Dessverre mye misforstått kristenkonservativ moralisme blandet med "ekstremfeminisme" som var drivkraften for dette forbudet. Nå tror ikke jeg at prostitusjon ville forsvunnet uansett begrunnelse for et slik forbud, men at prostitusjon er positivt kan nok diskuteres for å si det forsiktig. Uansett er dette så vanskelig og komplekst at det ikke finnes noen "quick fix" for å løse de problemene som prostitusjon fører med seg."Verdens helseorganisasjon og FN organet UNAIDS kritiserer, sammen med det prestisjetunge medisinske tidsskriftet The Lancet, kriminalisering for direkte å true sexarbeideres sikkerhet, og hiv-forebyggingen i sexbransjen."
Alle sexarbeidere fortjener å bli hørt!
^Hvis man leser hele artikkelen så har overskriftforfatteren tatt for mye Møllers Tran. Byggherres utkast til vedtekt er ikke det samme som at det blir forbudt.
Kommer an på hvilken kategori promp du snakker om.Er det lov å prompe på egen balkong der.
Amnesty lar menneskelige hensyn gå foran moralistiske dogmer, applaus.
Amnesty sier ja til kjøp og salg av sex - TV2.no
De fleste borettslag har mange forbud mot f.eks paraboler på balkongen eller å holde dyr. Alt for at man skal leve mest mulig knirkefritt med naboene. Et soveromsvindu rett ved siden av en røykeplass innebærer at man må holde vinduet lukket. Samme gjelder for enkelte personer balkongdøra også. Din frihet til å røyke går utover den andres frihet til røykfri luft. Så må man finne balansegangen mellom disse to frihetene.Forbud mot å røyke på egen balkong!
Her blir det forbudt � r�yke p� balkongen - nyheter - Dagbladet.no
"Barnehagetantene" når stadig nye høyder!
Ikke der det bor innvandrere.De fleste borettslag har mange forbud mot f.eks paraboler på balkongenForbud mot å røyke på egen balkong!
Her blir det forbudt � r�yke p� balkongen - nyheter - Dagbladet.no
"Barnehagetantene" når stadig nye høyder!
Ok:Her hadde det vært litt gøy å overføre endel av argumentene fra de som ivrer for hijab og burka/niqab forbud, ettersom endel jenter blir presset, misbrukt, offer for menneskehandel..............
Vel, det pågår også en generell diskusjon angående hodeplagg, flere land blant annet Frankrike har forbudt slike antrekk ved flere anledninger enn på jobb som politidameOk:Her hadde det vært litt gøy å overføre endel av argumentene fra de som ivrer for hijab og burka/niqab forbud, ettersom endel jenter blir presset, misbrukt, offer for menneskehandel..............
Dette er ikke en passende politiuniform selv om man ikke skal kriminalisere frivillig seksuell omgang.
Vel, det pågår også en generell diskusjon angående hodeplagg, flere land blant annet Frankrike har forbudt slike antrekk ved flere anledninger enn på jobb som politidameOk:Her hadde det vært litt gøy å overføre endel av argumentene fra de som ivrer for hijab og burka/niqab forbud, ettersom endel jenter blir presset, misbrukt, offer for menneskehandel..............
Dette er ikke en passende politiuniform selv om man ikke skal kriminalisere frivillig seksuell omgang.
Hensikten med islamistisk kvinnetildekking er å kontrollere, dominere og eie kvinner, jenter.Og argumentet om misbruk kan helt fint overføres til prostitusjon
Var den adressert til meg? Jeg er sterk motstander av ethvert forbud mot hijab, burka, niqab eller hva det måtte være, og jeg vil være den første til å protestere og latterliggjøre det om et slikt forbud blir foreslått. Men jeg synes også at enhver arbeidsgiver bør ha full frihet til å bestemme hvilken kleskodeks de vil ha for sine ansatte, og jeg synes ikke politiets kleskodeks/uniformskodeks bør inneholde religiøse, ideologiske eller politiske symboler. Det er noe helt annet enn et forbud.Her hadde det vært litt gøy å overføre endel av argumentene fra de som ivrer for hijab og burka/niqab forbud, ettersom endel jenter blir presset, misbrukt, offer for menneskehandel..............
Sorry men tror ikke jeg har skrevet at du har sagt noe som helst, Men argumentet til mange er forbud mot kjøp av sex for å beskytte kvinnen, det er også manges argument for å forby visse klesplaggVar den adressert til meg? Jeg er sterk motstander av ethvert forbud mot hijab, burka, niqab eller hva det måtte være, og jeg vil være den første til å protestere og latterliggjøre det om et slikt forbud blir foreslått. Men jeg synes også at enhver arbeidsgiver bør ha full frihet til å bestemme hvilken kleskodeks de vil ha for sine ansatte, og jeg synes ikke politiets kleskodeks/uniformskodeks bør inneholde religiøse, ideologiske eller politiske symboler. Det er noe helt annet enn et forbud.Her hadde det vært litt gøy å overføre endel av argumentene fra de som ivrer for hijab og burka/niqab forbud, ettersom endel jenter blir presset, misbrukt, offer for menneskehandel..............
Jeg har forøvrig skrevet flere ganger i nevnte tråd at jeg er i mot burkaforbud, så hva med å forholde seg til det folk faktisk skriver i stedet for å lage dine egne frie tolkninger?
Hvorfor skulle hun ikke ha skylden for det? Jeg kan skjønne at noen vil være enig med Tajik og mene at det er riktig at nettleverandører må blokkere nettsider, men å mene at det ikke er hennes skyld er helt feil.
Stakkars Hadia, det er ikke måte på hva hun skal ha skylden for!
Pene øyne + fetish = svakt argumentasjonsgrunnlagOK, i sak kan jeg vel være enig, men så jeg er litt svak for søte damer med pene øyne. Og da er det jo litt lett å tilgi ganske mye vet du!
I tillegg er/var hun aktiv pistolskytter og jeg lider nok også nok en "Annie Oakley" fetish eller noe slik....
Bytte til en annen torrentside eller bruke VPN er vel begge relativt enkle grep. Lovlige strømmetjenester for film står nå for mer enn 50% av internetttrafikken. Musikkindustrien ble ikke med på søksmålet fordi de mener at de mer eller mindre har eliminert ulovlig fildeling med å tilby strømmetjenester som Spotify osv. På film og tv-serie siden så er det ingen tilbydere som er såpass universelle (folk ender opp med 3-5 forskjellige tjenester... i tilleg til å betale til NRK) og mye får man bare tak i USA osv. Stor forskjell i utgivelsestid er også en ulempe. Jeg tror filmselskapene hadde redusert ulovlig fildeling mer ved å fikse en del av disse ulempene enn å gå sammen for å stenge et par torrent sider i land som er åpne for nettsensur.Det virkelig skumle med denne loven er at den åpner for at politikerne og myndighetene skal kunne sensurere informasjon på nettet som de ikke liker.
Kina, Russland, Tyrkia etc. er kommet mye lenger ned denne gaten. Det er trist at vi når også har valgt å følge etter.
Enhver person med teknologisk innsikt nok til å laste ned en film fra nettet vil rask finne ut av hvordan man enkelt omgår slike "sperrer". Så den har ingen praktisk verdi annet enn at den nå åpner opp for prinsippet av at at er helt ok for myndighetene å drive ustiling av hvilken informasjon nordmenn skal få tilgang til, og at teknologiselskaper tvinges til å være deres lydige lakeier.