Fotos af jeres Record Player / Pladespiller

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eplejus

    Medlem
    Ble medlem
    27.04.2018
    Innlegg
    6
    Antall liker
    12
    IMG_20190119_194716.jpg
    IMG_20190325_174322.jpg

    Rega Planar 3 (2016) med følgende oppgraderinger:

    Acoustand Audio sub-platter upgrade
    Blue Horizon Sanctum Isolation Platform
    Funk Firm Achromat 3mm
    Little Fwend
    Michell TecnoWeight
    Nagaoka MP-200
    Rega Neo TT PSU

    Alt er koblet til og går igjennom en Avid Pellar phonoforsterker, Denon X2500H og ut til B&W CM5

    WAF er stikkordet her. Har satt sammen et system som jeg fikk lov av fruen å ha i stua så lenge det matchet resten av interiøret :D
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Mange platespillere er de reneste smykker og må regnes som kunst på høyt nivå.
    Jeg ønsker meg en slik platespiller.
    Lasse
     

    trondkj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    62
    Får vel hive meg på, jeg også. Har forsåvidt presentert skiferhella i andre tråder, men syns jo den passer her også. Altså, ekte altaskifer, hvori insatt en Dual TDS-1000 motor. DD, altså. Siden dette er helt ekte DIY har jeg altså ikke gjort alt sammen selv. Skiferleverandøren leverte plata etter mål, ferdig polert. Skalars her på forumet mente at denne spilleren krevde skikkelige armbrett, så da lagde han det til meg. Den hadde nok ikke blitt like fin uten han. Platetallerkenen har jeg bestilt nesten helt selv, fra Kina. (Vi var to som bestilte sammen). Armen, den har jeg laga helt sjøl. Schröder klone, den henger i en tynn tråd og holdes på plass av magneter. Armkablinga har jeg fletta selv, av noen tynne trådjævler som det tok meg årevis av prokrastinering å få gjort. Til slutt: Siden jeg er en Thorens-mann, måtte jeg bare lure inn en armstøtte som jeg hadde liggende. Gammel Thorens, selvfølgelig. Kanskje visuelt ikke helt match, men den gjør jobben.
    Styringa til platespilleren ligger i en egen boks under. Vel, styring og styring, det er strømforsyning og pitch-kontroll. Den står fremdeles ikke helt i stil, men det skal jeg få ordnet - etterhvert.

    Denne spilleren er en av tre i stua.
    DIY turntable-2.jpg
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.200
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Får vel hive meg på, jeg også. Har forsåvidt presentert skiferhella i andre tråder, men syns jo den passer her også. Altså, ekte altaskifer, hvori insatt en Dual TDS-1000 motor. DD, altså. Siden dette er helt ekte DIY har jeg altså ikke gjort alt sammen selv. Skiferleverandøren leverte plata etter mål, ferdig polert. Skalars her på forumet mente at denne spilleren krevde skikkelige armbrett, så da lagde han det til meg. Den hadde nok ikke blitt like fin uten han. Platetallerkenen har jeg bestilt nesten helt selv, fra Kina. (Vi var to som bestilte sammen). Armen, den har jeg laga helt sjøl. Schröder klone, den henger i en tynn tråd og holdes på plass av magneter. Armkablinga har jeg fletta selv, av noen tynne trådjævler som det tok meg årevis av prokrastinering å få gjort. Til slutt: Siden jeg er en Thorens-mann, måtte jeg bare lure inn en armstøtte som jeg hadde liggende. Gammel Thorens, selvfølgelig. Kanskje visuelt ikke helt match, men den gjør jobben.
    Styringa til platespilleren ligger i en egen boks under. Vel, styring og styring, det er strømforsyning og pitch-kontroll. Den står fremdeles ikke helt i stil, men det skal jeg få ordnet - etterhvert.

    Denne spilleren er en av tre i stua. Vis vedlegget 787162
    Den er veldig fin den 👍 👍 👍
    Og så 10" Rickie Lee Jones "Girl At Her Volcano" :love:. Har selv to av de. Fa´en for en dynamikk på den skiva :love:
     

    trondkj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    62
    Her er mine to Thorenser: TD124 til venstre og TD121 til høyre. TD124 har en SME309 med AT OC9ML2 i snuten, den skal inn til retipping tenker jeg. En Plattermatter matte gjør at jerntallerkenen ikke har noen påvirkning på pickupen.
    TD121 er dessverre ikke helt som den burde. Jeg kjøpte den i deler som en "TD124 delemaskin uten motor og tallerken" Det viste seg å være en TD121 som en tidligere eier har forsøkt å bygge om til en TD124. Jeg hadde en tallerken fra en TD135 delemaskin liggende, så den tok jeg i bruk. Måtte også fikse litt på mekanikken, som jo var tuklet en god del med. Spilleren har sine "rariteter", blant annet at det er to "knepp" til start, men ellers så funker den fint. Armen er en SME3009/II (altså ikke improved) med en Shure V15/III montert i hus av tre, og med ei Jico SAS nål. Innimellom. setter jeg på ekstra motvekt, og setter en SPU Gold i front.
    Skulle gjerne hatt den spilleren i perfekt original stand, men slik den er, spiller den fantastisk godt. Litt synd at plintet ikke er helt i match med det til TD124, men det får bli et prosjekt for fremtiden.

    TD124 and TD121.jpg
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Og hva var poenget med det?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Det er jo ikke det tråden handler om. Alle kan google og finne et tilfeldig bilde av en platespiller.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Yess, men dette er ikke et tilfeldig bilde.
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.131
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg ser disse flotte bildene av spillerne til folk så merker jeg at pandemien er over og det hadde vært fantastisk artig å organisere noen hjemmebesøk på rundgang.. er det noen som gjør det allerede kanskje? Oslo-området for min del..
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Uten turkise innslag hadde den vært veldig fin.
     

    Okioki

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2010
    Innlegg
    104
    Antall liker
    233
    Lenco l75, sparklet og lakkert, jelco 750 arm. Burde muligens fått en ny plinth med mer masse, men spiller fint og er fin i den originale teakplinthen.
    Og Micro Seiki ddx1000 med SME arm bak.
    AB779D3B-C140-4F3F-8210-D5DB2448DFD3.jpeg
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.599
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    0
    Her er et par bilder av tidligere platespillere som har harvet gjennom mine gamle Pink Floyd skiver. Det er litt mye ulyd når Luxman med ny stift skal prøve å pløye gjennom de gamle furene. Derfor er en grei & rimelig platespiller #2 koblet til for "gammel-vinylen". Støyen er ikke så tydelig lenger og fint er det. Nå blir det en spiller til "nye" skiver og en egen spiller for "gamle" skiver. Hvilken type behandling vil du anbefale for de gamle platene?
    Vasking, rensemiddel, osv.? Eller er eneste løsningen å kjøpe "nye" skiver? Hvordan takler dere andre "gamle" skiver som startet sitt liv på en bærbar reise-grammofon på gutterommet? Tips mottas gjerne :unsure:

    garrard_old.jpg



    garrard_sp25.png
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.297
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Melco med 35kg bronsealderen, 2 12" The Peak armer i FR B-60 vta base med custom bronse mutter, mono og stereo DaVa fieldcoil mc og Groovemaster 12" i VTA lift med Rowland Complement cantileverløs mc. Custom HAT regenerator/ powersupply for Melco som står på en SpearsRobertson pneumatisk isolasjonsplatform
     

    Vedlegg

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Melco med 35kg bronsealderen, 2 12" The Peak armer i FR B-60 vta base med custom bronse mutter, mono og stereo DaVa fieldcoil mc og Groovemaster 12" i VTA lift med Rowland Complement cantileverløs mc. Custom HAT regenerator/ powersupply for Melco som står på en SpearsRobertson pneumatisk isolasjonsplatform
    Fortjener et stort bilde
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn