Formel 1 er igang

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.378
    Torget vurderinger
    1
    Skulle jeg laga en sport, ville den vært miljøvennlig, basert på strengt estetiske kvaliteter, umulig å bedømme med et enkelt poengsystem, den ville vært til menneskehetens fremme og mangfold.

men jeg liker nå formel 1 likevel 😁
    Calvinball kanskje :)?

T

TT.

Gjest
    "Liveryen" til Ferrari minner litt om "Marlboro" i gamle dager. Forresten trist at regelverket sier at Sainz får 10 plasser gridstraff pga skifte av batteripakke (tredje pakke de benytter), enda det var kumlokket på banen som var årsaken til skaden. 😡

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.612
    Virker som en ganske kjedelig bane ut fra tv-bildene. Ikke spesielt spennende rent visuelt. Men kanskje det kan bli god racing med mange forbikjøringer.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.514
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den gridstraffen til Sainz er koko. Arrangørtabbe gir sjåførstraff. Jadda.

Skjønte ikke Calvinball da det ble nevnt først. Er treg og gammel. Vi kalte det for Tommyball, Tommykrokket etc.

Sist redigert:

sanztra

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Antall liker
    1.039
    Sted
    Pocket Valley
    "Liveryen" til Ferrari minner litt om "Marlboro" i gamle dager. Forresten trist at regelverket sier at Sainz får 10 plasser gridstraff pga skifte av batteripakke (tredje pakke de benytter), enda det var kumlokket på banen som var årsaken til skaden. 😡
    Helt håpløst....

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    3.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Må si jeg synes dette er triste greier. Samler alt det verste med F1:

- gatebane
    - nattløp
    - 3/17 svinger er faktisk svinger
    - alle omgivelsene er blinkende lys så du knapt ser banen
    - hjelmkamera funker ikke fordi det er så mye lysforurensning
    - banen er så lang og kamera så langt unna at du knapt ser bilen
    - ikke noe publikum

Nei huff!

sanztra

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Antall liker
    1.039
    Sted
    Pocket Valley
    Merker jeg liker svinger bedre enn langsidene som aldri tar slutt, kan dette være Ferrari sin sjanse for seier, hva med motorene, vil de knele pga langsidene runde etter runde?

Blir interessant å se hvordan racepace takles ift. One lap og selvsagt hva den lave temperaturen gjør med dekkslitasje.

Gleder meg mest til løpet pga alle usikkerhetsmomenter, gleder meg minst til å se dem kjøre fort rett frem...

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    3.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Verstappen:

"When I was a little kid, it was about the emotion of the sport what I fell in love with and not the show of the sport around it. As a real racer, that shouldn't really matter.

A Formula 1 car on a street circuit doesn't really come alive. It's not that exciting. I think it's more about proper racetracks. When you go to Spa, Monza, these kinds of places, they have a lot of emotion and passion.

Seeing the fans there, it's incredible. When I jump in the car there, I'm fired up. I love driving around these kinds of places."

Verstappen added that F1 was not doing enough to promote the sporting competition and is instead leaning too heavily on "random shows all over the place".

"I understand that fans, they need maybe something to do as well around the track. But I think it's more important that you actually make them understand what we do, as a sport.

"Most of them just come to have a party, drink, see a DJ play or a performance act. I can do that all over the world. I can go to Ibiza and get completely shitfaced and have a good time. But that's what happens [at races].

"People, they come, and they become a fan of what? They want to see maybe their favourite artist and have a few drinks with their mates and go out and have a crazy night out. But they don't actually understand what we're doing and what we're putting on the line to perform.

If the sport would put more focus into these kind of things and also explain more what the team is doing throughout the season, what they are achieving, what they're working for, these kinds of things.

I find it way more important to look at that rather than just having all these random shows all over the place. For me, it's not what I'm very passionate about.

I like passion and emotion with these kinds of places. I love Vegas but not to drive in an F1 car."

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.728
    Sted
    Bergen
    Se det, Maxen er slett ikke dum, her er det mye å være enig i.
    Men spesielt for F1 er det kanskje ikke; det er vel slik i de fleste sportsarrangement av en viss størrelse. Blir det nok folk trekker du også de som skal se og bli sett og slett ikke skjønner eller bryr seg så mye hva sporten er og går ut på. Dette blir antagelig mer synlig i USA en andre steder
    Litt det samme som Kollenhelga vs den tida da kameraet var rettet mot en ensom furulegg inne i skogen og vi ventet på neste skiløper..

T

TT.

Gjest
    Spennende kvalifisering og en del overraskelser var det dessuten. Svakt av både Perez, Ricciardo og Hamilton synes jeg. Desverre mangler Leclerc "race pace", men han er som Bottas var i Mercedes, utrolig dyktig på å kvalifisere seg i tet. Hvor mange av disse 17 svingene skal til før Max Verstappen er forbi monegaskeren? Gleder meg til å se løpet (i opptak). Må den beste vinne!

Sist redigert av en moderator:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.514
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg så hfs på stor skjerm tilfeldigvis, og han med kosten ser erkeamerikansk ut. Hodefoting er en annen assosiasjon. Sikkert en helvetes helseforsikringspremie, om han har noe slikt da.

Så akkurat F1s høydepunktvideo. Så ut som et morsomt race. Var det slik at MV vant selv om han måtte i pit og telle til 5?

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.179
    Sted
    Holmestrand
    Jeg så hfs på stor skjerm tilfeldigvis, og han med kosten ser erkeamerikansk ut. Hodefoting er en annen assosiasjon. Sikkert en helvetes helseforsikringspremie, om han har noe slikt da.
    Jeg har det også med å henge meg opp i merkelige detaljer. 😎

sanztra

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Antall liker
    1.039
    Sted
    Pocket Valley

Så akkurat F1s høydepunktvideo. Så ut som et morsomt race. Var det slik at MV vant selv om han måtte i pit og telle til 5?
    Mot alt jeg hadde sett for meg så var dette det mest spennende racet så langt. Max fikk 5 sek tidstraff, jeg tror også han byttet dekk 2 ganger mens Leclerc kun byttet 1 gang. I tillegg fikk vel Max noen skader på gulvet etter sammenstøtet med Russel, som gav Russel 5 sek straff. Men downforce er nok ikke det viktigste på denne banen.

Morsomt race å se på, kan vel takke en safetycar for at Max fikk muligheten til å sloss om pallen og seieren denne gang 😊🏁🏎

Sist redigert:

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.728
    Sted
    Bergen
    ^morsomt og spennende race ja. Sjekk starte til Maxern, jeg tror han hadde tatt dette hjem uansett.

Smått utrolig med Ferrari som igjen ikke vil skifte dekk når det er safetycar.. mon tro hva de 5 xtra rundene på dekk vs Maxern betød; var det det som avgjorde?

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.008
    Sted
    Trondheim
    Max var jo heldig med safety car da. Da det ble saftety car andre gang hadde Max eldre dekk enn Leclerc og lå vel over 15 sekunder bak. Etter safety car hadde Max nye dekk og lå vel bare en 6-7 sekunder bak Leclerc.

Røkrakare

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2021
    Antall liker
    182
    Sted
    Haslum
    Bra løp med mye innhold, det var jo gøy.
    Det som trekker ned, som vanlig i statene, er det hysteriet amerikanerne skal glorifisere i enhver anledning rundt løpshelgene.

Kan også referere til Verstappen sin uttalelse tidligere denne helgen, angående underholdningen som tar for mye fokus fra sporten generelt.

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    3.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Han skal kjøre en sesong til i F2, med MP som i år

Spørsmålet er vel om han har nok flaks. Som kjent må man ha mye flaks for å kjøre i F1, enten det gjelder valg av foreldre eller på banen…

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.604
    Sted
    Endor
    Er det ikke slik da at hvis man skal ha noe som helst å gjøre i F1 så må man kunne cruise seg gjennom F2 og enkelt ta seire på løpende bånd?

Jeg tror nok flaks i F2 er 90% dyktighet 🤔

La oss håpe at Dennis kan "gruse" F2 neste år, han er jo rask på sitt beste med mange ”fastest lap" priser 😎

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn