Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.121
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg mangler noen år før impulsiviteten slår inn, inntil videre tviholder jeg på aluminiumsfolie med magneter foran og bak. Og fritt tilgang til treig trønderluft på begge sider.
    Ikke engang karsken går ned fort, sikkert for fordi den er like god kald. (som om vi kan velge)
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Ligger noen kg gammel jbl på loftet og x antall kvm 18mm finer går i fresen i løpet av uka....
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.932
    Antall liker
    108.075
    Torget vurderinger
    23

    Kick-ass sesjon i kveld!! Det e så deeiiilii! Sesjon 1 var viet de tøffe gutta i kveld, trengte energien og adrenalinet og en dose CLAMYDIA

    Consert Level Asskickin' Metal You Dig, Inspire Always (c) Sluket :D



    Som den dyrevenn jeg er så tåler vi litt puddel..

    wh.jpg




    Morse's beste album med Van Romaine trommer + Dave LaRue på bass i rått samspill
    Hvis ikke dette tar pusten fra deg så har du en fremtid som fridykker.


    sm.jpg



    Brutal Beck - min favoritt. knall lyd også

    jb.jpg




    Gutta spilte på gamle Cosmopolite (Torggata) - topp performance. Sheehan er et fyrverkeri.

    mb.jpg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    25.002
    Antall liker
    13.472
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    sukk
    jeg har bare vært på fornyelse av fondsmegler autorisasjon på Felix på Aker Brygge :rolleyes:
    men i morgen blir det sjøsetting av jolla og kalibrering av A80RC VU metere
    deilig tråd med akkurat passe mix av BS og drømmer/facts holder engasjementet oppe
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.932
    Antall liker
    108.075
    Torget vurderinger
    23
    Husker i gamle dager da Aker Brygge var nyåpnet og du hang utover bryggekanten og spøy sammen med investorkunder! Those were the days...
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    25.002
    Antall liker
    13.472
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ...my friend, we thought they´d never end.......
    hvem sang det? :cool:
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.176
    Antall liker
    645
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Er det OT å anbefale en tur til Sætre denne helgen. Norges største trebåtfestival, over 80 båter påmeldt !
    +++
    -m
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.932
    Antall liker
    108.075
    Torget vurderinger
    23
    ...my friend, we thought they´d never end.......
    hvem sang det? :cool:
    Husker melodien men ikke artisten, noe amerikansk kvasi hippie, eller engelsk protestnaivistiske greier?
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.932
    Antall liker
    108.075
    Torget vurderinger
    23
    Er det OT å anbefale en tur til Sætre denne helgen. Norges største trebåtfestival, over 80 båter påmeldt !
    +++
    -m
    Ja det er OT :mad: Men veldig god OT!! :D:D Call U L8R
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.932
    Antall liker
    108.075
    Torget vurderinger
    23
    Er det OT å anbefale en tur til Sætre denne helgen. Norges største trebåtfestival, over 80 båter påmeldt !
    +++
    -m
    så ble det jaggu meldt regn til lørdag igjen!?!
    Båtfolk tåler vel vann? De er jo halvveis nedsenket i det hele tiden! Og for mange skvulper det bra innabords også!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.932
    Antall liker
    108.075
    Torget vurderinger
    23
    Det er så nærme unna at det må vi godta!
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    25.002
    Antall liker
    13.472
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.932
    Antall liker
    108.075
    Torget vurderinger
    23
    NATURE STRIKES BACK!!

    Leif, det er Guds straff til alle pampene som belaster miljøet med sine feite seilere produsert av oljeråstoffer, cabincruisere som SLUKER drivstoff (elbåter er ikke så utbredt enda..;)), giftig bunnstoff, tømming av dass midtfjords, skriking og skråling som forstyrrer anstendige mennesker og dyr....

    Nei, gjør som meg - egenbygget kajakk av tre, ingen bunnstoffproblematikk, intet forbruk av brensel, helsebringende for eieren; sparer Staten for kostnader til hjerteinfarkt og alkoholrelaterte problemer og sykdommer, lydløst, evigvarende, tofotsykdomsfri, kortreiste opplevelser, tilbringertjeneste pr. sykkel - ikke noe forbruk av brensel der heller, ytterligere helsebringende for syklisten osv. Vedlikehold begrenser seg til vasking et par tre ganger i året - og da med regnvann samlet fra taknedløp for ikke å belaste kommunens overvannsrørsystem! Ingen fosfatholdige vaskemidler blir brukt heller.

    Nei, det er på tide at noen slår HARDT ned på båtsvina!
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    708
    Antall liker
    700
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    5
    Dere vet vel hva som kommer etter to dager med regn?

    ... Mandag. :)

    ole g
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Er det OT å anbefale en tur til Sætre denne helgen. Norges største trebåtfestival, over 80 båter påmeldt !
    +++
    -m
    Det er jo artig at noen finner på noe innerst i fjorden også, forøvrig er Hurum trebåtfestival ny av året, mens denne nede i Risør arrangeres for 31. gang i år og er i følge dem selv Europas største. Velkommen ettter får man vel si. Det er mange påmeldte på denne i Hurum kan jeg se, og med flott program der de også inviterer veteranbilfolket (trebiler da helst :D vil jeg tro, ellers kan det jo være at man får et snev av en egen "woody" bare ved å bivåne det hele) Og det er meldt godt vær det meste av lørdagen og hele søndagen, så dette kunne det jo vært morsomt å bruke noen timer i helgen på.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.932
    Antall liker
    108.075
    Torget vurderinger
    23
    ALT låter bra på FAT SLOB.
     

    Haglund84

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    I går fikk jeg gleden av å besøk selveste Sluket, og oppleve slukoteket.
    Hadde selvsagt høye forventninger til ytelsen av oppsettet.
    Jeg kan med en gang bekrefte at hornoppsett leverte varene:cool:
    Her er det egenskaper som ikke er hverdagskost..

    Det første jeg kunne konstatere var egenskapene Slob ene har. Her snakker vi ekstremt "hurtighet" med dynamisk headroom.
    Bassanslagene starter og stoppe før man rekker å blunke. i det ene øyeblikket brutal bass, i neste øyeblikk: total stillhet.(start/stopp)
    Ingen resonans å spore. Aldri har jeg hørt dype orgeltoner på en så troverdig måte!

    Det morsomme med dette oppsettet er at nerven i musikken er på plass, uten at det er noe problem å skru opp volumet av den grunn.
    Disse Tad trehornene med 4001 driver, har en unik røff måte å gjengi symbaler på. Smekket er unikt med denne kombinasjonen.
    Fikk meg til å savne horn klonene jeg selv hadde for en tid tilbake.

    ET-703 skuffer heller ikke, med sin naturlige utligning.

    J-horna funket som bare det, og det hele låt sømløst integrert.

    Det var ikke mulig å spotte hvor Slob stod i rommet, og det med en deling på ca150hz.

    Ble sittende å høre på musikk og skravle horn, helt til det gikk opp hva klokka hadde rukket å blitt..

    Takk for gjestfriheten Jan. Hadde det utrolig artig!
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.932
    Antall liker
    108.075
    Torget vurderinger
    23
    Takk for de bevingede ord Herr Haglund - slikt varmer i sommerkulda! Håper du kom deg vel hjem på morrakvisten..

    Tøft å ha besøk av en ekte hornentusiast - endatil en som er enda mer hardcore enn undertegnede :D :D Da går diskusjonen lettere liksom, rett til sakenes kjerne og språkmessige problemer er feid unna. Morsomt at du likte lyden, du er godt vant fra tidligere egne oppsett og "skjønner" lyd slik vi gjerne vil ha det, no bull, no bling just bang.


    Her er et "vintage" bilde av Yours truly med DIY gåstol....... samme horn vi spilte på i går faktisk :) (ett av de da)


    Sluket i et arkivopptak fra + 30 kg. siden...

    002.jpg
     

    Haglund84

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    Takk for de bevingede ord Herr Haglund - slikt varmer i sommerkulda! Håper du kom deg vel hjem på morrakvisten..

    Tøft å ha besøk av en ekte hornentusiast - endatil en som er enda mer hardcore enn undertegnede :D :D Da går diskusjonen lettere liksom, rett til sakenes kjerne og språkmessige problemer er feid unna. Morsomt at du likte lyden, du er godt vant fra tidligere egne oppsett og "skjønner" lyd slik vi gjerne vil ha det, no bull, no bling just bang.


    Her er et "vintage" bilde av Yours truly med DIY gåstol....... samme horn vi spilte på i går faktisk :) (ett av de da)


    Sluket i et arkivopptak fra + 30 kg. siden...

    Vis vedlegget 325753
    Jeg kan ikke annet en å gratulere med vektreduksjonen, bedre helse og et ellers glimrende horn oppsett.
    kan nesten ikke tenke meg åssen det endelige oppsettet kommer til å låte.

    Riktig god helg til alle Horn folk!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Må også slenge inn en takk for i går! Mannen var mindre men kjeften breiere, albuene spissere og dekksparka mye hardere. Godkjent! Ble også oppvartet på vanlig vis fra fru Sluk med spesialiteter fra østen som også passer min gane både i mengde chili og tofu ;)

    Er veldig lenge siden jeg har vært i hovedsloboteket, og derfor moro å sammenligne hvordan lyden jeg har hjemme per nå er i forhold til der hovedinspirasjonen er kommet fra.

    Høydepunktet var kanskje likevel skissing av løsninger, dreide horn i rustfritt, konseptdrodling og ikke minst et forslag som har tatt hele nattesøvnen min.
    I beste mening, faen ta deg slukster!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.932
    Antall liker
    108.075
    Torget vurderinger
    23
    :cool::cool::cool: Huske det Emo, det er bedre med griller i hodet enn et balltre i ræva! God søvnløs helg ønskes.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    3.024
    Antall liker
    3.058
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Takk for de bevingede ord Herr Haglund - slikt varmer i sommerkulda! Håper du kom deg vel hjem på morrakvisten..

    Tøft å ha besøk av en ekte hornentusiast - endatil en som er enda mer hardcore enn undertegnede :D :D Da går diskusjonen lettere liksom, rett til sakenes kjerne og språkmessige problemer er feid unna. Morsomt at du likte lyden, du er godt vant fra tidligere egne oppsett og "skjønner" lyd slik vi gjerne vil ha det, no bull, no bling just bang.


    Her er et "vintage" bilde av Yours truly med DIY gåstol....... samme horn vi spilte på i går faktisk :) (ett av de da)


    Sluket i et arkivopptak fra + 30 kg. siden...

    Vis vedlegget 325753
    Ny type rullator ??
    Ser ut som du har glemt å montere hjula.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Må også slenge inn en takk for i går! Mannen var mindre men kjeften breiere, albuene spissere og dekksparka mye hardere. Godkjent! Ble også oppvartet på vanlig vis fra fru Sluk med spesialiteter fra østen som også passer min gane både i mengde chili og tofu ;)

    Er veldig lenge siden jeg har vært i hovedsloboteket, og derfor moro å sammenligne hvordan lyden jeg har hjemme per nå er i forhold til der hovedinspirasjonen er kommet fra.

    Høydepunktet var kanskje likevel skissing av løsninger, dreide horn i rustfritt, konseptdrodling og ikke minst et forslag som har tatt hele nattesøvnen min.
    I beste mening, faen ta deg slukster!
    Ikke sitt der og gnu på det forslaget da.. del og vi kan muuuligens legge et vagt press... evnt hive inn ei klase med bananer for lett sukkerkikk ;)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Må også slenge inn en takk for i går! Mannen var mindre men kjeften breiere, albuene spissere og dekksparka mye hardere. Godkjent! Ble også oppvartet på vanlig vis fra fru Sluk med spesialiteter fra østen som også passer min gane både i mengde chili og tofu ;)

    Er veldig lenge siden jeg har vært i hovedsloboteket, og derfor moro å sammenligne hvordan lyden jeg har hjemme per nå er i forhold til der hovedinspirasjonen er kommet fra.

    Høydepunktet var kanskje likevel skissing av løsninger, dreide horn i rustfritt, konseptdrodling og ikke minst et forslag som har tatt hele nattesøvnen min.
    I beste mening, faen ta deg slukster!
    Ikke sitt der og gnu på det forslaget da.. del og vi kan muuuligens legge et vagt press... evnt hive inn ei klase med bananer for lett sukkerkikk ;)
    Som jj sier, det er bare fortsette til det blir helt bra. Mangler litt impact på det som tar over der slobene slutter synes jeg. Dette er fryktelig pirkete kanskje, men synes rytmisk musikk blir litt hifi-aktig i en litt negativ retning.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Må også slenge inn en takk for i går! Mannen var mindre men kjeften breiere, albuene spissere og dekksparka mye hardere. Godkjent! Ble også oppvartet på vanlig vis fra fru Sluk med spesialiteter fra østen som også passer min gane både i mengde chili og tofu ;)

    Er veldig lenge siden jeg har vært i hovedsloboteket, og derfor moro å sammenligne hvordan lyden jeg har hjemme per nå er i forhold til der hovedinspirasjonen er kommet fra.

    Høydepunktet var kanskje likevel skissing av løsninger, dreide horn i rustfritt, konseptdrodling og ikke minst et forslag som har tatt hele nattesøvnen min.
    I beste mening, faen ta deg slukster!
    Ikke sitt der og gnu på det forslaget da.. del og vi kan muuuligens legge et vagt press... evnt hive inn ei klase med bananer for lett sukkerkikk ;)
    Som jj sier, det er bare fortsette til det blir helt bra. Mangler litt impact på det som tar over der slobene slutter synes jeg. Dette er fryktelig pirkete kanskje, men synes rytmisk musikk blir litt hifi-aktig i en litt negativ retning.

    Er ikke 100% happy der jeg heller per nå, men tror jeg fint med din hjelp hadde kommet i mål med ett måleapparat og et par timer. Synes klangbalanse kontra nok smekk rundt 100-300 er jævelig vanskelig å balansere!

    Kan jo også kjøre slob høyere, merka ikke noe rart med deling på 180 hos slukster i går.

    Uansett er nok emohorn mk2 litt bøsere;)
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn