Formel 1 er igang

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    Flere bekymringer om lav temperatur i Las Vegas, NV
    Blir det Hakkapelitta piggdekk? 😉

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    736
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Ser det ligger på javnt 20 grader denne tiden, neppe værre en testing i Barcelona som de gjør vært år :)

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.789
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Vinterdekk og pauser for brøyting og salting..........DET hadde vært noe............ skjønt Belgieren hadde vel vunnet da også.

T

TT.

Gjest
    Vinterdekk og pauser for brøyting og salting..........DET hadde vært noe............ skjønt Belgieren hadde vel vunnet da også.
    Han kjører for Nederland, men har dobbelt statsborgerskap,
    selv om hans mor Sofie Kumpen er belgisk men han betegnes som Nederlender, selv om han er født i Hasselt, Belgia. Det spilles dessuten den nederlanske nasjonalsangen hver gang han vinner og ikke den belgiske.........................................................

Sist redigert av en moderator:

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    3.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Ser antydninger til at amerikanerne tar over hele sirkuset etter hvert. Synes det ville vært trist, mye av sjarmen med F1 er at det er «europeisk».

T

TT.

Gjest
    Er vel tvilende om det vil skje, da Ferrari, Aston Martin, Alfa Romeo og Mercedes er såpass "tungt inne" i sporten. Dessuten er de allerede etablerte teamene svært tilbakeholdne med å slippe til nok et team (Andretti) De har dessuten krevd å doble avgiften fra $250 mill til $500 mill om ett ellevte team skal bli med i sirkuset. Dessuten, er det plass til flere biler på startgriden?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.514
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nå. Det er da alltids plass til å la et lite lag gå dukken.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.514
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så var det det heller ikke Andretti jeg tenkte på med «lite lag».

Sist redigert:
    T

TT.

Gjest
    Enda en "dommedagsvideo" om Las Vegas, NV

Her er forøvrig max og min temperaturer i værmeldingen for Las Vegas for helgen

IMG_5430.png

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    3.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Andretti F1 er vel ikke et faktum ennå?

@Valentino jeg undrer meg over hva Haas får ut av deltakelsen bortsett fra at Günther er en artig type.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.514
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Günther er bra tv ja, og det er underholdende med desperat pengejakt også. Amerikansk team i russiske farger var toppen.

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    3.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har bare fulgt sporten etter at Liberty media overtok (bortsett fra noen glimt på 90-tallet), og legger merke til at hver gang de skal kjøre i USA blir jeg skeptisk.

At jeg blir skeptisk av dét men bare oppgitt av at de kjører i Midt-Østen er kanskje noe jeg bør gå i meg selv for. Er jeg mer skeptisk til at F1 - som er kapitalisme på syre, speed og meth samtidig - blir (mer) amerikanisert enn at F1 fungerer som sportsvasking av despotiske anti-demokratier??

T

TT.

Gjest
    Jeg har bare fulgt sporten etter at Liberty media overtok (bortsett fra noen glimt på 90-tallet), og legger merke til at hver gang de skal kjøre i USA blir jeg skeptisk.

At jeg blir skeptisk av dét men bare oppgitt av at de kjører i Midt-Østen er kanskje noe jeg bør gå i meg selv for. Er jeg mer skeptisk til at F1 - som er kapitalisme på syre, speed og meth samtidig - blir (mer) amerikanisert enn at F1 fungerer som sportsvasking av despotiske anti-demokratier??
    Kanskje en lagsport, der alle er vinnere er mer i din gate? 😂

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    3.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Skulle jeg laga en sport, ville den vært miljøvennlig, basert på strengt estetiske kvaliteter, umulig å bedømme med et enkelt poengsystem, den ville vært til menneskehetens fremme og mangfold.

men jeg liker nå formel 1 likevel 😁

T

TT.

Gjest
    Se der ja. Moxnes fordømte kapitalismen han også, men RayBan skulle han ha. 😂 Uten videre sammenlignig forøvrig. Må det bli et bra løp i både Las Vegas og i Abu Dhabi (siste løp) etterhvert.

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    736
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4

Despotiske anti-demoktatier :) er det ikke litt søtt alt det vi syntes er gale med våre olje koleger i midt Østen,spesielt i disse tider hvor vii ser de såkalte sunne demokratier applauderer og til og med supplerer våpen til noen av de mest avskyelige konflikter på lang tid .
    Men klart….med dårlig hms på arbeidsplassen og lite sans for lgbt bør de holde seg langt unna :) litt bomber og sprengstoff er bedre .

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    3.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Tenker det er lov å kritisere F1 i F1-tråden. Ørkenløpene er ikke toppen av F1 synes jeg, av flere grunner.

Det er også lov til å kritisere noen uten å måtte ta høyde for alt annet som skjer i verden, i alle fall i F1-tråden.

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Store oppgraderinger på W14 før Las Vegas og skal Mercedes endelig få sin første seier i år?

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    1.006
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Skulle tro løpet gikk i Japan. Løps start lokalt kl.22.00 den 18.:rolleyes:

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Det smalt bra i Ferrarien til Sainz... snakk om flause!
    Når de kjører Indy på Street Courses så sveiser de fast kumlokk etc. Noen som har oversett noe her... Kjedelig for de tusener som har betalt tusener for å se på treningen..

sanztra

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Antall liker
    1.039
    Sted
    Pocket Valley
    Dette er håpløst, glad jeg velger å se i opptak og ikke stå opp tidlig for å se live.

Jeg er vel enig med Max og andre om at dette løpet (og flereandre) er mer show og kjendiser enn sport, kunne spart meg for enda en gatebane også, er nok av dem allerede. Men med amerikansek eiere og Netflix så er det mer og mer show og sirkus, begynner å miste troen på F1 sin fremtid i det lange løp. Derfor jeg stort sett ser i opptak så jeg kan spole forbi fjas og fokusere på kjøringen...

Nok surmuling fra meg, nå skal jeg nyte Lagga sin fredagspost :love:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn