Har nå en Synology NAS og en gammel Windows Home server (+8 år). WHS'en er basert på Windows Sever 2003 så det er problemer med å sette i større disker, så jeg tenkte å kjøpe en ny Synology NAS. Men vurderer nå å heller installere et nytt OS på WHS serveren siden jeg allerede har denne, men hvilket OS skal jeg velge? FreeNAS, Amahi, OpenMediaVault, en eller annen Linux distro? (Bør jeg ha ZFS?)
Bruken blir stort sett å lagre musikk og videofiler for streaming, og det bør være et GUI via browser for administrasjon.
Noen her som bruker Amahi?
PS: Prøvde FreeNAS noen dager før jeg kjøpe WHS men det var for ustablit da. Leser nå at det er regnet som veldigt stabilt, men litt usikker på hvor enkelt det er i bruk siden det vel er mer rettet mot bedrifter en mot enkel hjemmebruk?
Bruken blir stort sett å lagre musikk og videofiler for streaming, og det bør være et GUI via browser for administrasjon.
Noen her som bruker Amahi?
PS: Prøvde FreeNAS noen dager før jeg kjøpe WHS men det var for ustablit da. Leser nå at det er regnet som veldigt stabilt, men litt usikker på hvor enkelt det er i bruk siden det vel er mer rettet mot bedrifter en mot enkel hjemmebruk?