Schumacher
Overivrig entusiast
Sesongens kanskje beste race spør du meg...!!
Så du GP2 løpene?Sesongens kanskje beste race spør du meg...!!
?Når petterns subaru er raskere enn en F1 bil, blir dere fornøyd da? Er det da det blir kult å se på F1?
Da får jeg vel opplyse om at jeg synes foppal er verdens kjedeligste sport,Da får du finne én. Jeg synes fotball er dørgende kjedelig, hva som er spennende og ikke avhenger av interessene.
Tilpasse teknologen for bedre racing, ja. Det behøver ikke tilsi at hastigheten blir så veldig skadelidende. Dessuten er jo Mad Max MosleyTil ditt ?. Hvis man vil få mer "action" inn i F1 er eneste veien å gå å begrense hastigheten og teknologien.
Ja, det vet jo alle som har fulgt med en stund.Grunnen til at det er få forbikjøringer er at bremsestrekningene er så korte at det er utrolig vanskelig å få passert. Videre er det vanskelig å få heng på grunn av at bilen foran ødelegger den vitale luftstrømmen over vingene. F1-biler er helt avhengig av aerodynamisk downforce for å gå så fort som de gjør.
En instilling jeg ikke er interessert i å godta. Jeg så et intervju med Mad Max engang hvor han hevdet at man ikke trengte forbikjøringer i formel 1.Action og teknologi er motstridende interesser i F1, vil man beholde det som motorsportens spydspiss må man godta at løpene blir relativt strategiske av natur.
Ja, det skal bli spennede å se om formel 1 blir racing igjen,Man tar store skritt i retning "mindre teknologi, mer action" de neste to årene, ved å standardisere motor og gearkasse, redusere aerodynamisk downforce til en brøkdel av dagens og begrense bremseteknologien, men F1 blir nok aldri som go-cart. Heldigvis, spør du meg.
Da skulle vel spørsmålstegnet være unødvendig.Da får jeg vel opplyse om at jeg synes foppal er verdens kjedeligste sport, og at jeg har fulgt med på formel 1 , med litt avbrekk av og til, siden 1969. Jeg har altså vært interessert i motorsport i nesten hele mitt liv.
Joda, enig i det....Formel 1 MÅ og SKAL være The Pinnacle of Motorsports ......
Men det burde la seg gjøre....Utfordringen er som Løkken sier å få tettere og bedre racing og samtidig beholde Formel 1 sin status som status pr idag..
Hmmmm, tjahhhhh, stiller meg nøytral......Neste år tror jeg veien begynner dit.
1.Bud:En dekkleverandør.Dagens mesterskap er mer ett dekkmesterskap enn ett fører og konstruktørmesterskap.Dekk er bilens suverent viktigste komponent.Det hjelper ikke med best motor,best chassis og best aero hvis konkurrenten har suverent best dekk.
Fullstendig enig!2.Bud:Få vekk all elektronisk Driver-aid dilldall.Traction-control og Launch-control har ingen ting på planetens beste racerbiler å gjøre.Fokus må igjen komme mer på fører...
Enig. Synes også at alle former for winglets og paneler burde forbys. De ser latterlige ut. Enkel-elements vinge foran og bak burde holde. Så kan man heller tillate større tunneller hvis man må. Hvis man i tillegg går tilbake til slicks begynner jo bilene å se ok ut igjen.3.Bud:Reduser det aerodynamiske grepet og øk det mekaniske.Gjerne med en form for innstramming av reglene på vingebruk og tilbake til slicks....
Helt enig i at føreren burde klare å geare selv.Jeg synes også at dagens automatgirkasser burde skiftes ut med semi-pnaumatiske girkasser som vi hadde før.Fører girer opp og ned med små elektroniske spaker bak rattet...
hmmmm....foreløpig nøytral......4.Bud:Innfør standard ECU på bilene.Disse må være 100% plomberte og ta gjerne bort 2-veis telemetri også...
Tror heller at lengre bremsestrekninger vil gjøre forbikjøringer lettere.Hvis ikke racingen blir tettere og vi får flere forbikjøringer av dette må det også strammes inn på reglene på bremsene.Kortere bremsestrekning for å passere hvis man er nærme nok..
Det ville jo øke mangfoldet igjen, istedet for som i dag hvor alle bilene ser helt like ut....5.Bud:La utviklingen gå fritt på chassis og motor...
Eller i hvert fall litt racing igjen.....Da tenker jeg vi ville fått sesongene 94-2000 tilbake...
Du gikk litt for langt allerede, det holder at Alonso kjører forbi skomakeren ;D ;DDa ville kanskje Alonso klart å kjøre forbi Schumi på banen,
og kanskje Schumi klarte å kjøre forbi Alonso igjen,
og nå bør jeg vel stoppe før jeg blir helt febrilsk......
;D
Joda Kimi ute..igjenNei nei nei nei. Ikke mulig.
Gikk rett å fikk meg et tv3 abbonement når f1 sesongen nærmet seg. En formel1 søndag er en god søndag.Det er nå jeg ligger og griner fordi jeg ikke har TV3 :'( :'(
Formel 1 er den mest fantastiske søndagsunderholdning kan kan tenke seg. Synes nå jeg da.
Mvh