Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.895
    Antall liker
    107.876
    Torget vurderinger
    23
    På tide du svinger innom, Cash. Kjørte forbi deg tidligere i uka. Tidlig hjemme fra jobben? Klokka var bare 19.00 sånn ca.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.261
    Antall liker
    28.660
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    På tide du svinger innom, Cash. Kjørte forbi deg tidligere i uka. Tidlig hjemme fra jobben? Klokka var bare 19.00 sånn ca.
    Haha ute og sjekker nabolaget:rolleyes:
    Jobbet litt nordsjø ordning i det siste! så ledigt til over nyår nu vettu:D Vi finner på noe utøver:)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.895
    Antall liker
    107.876
    Torget vurderinger
    23
    Meanwhile, Big Rig Night at The Slukoteket..

    Sitter her og holder på med kjedelig kontorarbeide, i påvente av nattas musikkøkt. ETA driftstemperatur anlegg/rom = 23.00

    I mellomtiden er det kjekt med litt adspredelser!


    Som i de fleste sammenhenger så er det størrelsen det kommer an på her i verden;

    https://www.youtube.com/watch?v=xlNVNA9xM5M

    https://www.youtube.com/watch?v=dxA7-Hh5ha0

    https://www.youtube.com/watch?v=uQ2XQ9i_5fE

    https://www.youtube.com/watch?v=RTideMRQNFE

    https://www.youtube.com/watch?v=qe6NnHFyoZI

    https://www.youtube.com/watch?v=rh9u2t0mf6U
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    852
    Antall liker
    232
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Måtte bare stikke innom her igjen, fikk mulighet/tid til å sjekke ut Ahmad Jamal (etter baking av noen kilogram pepperkaker..)

    Og da er det bare å takke og bukke, fantastisk!

    Mvh
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.895
    Antall liker
    107.876
    Torget vurderinger
    23
    Hyggelig at du likte den! Jamal er en fantastisk pianist som fortjener langt mer oppmerksomhet enn hva han får. Pepperkaker sa du? :p
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.895
    Antall liker
    107.876
    Torget vurderinger
    23
    Slukoteket revised

    Sitter her og skal i gang med planlegging av diverse innredningsdetaljer i Slukoteket - rettere sagt plassbygde rack/sokler for utstyr samt hyller for LP's og skuffeseksjoner for CD. Som alltid gjøres det Research, og her er et utvalg interiører som alle er relativt vinyldominert, for ikke å ta for hardt i!

    Riktig bygget og implementert så kan vinyloppbevaring bli riktig så fint og praktisk.

    I tillegg til faste installasjoner hadde jeg også tenkt en flyttbar seksjon, og en spesialtralle for henting på fjernlager lenger inn i kjelleren :D

    Vi varmer opp med noen enklere saker......


    1.jpg


    8.jpg


    16.jpg
     

    ELJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    2.443
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    25
    Her er nevnte dobbel CD med DVD. Har ikke fått sett på DVD enda (Halcro spilleren står nedpakket) men den skal være knallbra i følge eksperter. OBS,, følg med, nå er tiden inne til gode kjøp - denne CD'en med konsertopptak DVD havnet på 130,- rett i postkassa...


    Hei! Hvor fikk du tak i cd/dvd combo?
    Mvh Espen
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.895
    Antall liker
    107.876
    Torget vurderinger
    23

    Så går vi over på litt gruskere løsninger :cool:


    6.jpg


    3.jpg


    5.jpg
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    852
    Antall liker
    232
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Nå er jeg bare barnet i dette gamet, så musikkråd er alltid kjekt! Særlig i den klassen her :)

    Pepperkaker ja, har nok til påske nå ;)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.895
    Antall liker
    107.876
    Torget vurderinger
    23

    Og så, storeslem - en ivrig samler som har bygget eget hus til sine rundt 30.000 LP'er, fordelt over tre etasjer. Nice...


    gg.jpg
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.895
    Antall liker
    107.876
    Torget vurderinger
    23
    Her er nevnte dobbel CD med DVD. Har ikke fått sett på DVD enda (Halcro spilleren står nedpakket) men den skal være knallbra i følge eksperter. OBS,, følg med, nå er tiden inne til gode kjøp - denne CD'en med konsertopptak DVD havnet på 130,- rett i postkassa...


    Hei! Hvor fikk du tak i cd/dvd combo?
    Mvh Espen
    Enten Amazon eller Ebay.
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    6
    Var inspirasjon til å bygge det meste her, antar slike platehyller også er bra akustisk.

    mvh
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.895
    Antall liker
    107.876
    Torget vurderinger
    23
    LP-plater som absorbenter/diffusorer

    Tar gjerne imot innspill! For eksempel - er det noen som har målt effekten av LP hyller som absorbenter/diffusorer etc.? Anyone?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.107
    Antall liker
    11.122
    Torget vurderinger
    10
    Har ikke målt.
    Du har jo god plass og da er abs/diff mindre viktig.

    Hvis du velger en kvadratisk løsning ala Ikea expedit med kvadratiske hyller, hva om du da lager "klosser" på 30x30x10 av Rockfon 10 cm plater. Disse kler du (kona) i et kult stoff. Så putter du noen av disse inn i LP hyllene spredt. Da får du en knallbra absorbent som du tilpasser lytteposisjon.
    Sort hylle, LP plater og absorbentklosser tilfeldig spredt i fargene hvit, gul, rød og blå. Mondrian look.

    Ved å lage en list i bakkant kan man også la tilfeldige hyller la vinylen gå 5 cm lenger bakover i hyllen for å skape variasjon i dybde ala en diffusor.

    Det et finnes sikkert også Lego eller typograf-settekasse diffuserer i tre/plast som passer i 30x30 åpningen.

    Dører med stoff front og masse rot bak diffusorer også. Hva med silketrykk av tidenes LP plater på stoffet?




    Inspirasjon:
     

    Vedlegg

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.107
    Antall liker
    11.122
    Torget vurderinger
    10
    Håper du tilgir meg Sluket for å bevege meg ut i Off Topic grenseland.

    Det å sortere vinyl kan være en traumatisk opplevelse for oss som har beslutningsvegring, OCD og er perfeksjonister. Valgets kval: Alfabetisk på tittel eller artist? Genre?

    Hva med kreativ-estetisk-OCD? Har lagt merke til at du også er en estetiker (romantiker også?).

    Altså sortering på farge? Hææ, idiot, hvordan finner jeg platen da? LOKASJON he he. Full SAP implementering på musikk servern med custom app :)
     

    Vedlegg

    D

    Dåbbel J

    Gjest
    @ Sluket........... om jeg ikke er altfor preget av demenz nå... han kompisen du besøkte ifjor sommer var det vel - ja han med den gromme ALE riggen.
    Han hadde noen vinylkasser som var satt på uttrekkskinner, SEXY og veldig praktisk.

    Om noen tegner en sånn og finner en enkel produksjon, så er jeg med :cool:
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    9.144
    Antall liker
    17.482
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Sitter her og skal i gang med planlegging av diverse innredningsdetaljer i Slukoteket - rettere sagt plassbygde rack/sokler for utstyr samt hyller for LP's og skuffeseksjoner for CD. Som alltid gjøres det Research, og her er et utvalg interiører som alle er relativt vinyldominert, for ikke å ta for hardt i!

    Riktig bygget og implementert så kan vinyloppbevaring bli riktig så fint og praktisk.

    I tillegg til faste installasjoner hadde jeg også tenkt en flyttbar seksjon, og en spesialtralle for henting på fjernlager lenger inn i kjelleren :D

    Vi varmer opp med noen enklere saker......


    Nedfelt platespiller var tøft. Jeg synes også det er best å ha spilleren i passende arbeidshøyde.
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    @ Sluket........... om jeg ikke er altfor preget av demenz nå... han kompisen du besøkte ifjor sommer var det vel - ja han med den gromme ALE riggen.
    Han hadde noen vinylkasser som var satt på uttrekkskinner, SEXY og veldig praktisk.

    Om noen tegner en sånn og finner en enkel produksjon, så er jeg med :cool:

    Fant et bilde for og illustrere og for å ungå misunderstandings :rolleyes:


    Vinyloppbevaring.jpg



    Estetisk og praktisk sett veldig riktig
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.895
    Antall liker
    107.876
    Torget vurderinger
    23
    Dåbbel, jeg har tegnet av hele det systemet hos min venn Marco i Italia. Det systemet er plasskrevende, plass jeg dessverre ikke har/vil bruke i Slukoteket. Men som jeg har nevnt i en annen tråd under "vinylavdelingen" før i dag så er dette et flott prinsipp, som jeg skal implementere i CD-samenheng men dessverre ikk til LP. Det tar for mye plass. Systemet er laget i stål p.g.a. vekt, og blir ikke vettugt kostnadsmessig før en har fordelt startkostnader etc. på ganske så mange enheter.

    Hadde jeg hatt de 80-100m2 musikkfløy som jeg planlegger/ønsker så skullel je gjort det. Nå har jeg ca. halvparten og da blir det ikke stort eller fleksibelt nok rommessig. Lyden er førsteprioritet, så får jeg heller leve med todelt oppbevaring, "fjernlager" og et kompakt nærlager/tralle for henting. ;)

    God helg Haavard! Lefsekliningen er fortært :D
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.895
    Antall liker
    107.876
    Torget vurderinger
    23
    Kom på en liten detalj vedr. uttrekkssystemet for LP, det krever en SOLID bakvegg, hos Marco er de boltet fast i betongvegg, har man ikke dette så må det lages en ekstra, solid bakvegg med grovt stenderverk for innfesting av vinklene. 30-35 LP'er pluss kasetten veier mye i helt uttrukket stilling (husk kraft x arm).

    Men jeg må absolutt innrømme at for meg personlig er dette den foretrukne optimale måte å oppbevare vinyl på dersom en skal spille disse og ikke bare forvare. Har aldri skjønt fetishen med å vinkle skallen 90 grader samt bruke LUPE for å se hva som står på ryggen av coveret.. det er da mye lettere å bla med hele fronten synlig, slik det var i platebutikkene før? (og muligens fortsatt er)
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    644
    Antall liker
    827
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Mange flotte møbler for vinyl oppbevaring. Har du noen start tanker eller bilder om CD oppbevaring, som hyller, skap, skuff...?

    -sandecker


    Dåbbel, jeg har tegnet av hele det systemet hos min venn Marco i Italia. Det systemet er plasskrevende, plass jeg dessverre ikke har/vil bruke i Slukoteket. Men som jeg har nevnt i en annen tråd under "vinylavdelingen" før i dag så er dette et flott prinsipp, som jeg skal implementere i CD-samenheng men dessverre ikk til LP. Det tar for mye plass. Systemet er laget i stål p.g.a. vekt, og blir ikke vettugt kostnadsmessig før en har fordelt startkostnader etc. på ganske så mange enheter.

    Hadde jeg hatt de 80-100m2 musikkfløy som jeg planlegger/ønsker så skullel je gjort det. Nå har jeg ca. halvparten og da blir det ikke stort eller fleksibelt nok rommessig. Lyden er førsteprioritet, så får jeg heller leve med todelt oppbevaring, "fjernlager" og et kompakt nærlager/tralle for henting. ;)

    God helg Haavard! Lefsekliningen er fortært :D
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.895
    Antall liker
    107.876
    Torget vurderinger
    23
    Jada, standard kjøkkendybde uttrekksskuffer, ca. 1 m. brede - justert for faktisk CD størrelse. 4 løpemeter i tre høyder vil ta hånd om mine ca. 4k CD'er. Da kan jeg lett trekke de ut og bla. Mye bedre plassutnyttelse en en singel reol som tar mye veggplass og er vanskelig å lese.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Sikkert kjent dette for dere intelektelle :)
    Sjekk ut Mike Mainieri Northern Lights. Live from Rainbow Studio
    Nervepirrende (på hjemme anlegget)
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    575
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Ahmad Jamal

    Vil bare si takk for tips om denne framifrå pianisten !
    Fler tips i denne klassen ønskelig😃
    NB! Vacuum pumpe problemet mitt har løst seg, fikk tak i en reserve VS300 fra en fyr i Australia som mente hans PD350 klarte seg uten Vacuum (?).
    dette har gjort at jeg kunne bruke nødvendig tid for å fikse den gamle samtidig som platespilleren gikk:),
    dreide seg i grunn bare om div. Oringer og silikonslanger....

    mvh.
    Rolf
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.895
    Antall liker
    107.876
    Torget vurderinger
    23
    Godt at ting ordner seg! Skal prøve å trekke frem flere slike artister her, det er en god del av de heldigvis.
    Flaks med delene, ikke alltid lett å finne slikt, men har en litt tålmodighet (og er en kløpper med søkemotorer) så dukker det meste opp.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn