Bortsett fra at vitenskapsmannen sannsynligvis ville starte med et kritisk blikk på egne erfaringer, gjerne i lys av andres, og starte med å fjerne feilkilder.
Strikking har jeg aldri skjønt. Hvordan to tråder kan hekte seg inn i hverandre på den måten uten at det rakner, er ubegripelig. Jeg tror jeg må ta et kurs i topologi.
Jeg forsøkte en gang å delta som "observer" på MIT's undergraduate kurs i matematisk topologi. Jeg har aldri vært på så dypt vann. Forsto ingen verdens ting. Men jeg er heller ikke helt overbevist når topologer melder at det finnes 266682 forskjellige slipsknuter. Det er jo selveste Dyrets Tall inni der. Jeg ser det nok.
Jeg skjønte (i hvert fall en gang) beviset for at problemet med de 7 bruene i Kønigsberg ikke var løsbart, men det stopper der....Så jeg tror vi trygt kan plassere strikking i kategorien for uforståelige hobbyer.
Bortsett fra at vitenskapsmannen sannsynligvis ville starte med et kritisk blikk på egne erfaringer, gjerne i lys av andres, og starte med å fjerne feilkilder.