Haas drivers Kevin Magnussen and Nico Hulkenberg have been disqualified from the results of qualifying for the 2024 Monaco Grand Prix after the stewards discovered an irregularity with the opening of the drag reduction system (DRS) on the rear wings of their VF-24s.
Kan melde om god stemning i Monaco i dag! Litt action under F2 sprint race da denne RB bilen kræsjet i gjerdet rett foran oss.
Godt fornøyd med F1 kvalliken. Er svært usannsynlig at Verstappen vinner i morgen, og det er jo kjekt med litt variasjon i toppen.
Og satan ta for en lyd disse bilene lager. Svetten rant på varm tribune, men nesten konstant gåsehud likevel.
Blir ikke tøft før du har gåsehud på gåsehuden!! Gåsehud er forøvrig svettediffusorer, sett med en hifinerds øyne
Forøvrig var det en Guds lykke at det ikke ble en stjernesmell i tunellen i går under F2 kjøring. Vanvittig unnamanøver av Hadjar i et par hundre km.
Haas drivers Kevin Magnussen and Nico Hulkenberg have been disqualified from the results of qualifying for the 2024 Monaco Grand Prix after the stewards discovered an irregularity with the opening of the drag reduction system (DRS) on the rear wings of their VF-24s.
Blir ikke tøft før du har gåsehud på gåsehuden!! Gåsehud er forøvrig svettediffusorer, sett med en hifinerds øyne
Forøvrig var det en Guds lykke at det ikke ble en stjernesmell i tunellen i går under F2 kjøring. Vanvittig unnamanøver av Hadjar i et par hundre km.
Både ja og nei. Synes løpet gir en viss spenning, selv om det ikke er lett å kjøre forbi. Kvaliken er veldig spennendene i Monaco, og ikke minst når en pit-stopper og strategien fra teamene. F2 løpet var veldig spennene i dag. Men klart, dagens F1 biler er egentlig for store for Monaco.
Jeg har ombestemt meg. Monaco er ubrukelig som bane, med dagen regler. At Leclerc vant, var veldig fortjent, men at ingen kunne gjøre noe bak rekkene var nitrist. Rart ikke Hamilton ga flat pedal(med kalde dekk) etter at hadde vært inne og byttet dekk. Da kunne han tatt MV.
Det ble snakket mye om hvor godt førerene liker å kjøre i Monaco, men når det går på tomgang i selve løpet, er det hverken publikumsvennlig (jo kanskje for sponsorer og fiffen og de som er tilstede), men det hele blir nærmest en farse, for oss som bivåner sirkuset per televisjon. Hvor mange forbikjøringer var det, 4-5 og da er det medregnet Strolls punktering! Krysser fingrene for at Canada leverer!
Nå har expertene funnet ut at Imola og Monaco ikke funker med dagens biler......., men er det
andre alternativer enn å stryke nevnte baner fra kalenderen eller redusere bilenes størrelse med 50% ?
Verstappen blir fort furten......... på den annen side så bryr mange av førerne seg mer med og sladdre om andres feil enn og fokusere på hva de selv driver med virker det som noen ganger.
Tror hverken MV kjedet seg eller var sur på noen som helst måte, men innså tidlig st RB bilene ikke var/er optimal for en gatebane med lav hastighet og mange humper.som det er i Monaco. Det viktigste var nok å gjennomføre å få de poengene som en sjetteplass gav.
Må nok si at kvalliken var mest spennende ja. Med mindre det det er uforutsett nedbør blir det sjelden mye rekkefølgeendringer etter kvalliken.
Men god stemning på tribunene og i byen etter Leclercs seier. At Monaco ikke er egnet som racetrack spiller liten rolle. Det er et fenomenalt sirkus, både på og utenfor asfalten (mest utenfor). Med kikkert, sittende rett ovenfor pitlane, har jeg aldri sett så mange kjendiser på en gang, selv om min datter måtte fortelle meg hvem de fleste var (influensere, kjærester, hippe musikere/DJér, og obskure idrettstjerner type kapteinen på det sørafrikanske rugbylaget og en fyr med basketball). Du skjønner at noen er kjendis når du ser entouragen og antall selfies i og omkring gruppen.
Ble så inspirert at jeg måtte ta en selfie selv...
Må si at mitt første Grand Prix har vært en veldig kjekk opplevelse. En ting er å få dra på alenetur med sin eldste datter, det er en bonus i seg selv. Men å se og høre, og faktisk fysisk kjenne på kroppen, kraften i disse bilene er helt rått. Kan absolutt anbefales og blir ikke siste for min del!