Jeg er husvarmLMC skrev:hvem spurte deg? :
Jeg er husvarmLMC skrev:hvem spurte deg? :
Det var Nagaokaene til Fe208eZ. Omtrent samme størrelse. Ubehandlet. Beste baltisk bjerk.LMC skrev:he-he...sant nok!
mine ble sendt igår, så får vi se
var det den medfølgende tegningen du fikk pris på av JB?
materiale? ubehandlet?
mvh
Leif
What a load of BS!LMC skrev:
Litt vanskelig å se på det lille bilde ... men skrur dem ifra sia ??LMC skrev:
og det hører du forskjell påjan#jan skrev:Lim MÅ da være bedre - ikke pokker om jeg skal ha skruer i et kabinett.
Vil en ha et STERKT kabinett eller et STIVT et ..... ??Haavard skrev:og det hører du forskjell påjan#jan skrev:Lim MÅ da være bedre - ikke pokker om jeg skal ha skruer i et kabinett.
Håvard
avsporing, hører du forskjell ;D ;Djan#jan skrev:Vil en ha et STERKT kabinett eller et STIVT et ..... ??Haavard skrev:og det hører du forskjell påjan#jan skrev:Lim MÅ da være bedre - ikke pokker om jeg skal ha skruer i et kabinett.
Håvard
det er neon skruer som heter butplugBrasse skrev:Bedre flyt i lyden med lim.
Skruer låter spisst.
Klart det er forskjell på kabinettkonstruksjoner - små store osv - og materialbruk ...Haavard skrev:avsporing, hører du forskjell ;D ;Djan#jan skrev:Vil en ha et STERKT kabinett eller et STIVT et ..... ??Haavard skrev:og det hører du forskjell påjan#jan skrev:Lim MÅ da være bedre - ikke pokker om jeg skal ha skruer i et kabinett.
Håvard
Jeg har erfaring med at den fargede MDFn ikke er av såå god kvalitet . .. . som den KAN være .. er en fordel å få så mye bøk i som mulig.hel skrev:Hva med farget MDF: http://www.oslofiner.no/index.asp?DocID=33&Lang=1
Du kunne vel funnet en arbeidsoppgave til sluket og vel ..... ?? ;D ;Dhel skrev:Kanskje man skal skjære ut i rimelig x-finer mtp resonanser. Så legger man tynn MDF utenpå som underlagt for lakkering?
På denne måten slik at hjørnene blir perfekte (ca 1:00 og utover): http://www.youtube.com/watch?v=wHCK7Y5Vk-c
OK, da har vi en plan:
hel: pruter og skaffer materialer via kontakter i byggebransjen
jan#jan: ordner lakkering for en rimelig penge
lmc: smisker med snekkern
pengesluk. oppmuntrer og moralsk støtte i prosessen
Her er jeg enig med deg - Xfiner skal det være. Om en alikevel tar 3mm mdf på utsiden for å lette finnish .. så gjør ikke det noe med lyd ... det gjør mer med hodet ens... ;Dpengesluk skrev:Høres helt dødfødt ut hele greia, spør du meg. Vel, dere får fortsette å koke i kålen. Med MDF.
Jeg er ikke uenig det du sier her, Men det er ikke bestandig at det er forskjell på MDF og HDF.pengesluk skrev:HDF er marginalt bedre, men marginalt. MDF = medium particle board, dersom noen skulle være i tvil om det. HDF = High density versjon.
Det var da voldsomt til mas da. Jeg hadde allerede gått tilbake på MDFn før dere kom med de oppmuntrende innleggene dereshel skrev:Kanskje man skal skjære ut i rimelig x-finer mtp resonanser. Så legger man tynn MDF utenpå som underlagt for lakkering?
;D ;D ;Dpengesluk skrev:- smelta smør?? ;D ;D
LUKSUS! Ødeland... Rett i koppen er altfor dyrt pr. liter ferdig vare - plukk brenneslene selv og kok de i sjøvann, salt er dyrt. Og jeg kjører på BRUKTE pizzaskorper, egne er altfor råflott. Har egen avtale med den lokale Pizzabuzzen, bra varer, og jeg får kundelista hans slik at jeg kan sykle rundt og finne bruktskorpene daglig.jan#jan skrev:Om et kabinett koster 3,5 eller 5 er meg revnende likegyldig ... jeg må bare spare lengre.
Rett i koppen og tørre pizza skorper ... :
NEI, NEI, NEI, der kommer det der rimelig-konseptet igjen - det skal stå SKIKKELIG, ikke RIMELIG. Når skal du lære?? Er du trønder, eller?hel skrev:Det var da voldsomt til mas da. Jeg hadde allerede gått tilbake på MDFn før dere kom med de oppmuntrende innleggene dereshel skrev:Kanskje man skal skjære ut i rimelig x-finer mtp resonanser. Så legger man tynn MDF utenpå som underlagt for lakkering?
Jeg lover å ikke bruke "M*#%" ordet mer, fornøyd nå
Men hva med CRC løsningen? Er ikke det en god idee? X-finer finnes i forskjellige kvaliteter og man kan f eks bruke rimelig inni og en 6mm fineste sort utenpå?
@ Sluket og LMC: dere har strøket fullstendig på opptaksprøven til dette prosjektet og får, som følge av min usedvanlig rimelige personlighet, en sjanse til
Rett i koppen .......pengesluk skrev:LUKSUS! Ødeland... Rett i koppen er altfor dyrt pr. liter ferdig vare - plukk brenneslene selv og kok de i sjøvann, salt er dyrt. Og jeg kjører på BRUKTE pizzaskorper, egne er altfor råflott. Har egen avtale med den lokale Pizzabuzzen, bra varer, og jeg får kundelista hans slik at jeg kan sykle rundt og finne bruktskorpene daglig.jan#jan skrev:Om et kabinett koster 3,5 eller 5 er meg revnende likegyldig ... jeg må bare spare lengre.
Rett i koppen og tørre pizza skorper ... :
Vi er ikke som apekistefolket ... som MÅ værra dødsseriøse hele tia ...hel skrev:Duverden så kontruktiv tråden ble nå