Gleden er minst like mye på min side, Tytte! Du er alltid velkommen, anytime - du besitter en sjelden mix av tekniske, musikalske og ikke minst sosiale kvaliteter som hjelper en til tider alvorstynget Sluket i å opprettholde troen på mennesket, hobbyen vår og viktigheten av å pleie omgang med andre i "Anonyme Audioholikere" (c) Sluket
I tillegg er du steindårlig på begrensningsforståelse og det er en av verdens beste ballaster en kan ha hva menneskelige egenskaper angår! Det er de gale som bringer verden videre mens de som lister seg over på grønt lys sjelden får ta del i virkelige højdare...
Fint at du likte lyden da - så var ikke flyturen forgjeves, hehe... Og bare for å ha nevnt det - forbedringspotensiale er det i bøtter & spann, både med eksisterende komponenter og ikke minst med de nye drivere/horn som skal opp i.l.a. vinteren. A Complete different ballgame, serru. Men det greier seg til hverdags, dagens ventehorn også; musikaliteten, den altetende lette flyten uansett sjanger, volum og medie/opptakskvalitet, dette er egenskaper jeg alltid har satt foran de fleste tradisjonelle "hifiegenskaper". Alltid. Gjennom 40 år med musikk og teknikk. I så måte vil jeg gjerne få henvise til denne trådens innledning, fra Mars 2011;
"Her kommer en liten epistel om trådstarters forhold til verden generelt og reprodusert lyd spesielt. Eller "Illusjonsgjenskapning" (c) Sluket som jeg gjerne kaller det."
That's it and that's that. Ingen ting er forandret for mitt vedkommende - hifi har jeg pr. definisjon aldri holdt på med, det har bestandig handlet om å formidle essensen i musikken, følelsen av at en faktisk er til stede der det utøves, at musikken kommuniserer med deg, stemningen, følelsene, det geniale ved virkelig gode utøvere som sammen drar seg selv opp til et større hele... jeg har aldri hatt trua på at dette lar seg gjøre med tradisjonelle run-off-the-mill standard produkter. Da må det nok hardere lut til, og ikke bare på utstyrsfronten. Den lyden du hørte i går Tytte, den er et resultat av lang fartstid kombinert med relevant erfaring/læring, gode grunnleggende forutsetninger mht forhold til rom, størrelser, materialer og støygulv, dertil noen radikale løsninger og nødvendig skalering pluss et knippe med komponenter som i seg selv har tilstrekkelig kvalitet til å ikke volde for mange bekymringer. Akkurat DET er ganske viktig. Ellers tar grublinga, bytting og testing aldri slutt.
Neste gang Tytte, da skal vi toppe gårsdagen med god margin - jeg lover! Kanskje best å bytte ut benklærne med full tørrdrakt....
BTW, jeg har nok en soft spot for vestlendinger... men egentlig for sørlendinger, øssfollinger og sildestrupere også.. faen veit, det ER mange trivelige folk i denne greia vår!