Britisk forsterker koblet til en nøytral høyttaler synes jeg låter veldig godt, således en britisk høyttaler til en nøytral amp. Men britiske høyttalere til britisk amp, det er en lyd jeg ikke takler i mange minutter da det blir litt for mye av det gode og dotter i ørene, gjerne etterfulgt av piping og hodepine selv på lavt lyttenivå og lyden i spesielt mellomtonen oppleves svært masende.
Kan jo også være noe med mye av musikken jeg hører på såklart, den er litt mer kompleks enn enkle noter fra et fåtall instrumenter og krever kanskje en litt annen lydsignatur/lydbilde enn hva andre igjen foretrekker.
Det er mye forskjellige preferanser på lyd individuelt her inne og det respekterer jeg, på samme måte som musikk-smak, selv om jeg ikke klarer å høre på det samme.
Men det aller verste jeg vet, er nok når folk er på fest hjemme hos meg og absolutt skal høre på hiphop/rap da det er sjangere som hverken tiltaler meg eller høyttalerne mine samme hvor mye alkohol som er innabords.. Men akkurat der så har jeg en løsning, Yamaha musiccast wx-030 heter den.