S
Det var vel strengt tatt seks års kamp mot fotfolket (som led av en overivrig politisk/religiøs? korrekthet) som løste seg da han endelig fikk myndighetene (omsorgssjefen) i tale?
Smart etter min mening. Dette er dessuten snakk om en regelendring i en idrett, litt på siden av hva som diskuteres i denne tråden vil jeg mene.
En viss ordfører som hadde fått det vanskelig der da!
Der kan dere se, overvåking av elektronisk kommunikasjon kan ha noe for seg. Godt at frihetens fyrtårn går foran med et godt eksempel.En viss ordfører som hadde fått det vanskelig der da!
Kontrasten til min oppvekst på bygda i Trøndelag på 60- og 70-tallet begynner å bli ganske stor. For det første fantes det ikke barnehager, for det andre var det rikelig tilgang på interessante gjenstander fra HV-lagre og igjenglemt krigsmateriell, og for det tredje var det vel tryggere å få oss ut av veien og opp i trærne enn at vi skulle bale rundt mellom traktorer og greier inne på tunet. Jeg har et bilde av min bror i 5-6-års alderen. Han kjører traktor, alene bak rattet, på et islagt vann med tilhengeren full av folk. Bildet er tatt fra oppi tilhengeren. Mange av oss overlevde også, utrolig nok.
Og ingen var det som reagerte hvis det smalt litt her og der, heller. Skulle vi bygge trehytte i skogen sa faderen gjerne at vi måtte huske å ha skarpt verktøy. Av og til forbanner jeg den helv**es urbaniseringa og trygghetskulturen.Kontrasten til min oppvekst på bygda i Trøndelag på 60- og 70-tallet begynner å bli ganske stor. For det første fantes det ikke barnehager, for det andre var det rikelig tilgang på interessante gjenstander fra HV-lagre og igjenglemt krigsmateriell, og for det tredje var det vel tryggere å få oss ut av veien og opp i trærne enn at vi skulle bale rundt mellom traktorer og greier inne på tunet. Jeg har et bilde av min bror i 5-6-års alderen. Han kjører traktor, alene bak rattet, på et islagt vann med tilhengeren full av folk. Bildet er tatt fra oppi tilhengeren. Mange av oss overlevde også, utrolig nok.
Har du noen ide om hvilket helvete småbarnsforeldre kan stelle istand dersom gullungen får ett skrubbsår i barnehagen?
Det er beint ut helt redselsfult. Denne nærmest absolutte og totale kollektive risikoaversjonen er desverre urovekkende virkningsfull i den offentlige debatten - den kan brukes til å redferdigjøre nesten hva som helst - på vei til trygghetskuvøsen.Har drodlet noe om nullrisikosamfunnet i denne tråden, det er en helt forferdelig visjon.
De kommer jo ikke til å leve til de er hundre likevel. Det vil bare føles slik !!Et samfunn der alle lever til de blir hundre uten å ha opplevd noe, - vil gi mange plusspoeng på levekårsindeksene som politikerne smykker seg med.
Avskjediges??? De har da ingenting å be om unskyldning for, slik de ser det selv, så avskjediges?? Nei Deph, politiet er ganske ufeilbarlige!Endel politifolk er litt vel inspirert av Gestapo. Eller er i alle fall 10 år før sin tid inn i overvåkningssamfunnet der handel med kontanter er så godt som kriminalisert.
Jarl (59) betalte kontant - endte med politirazzia - VG Nett om Utrolige historier
Her er det noen svin i uniform som burde avskjediges for grov uforstand i tjenesten.
Betalte kontant - fikk hjemmet ransaket - DagsavisenDagsavisen har vært i kontakt med elektronikkforretningen hvor Syvertsen handlet. Varehussjefen opplyser at forretningen ikke har noen direkte meldeplikt til politiet ved større beløp betalt med kontanter.
Jaha.. og hvor i denne teksten kan du lese noe slikt?Expert er i hht. hvitvaskingsloven pålagt å rapportere kontantkjøp over 10.000,-[/URL], så her har de vel bare gjordt jobben sin. Det er politiet som har tabbet seg grundig ut.
Godt poeng. Jeg må visst slutte å tro blindt på mine politivenner..Jaha.. og hvor i denne teksten kan du lese noe slikt?Expert er i hht. hvitvaskingsloven pålagt å rapportere kontantkjøp over 10.000,-[/URL], så her har de vel bare gjordt jobben sin. Det er politiet som har tabbet seg grundig ut.
Det eneste jeg kan se er at det skal foretas kundekontroll ved transaksjoner over 100.000kr, dvs at navn og adresse etc skal noteres.