Huske å sitte med kavalkaden i vakt bua i millitæret og lese om: B&W matrix 805, proac 1s, de to kompaniet intigrerte, osv (rett meg om jeg husker litt feil).

Det var tider det :)

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
du har nokk helt rett i at det har blitt mindre slike tester, har abonert på bladet i noen år nå og det har blitt mindre de siste årene. Men på den andre siden heter jo faktisk bladet lyd og bilde så hvorfor klage på det at de tar for seg det meste som har med alt av lyd og bilde å gjøre?? Tipper de selger bedre pga dette også ,noen kunder har jo selvsagt falt ut men tror flere har kommet til.

O

OldBoy

Gjest

Det er forresten et par andre - mindre - feil i utgaven også, men det har jeg ikke tenkt å fortelle om.
Jeg har funnet et par av dem. Men også min munn er lukket med syv segl.

Realt innspill, forresten.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5

Jeg har funnet et par av dem. Men også min munn er lukket med syv segl.

Realt innspill, forresten.
"Det er forresten et par andre - mindre - feil i utgaven også, men det har jeg ikke tenkt å fortelle om."
Lyd og bilde ønsker ikke å informere lesere om feil i bladet, er det realt?

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126

Ayre K-5xe forforsterker
Fullbalansert kontrollforsterker
Fire innganger
Flerkanalsmodus
23.995 kroner

Hm... 5 serie pre'en koster ikke mer i norge altså.
Jeg hadde ikke selv undersøkt hva prisen egentlig lå på så..
Duverden.
Jeg har forstått det slik, ifra annet hold en f.esk L&B at det er denne K-5xe forforsterkeren som virkelig er rosinen i pølsa på nivå 5 hos Ayre.
Den blir så rimelig i norge altså!

Da blir den jo en direkte konkurrent til DP og EC og Abrahamsen og flere andre rett under 30 for en transistorpre.

Dette fant jeg gledelig! :D
Ifølge alle tester nå er denne k-5xe meget bra.

Jeg ser for meg en gruppetest mellom Ayre K-5xe og den nye "Baby blowtorch" fra Parasound (JC 2) ::)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Ett års gratis abonnement for alle her burde være et ok plaster på såret.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.246
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Lyd&Bilde er et amatørblad med så mange feil at det ikke burde vært utgitt.

De gir også generelt ut for høye poeng til å kunne ta dem seriøst.

I år som forrige år og året før der er det så mange feil i deres årskavalkade at det bare blir latterlig.

Feil bilde på produkter.
Feil tekst til produkter.
Feil importører tll produkter.
Feil priser på produkter.
Feil spesifikasjoner på produkter.
Feil poengsum på produkter.

Mulig også feil vinnere!?!,da produkter med topp scoore på tester blir slått av produkter i samme prisklasse med dårligere scoore!!!

Hva mer er det å si?

SYND,MEN SANT!!!

Men,ser vi på hva alle oppturene jeg har hatt gjennom årene med dette bladet har gitt meg er jeg likevel glad for at L&B eksisterer.

Et par turer på byen ville vel kostet meg omtrent det samme som jeg har betalt for dette bladet i så mange år.Selv med alle L&B feil og mangler har det vært en glede å bruke penger på dette bladet.

I 2007 håper jeg L&B vil severe oss mye mer av hifi og mindre av ipod,foto og annet jeg ikke bryr meg om.

Foto entusiaster har allerede nok blader å velge mellom.

Back to basic!

T

Thomas1

Gjest
Godt denne tråden kom opp. Da fikk jeg bestilt abo...

Kjekt for en som liker Fotografering i tillegg til lyd. Ble lei av å kjøpe det i løssalg. Dyrt blir det også..

J

Jurassic

Gjest
Lyd&Bilde er et bra blad etter min mening.
Mens Fidelity er for spesielt interesserte er Lyd&Bilde for mannen i gata som vurderer om han skal kjøpe seg tv, stereo, hjemmekino.
Her om dagen satt jeg og leste i årskavalkaden til TAS på jobben og da fikk jeg spørsmål om jeg hvordan jeg klarte å lese i det bladet mens samme personen sluker Lyd&Bilde.
Lyd&Bilde er hifi interessertes Se&Hør, alle leser det men ingen innrømmer det samt at Lyd&Bilde er for mannen i gata.
Et godt tilbud og bør ikke kritiseres for mye.

B

Back_Door

Gjest

Lyd&Bilde er et bra blad etter min mening.
Mens Fidelity er for spesielt interesserte er Lyd&Bilde for mannen i gata som vurderer om han skal kjøpe seg tv, stereo, hjemmekino.
Her om dagen satt jeg og leste i årskavalkaden til TAS på jobben og da fikk jeg spørsmål om jeg hvordan jeg klarte å lese i det bladet mens samme personen sluker Lyd&Bilde.
Lyd&Bilde er hifi interessertes Se&Hør, alle leser det men ingen innrømmer det samt at Lyd&Bilde er for mannen i gata.
Et godt tilbud og bør ikke kritiseres for mye.
Er egentlig ganske enig med deg her! Lyd & Bilde og Fidelity dekker hvert sitt behov og utfyller slik hverandre.

U

utgatt60135

Gjest

Lyd og Bilde er et godt blad om en ikke tar det seriøst ::)

Siden Lyd og Bilde er for mannen i gata har de veldig stor markedskraft tror jeg. Kanskje like greit om alt blir rost til himmels da. Men de som kan sette av mye annonsepenger kommer selvfølgelig meget godt ut av det.

J

Jurassic

Gjest
Nå er det vel ikke noe som får direkte slakt i Fidelity heller.... Bladene er jo avhengige av annonsører så da er det dårlig butikk å slakte en annonsørs varer.
Saken er vel at uansett blad bør man lese mellom linjene.

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Antall liker
43
Abonerte i noen år på lyd og bilde, men syntes kvaliteten sank. Etter dette har jeg pleid å kjøpe kavalkadene, og syntes dette i og for seg har vært greit. Årets kavalkade fikk meg derimot til å revurdere det også..

J

Jurassic

Gjest
Men vi bor i Norge da, et land med like mange innbyggere som en forstad til Berlin.
Hva skal vi forvente av et norskt blad? At det skal være på linje med Stereophile og TAS. Liker å lese i Lyd&Bilde jeg men jeg bruker det ikke som noen retningsnor på hva jeg skal kjøpe

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.485
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Så lenge de opererer med karakterer så vil det vel uansett være vanskelig å vurdere hvor grensene skal gå. F.eks. et produkt til 5000 med en 9+ er bedre enn et produkt til 12000 med en 6+, eller er det ikke det......Men uansett sp koser jeg meg med lyd og bilde....alt som gjør at folk får opp øyne og ører for hobbyen vår må jo være en god ting. Kompisene mine kjøper stort sett aldri Fidelity, men de drar hjem Lyd og bilde samt hjemmekino jevnlig....har jo tom. fått spørsmål fra kamerater om kabler så......de må gjøre en bra jobb......

K

knutinh

Gjest
At man gjør feil i editeringen er en ærlig sak. Hvis man først skal tafram flaue ting i L&B så vil jeg heller se på dette:
http://avforum.no/forum/generell-video/46758-hdmi-kabel-bra-sortniva-nesten-null-fargeblodning.htm

Jeg refererer til side 106 i Lyd og Bilde for desember 2006, testen av VPL-VW50, og den lille boksen om "HDMI-bildekabler". Lasse Svendsen sier:

"Bildekvaliteten med HDMI-3 er strålende. Meget bra sortnivå og nesten null fargeblødning gir et mege realistisk bilde. Fraværet av støy og det skarpe fokuset på detaljer i bildet, gjør HDMI-3 godt egnet sammen med Sony VW50. Fargene får litt mer smell, det dype sortnivået til VW50 blir enda mer markant og selv om prisen er høy, bør man vurdere å koste på seg kvaliteten til HDMI-3 på en så bra projektor som VW50."

Jeg forstår det slik at "HDMI-3" er en audiofil HDMI-kabel til den nettepris av 5400,- som kurerer dsp-algoritmene som jobber i billigere HDMI-kabler for å utføre digital lavpassfiltrering av bildeinnhold (fokus, detaljer), digital dynamikk-prosessering (sort-nivå) etc. Utrolig at de greier å selge slike signalprosessorer så billig egentlig.

Jeg tar forbehold om at jeg ikke har lest det aktuelle nummeret, kun dette referatet som ser ganske så grelt ut med mine snevre og fantasiløse teknolog-briller...

Enda mer hårete blir det hvis man sammenligner med denne:
http://pcworld.about.com/magazine/2309p111id121777.htm

-k

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Voksent gjort av L. Svendsen og legge det innlegget der på dette forum, og forsetter vel som abbonent denne gangen også ;D.

Men prøvde å si dette i en litt annen tråd, uten respons, men ingen sure miner for det, det er jo av feilene våres vi skal lære av 8).

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126

Ja... ('ere we go... not so nice one coming up!)

Jeg tror uttrykket heter Knut(e) på tråden...
Tying together the loose ends...

Det er snakk om en observasjon...
Den vitenskapelige analysen er sikkert så og slik.

Dumle :"Hvordan lukta rosen da" ?
Kloke Dumle :" Ja den eminerte ferromoner i ventrikale verdier langt over dissidensnivået til løk eksponenten!!!"

Dumle: "Øh... Ja, lukta den godt eller?

Kloke Dumle : " Sa jeg ikke akkurat det?

Dumle: " Å å ja, øh... kan jeg få lukte da?"

Kloke Dumle " Roser er for dyre! Du blir lurt!, Denne Belkinsprosen lukter helt korrekt! Her , lukt på den"

Dumle: " Men jeg liker roser jeg..."

Kloke Dumle: " Du får ikke for penga dine sier jeg...

Dumle: " Men jeg liker fargen, og og...

Kloke dumle " Hva skjønner du ikke hva jeg sier? Datt du av lasse(t) kanskje?

Dumle: " :eek:

twekayboi: Wanna pick flowers? Good løk...

Measure this:
Stereophile.blog
"Richard also considers John Curl one of the few engineers who understands the relationship between how electrons move through parts and the sound of the music they create. "I can show you six areas in the JC 2 where I can change parts that will change the sound but not change the measurements," Richard told me. Sound, rather than measurements, was thus considered as the ultimate test of the designers success."

K

knutinh

Gjest
Lenken din ser ikke ut til å fungere, litt vanskelig å forstå hva du snakker om. (Men lett å skjønne hvor du vil hen, intet nytt fra vestfronten)
Trykk på meg
Er du sikker på at det ikke er snakk om HDMI 1.3 og ikke HDMI-3 ?
Jeg vet som sagt bare det som er gjengitt i den forumposten og min tolkning av det er at det er snakk om en spesifikk kabel siden prisen 5400,- nevnes

videre:
Test av
Supra HF-100 HDMI-HDMI 12 m

"Bildekvaliteten fra Supra-kabelen må sies å være enestående god til prisen. Den gir bare marginalt mindre kontrast en den over tre ganger dyrere MIT-kabelen, og viser til så og si samme detaljgjengivelse og konturskarphet. Den kan oppfattes som litt blass, sammenlignet med mer påkostede kabler, "

Til sammenligning:
The Cable Game
"Salespeople may tell you that exotic video cables deliver a better picture. But the results of our exclusive lab tests could save you money.
Captain is a freelance technology journalist. Senior Performance Analyst Jeffrey Kuta of PC World conducted all testing. Special thanks to Pixelworks, Quantum Data, Tektronix, the Imaging Science Foundation, Silicon Image, Rohde & Schwarz, Pioneer Electronics, Epson, Denon, and Audioholics.
...
One obstacle we did face involved establishing solid connections with our devices' HDMI ports. In some cases, we connected the cable but no image appeared. Sometimes wiggling the cable fixed the problem, and sometimes it didn't. But the trouble seems to stem from the the standard HDMI connector design used by all cable vendors.
...
We ran these resolutions at the 1.0-volt signal standard that HDMI sources (such as DVD players and cable set-top boxes) should provide. But we also challenged the cables with less-than-ideal voltage levels, ranging from an anemic 0.15 volt (to simulate a weak signal) up to an overdriven level of 1.56 volts. All but one cable performed well down to 0.15 volt and up to 1080 progressive for the main video
...
We used a number of tests, including ramp screens, which present a smooth horizontal progression from black to full brightness. In viewing 720p ramps for gray, red, green, and blue, we looked for blinking or incorrectly colored pixels. Blue speckles appearing on a red ramp, for instance, would have indicated that the cable had delivered incorrect data; with real video, such errors might translate to colored flecks in shadows. But all the cables, including the AudioQuest HDMI-X one that had some difficulty in our instrument tests, had no problems.
...
Once you get a good HDMI connection, our tests indicate, you can expect flawless performance from any 4-meter cable, regardless of price. "That is what I would expect from the HDMI cables," says Maxim's Nelson. "It is not too difficult to make them work perfectly at 4 meters.
...
The voltage encoded as a one can drop a fair amount and still be distinguishable from voltage encoded as a zero. After a certain point, however, the signal voltage drops so low that ones and zeros look alike, and the TV's receiver chip attempts to guess their value. So rather than gradually diminishing in accuracy, the way an analog signal does, a digital signal may remain perfect up to a critical level and then fail catastrophically. According to the experts, such problems are likelier to occur with an 8- to 12-meter copper cable (which is significantly longer than most users need) than with a 4-meter cable of the same type.
"

-k

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Trykk på meg
Jeg vet som sagt bare det som er gjengitt i den forumposten og min tolkning av det er at det er snakk om en spesifikk kabel siden prisen 5400,- nevnes

-k
Nå funket det, takk for det. Har lest gjennom tråden, og ser at min kommentar om hvorvidt det kan være snakk om 1.3 kommer opp. Dette tilbakeviser du med henvisning til at HD-DVD og Blu-Ray ikke støtter mer enn 24 bits fargedybde. Men er det ikke sånn at det riktige er 30 og 36 bit? Ser hverfall sånn ut når jeg leser denne artikkelen på wikipedia, men mulig jeg har misforstått.

http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-4_AVC

Sitat:The JVT recently completed the development of some extensions to the original standard that are known as the Fidelity Range Extensions (FRExt). These extensions support higher-fidelity video coding by supporting increased sample accuracy (including 10-bit and 12-bit coding) and higher-resolution color information (including sampling structures known as YUV 4:2:2 and YUV 4:4:4).

K

knutinh

Gjest
Nå funket det, takk for det. Har lest gjennom tråden, og ser at min kommentar om hvorvidt det kan være snakk om 1.3 kommer opp.
Såvidt jeg vet eksisterer det knapt nok enheter som kan ta imot HDMI 1.3, og bare Playstation 3 kan sende ut, og jeg stiller meg da tvilende til hvordan Lasse kunne ha fått subjektive erfaringer med kvaliteten av en HDMI 1.3 overføring i juni 2006?

http://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi#HDMI_1.3
"PlayStation 3 is the first product available on consumer market with HDMI 1.3.
Epson has released the EMP-TW1000 as the first display supporting 30-bit deep color"(desember 2006)

Dette tilbakeviser du med henvisning til at HD-DVD og Blu-Ray ikke støtter mer enn 24 bits fargedybde. Men er det ikke sånn at det riktige er 30 og 36 bit? Ser hverfall sånn ut når jeg leser denne artikkelen på wikipedia, men mulig jeg har misforstått.
(Referanser til "high" profilene i h264-standarden
Det stemmer at større luma-presisjon er et ledd i enkelte av High-profilene i h264, men HD-DVD og BR er standardisert uten denne profilen.

"
  • High Profile (HiP): The primary profile for broadcast and disc storage applications, particularly for high-definition television applications (this is the profile adopted into HD DVD and Blu-ray Disc, for example).
  • High 10 Profile (Hi10P): Going beyond today's mainstream consumer product capabilities, this profile builds on top of the High Profile — adding support for up to 10 bits per sample of decoded picture precision.
  • High 4:2:2 Profile (Hi422P): Primarily targeting professional applications that use interlaced video, this profile builds on top of the High 10 Profile — adding support for the 4:2:2 chroma sampling format while using up to 10 bits per sample of decoded picture precision.
  • High 4:4:4 Profile (Hi444P) [deprecated]: This profile builds on top of the High 4:2:2 Profile — supporting up to 4:4:4 chroma sampling, up to 12 bits per sample, and additionally supporting efficient lossless region coding and an integer residual color transform for coding RGB video while avoiding color-space transformation error.
"

Som du ser av tabellen så tilbyr "High" profilen et monokromt format og forskjellig stash for økt kodings-effektivitet, men ikke 10/12bit luma eller >4:2:0 chroma subsampling

Alle mulige forbehold om at jeg har lest om dette med stor interesse på www.avsfrum.com og www.avforum.no men jeg har ikke lest selve standardene, og jeg vet ikke hvordan bakmennene har tenkt utrullingen. Videre er VC-1 formatet ganske dårlig dokumentert siden det er Microsoft.

Men dersom man har designet hardware video-dekodere rundt 8bit presisjon (som har vært standarden siden digital video ble utbredt) så er det ikke nødvendigvis så lett å endre på ting over natta. Husk at dette skal være billige, lav-effekt bokser som bruker spesialdesignet hardware til tall-knusinga.

Grunnen til at man deler video-standarder inn i forskjellige profiler er nettopp for å kunne designe bokser som har redusert prosesseringskraft. Da er det ikke gitt at man kan "hoppe opp et hakk" ved en softwareoppdatering.

Jeg skal ikke uttale meg om hva planene til BR/HD-DVD forumene er, men jeg tviler på at de kommer til å legge til nye kodingsprofiler hvis dette gjør at allerede solgte hardware-bokser blir ubrukelige. Vi får se hva som skjer.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Såvidt jeg vet eksisterer det enda ikke (?) enheter som kan ta imot HDMI 1.3
Jo det gjør det nok, og den testede prosjektor Sony VPL-VW50 tror jeg er en av disse. PS 3 er forøvrig en annen.

Edit: så du la inn et tillegg ang. ps 3

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
jeg stiller meg da tvilende til hvordan Lasse kunne ha fått subjektive erfaringer med kvaliteten av en HDMI 1.3 overføring i juni 2006?
Så hva blir hovedkonklusjonen ang. spørsmålet om hvorvidt det kan være snakk om HDMI 1.3?

At det ikke kan være det pga.:

a) Blue-Ray og HD-DVD støtter ikke mer 24 bit (som du etter min oppfatning feilaktig skrev i tråden på AV-Forum

eller

b) Lasse Svendsen hadde ikke det nødvendige utstyret tilgjengelig i juni 2006. (Testen stod forøvrig visst i desember nummeret mulig den ble utført i Juni men hvor har du det fra?)

To argumenter fra deg som faktisk står i et visst motsetningsforhold til hverandre.

K

knutinh

Gjest
Så hva blir hovedkonklusjonen ang. spørsmålet om hvorvidt det kan være snakk om HDMI 1.3?

At det ikke kan være det pga.:

a) Blue-Ray og HD-DVD støtter ikke mer 24 bit (som du etter min oppfatning feilaktig skrev i tråden på AV-Forum
Leste du posten min lengre opp (den lange)? Hvis wikipedia ikke er nok for deg så kan du f.eks sjekke denne tråden som jeg startet på www.avsforum.com

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=734047
knutinh said:
""Whats the story on enhanced color precision? I had thought that the inclusion of 12 bit color modes in HDMI 1.3 meant that the increased precision "high" profiles would be included (optionally) in HD-DVD/BR. Now it seems (according to wikipedia) that only the 4:2:2 high option is possible, not 10bit, 12bit luma or 4:4:4 chroma res."

bfdtv said:
"What you read was correct -- the HD-DVD/BD formats don't support the high color modes of HDMI 1.3. "

benwaggoner sad :
"Also 4:2:2 isn't supported either. All the codec in both optical formats are 8-bit 4:2:0
"

b) Lasse Svendsen hadde ikke det nødvendige utstyret tilgjengelig i juni 2006. (Testen stod forøvrig visst i desember nummeret mulig den ble utført i Juni men hvor har du det fra?)
Min feil - jeg husket feil og ut fra datoene så er det faktisk mulig at han kunne ha en "deep color" link oppe og gå på det tidspunktet hvis han hadde hatt en importert PS3 og en Epson et-eller-annet projektor. Men såvidt jeg forstår så er det ikke mulig å oppdrive video i mer enn 8 bit, og Sony vw 50 støtter heller ikke mer hvis forumposten jeg fant er riktig.

Før vi diskuterer oss til døde så foreslår jeg at vi lar mannen få kommentere det som er sagt til nå.

-k

DMB

Medlem
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
0
Takk for oppklaringen Lasse Svendsen, da ble det ett forsterkersett mindre å prøvelytte :(

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Ble det litt for dyrt?
Huffda.
Hva er budsjettet da?
Helicon 400 er ikke veldig tungdrevet vøttø.

Jeg ville sagt, at man kanskje skulle sett på en rasende bra integrert?

DMB

Medlem
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
0
Ja, akkurat nå står Primare og Bladelius integrert øverst, håper på å lånt de med hjem.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Leste du posten min lengre opp (den lange)? Hvis wikipedia ikke er nok for deg så kan du f.eks sjekke denne tråden som jeg startet på www.avsforum.com

knutinh said:
""Whats the story on enhanced color precision? I had thought that the inclusion of 12 bit color modes in HDMI 1.3 meant that the increased precision "high" profiles would be included (optionally) in HD-DVD/BR. Now it seems (according to wikipedia) that only the 4:2:2 high option is possible, not 10bit, 12bit luma or 4:4:4 chroma res."

bfdtv said:
"What you read was correct -- the HD-DVD/BD formats don't support the high color modes of HDMI 1.3. "

benwaggoner sad :
"Also 4:2:2 isn't supported either. All the codec in both optical formats are 8-bit 4:2:0
"

-k
Nei, jeg må innrømme at jeg har falt av lasset. På wikipedia står det da vitterlig følgende: (Og dette har jeg sitert før)

The JVT recently completed the development of some extensions to the original standard that are known as the Fidelity Range Extensions (FRExt). These extensions support higher-fidelity video coding by supporting increased sample accuracy (including 10-bit and 12-bit coding) and higher-resolution color information (including sampling structures known as YUV 4:2:2 and YUV 4:4:4)

Men det er klart, hvis dette er informasjon som ikke stemmer, kan jo kanskje du rette det på Wikipedia?

http://en.wikipedia.org/wiki/H.264

J

Jurassic

Gjest

knutinh said:

bfdtv said:

benwaggoner sad :
"

Min feil - jeg husket feil og ut fra datoene så er det faktisk mulig at han kunne ha en "deep color" link oppe og gå på det tidspunktet hvis han hadde hatt en importert PS3 og en Epson et-eller-annet projektor. Men såvidt jeg forstår så er det ikke mulig å oppdrive video i mer enn 8 bit, og Sony vw 50 støtter heller ikke mer hvis forumposten jeg fant er riktig.

Før vi diskuterer oss til døde så foreslår jeg at vi lar mannen få kommentere det som er sagt til nå.

-k
Kan du ikke bare ta å sette opp en Fourieranalyse du som er ingeniør så har du bevist at du har rett 8)

Topp Bunn