Foobar2000 tråden

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Desillusjonert

Gjest
    Todd skrev:
    Er det noen som benytter iphone remote app til Foobar?
    Har brukt denne i lengre tid, men etter oppdatering til versjon 2.0 så virker rett og slett ikke appen lenger. Irriterende!
    Jeg har ikke Apple, men bruker Android og Foomote. Er veldig fornøyd med den.

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Er det mulig å få Foobar til å vise sample rate og bit rate i album view?

D

Desillusjonert

Gjest
    stejorge skrev:
    Er det mulig å få Foobar til å vise sample rate og bit rate i album view?
    Det er veldig mulig.

Bitrate ligger der allerede. Ved å høyreklikke på "columns", velge COLUMNS og så velge BITRATE og muligens også CODEC.

Samplerate er nesten like enkelt. Litt lenger ned, under samme vindu, ligger MORE. Trykk på denne og du har mulighet til å legge inn egne "columns". Forslag til "columns" ligger under bilder.

Leggerogså ved et forslag til hvordan man kan legge opp knapper. Meget smart måte å navigere på!

Vedlegg

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Ser jeg skulle vært mer spesifikk, jeg Bruker Darkone skin.

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Slik ser det ut, kunne tenkt å fått opp bit og sampling rate på venstre side over cover art, og gjerne i "artist listen", Columns UI fanen er ulik den du nevnte.

Vedlegg

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg ihvertfall funnet ut av at en må legge inn script.
    i fanen en vil ha det vist.

$puts(|,$rgb(192.192.192)' / '$rgb(192,224,255)) Velger farg
    $rgb(192,224,255)

%codec%
    $get(|)%bitrate%' Kbit/s'[' '%__extrainfo%] Selve scriptet
    $get(|)%samplerate%' Hz'
    $get(|)%__bitspersample%' Bits',

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    foobar2000: Inspeksjon av dynamisk kompresjon

Jeg har skrevet et innlegg om "foobar2000 og nettradio: Inspeksjon av dynamisk kompresjon" der jeg ser på noen måter som foobar2000 kan vise dynamisk kompresjon både for vanlige egenlagrede fonogrammer og nettradio. Oppfølgerinnlegget "Opptak og analyse av nettradiokanalen Folk Alley" inneholder bl.a. analyseresultater.

Se gjerne også:

Sist redigert:

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    foobar2000-komponenter m.m.

Krysspost:

Spiller forøvrig med helt standard Foobar installasjon uten noen tilleggs komponenter. Hva er det jeg bør ha, og hvorfor? Ser at det finnes i bøtter og spann fra hjemmesiden til Foobar.
    Steen
    Du bør lese "Foobar innstallasjon - guide (Windows)" hvis du ikke allerede har lest den.

foobar2000 har gradvis fått utvidet innebygget funksjonalitet, f.eks. ALAC i fjor høst, slik at det er stadig færre tilleggskomponenter man ha. Det finnes derimot noen som kan være nyttige å ha, bl.a. avhengig av din bruk. Noen benyttes under avspilling, andre for andre formål.

Noen komponenter finner man i "foobar2000: Components Repository", andre må man lete etter andre steder.

Hydrogenaudio Forums har en del, men det finnes også komponenter m.m. med egne separate vevsider (f.eks. nedennevnte foo_dynamic_range).
    deviantART og muligens flere andre har brukergrensesnitt- og utseendetilpasninger:
    Noen eksempler
    HDCD Decoder: foo_hdcd
    En del CDer har HDCD-koding på alle eller noen spor. Dette er dog ikke nødvendigvis tydelig opplyst på omslaget.

Graphic Equalizer: foo_dsp_xgeq (Hydrogenaudio)
    Jeg har ekseperimentert litt med denne for noen hodetelefoner.

Crossfeed: foo_dsp_xfeed
    Denne er (vel) kun interessant hvis man lytter med hodetelefon. Noen føler stort behov for crossfeed ved hodetelefonlytting, andre ikke. Dette er bl.a. avhengig av person, hodetelefon, hodetelefonforsterker, fonogrammet/opptaket/miksen.
    Eksempel: I stereoens barndom på 1950- og 1960-tallet benyttet man ofte stor separasjon og plasserte instrumenter i enten høyre eller venstre kanal. Mange synes crossfeed er bra ved lytting til slike opptak.

Dynamic Range Meter: foo_dynamic_range
    Dette er et alternativ til MasVis for dynamikkanalyse av musikken. foo_dynamic_range gir mulighet for batchprosessering av hele filtrær, mens MasVis krever interaktiv analyse av enkeltkataloger, hvilket medfører langt mere arbeid og er mye mere tidkrevende.

DarkOne v3.0.1
    Dette er et (ferdig) brukergrensesnittoppsett med mye funksjonalitet og flott utseende:

DarkOne_v3_0_1_bambadoo.jpg

Steen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2005
    Antall liker
    1.678
    Sitter og leker meg med layout, men får ikke til å vise cover art når filene ikke ligger i samme mappe som musikken. Mao. hvordan får jeg vist bilder som f.eks. ligger i en egen undermappe som heter "scans"? Kan det gis en kommando i "stub image path" eller andre steder? Skulle også gjerne få til å legge opp flere bilder i stedet for bare et i hver container.
    Steen

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Bildevisning

Sitter og leker meg med layout, men får ikke til å vise cover art når filene ikke ligger i samme mappe som musikken. Mao. hvordan får jeg vist bilder som f.eks. ligger i en egen undermappe som heter "scans"? Kan det gis en kommando i "stub image path" eller andre steder? Skulle også gjerne få til å legge opp flere bilder i stedet for bare et i hver container.
    Steen
    Har du laget et eget oppsett eller benytter du ovennevnte DarkOne v3.0.1?

Hvis bildene, typisk forside, bakside, CD-heftesider, CD og artist, ligger i samme katalog som musikkfilene fungerer DarkOne automatisk. Den har en del forhåndsdefinerte bildefilnavnmasker den ser etter, men man kan endre eller utvide dette hvis man ønsker å benytte andre bildefilnavn. Hvis man (noen ganger) har flere bilder, kan man definere en visningsrekkefølge/-prioritet og enten manuelt klikke seg gjennom bildene eller (tror jeg) få automatisk bildeserievisning.

DarkOne_v3_0_1_fbd1v30.jpg

Ovenfor vises (for øyeblikket) albumforside nederst til venstre og artist som bakgrunn for sangene/sporene. Til høyre har man valgt "BIO" som gir artistbilde og biografisk informasjon. Man kan selv styre hvor dette skal hentes fra.

hvordan får jeg vist bilder som f.eks. ligger i en egen undermappe som heter "scans"?
    Kan det gis en kommando i "stub image path" eller andre steder?
    Hvis jeg husker rett, kan man oppgi bildefilsti, muligens både absolutt og relativ. Det siste er f.eks. det riktige hvis man har en bildekatalog som underkatalog til hvert album. Det er mulig at dette gjøres i kombinasjon med spesifiseringen av ovennevnte bildefilnavnmasker.

Skulle også gjerne få til å legge opp flere bilder i stedet for bare et i hver container.
    Hva mener du med dette, og spesielt "container"? Skal bildene vises samtidig eller i serie (se ovenfor)?

Steen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2005
    Antall liker
    1.678
    Har litt egendefinert oppsett fra wiev-> layout-> quick setup, men ser jo at det kanskje er like greit å laste ned Darkone i stedet. Standardoppsettet til foobar liker åpenbart best at bildefilene ligger i samme mappe som musikken. Med container mener jeg inndelingen av oppsettet. Det kan legges til flere horisontale og vertikale delelinjer, men kun legges et bilde i hver boks (tror jeg)
    Steen

AJ_82

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Låner en digital forsterker nå, Nad M2. Funker gull, men når jeg skal spille fra Foobar får jeg følgende feilmelding: Unrecoverable playback error: Device in use (0x8889000A)

Det går fint å spile musikk fra Wimp eller VLC. Vet at Foobar tar kontroll over volum, noe de andre ikke gjør, kan dette ha noe med saken å gjøre i og med at forsterker er digital?

Bruker optisk fra pc til forsterker.

A.J.

bluesman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Antall liker
    28
    Torget vurderinger
    1
    Hei :confused:
    Har akkurat installert Foobar og DarkOne V 3.0.1. Og det ble like lekkert som de vist ovenfor her.Har dog et lite problem som jeg foreløpig ikke har kommet underfund med.
    Noen artister og album framstår med kun albumnavn og uten artist i DarkOne.Mappetreet på venstre side framstår riktig og på disk ligger de som alle andre mapper.
    Bruker Win7 med alle oppdateringer.Har og sammenlignet mappene(artistene) som ikke synes opp mot mapper(artister) som ligger som de skal i DarkOne,uten at jeg ser noen forskjeller.
    Noen gode tips?
    mvh

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Kan ikke hjelpe med problemet. Men enig, det ER lekkert! :)

bluesman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Antall liker
    28
    Torget vurderinger
    1
    Kan ikke hjelpe med problemet. Men enig, det ER lekkert! :)
    Problem solved tror jeg.Får riktignok ikke testet før i morgen.Har åpnet to av filene i notepad,og to mapper med og uten artist i DarkOne.Det har sneket seg inn en title mellom artist og album.Så da får jeg gå over rippeprograms innstillingene,og enten rippe på nytt eller editere vha switch sound file converter.

Steen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2005
    Antall liker
    1.678
    Hei
    Bruker stort set "LIB" fanen i Darkone på høyre side, og da framstår biblioteket som i vanlig filbehandling i utforsker. To ting irriterer: Når jeg spiller av et album, og samtidig browser i "LIB", hopper avspillingen automatisk til det album jeg kigger på, når den aktuelle sangen slutter, i stedet for å fortsette på albummet som var i gang:mad:
    Hvis jeg spiller et langt stykke, symfoni el.l., kan jeg i mellomtiden ha vært innom mange andre filer i "LIB", og da finner jeg ingen "knapp" som bringer meg tilbake til det stykke jeg hører på nå:confused:
    Any thoughts?
    Steen

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Bytte frem og tilbake mellom v. 3.1 og 4.0?

Igjen takk.

Jeg har vært godt fornøyd med DarkOne v. 3.0.1, og v. 3.1 ser rimelig lik ut, men med noen forbedringer og oppdateringer. V. 4.0 tilhører derimot "the new design line of DarkOne" og krever dessuten skjermoppløsning >= 1280 * x piksler, i motsetning til DarkOne3 som krever >= 1024 * x.

Vet du om det er enkelt eller styrete å evt. bytte frem og tilbake mellom v. 3.1 og 4.0?

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    foobar2000 mobile Kickstarter-kampanje

10.04.2014 annonserte foobar2000 en Kickstarter-kampanje for foobar2000 mobile.

Plattformer:
    • iOS foobar2000: Apple iPhone, iPod, iPad (including Air) running iOS 6 or later
    • Android foobar2000: Android runs on a vast choice of devices, foobar2000 will target Android v4 or newer, specifically tailored to main form factors on offer
    Stretch goals:
    • Cloud Management Goal
    • Social Funding Goal
    Lenker:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn