WayAhead
Æresmedlem
Og, ikke minst Newey bruker fortsatt det gamle tegnebrettet
Hva mener du?Og, ikke minst Newey bruker fortsatt det gamle tegnebrettet
Tror at denne "gutten" blir å følge med når han får varmet Mercedes setet skikkelig...Tja, han har vel vist takter kun to ganger. Ene gangen da han "vikarierte" for Sir Hamilton i fjor og en gang i år, i kvalifiseringen på Spa, ellers ikke mye å rope hurra for.
Han bruker et gammeldags tegnebrett, blyant, papir og reknestaur når han designer F1 bilene. Ingen datamaskiner for hans del. Datamaskiner er selvsagt inne i bildet for verifisering, vindtunneler og tester.Hva mener du?
Nigel Ernest James Mansell, CBE (/ˈmænsəl/; born on 8 August 1953) is a British former racing driver who won both the Formula One World Championship (1992) and the CART Indy Car World Series (1993).
Sett en dok om det. Finnes nok på YT tag Red Bull.Ok. Jeg vet ikke noe om det
Hvis du har fulgt med, så blir bilene forandret foran 2022 sesongen og de går fra 13" til 18" dekk/felger. Dessuten blir det mindre "vinger", som gjør at bilene kan ligge mye tettere enn i dag. Husker ikke om DRS vingen utgår eller ikke. Hastigheten på bilene blir noe lavere av nevnte grunner, men de klarer nok å få dem til å gå fortere etterhvert. Det skal også nevnes at dagens hybridsystem er det mest effektive regenereringssystem som finnes.Det er etter min mening 2 faktorer som bidrar ettertrykkelig til å gjøre dagens F1 dårligere: DRS og dekkene.
Uten at jeg er helt sikker på dette mener jeg at i "gamle Dager .- (Goodyear, Michelin og Bridgestone) kunne teamene brukte spå mange dekk de ville og det var ikke 3-4 tørrværsdekk.
I dette klippet kjører Senne på veldig slitte dekk og jobber hardt for å holde Mansell bak på nye dekk. Løpet er episk slik det sikkert finnes på en annen og bedre video men dette er nå kjernen..
Større sjanse for å se D.H. bak rattet i en F1-bil....Får vi se/høre/lese om D.O. bak rattet på en F-1 bil...?