Komponenten
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 18.08.2005
- Antall liker
- 6
Svart-hvitt er for fotografer, og der passer det fint..Jeg er i grunn bare bekymret for at kvinneundertrykkelsen har inntatt krokene og får mye mer subtile uttrykksformer. På mange måter kan det se ut som om kvinnene undertrykker seg selv på et vis, faktisk! Men det er nok vi som menn på mystisk vis påfører kvinnene et selvbilde som er temmelig trist til tider. Har hørt / lest intervjuer med oppegående muslimske kvinner som faktisk føler med de vestlige kvinner i deres kamp mot perfeskjonisme-jaget. Igjen ser vi en nyansert og fasettert bilde.
Svart-hvitt er for enkle sjeler!
Honkey
Joda, det er jo et poeng, men dette problemet blekner i den store sammenhengen vi diskuterer her. At vestlige kvinner sliter med skjønnhetsidealer er en bagatell i mot at muslimske kvinner blir drept fordi de selv velger hvem de vil gifte seg med. Eller skjæres i stykker p.g.a en gammel tradisjon, eller mishandles livet gjennom av en mann de ikke selv har valgt. Greit nok alle har det ikke like ille, men mangelen på individuell frihet har de alle, det har sånn sett mange muslimske menn og.
Jeg tror ikke kvinnene undertrykker seg selv i stor grad, kvinner er på god vei opp og fram og gjør det stort sett best i de fleste fag. Enkelte bremser finnes det jo, irriterer meg over hønsehjerner som står frem med silikonen sin og ikke minst media som er så opptatt av dette. Det er som før media sitt merkelige fokus på ting som styrer mye her.
Men det er jo dere menn de gjør det for da, så den dagen dere begynner å snu dere etter de stygge damene, da ser vi kanskje en endring...?