Håkon_Rognlien
Hi-Fi freak
Nå skriver du såpass mye merkelig, at jeg lurer på om du ikke har hørt så mye klasse D på noen år.Lydiomani: Dette trenger STRØM. Det potensialet er ikke særlig høyt på klasse D. Dessuten låter klasse D kaldt og klinisk i forhold til mer klassisk AB transistorklasse med passende forsyning. Klasse D låter stramt og fint, javel, men sjansen er stor for at de er morsomme i ei uke, for så å bare irritere grønt skjegg på julenissen. Vienna har en innebygget varme som kan være hard å løse opp, spesielt i bassen, Marantz VIL farge lyden litt, ja. Så, pass på at det ikke blir for mye. Når jeg tenker over det: Musical Fidelity har en svært spennende multikanaler på vei, og den burde kunne løse ALLE kanalene dine på passende vis til Vienna..Se siste fra distributøren..MF er nøytrale i signatur, ikke kalde.
En sak er hva hver og en subjekitvt liker, men å påstå at klasse D låter kaldt og klinisk, er ganske enkelt ikke korrekt. Jeg kan si mangt og meget om hvordan jeg personlig opplever majoriteten av klasse D, men rent saklig har det lite for seg. Trådstarter har nå valgt å fullstendig endre fokus på sin lydgjengivelse, han kommer til å få enkelte aspekter mye bedre, mens noe annet vil virke trøttere og kjedeligere etter utskiftning. Hans høyttalervalg har betydelig større utslag på totalen, enn om han velger klasse AB eller klasse D i sin effektforsterker.