For mange musikktråder.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Jaja. Da er vi vel kommet fram til at vi får være enige i å være uenige da. Livet går videre her i vår lille andedam.
Men kanskje den godeste moderator bjørnh kan fortelle meg hva det var med språket mitt som gjorde det nødvendig å moderere meg?
Vi har diskutert litt "språkbruk" på kammeret her nylig. Vi forstår at folk blir frusterte, sinte og har stort behov for å uttrykke seg. Språklig sett, så legger ofte trådstarter(e) lista for hva som tillates. Vi ønsker jo en saklig diskusjon, selv når den blir lite trivelig. I den forbindelse er det fornuftig å inngå uttrykk hentet fra bannskapsverdenen. Her er det statuert et eksempel, men hverken advarsel eller andre sanksjoner er tildelt. rolfozzy er en ressurs her på forumet og vært med lenge.


Mvh. Bjørn
Javel?

En skivebom i så fall, slik jeg ser det.
 
U

utgatt60135

Gjest
det er drøyt 5000 musikkrelaterte tråder på dette forumet. hvorfor "hva hører du på NÅ" skal gjøre forumet så frøktlig mere uoversiktlig er mere enn jeg begriper.
Jeg har ikke fulgt med i tråden på dette tidspunktet, men jeg synes du burde se dette litt utenfra deg selv og tenke på andre tittere og bidragsytere utenfor kjernen. Det er veldig ugunstig for nøytrale med to tråder med samme innhold unasett om det skulle være noe mer OT i den ene. Det er mer enn nok med én tråd å forholde seg til og det er folk her som jeg tror vil diskutere med alle og ikke bare den ene "vennegruppen" eller den andre.

I alle andre temaer så tar moderatorer straks grep om det er flere tråder om samme tema og det synes jeg de burde ha gjort her også.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Jaja. Da er vi vel kommet fram til at vi får være enige i å være uenige da. Livet går videre her i vår lille andedam.
Men kanskje den godeste moderator bjørnh kan fortelle meg hva det var med språket mitt som gjorde det nødvendig å moderere meg?
Vi har diskutert litt "språkbruk" på kammeret her nylig. Vi forstår at folk blir frusterte, sinte og har stort behov for å uttrykke seg. Språklig sett, så legger ofte trådstarter(e) lista for hva som tillates. Vi ønsker jo en saklig diskusjon, selv når den blir lite trivelig. I den forbindelse er det fornuftig å inngå uttrykk hentet fra bannskapsverdenen. Her er det statuert et eksempel, men hverken advarsel eller andre sanksjoner er tildelt. rolfozzy er en ressurs her på forumet og vært med lenge.


Mvh. Bjørn
Takk for forklaringen Bjørn. Jeg kan bare ikke huske hvilket ord, hentet fra bannskapsverdenen, jeg brukte.

Hadde vært greit og visst, så jeg kunne unngå det ved senere anledninger.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Her bør man vise varsomhet og ikke gå i barnehagefellen. Begynner man med tvangssosialisering og skjenning på fy-ord så kan det hende at folk opplever det en smule nedlatende og reagerer deretter.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.390
Antall liker
11.130
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Så er altså rolfozzy, av alle, moderert for "uttrykk hentet fra bannskapsverdenen", av en person bosatt Troms. Vi lever virkelig i interessante tider

Ellers syns jeg det er påfallende hvor ofte "på vegne av leserne"-kortet trekkes frem. Hva med opplevelsen til de som faktisk bruker trådene aktivt?
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.294
Antall liker
878
Sted
Tromsø
Jeg forstår ikke denne modereringen i det hele og det store og jeg syns at forklaringen er i beste fall syltynn. Det med å fjerne det som sto i det innlegget vitner om en byråkratisk handlekraft som jeg alltid har store problemer med å begripe. Den slår til plutselig og der du aller minst aner det...

Sikkert greit med to tråder. Skulle dog gjerne sett at en litt mere pretensiøs (og ulik) tittel ble valgt for å lett kunne skille klinten fra hveten. F.eks: "Hva lytter du til i dag, og bare det for svarte faen" eller noe i den duren. Nå er de litt like, synes jeg.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Takk for sympatien til dere som har vist sympati.

Første gangen jeg har blitt moderert, såvidt jeg kan huske ihvertfall. Og når det endelig skjedde var det godt det ikke bare var for en bagatell eller filleting.

Nå føler jeg meg som en outlaw. Nesten som Bonnie & Clyde, nei, det blir feil.

Mer som Jesse James kanskje.

 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.238
Torget vurderinger
1
Sånn skal det være!


Mvh. Bjørn
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.294
Antall liker
878
Sted
Tromsø
Hehe, me and Billy the Kid never got along
But I did like the way he swayed in the breeze while I played him his favorite song
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Hehe, me and Billy the Kid never got along
But I did like the way he swayed in the breeze while I played him his favorite song
Jæv.....nei der holdt jeg på å gå over streken gitt. Sorry. Prøver igjen.
Veldig fin låt og tekst det der.

Håper ikke noen legger noe galt i "gå over Streken"
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
det er drøyt 5000 musikkrelaterte tråder på dette forumet. hvorfor "hva hører du på NÅ" skal gjøre forumet så frøktlig mere uoversiktlig er mere enn jeg begriper.
Jeg har ikke fulgt med i tråden på dette tidspunktet, men jeg synes du burde se dette litt utenfra deg selv og tenke på andre tittere og bidragsytere utenfor kjernen. Det er veldig ugunstig for nøytrale med to tråder med samme innhold unasett om det skulle være noe mer OT i den ene. Det er mer enn nok med én tråd å forholde seg til og det er folk her som jeg tror vil diskutere med alle og ikke bare den ene "vennegruppen" eller den andre.

I alle andre temaer så tar moderatorer straks grep om det er flere tråder om samme tema og det synes jeg de burde ha gjort her også.
OK Lyngen. Du aner ikke hva som er grunnen til at den nye tråden ble opprettet. Valget var at flere av de mest kunnskapsrike menneskene forsvant fra forumet eller at den nye tråden ble opprettet. Jeg har forståelse for at det er krevende for deg å holde styr på to tråder men det må du lære deg å leve med
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.294
Antall liker
878
Sted
Tromsø
Hehe, ja det er en merkelig logikk det der, Finger'n. Hvorfor kan ikke bare Lyngen like greit slå sammen alle trådene på hele sentralen? Da blir det skikkelig lettvint å følge med. :rolleyes:
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.919
Antall liker
1.924
Sted
Sortland
Vel, så bidrar man til å opprettholde en tråd som forlengst skulle ha avgått med en naturlig død.
Lars_erik forklarer i innlegg #67 hva det var som skjedde.
Innlegget får meg til å fundere på etpar ting.
...mine konspirasjonsteorier er nok ikke så paranoid som psykologen min skal ha det til.....
...har Høvdingen lest innlegg #67 i denne tråden?

.........åja...javel......han snakket på vegne av noen andre.....(vet han at det var deres agenda?)
Tror han virkelig at andre forumister er komplette idioter?

Vel - nå er orden gjenopprettet i ''Hva lytter du til i dag?'' tråden, trådhøvdingen deler raust ut ros i øst og vest.
Musikkfokuset har nok endret seg noe - kanskje det var hele poenget med kampanjen?

Uansett: Alle ser vel at ting nå er slik de må være.
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.294
Antall liker
878
Sted
Tromsø
Det eneste jeg ihvertfall vet foreløpig er at en representant fra moderatorteamet har lest innlegg #5 i denne tråden og moderert det for et bannskapsord. Jeg har meldt et annet innlegg i denne tråden som ikke bare inneholder et bannskapsord, men som også er skrevet med provokasjon som åpenbart mål, til moderator. Ingenting har skjedd. Mange (jeg inkludert) har også pekt på innlegg #67, men enn så lenge er det ingen reaksjon. Så får vi vel bare vente; det som er skrevet er skrevet. Bordet fanger.
 
Sist redigert:

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Det eneste jeg ihvertfall vet foreløpig er at en representant fra moderatorteamet har lest innlegg #5 i denne tråden og moderert det for et bannskapsord. Jeg har meldt et annet innlegg i denne tråden som ikke bare inneholder et bannskapsord, men som også er skrevet med provokasjon som åpenbart mål, til moderator. Ingenting har skjedd. Mange (jeg inkludert) har også pekt på innlegg #67, men enn så lenge er det ingen reaksjon. Så får vi vel bare vente; det som er skrevet er skrevet. Bordet fanger.
Mitt eneste innlegg og tilsvar i denne tråden i kveld:

Selvsagt er man bevisst hva man skriver. Jeg går ut fra det gjelder de fleste her. Bakenfor ordene man velger, ligger intensjoner. Selv har jeg spillerommet ca. 7-8 år på hfs gir; i ordvalg og meningsutveksling. Man kan slippe fra mye bannskap om man bare passer på å tilføre en viss dose selvironi og gjenkjennelse. Petimeterattitude er vanskeligere å le med og av.
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
Maken til "piss". Måtte seff. komme fra en "Tromsøværing". En by jeg har jobbet i, i to år. (UNN).


mvh
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.589
Antall liker
27.762
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Det eneste jeg ihvertfall vet foreløpig er at en representant fra moderatorteamet har lest innlegg #5 i denne tråden og moderert det for et bannskapsord. Jeg har meldt et annet innlegg i denne tråden som ikke bare inneholder et bannskapsord, men som også er skrevet med provokasjon som åpenbart mål, til moderator. Ingenting har skjedd. Mange (jeg inkludert) har også pekt på innlegg #67, men enn så lenge er det ingen reaksjon. Så får vi vel bare vente; det som er skrevet er skrevet. Bordet fanger.
Hva har du tenkt å gjøre- politianmelde moderator for grov uforstand i tjenesten?

Når det er sagt må en jo lure på hva vedkommende moderator hadde oppi morgenkaffen sin. Særlig gjennomtenkt virker ikke den aksjonen.

mvh
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.294
Antall liker
878
Sted
Tromsø
Det eneste jeg ihvertfall vet foreløpig er at en representant fra moderatorteamet har lest innlegg #5 i denne tråden og moderert det for et bannskapsord. Jeg har meldt et annet innlegg i denne tråden som ikke bare inneholder et bannskapsord, men som også er skrevet med provokasjon som åpenbart mål, til moderator. Ingenting har skjedd. Mange (jeg inkludert) har også pekt på innlegg #67, men enn så lenge er det ingen reaksjon. Så får vi vel bare vente; det som er skrevet er skrevet. Bordet fanger.
Hva har du tenkt å gjøre- politianmelde moderator for grov uforstand i tjenesten?

Når det er sagt må en jo lure på hva vedkommende moderator hadde oppi morgenkaffen sin. Særlig gjennomtenkt virker ikke den aksjonen.

mvh
Hehe, god idè!

Jeg er bare interessert i å finne ut av hvordan moderasjonen skal foregå. Det er tydelig at det ikke er reglementet som er hovedingrediens i en moderators handlingsplan ihvertfall. Spesielt når samme moderator presterer å skrive 'Sånn skal det være!' senere i tråden.

Jeg skjønner selvsagt at det bare er flåsete av ham, men jeg er av den oppfatning at vi bør kunne forvente en litt mer våken moderator.
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.294
Antall liker
878
Sted
Tromsø
Det var en bra tråd. Har ikke sett den før, der står det mye forstandig.
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Det var en bra tråd. Har ikke sett den før, der står det mye forstandig.
Ny dag, nye muligheter:

Edit: Sarkasmen tyter utenpå. Kult nok. :) Da kan jeg rævkjøre deg igjen.


Språkbruk som dette er ikke noe hyggelig, og vær vennlig og ikke gjenta dette i fremtiden. Mvh Høvdingen
 
Sist redigert:

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Jeg liker ikke sarkasme i sin mest bortgjemte form noe bedre heller. Glad ikke innlegget ble redigert for analysens skyld :)
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.294
Antall liker
878
Sted
Tromsø
Neida, Rojoh. Ingen sarkasme. Jeg syns det var en bra tråd Dazed laget og jeg hadde ikke sett den før og det er veldig mange som har skrevet gode og informative innlegg der. Fins ikke fnugg av sarkasme i det.
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Neida, Rojoh. Ingen sarkasme. Jeg syns det var en bra tråd Dazed laget og jeg hadde ikke sett den før og det er veldig mange som har skrevet gode og informative innlegg der. Fins ikke fnugg av sarkasme i det.
Ok, peace. Synes dette innlegg var så fredsskapende at jeg gir meg lattermildt over. :)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.720
Torget vurderinger
1
I denne saken så forsøker vi å klargjøre faktiske forhold, samtidig reagere i kulissene. Det virker ikke som det er så mye hensikt å skrive så mye fra vår side, og her må vi ta ting med de aktuelle kandidater for å bedre forholdene for fremtiden.

Vi ønsker at musikktrådene fremover skal foregå med en hyggeligere tone, og metoden fra moderatorene er å ta det meste i denne saken via PM og tomannshånd.

Som jeg sa tidligere i tråden så kommer vi til å slå ned på videre utagering, og regner med at vi kan unngå videre personangrep og drittkasting.

Mvh
Høvdingen
 

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Innlegg
7.491
Antall liker
8.615
Sted
Pt. Høvik
Jeg gir meg, aksepterer to tråder, gidder ikke mer argumentering og har egentlig intet problem med det. Poster litt begge steder og det går fint.
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Neida, Rojoh. Ingen sarkasme. Jeg syns det var en bra tråd Dazed laget og jeg hadde ikke sett den før og det er veldig mange som har skrevet gode og informative innlegg der. Fins ikke fnugg av sarkasme i det.
Ja, du har rett: Jeg er full og gal, og leser selvsagt innlegget feil. Du responderer på en link jeg ikke får med meg. Bare å beklage. Antar at det er for sent å rette opp skrevet galskap, så det får bli her og nu: Jeg lot nok deg bli utsatt for unødig blame og galle fordi jeg selv var på bærtur. Beklager det!

Men for at ingen skal fråtse i nederlaget: Jeg er stort sett full og lite lesekyndig hver helg - so behave og vær tydelig. :/
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.294
Antall liker
878
Sted
Tromsø
No hard feelings, Rojoh, jeg er hardhudet nok til at det preller av, men jeg ville sette umåtelig stor pris på om du tar med deg denne lærdommen videre og kanskje husker til neste gang hvor lett det er å misforstå. Så gjør jeg det samme.
 

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Hyggelig tone.
Musikk anbefalinger.
Høres veldig bra ut for meg. Slå sammen tråene og steng ute de som lager kvalm. Er det verre?
 

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Jeg er nok for naiv i forhold til dette. Siterer Tool en sen lørdag, eller tidlig søndag:

Some say the end is near.
Some say we'll see armageddon soon.
I certainly hope we will.
I sure could use a vacation from this


Bullshit three ring circus sideshow of Freaks
 
Sist redigert:
R

rico

Gjest
Nå har vi kommet dithen at det virker som om det er en konkuranse mellom de nevnte tråder, de ligger stort sett på toppen over siste innlegg hele tiden begge to, hva med å re-sette begge tråder og se hvem som vinner?
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.505
Antall liker
84.389
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Nå har vi kommet dithen at det virker som om det er en konkuranse mellom de nevnte tråder, de ligger stort sett på toppen over siste innlegg hele tiden begge to, hva med å re-sette begge tråder og se hvem som vinner?
Du verden! Akkurat dèt er jo viktig.:rolleyes:
 
R

rico

Gjest
Nå har vi kommet dithen at det virker som om det er en konkuranse mellom de nevnte tråder, de ligger stort sett på toppen over siste innlegg hele tiden begge to, hva med å re-sette begge tråder og se hvem som vinner?
Du verden! Akkurat dèt er jo viktig.:rolleyes:
Noe evner å ta en spøk, andre ikke....du var kjapp med smilyen...:cool:
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.505
Antall liker
84.389
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
V

vredensgnag

Gjest
Vi følger utviklingen.

Det virker som om de to leirene er forholdsvis synkroniserte.
Totalt 2359 innlegg siden "NÅ" ble etablert! Fordelingen er slik.

Skjermbilde 2013-04-19 kl. 20.53.41.jpg
 
Topp Bunn