MHZS CD88E låter mørkt, meget mørkt.
Menneskestemmer låter meget naturlig.
Men den maler ikke opp alle detaljerne i stemmen.
Den har rom, men ikke enormt.
En blir absolutt ikke lyttetrett av denne spilleren.
Klangen minner litt om Lector sin 7-modell, men har hverken dens oppløsning eller romformidling, eller heller ikke presisjon. Men den avslappede spillemåten har den.
Av og til høres MHZS CD88E ut som om en spiller mp3-musikk med 360kb/s oppløsning. Men som sagt, dette høres bare av og til. Kan det være originalrørene som ikke er helt gode? Ellers er den litt grovkornet.
Er sant som lassemann sier at den ikke har dette høyfrekventskingret i toppen som mange billige cd-spillere ellers har. Og er enig i en annen her som sammenligner den med spillere i 10-15 tusen kroners klassen. Men en må like et mørkt lydbilde for å kjøpe denne spilleren. Jeg personlig likte den meget godt. Skulle bare ønsket at den utkrystaliserte detaljer litt bedre. Dette hindrer den i å bli kalt en High-End spiller av meg..
Men musikk, det kan den spille. Tror den vil glede sine eiere enormt med god musikk.
Ellers har den godt av et støyfilter som Isotek sin og med gode nettkabler. Dette reagerer den spontant på. Får et større løft i lydkvalitet med dette på denne spilleren enn det jeg er vant til.
Og ja, den minner faktisk litt om gammeldagse LP-platespilere med mørklingende ikke helt oppløst pick-uper. Nikket mye når jeg leste det lassemann skrev. Men Lassemann, om du hadde sammenlignet den med ekte High-End spillere, da ville du også hørt hvor mye det skorter på perspektivet i den. Men ørene venner seg ofte fort til det en har, og da glemmer en slikt. Heldigvis ;D
Mvh Consen