Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.983
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    en danske som prøver å få 60K for en L07-D på Ebay!
    den hammerlakken er rå sexy!
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Wow! Rena rama fyndet...:D
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.983
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    så den på bildet i besøksreportasjen fra AudioArt hos Vidar og mailet ham, men han ville ha bud og det gadd jeg ikke...
    mvh
    Leif
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Der var kroppen komt hjem etter to hektiske dager med fyll og jobb - herlig!
    Takk for fine ord, det varmer en vestlendings hjerte veldig. Det flotte er at godt kameratskap høvler bort nerdefaktoren fra denne lidenskapen vi bedriver. Ingenting er som kjærlighet blant menn, som en kollega av meg pleier å si ;D

    Oh yess!! Flyturen var på alle måter verdt hvert eneste minutt, krone og CO2 til atmosfæren. Det var ikke fritt for at tankene vandret i retning Slukoteket under dagslangt seminar med eviglange innlegg og når et og annet kryp reiser seg for å forkynne fortreffeligheten av eget arbeid. Da jobber de små grå instinktivt på spreng med driverdetaljer, hornvalg, innfestingsdetaljer, SLOBs, rom, maskinering... Avbruddene kommer av plutselige lyder eller en kommentarer som brutalt river meg ut av planleggingen og inn i jobben igjen - FAEN.

    Det er iallfall minst en vestlending som ser frem til ny tur over fjellet sånn litt over nyåret en gang. I mellomtiden får jeg skru i hop min venterigg versjon 2 - blir ikke helt ueffent det heller tror jeg ;)

    BTW, sildestrupere - er det arabere? eller haugesundere som noen også kaller de?
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Gleden er minst like mye på min side, Tytte! Du er alltid velkommen, anytime - du besitter en sjelden mix av tekniske, musikalske og ikke minst sosiale kvaliteter som hjelper en til tider alvorstynget Sluket i å opprettholde troen på mennesket, hobbyen vår og viktigheten av å pleie omgang med andre i "Anonyme Audioholikere" (c) Sluket :cool: I tillegg er du steindårlig på begrensningsforståelse og det er en av verdens beste ballaster en kan ha hva menneskelige egenskaper angår! Det er de gale som bringer verden videre mens de som lister seg over på grønt lys sjelden får ta del i virkelige højdare...

    Fint at du likte lyden da - så var ikke flyturen forgjeves, hehe... Og bare for å ha nevnt det - forbedringspotensiale er det i bøtter & spann, både med eksisterende komponenter og ikke minst med de nye drivere/horn som skal opp i.l.a. vinteren. A Complete different ballgame, serru. Men det greier seg til hverdags, dagens ventehorn også; musikaliteten, den altetende lette flyten uansett sjanger, volum og medie/opptakskvalitet, dette er egenskaper jeg alltid har satt foran de fleste tradisjonelle "hifiegenskaper". Alltid. Gjennom 40 år med musikk og teknikk. I så måte vil jeg gjerne få henvise til denne trådens innledning, fra Mars 2011;

    "Her kommer en liten epistel om trådstarters forhold til verden generelt og reprodusert lyd spesielt. Eller "Illusjonsgjenskapning" (c) Sluket som jeg gjerne kaller det."

    That's it and that's that. Ingen ting er forandret for mitt vedkommende - hifi har jeg pr. definisjon aldri holdt på med, det har bestandig handlet om å formidle essensen i musikken, følelsen av at en faktisk er til stede der det utøves, at musikken kommuniserer med deg, stemningen, følelsene, det geniale ved virkelig gode utøvere som sammen drar seg selv opp til et større hele... jeg har aldri hatt trua på at dette lar seg gjøre med tradisjonelle run-off-the-mill standard produkter. Da må det nok hardere lut til, og ikke bare på utstyrsfronten. Den lyden du hørte i går Tytte, den er et resultat av lang fartstid kombinert med relevant erfaring/læring, gode grunnleggende forutsetninger mht forhold til rom, størrelser, materialer og støygulv, dertil noen radikale løsninger og nødvendig skalering pluss et knippe med komponenter som i seg selv har tilstrekkelig kvalitet til å ikke volde for mange bekymringer. Akkurat DET er ganske viktig. Ellers tar grublinga, bytting og testing aldri slutt.

    Neste gang Tytte, da skal vi toppe gårsdagen med god margin - jeg lover! Kanskje best å bytte ut benklærne med full tørrdrakt....

    BTW, jeg har nok en soft spot for vestlendinger... men egentlig for sørlendinger, øssfollinger og sildestrupere også.. faen veit, det ER mange trivelige folk i denne greia vår!
    Fint å lese entusiastiske ord fra Tytte71 og kloke ord fra Slukfar er godt å ta med seg inn i helga. :)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Sildestrupere = folk nordfra, eks. OB BB og tilsvarende stammefrender :D. Greie gutter.

    Tytte, kjenner meg igjen i den "dagdrømmer ved seminardeltagelse" beskrivelsen din, har selv fartstid med slikt og har ved flere anledninger blitt brutalt nappet ut av slike drømmer med inkvisitoriske spørsmål... Og venterigg "Tytte mk II" vet jeg kommer til å bli bra. Keep on truckin'!

    AtleT, vet ikke om det er så veldig kloke ord, men de er i hvertfall oppriktige og de er mine - ikke suget fra bransjeselgeres bryst. Works fer me, mate!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    I disse julegavetider - minner om denne, billetter er innkjøpt!! Front row center! :D

    Her er det muligheter for utsolgt, bare nevner det. Selvopplevd tidligere.


    Stanley Clarke på Cosmopolite Scene.jpg
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Bass med Bigsby(?) vib arm, kult!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Selvsagt, litt av signaturen til Stanley dette. Særlig på de tidlige albumene "Stanley Clarke", "School Days", "Journey to Love" osv. Har vært ganske så innovativ og prøvevillig opp gjennom tidene, tidlig ute med Chapman Stick, piccolobass osv. , tenorbass også. Har spilt på Alembic neck-through så lenge jeg kan huske, veldig spesiell måte å holde bassen på også.

    Monumental i gruppa Return to Forever, og særlig godt liker jeg samarbeide hans med nylig avdøde George Duke, fantastisk tøff musikk, spilleglede og humor i bøtter.

    Kjøper billett til deg Gutty, så ordner du transport selv :D

    Gutta på tur; Clarke / Wooten i Stockholm 2009

    Clarke_Wooten.jpg
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Har sansen for hjemmesiden hans, her legges ikke fingrene mellom!! Heller ingen grunn til det, mannen er en legende og har et rap sheet uten sidestykke, sjekk siden hans. http://stanleyclarke.com/home/


    sc.jpg
     

    vibberg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    169
    Antall liker
    15
    For de som ikke kjenner til det vil jeg også anbefale debutalbumet til Animal Logic, med Stanley Clarke og Stewart Copeland :)

    A.L..jpg
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Takker for storsinn slukster, men det er midt i konfirmasjonsforberedelser for tvillingene mine så jeg er nok nødt til å prioritere det akkurat da. Skulle gjerne tatt turen, sukk :(
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.703
    Antall liker
    7.892
    Sluk;
    Når Guttis er så prippen, så tilbyr jeg å dele min kroppsvarme som komp.
    Om du vil som jeg, skaff meg en billett ved siden av deg - hvis den ennå fins!
    BB
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Sluk;
    Når Guttis er så prippen, så tilbyr jeg å dele min kroppsvarme som komp.
    Om du vil som jeg, skaff meg en billett ved siden av deg - hvis den ennå fins!
    BB
    Done deal! Du skal sitte ved min høyre side :eek:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23

    Post i butikk er lettvinte greier, 50 m. unna - hentet nettopp litt skiver, deriblant denne, uåpnet eksemplar av "Intervals" fra 1980.
    Dyrt men deilig....

    aj intervals.jpg
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Jamal er litt av en favorittpianist (sammen med en ti-tolv andre :cool:), spesiell spillestil med mye coole akkorder, intervaller, vekslinger mellom tyst og fullt øs. ALDRI forutsigbar eller kjedelig denne mannen, som virker enda, i en alder av 84...

    Akkurat nå akkompagneres aftenens kontorarbeid av "Blue Moon" fra 2012, fantastisk flott album med bl.a. Manolo Badrena på perkusjon, noe som løfter denne musikken vesentlig. Sterkt Slukcommended.

    aj bluemoon.jpg
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.709
    Antall liker
    3.929
    Torget vurderinger
    96
    Takker for tipset ditt ett eller annet sted om Steve Gadd Band og "Gadditude" plata. Mye bra, men "Cavaliero" var en høydare på den.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Bare hyggelig! Og DG-58 spiller bra skjønner jeg...?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.388
    Antall liker
    17.153
    Torget vurderinger
    2
    Du har naturligvis denne? Åpningssporet forventer jeg å høre når Himmelens Porter åpner seg for meg.

    MI0000581465.jpg
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Du har naturligvis denne? Åpningssporet forventer jeg å høre når Himmelens Porter åpner seg for meg.

    Vis vedlegget 294421
    Om jeg har den? Driter paven i bjørnen? Tror jeg har allw Jamal's utgivelser inkl. de mer obskure variantene fra seksti- og syttitallet. Spilte akkurat en av favoritene, liveopptak fra 1958. Herlig enkel swing With a twist. Dobbel CD med DVD som også er knall.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Her er nevnte dobbel CD med DVD. Har ikke fått sett på DVD enda (Halcro spilleren står nedpakket) men den skal være knallbra i følge eksperter. OBS,, følg med, nå er tiden inne til gode kjøp - denne CD'en med konsertopptak DVD havnet på 130,- rett i postkassa...


    jamal live spotlite 1958.JPG
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Ja, tenk hva han har vært med på...fra tidlig førtitallet og frem til nå! Var også en av Miles' inspirasjonskilder i sin tid. Sjekk ut "Blue Moon" Leif, der har du bl.a midbass piano slam så det holder!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.983
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    husker ikke helt hvilke album jeg har , men er en tilbakevendende artist på reportoiret
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Takk for tips om Ahmad Jamal,Sluket. Har lyttet en del på "Blue moon" plata på Spotify siste tiden.Flott plate. Liker måten han og band musiserer.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Dårlig tips om Jamal.
    VET du hvor jævlig anlegg på jobben høres ut med piano!? Nei, heller 'the piano has been drinking' på kontor haifai.
    Slike tips er nok best å nyte hjemme :/
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Takk for tips om Ahmad Jamal,Sluket. Har lyttet en del på "Blue moon" plata på Spotify siste tiden.Flott plate. Liker måten han og band musiserer.
    Ja, de er rimelig samspilt for å si det sånn... og en stor del aværen for den tight sounden må tilskrives perkusjonisten Badrena som tilfører musikken mye spennende.

    Det finnes forøvrig også en nyere live CD med de samme folka og repertoiret som på "Blue Moon", med tillegg av Yusef Lateef.
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.012
    Antall liker
    1.370
    Torget vurderinger
    5
    Oppdaget at det ligger 137 titler med Ahmad Jamal på Wimp Hifi, sovnet på sofaen til Montreal-albumet. Slik er det å ha hjemmekontor i førjulsstria.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Oppdaget at det ligger 137 titler med Ahmad Jamal på Wimp Hifi, sovnet på sofaen til Montreal-albumet. Slik er det å ha hjemmekontor i førjulsstria.
    Det er et helsikes hardt liv du fører ja! Med fare for liggesår og sure oppstøt etter feite lunsjer, tørr i kjeften etter all snorking osv. Ingen ende på elendigheten! ;)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.171
    Antall liker
    28.159
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Her er nevnte dobbel CD med DVD. Har ikke fått sett på DVD enda (Halcro spilleren står nedpakket) men den skal være knallbra i følge eksperter. OBS,, følg med, nå er tiden inne til gode kjøp - denne CD'en med konsertopptak DVD havnet på 130,- rett i postkassa...


    Ta den med hit i romjula så får vi sett plata i storformat!
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn