Nå skrev jeg jo ikke "svært likt ustseende", men "svært ULIKT utseende". Ellers tusen takk for oppklaringen. Da har jeg korrekt versjon av DSOTM og The Wall. Ønsker også The Final Cut, Whish You Were Here og Meddle på Black Triangle og Black Face men har ikke kastet meg over noen enda da jeg synes de som ligger ute er for dyre.Dette er Black Triangle. Men å finne ut om det er "The Holy Grail" fra 1983 krever litt detektivarbeid.Er det versjonen på bildet over eller den på bildet under av DSOTM som er Holy Grail?
Mvh
Roysen
Info om de forskjellige "Black Triangle" versjonene finnes her
The Pink Floyd Archives home page[1983_%E2%80%93_The
EMI laget sin egen mastering for 1986 utgaven av Black Triangle versjonen, som visuellt sett fremdeles var lik 1983 "The Holy Grail"
Sitat:
"► The Sound Mastering
Mastering: This release uses the very first EMI mastering of Dark Side of the Moon for compact disc. Both the EQ and levels have changed from the prior Sony mastering. Using Exact Audio Copy (EAC) software to read the peak levels for each track on the CD, the results are:
This is a substantial change from the previous Sony pressings, which were:1985/1986 Toshiba-EMI mastering track peak levels: 87.8 / 94.7 / 100 / 97.2 / 100 / 99.1 / 100 / 96.1 / 100
Pre-emphasis: The EMI mastering of the Dark Side of the Moon CD does not have pre-emphasis.1983/1985 Sony mastering track peak levels: 39.9 / 43.3 / 70.1 / 55.2 / 72.3 / 44.5 / 53.9 / 54.6 / 61.2
TTR: The EMI mastering of the Dark Side of the Moon CD includes the very short segment of the Beatles song, Ticket to Ride, that appears for a brief instant at the end of the master tape. This segment was not included on the Sony mastering.
So although the CD basically looks identical to the earlier pressings, there was a substantial change in the sound of the CD. And the only way to visually differentiate between the Sony pressings and the Toshiba-EMI pressings is to check the matrix information on the CD."
The Holy Grail
Vis vedlegget 261848
Dette er "Black Face" versjonen fra 1984. Masteringen er den samme som på Black Triangle 1983-1986.
Dette er ikke "The Holy Grail" (hvis DagT sikter til denne i innlegg #551, så er det feil)
Hvis lydkvalitet er viktigere enn samleverdi, så er denne like bra som "THG"
Vis vedlegget 261850
Er det noen andre enn Roysen som synes disse to versjonene har "svært likt utseende"?Jeg trodde Black Triangle mastringer så slik ut som nedenfor, mens den ovenfor jo har svært ulikt utseende. Er det også Black Triangle? I så fall svært forvirrende.
Mvh
Roysen
Mvh
Roysen
Sist redigert: