Greit at jeg er Britisk da. Forsetter nok å kalle de det jeg vil.Engelsk talende bruker ofte ordet record spinner, det blir vel plate snurre på norsk, så det er innafor!
![Grimaseansikt med smilende øyne :grin: 😁](https://cdn.jsdelivr.net/gh/joypixels/emoji-assets@5.0/png/64/1f601.png)
![Tommel opp :thumbsup: 👍](https://cdn.jsdelivr.net/gh/joypixels/emoji-assets@5.0/png/64/1f44d.png)
Greit at jeg er Britisk da. Forsetter nok å kalle de det jeg vil.Engelsk talende bruker ofte ordet record spinner, det blir vel plate snurre på norsk, så det er innafor!
Rune Halland hadde i årevis et program kalt skeive skiver.Greit at jeg er Britisk da. Forsetter nok å kalle de det jeg vil.![]()
Er vel forbudt å kalle det man bruker slike til for skive også..
Finnes faktisk en vinylterapeut som konverterer skikkelig skeive skiver til straighte skiver.Rune Halland hadde i årevis et program kalt skeive skiver.
Og nei, hadde ingenting med Pride å gjøre.
Hadde vært snasent med en liten tilbakemelding på hva du synes om den PU'en. Vurderte selv en DS for en stund tilbake, men lommeboka strakk ikke tilNylig oppgradert min eminente Technics SL-1200G med DS Audio nye 003 pickup + riia/eq...."A Miracle of absolute Sound quality"
Vis vedlegget 833732
Vis vedlegget 833733
Et møbel!Classic Turntable Company 301 - med crommet messingtallerken, Ikeda IT-407 CR-1, Ortofon SPU Classic GE Mk. II og SAEC CX-5006B kabel. Vis vedlegget 829790
Et smykke!!!Et møbel!![]()
Takk for forklaring. Nå gikk det omsider opp for meg hvorfor Wheel 2 ser ut som den gjør. Det er en alternativ løsning for å oppnå motursrotasjon:Det har vist seg at medurs rotasjon gir uheldige resonanser mot korioliseffekten. Moturssystemet som her vises virker derimot i synergi med korioliseffekten.
Wheel 2:
![]()
Og jeg som trodde det kunne være Led Zeppelin referanse til denneDet er en veldig spesiell grammofon og plate, sistnevnte fra sjelfulle Atlantic Records. Man har revolusjonert vinylavspilling. Det har vist seg at medurs rotasjon gir uheldige resonanser mot korioliseffekten. Moturssystemet som her vises virker derimot i synergi med korioliseffekten. Se forøvrig Finnes det noen tweaks som er så over the top at ingen går på dem, underavdeling Silikonfylling.
Ah, denne husker jeg godt. Jeg var elev ved en kristen videregående skole på slutten av 80-tallet og denne boka raste gjennom skolen som en virvelvind. Folk brant plater pga. denne boka. Husker jeg spurte en platebrenner om jeg ikke kunne få platene istedenfor, men fikk beskjed om at han ikke ville ha ansvar for min fordervelse.Og jeg som trodde det kunne være Led Zeppelin referanse til denne
Vis vedlegget 842320
Nasjonalbiblioteket
www.nb.no
Mvh
KJ
Vennligst se utklipp av fotoet av platespilleren som snurret mot-urs under her.Det er en veldig spesiell grammofon og plate, sistnevnte fra sjelfulle Atlantic Records. Man har revolusjonert vinylavspilling. Det har vist seg at medurs rotasjon gir uheldige resonanser mot korioliseffekten. Moturssystemet som her vises virker derimot i synergi med korioliseffekten. Se forøvrig Finnes det noen tweaks som er så over the top at ingen går på dem, underavdeling Silikonfylling.
For maaange år siden var jeg delaktig en slags periodevis piratradio... der hadde vi en avdeling som ble kalt "Plater med øl på..."Rune Halland hadde i årevis et program kalt skeive skiver.
Og nei, hadde ingenting med Pride å gjøre.
Nydelig Akkurat den komboen hadde jeg også, det smerter å tenke på at jeg solgte den for 3 år siden for å finansiere høyttalere , og så hadde jeg 3 platespillere men bare plass til 1.. noen ganger gjør man som konemor krever= noe inn., noe ut.Den var nydelig!
Selv har jeg byttet grammofon. Sotaen har reist for å matche et par digre Infinity og vegghyllen min er borte.
Vis vedlegget 829793
Vis vedlegget 829796
Thorens TD125 Mk. II (1973), SME 3009 Series II Improved, og for øyeblikket en Denon DL-304.
Kabinettet er stivet av innvendig med baltisk bjørkefiner og føttene er feite sorbotanklosser. Original bunnplate og føtter er lagret. Sløydarbeid ved Thorenshvisker @Rogerk .