Forsøk på en verdig måte å muliggjøre beskrivelsen av Jerrys og Mikaels sjenanse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.978
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Og forfatteren glemte det mest essensielle. Den pompøse tomhet forent med ekstrem pretensiøs selvhøytidlighet. Det er bare å bøye seg i skyggen av Postgirobygget.

A

ANM

Gjest
    Jeg er leser ut av dette at du liker en spesiell form for selvhøytidelighet, da du absolutt ikke er fremmed for å dyrke pretensiøse artister, men da kanskje ispedd en god slump selvmedlidenhet.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.978
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Innhold og melodi min gode mann. Minimumskrav.

Ikke billige bluesskalaer, grelle laserlys og uoriginal wannabe syre- psykedelia. Selvhøytidelig Morrissey? Selvhøytidlighet er som verdighet. Noen tåler det og har det. PF? Nei.

A

ANM

Gjest
    Bare fordi den aldrende herre på taket av byens slum ikke gjenkjenner komplekse sekvenser av frekvenser kan han umulig mene at kunsten skal begrenses av hans noe gammelmodige og småfascistiske syn. Men på lik linje som sin helt ønsker han vel at verden skal rette seg etter ham og om ikke, så gjengjelder han det med fire tiår med furting og gnål.

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.394
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Forfatteren hadde i dag tidlig den utsøkte glede av å henge på en av de større elektriske karosserikledde rullestoler tilgjengelige, med eller uten TT-kort, på markedet. Den tydelig utviklingshemmede bruspulver-eier kjørte som en gris og det vekket irritasjon at 15 år gammel italliensk brukskunst hang lett på det to tonn tunge og uverdige batteridrevne dyret for så å blåse forbi.
    Jeg ønsker meg en sånn rullestol. Rent pragmatisk må det være det beste framkomstmiddelet som finnes. Jeg kunne aldri satt mine ben i en sånn jålete italiener, men for noen er image som mafioso eller jålekjerring med penis viktigere enn hva som er praktisk i daglig bruk. En indre usikkerhet kanskje, eller bare forskjellige preferanser og smak. Uansett døvt å definere seg selv eller andre ut fra valg av framkomstmiddel.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.436
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Forfatteren hadde i dag tidlig den utsøkte glede av å henge på en av de større elektriske karosserikledde rullestoler tilgjengelige, med eller uten TT-kort, på markedet. Den tydelig utviklingshemmede bruspulver-eier kjørte som en gris og det vekket irritasjon at 15 år gammel italliensk brukskunst hang lett på det to tonn tunge og uverdige batteridrevne dyret for så å blåse forbi.
    Jeg ønsker meg en sånn rullestol. Rent pragmatisk må det være det beste framkomstmiddelet som finnes. Jeg kunne aldri satt mine ben i en sånn jålete italiener, men for noen er image som mafioso eller jålekjerring med penis viktigere enn hva som er praktisk i daglig bruk. En indre usikkerhet kanskje, eller bare forskjellige preferanser og smak. Uansett døvt å definere seg selv eller andre ut fra valg av framkomstmiddel.
    Det må då vere greitt, så lenge framkomstmiddelet ikkje brukar diesel?

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.978
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.978
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Ref #928: Selvsagt ikke. Dieselbilister betaler for seg.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nettopp fordi du nå har plassert Pink Floyd og David Gilmore inn i bluesskalaene har du klart det paradoksale å bevise at de var nyskapende i sin tid. Det motsatte av ditt budskap. Du bør enten lære deg å spille et instrument skikkelig eller studere endel tørr musikkteori. Noen ganger er professor High Brow den som har rett. Og hvis du hadde vært tilstede på backstage jamsessions med mr. Gilmore ville du ikke stemplet han som middelmådig. Han vet hva han gjør, og har en signatursound som reproduseres av andre. Og det er derfor pasienter, helter og forfattere ofte ikke liker ham.

Vennlig hilsen en som ikke er PF-fan.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.817
    Kjør debatt:

Ellers kan det skje mye på et hotellrom etter en rolig middag etterfulgt av en spasertur på stranden;

Gary Moore died of a heart attack in his sleep at the age of 58 during the early hours of 6 February 2011. At the time, he was on holiday with his girlfriend at the Kempinski Hotel in Estepona, Spain. After a quiet dinner, they went for a walk on the beach before going up to their room. His girlfriend raised the alarm at 4:00 am, and tried to give him a heart massage. His death was confirmed by Thin Lizzy's manager, Adam Parsons.[4][8][9]

According to The Daily Telegraph, Moore's fatal heart attack was brought on by a massive amount of alcohol he had consumed the evening of his death. Moore had 380 mg of alcohol per decilitre (100 millilitres) of blood (0.38%) in his system, which meant he was five times the legal drink driving limit.[10] Blood alcohol content from 0.40% to 0.50% is considered to be lethal.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.978
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    DG er like original og god som de fleste studiomusikere. Uten at månen stopper opp på sin ferd av den grunn. Robert Normann fra Skjeberg spilte uansett fletta av dem. Uvesentlig. Desverre spilles gitar og DG er en skala onanist med innslag av noe Terje Rypdal aktig tull. Og Waters er en stakars original som utelukkende eksisterer i hifi verden.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, ingenting er som et godt vinterbad i egen fortreffelighet. Jeg ser at vår (anti)helt har kommet frem i lyset. Selv stoler jeg på at forfatteren har mer klær en keiseren (eller vår (anti)helt om man vil) :cool:;)

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.978
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Forøvrig er galskapen total i landets hovedstad. Å støve rundt med 245 brede dekk og to tonn batteridrevet skrapmetall er greit. Og det på offentlighetens bekostning. Men å kjøre en 1200 kg Polo med 1.1 liter diesel. Det er uff. Stakkars befolkning.

D

Dåbbel J

Gjest
    Nynorsk er en glipp i norgeshistorien, burde det ikke i 2017 vært forbudt å skrive? :cool:

A

ANM

Gjest
    Forøvrig er galskapen total i landets hovedstad. Å støve rundt med 245 brede dekk og to tonn batteridrevet skrapmetall er greit. Og det på offentlighetens bekostning. Men å kjøre en 1200 kg Polo med 1.1 liter diesel. Det er uff. Stakkars befolkning.
    Vi bøgdefolk med fremsyn har ei dieselpurke med drift på alle 4 til de lange lokale strekk og tunge trekk, så har vi en snerten liten toseter med nedfellbart tak og bensinmotor til mer urban transport.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.978
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Mine Herrer. Vår venn hviler foran det behandlende anlegg.

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.394
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Hint: Den ene slipper ut NOx. Sammenligning mellom diesel-Polo og bensin-SUV hadde kanskje vært mer treffende, men jeg innser at hatet mot el-biler er mer følelsesmessig enn rasjonelt.

Sist redigert:

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.978
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    NOx her og der. Gummipartikler er like skadelig. Veirenhold løser så å si alle problem; dessuten: Hvem bryr seg? Lufta er bedre i Oslo enn på 60 tallet. Den gang de bygde skip på Nyland og Aker. Spiker tøt ut i Nydalen. Akerselva gav arbeid. Nå er det dårenes høysang med motediagnoser som gjelder. Og folk dør som surrete 100 åringer etter 40 år som pensjonister.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.978
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Besøk fra Polen på dette ganske utmerkede Sanatorium. Det veksler mellom polsk jazz og rånerock.
    20170117_181645.jpg

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.978
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    På generelt grunnlag. Det er såpeglatt ute. Trå varsomt.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.978
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Det gleder forfatteren at Hoffråden sørger for flyt også utenfor den cerebrale sfære. Uten den fungerende jernbane vil dette bli vanskelig, ikke minst vinterstid, når ferdsel i åpne kjøretøy både er ukomfortabelt og direkte årsak til det som senere kan observeres som mørke flekker på de fotografier Hoffråden studerer under konsultasjon. Nei, da er ferdsel i lukket vogn, på skinner sterkt å foretrekke. Dessverre er det meget kostbart og det er ikke til å komme vekk fra det faktum at man mest sannsynlig må dele sete og luft med en del uhyrlige skapninger på en slik ferd.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.978
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Forfatteren ser frem til at Dr Lassemann om ganske få timer,men etter at solen har stått opp nok en gang og arbeidsdagen den dagen er avsluttet, vil ankomme vår venn og helt for å assistere i optimalisering av forbindelseslinjene mellom de to forsterkertrinn og de enorme dynamiske kasser hvor membranbevegelser,på nær magisk vis, setter luften i svingning og dermed skaper illusjon av levende musikk.

Før den tid vil imidlertid vår venn få en aften foran det behandlende anlegg i sin nåværende form. Således næres håpet om at nok en etappe mot friskmelding og utskriving fra dette ganske utmerkede Sanatorium snart er tilbakelagt. Det er imidlertid Hoffråden som har det endelige ord hvis vår venn noensinne vil bli eller fremstå som så frisk at det kommer på tale å vurdere utskriving. Synsing og eventyr er ikke det Hoffråd Lagga setter pris på. Nei, fakta og systematikk det er den sanne vei og ledetråd for denne mytiske og mystiske figur.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.978
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Med nytt saueskinn fra Husfliden på Lillehammer sitter man enda bedre enn tidligere foran roterom-anlegget.
    20170118_171038.jpg

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.978
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Tannoy Canterbury er magiske høyttalere og følelsen av kjøtt og blod er formidabel. Det er noe ved disse ja. Wadia 860 og Forsellen driver dette bra, men kanskje skulle man foret på med rør i stedet? Usikkerhet råder hos forfatteren der han sitter. Ved er nettopp båret inn. Tid for å tenne opp.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn