Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva het det stedet vi var på i Moss sluket? Finger, du og jeg..Bare tenkte det trenger også å løftes frem..Hyggelig betjening, fin innendørs estetikk og meget god mat.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    Hehe... det var restauranten til svogers.... trenger ikke akkurat løftes frem, de klarer nesten ikke å ta unna alle gjester og bestillinger, har blitt utrolig populært og av nettopp de grunner du nevner. Kunnskap, ærlige intensjoner, langsiktighet og godt håndtverk har fortsatt et publikum heldigvis.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    BTW, bergensere er som alltid supertrivelige folk. Var i møte med karer som representerer tosifret antall milliarder i omsetning men ble behandlet og mottatt som en hjemvendt sønn (og jjeg er til sammenligning et null & niks i fattigkommisjonen i denne ligaen) - som alltid. Det er også noe med auraen til Bergen... her kunne jeg både bo og trives. Byen er stor nok, men ikke så stor som selveste STORBYEN og dermed ikke så interessant for alt fantepakk. En perle.

Heimdall

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Antall liker
    565
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Jeg skal til Bergen i kveld, og håper jeg kommer meg rundt uten svømmeføtter. Det begynner visst å bli mye vann der. Sluket har reist.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    det er et dritbra sted. spiser der konsekvent når jeg er i bergen. Det er 3 år siden sist:mad:

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.210
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Kom til Sogn du, da skal vi parkere bergenserne i gjestfrihet.
    Restauranter kan vi nok ikke helt skryte av, men "steikelsen" til mor ville du likt.
    :D
    Håvard

BTW, bergensere er som alltid supertrivelige folk. Var i møte med karer som representerer tosifret antall milliarder i omsetning men ble behandlet og mottatt som en hjemvendt sønn (og jjeg er til sammenligning et null & niks i fattigkommisjonen i denne ligaen) - som alltid. Det er også noe med auraen til Bergen... her kunne jeg både bo og trives. Byen er stor nok, men ikke så stor som selveste STORBYEN og dermed ikke så interessant for alt fantepakk. En perle.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.568
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Morro med gode restaurang besøk! Vi i Ovk hade en god mat opplevelse på Noor Jahan i London igår kveld:)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    Indisk? Now, get out... and come again!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    Haavard, du skal stå TIDLIG opp skal du slå bergenserne.. men tar deg gjerne på ordet! Sogninger er ålreite nok de :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    Årets første julebord unnagjort, 14 rabiate i heimen, sitter og raper Valpolicella -ble lurt utpå! Gryende skallebank og antydning til halsbrann, faen, ute av trening. Godt det er nytt julebord allerede i morgen, og det med klassiske retter, øl og akvitt. Ikkeno' sur gjærsuppe fra tvilsomme himmelstrøk.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tull og tøys.

en gourmet som sluket tyr da ikke til slik barbarisk mat.

tipper han sitter på et michelin-approbert etablissement og hiver i seg små biter av fersk silketofu dandert på en seng av nydelige granskudd marinert i torskesæd.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    tull og tøys.

en gourmet som sluket tyr da ikke til slik barbarisk mat.

tipper han sitter på et michelin-approbert etablissement og hiver i seg små biter av fersk silketofu dandert på en seng av nydelige granskudd marinert i torskesæd.
    Selvsagt, tviler ikke på noe annet. Sluket vet å putte i seg de riktige tingene for hva som er godt for helsa

forskning.no > Melke styrker immunforsvaret

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    Bildet fra Fingers var sutentisk nok, det... gårsdagens middag på "La Pampa" - argentinsk steakhouse i M.Gladbach. 500 g. indrefilet flankert av fire indrefileter av lam + baconstrips... alt fra kullgrill.

Kommer derfra nå også, klarte ikke å la være...

Ligger på hoyellet og eser og gjærer. Kunne trengt vannlås.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    om ikke rå så i alle fall medium rare

roger

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    472
    Sted
    Nøtterøy
    Bildet fra Fingers var sutentisk nok, det... gårsdagens middag på "La Pampa" - argentinsk steakhouse i M.Gladbach. 500 g. indrefilet flankert av fire indrefileter av lam + baconstrips... alt fra kullgrill.

Kommer derfra nå også, klarte ikke å la være...

Ligger på hoyellet og eser og gjærer. Kunne trengt vannlås.

Vannlås? Jeg tror du kanskje trenger
    3.jpg
    ;)
    R

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    Nåhar jeg vraltet opp på rom 115, på Steigenberger Metropole her i Frankfurt. Tok heisen en etasje, lettere slagside og mild gangsperre etter en noe sen middag bestående av hummersuppe, Wagyu tartar, røkt gåsebryst med Cognacmarinert fiken. Braisert kamskjell i trøffelsjy. Lammecarre til hovedrett, ristet steinsopp, potetpure, aspargesbønner og Madeirasaus. En bra Riesling (Mosel) og en grei Abruzzo gled også ned med et fornøyd lite svupp...

Nå er jeg endelig parkert på rommet etter dagens dont. Futter som en totakts Wartburg med feil oljeblanding. Får satse på å kjøre mrd litt åpning på vinduet i natt så ikke sprinklerhelvete drar i gang. Viel spass mit Gas!

madman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    660
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Regner med at du tok med "ventehorna" for eine kleine nachtmuzik !
    -m

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    Morn Mad! Her skulle du ha vøri, Kal... kule hornfolk, rørnisser, mengder av god mat... faen, jeg er kvalmt mett akkurat nå. Har sverget på kinakål og isvann i morra n men jeg ramler vel uttpå igjen. Kjødet er svakt men ganen er jaggu verre!

N

nb

Gjest
    Kan anbefale en frokost på Hawksmoore (for ikke å snakke om poterhousen deres) om vomben peker i retning London. Spise frokost der i helgen og var egentlig ikke så veldig sulten da jeg inntok dagens neste måltid rundt klokken 5 om ettermiddagen.

Egg, bønner, brød, svinekotelett, blodpudding, pølser, tomater, sopp, brød, squeak and bubble, grillet benmarg, grapefruktjuice, kaffi og selvsagt en bloody mary til. Bildet viser maten for 2 personer, en giveaway for 35 pund.

Breakfast_Brunch_Roasts.jpg

madman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    660
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Trudde du var på bissniss og så er det bare freud und gammen, heldigGRIS !
    -m

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Spørsmålet er hva slags bisniss? Er det de store høyttalerprodusentene som prøver å ta livet av en livsfarlig konkurrent, prøver de å kjøpe slukets ideer eller er det rett og slett sluket som har sett det store etegildet og blitt inspirert?

madman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    660
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Nja, tror han praktiserer "smak og spytt". Rimelig asketisk den fyrn der.
    -m

roger

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    472
    Sted
    Nøtterøy
    Kan anbefale en frokost på Hawksmoore (for ikke å snakke om poterhousen deres) om vomben peker i retning London. Spise frokost der i helgen og var egentlig ikke så veldig sulten da jeg inntok dagens neste måltid rundt klokken 5 om ettermiddagen.

Egg, bønner, brød, svinekotelett, blodpudding, pølser, tomater, sopp, brød, squeak and bubble, grillet benmarg, grapefruktjuice, kaffi og selvsagt en bloody mary til. Bildet viser maten for 2 personer, en giveaway for 35 pund.

Vis vedlegget 228781
    Hva hadde dere til hovedrett og dessert ;)
    ?
    R

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Nåhar jeg vraltet opp på rom 115, på Steigenberger Metropole her i Frankfurt. Tok heisen en etasje, lettere slagside og mild gangsperre etter en noe sen middag bestående av hummersuppe, Wagyu tartar, røkt gåsebryst med Cognacmarinert fiken. Braisert kamskjell i trøffelsjy. Lammecarre til hovedrett, ristet steinsopp, potetpure, aspargesbønner og Madeirasaus. En bra Riesling (Mosel) og en grei Abruzzo gled også ned med et fornøyd lite svupp...

Nå er jeg endelig parkert på rommet etter dagens dont. Futter som en totakts Wartburg med feil oljeblanding. Får satse på å kjøre mrd litt åpning på vinduet i natt så ikke sprinklerhelvete drar i gang. Viel spass mit Gas!

fantastisk.

jeg gir meg.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    Hehe... men JEG gir meg ikke!! Nå skal det ut og bankes ned Bratwurst - så sennepen driver av nabolaget :D

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.210
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vurderer å leie deg inn sluket, klassen min trenger en annen norsklærer før eksamen.
    Skal vi si en måned før eksamen?

Håvard

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    En klassisk Python av de STORE!

Omtrent slik jeg følte meg i går. Og dagen før. Og snart..:cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    Jeg vurderer å leie deg inn sluket, klassen min trenger en annen norsklærer før eksamen.
    Skal vi si en måned før eksamen?

Håvard

I orden! Kun en betingelse; jeg vil ha fri adgang til spanskrøret!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    jo takk, noe til dag, ligger rett ut med de verste ryggplager jeg noensinne har kjent! Nå er jeg redd! Høyre side, ribbeina og frem til overkant av galleblæra. Kan det være utposing på hovedpulsåra?

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.720
    Bursda i da? Gratulerer.

Men tilstanden høres jo ikke bra ut. Håper det ikke er alvorlig. Luft i magen?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jøss har du bursdag i dag, sluket?
    gratulerer med dagen!