Forsøk på en verdig måte å muliggjøre beskrivelsen av Jerrys og Mikaels sjenanse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.970
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    De vet det sikkert da, at her nede er vi enkle. Samtidig komplekse. Jorda, jodnære, som strømmen på vaskerommet, men samtidig urolige og flyktige som smuglerspriten. Vi er på toppen i medikamentbruk, på bunn i utdannelsenlengde. Men; vi er nærmere kontinentet og varmblodige. Våre politikere vil ikke være oss bekjent, men det klages lite. Folk er høflige og hjelpsomme. Og utrolig somlete. Men det er mye gull blant gråstein her nede. Hvis bare resten av dette landet forstod.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.970
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    20161222_133942.jpg

Forfatteren er sliten etter juleavslutning på sin arbeidsplass. I klanderlige omgivelser ble det servert snitter og marsipankake fra FASVO og enorme mengder øl og Gilde Taffel. En viss tretthet har inntruffet og i morgen er det også jobb....bildets vinkel forteller det meste.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.970
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Da å slappe av foran et noe over middels musikkanlegg er ikke feil. Mikaels herlige vokal og et orkester samspilt på en måte som om de har solgt seg til den fintrønderske Herre med rødkantede øyne og behagelig neseresonans, finner man ikke maken til.
    20161222_180013.jpg
    l

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Rart med det når en følger en artist, typisk en ROCKER, som mister den i seg underveis.......og så ender opp i jazzland :rolleyes:
    Den forekommer meg litt underlig at de edle herrer, også kalt fans, har kommet fram til sine favoritter som en del av sin dannelsereise men aller helst vil nekte sine idoler å foreta en egen dannelsereise i sitt virke som kunstnere. :rolleyes:

D

Dåbbel J

Gjest
    Rart med det når en følger en artist, typisk en ROCKER, som mister den i seg underveis.......og så ender opp i jazzland :rolleyes:
    Den forekommer meg litt underlig at de edle herrer, også kalt fans, har kommet fram til sine favoritter som en del av sin dannelsereise men aller helst vil nekte sine idoler å foreta en egen dannelsereise i sitt virke som kunstnere. :rolleyes:
    Joda........ Men det er RELATIVT sjelden at karusellen til artistene går den andre veien..... :p

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.970
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Sweetness, sweetness I was only joking
    When I said I'd like to smash every tooth
    In your head
    Oh sweetness, sweetness, I was only joking
    When I said by rights you should be
    Bludgeoned in your bed
    And now I know how Joan of Arc felt
    Now I know how Joan of Arc felt
    As the flames rose to her roman nose
    And her Walkman started to melt
    Oh
    Bigmouth, la bigmouth, la
    Bigmouth strikes again
    And I've got no right to take my place
    With the Human race

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Joda........ Men det er RELATIVT sjelden at karusellen til artistene går den andre veien..... :p
    Tja, det kan sparke i alle retninger egentlig. Slik er jo en dannelsereise. :rolleyes:

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.583
    Torget vurderinger
    27
    Herlige høyttalere med fabelaktig trøkk!

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Fra gyldne tider, dette her! Men fra Deliverance/Damnation mener jeg det har gått nedover. Og Mikael, som det refereres til her, har vel blitt noe av en selvhøytidelig og kjedelig snobb, spør dere meg.

BS alarmen er snart ved og gå..... :cool: Back on track :rolleyes:

"Gått nedover etter Deliverance/Damnation"?? I beg to differ! Ghost Reveries er jo et genialt verk! Det fikk jeg bekreftet etter 20-års jubileumskonserten med albumet ifjor, på sentrum scene. Også Watershed har sine geniale øyeblikk, noe ujevn riktignok. Det skal tilstås at Heritage, Pale Communion og Sorceress ikke oppfylte forventningene mine til den hardtslående metallen, men musikken er god uansett.
    - Og at Åkerfeldt er en snobb, det forstår jeg ikke. Løs snipp og humor har han masse av på konsertene.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.970
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Forfatteren er på sitt arbeide. Ute er Julefreden fortsatt total før panikkslagne, men relativt fornøyde mennesker strømmer ut for sine siste innkjøp.
    20161223_080229.jpg

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.079
    Torget vurderinger
    0
    Men er det dannelse, eller bare forgubbing?

;-)

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.970
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    20161223_114428.jpg

20161223_114547.jpg

Døgntemperaturen er desverre under 7 grader og da er det mose som vokser. Ikke gress. Ellers hadde det vært optimalt. Min røde Klippo ut i sola.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.583
    Torget vurderinger
    27
    Mose er da helt fint? Flott hage forresten.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.970
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Forfatteren ønsker ydmykt (fotnote 3321) å takke for den mottagelse medpasientene har gitt vår venn på dette ganske utmerkede Sanatorium. Det er nesten som om enkelte her inne er gamle kjenninger, det være Herr Sivilarkitekt MNAL Fosse eller den merkverdige frimurer, fritenker og filosof Dr. Dong. Hoffråd Lagga og Psykoanalytikeren Dr. Lassemann. Herr Dåbbel J, Skolelæreren, nei det er umulig å takke alle. La oss ikke glemme den merkverdige Herr Naphtha Sluket sine sverdslag med frimureren som foregår på en måte vi andre ikke forstår rekkevidden av. Herr Baluba , Whiplash, Cash63, Vortexsurfer , Ottone, Mekaniac, HCS, Den gamle kjeltring med ny start, uff. Så mange. Forfatteren ønsker takke alle bidragsytere selv om de selvsagt er uten betydning for den historien som må fortelles om vår venn.

Fotnote 3321: faktisk og oppriktig. En fornøyelse har det vært.

Sist redigert:
    D

Dåbbel J

Gjest
    D
    Å
    B
    B
    E
    L

J

Tråden er en berikelse for oss som idet minste er; LITT opptatt av ord og sprog :cool:

OG Opeth !!! ;)

Eller JJ

/JR
    :rolleyes:

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Gledelig jól ønskes forfatter og helt av denne høyst severdige tråd.
    Historie, musikk, design, hifi og ikke minst kjøretøy faller veldig i smak.
    Julen rockes inn.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.583
    Torget vurderinger
    27
    Den første tråden jeg besøker. Hver dag. Og det har det vært siden den startet.

God jul Opeth!

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.981
    Sted
    Bartistan
    God jul til både hovedperson og forfatter! ;D
    ...samt vår venn og vår helt.
    Jeg går litt i ball (fotnote 313) med rollene her, men fornøyes dog av tråden.

Fotnote 313: Må så absolutt ikke, for noen pris, forveksles med såkalt ernæring som ender på nevnte glose

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn