Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.584
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    har alltid lurt på det , men så fikk jeg høre at maxfart gang/sykkelsti er 30km/t
    dessuten kjører de dobbelt rad og roterer på lederplassen for å minske luftmotstanden
    fint skal det være....
    kollega av meg havnet i massevelt Lillehammer-Oslo lørdag og sitter i rullestol med gipset håndledd.......fin opptakt til ferien med redusert bemanning

Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Er jeg i ferd med å bli en grinete gammel gubbe? Kjør avstemming! Kjenner meg veldig igjen i denne personen her... glimrende fremstilt av Hartberg!
    Nå synes jeg du er slem med deg selv Sluket. Synes på ingen måte du begynner å bli gammel :cool:

D

Dåbbel J

Gjest
    Alle som betaler medlemskapet sitt her er vel og regne som fast mannskap på geriatrisk avdeling.... O Store Ugh Ugh deler ut Rullator ved behov.
    Som vi så for noen sider siden så har Slukfar allerede fått utdelt sin.... Litt små hjul.. men det er bare for at han ikke skal begynne og ta plass i trafikken.....

;)

Ellers så ønsker jeg deg en aldeles nydelig sommer, håper på en masse regn, så du får nok tid til og pønske ut både faanskap og nye bælbarske ideer som skal settes ut i livet.. før eller siden :cool:

VestBreddens aller mest ydmyke
    /JR

8

8x12_TOM

Gjest
    Har vel bare såvidt hilst på deg, og da var du ikke rare vesenet - så ut som den ene underarmen din var nest før en eksplosjon.

Mine inntrykk her på sentralen blir en lett blanding av disse;)
    1627_01_amin.jpg

66707.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    har alltid lurt på det , men så fikk jeg høre at maxfart gang/sykkelsti er 30km/t
    dessuten kjører de dobbelt rad og roterer på lederplassen for å minske luftmotstanden
    fint skal det være....
    kollega av meg havnet i massevelt Lillehammer-Oslo lørdag og sitter i rullestol med gipset håndledd.......fin opptakt til ferien med redusert bemanning
    Ja der ser du - hensynsløse jævler er de! Bare vent til han er tilbake i arbeid - da grisebanker du fyren akkurat såpass at han kan jobbe allikevel (trenger ikke tenner for å hakke på et tastatur) og så tar DU en tredagers med forlengning så er det hans tur til å svette. Samtidig sender du bekymringsmelding til Norges Sykkelforbund om dette råskinnet...

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.381
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    OK da, dere er tilgitt alle sammen ;)

Forøvrig, syklistene kan jo være ok som personer, det er sykkelen og selve konseptet som irriterer så jævlig. Her bygges det sykkelstier til milliarder men fortsatt vimer disse suicidale birkenmidtlivskrisekarbontilbehørspsykopatene midt i veibanen med en kolonne av trailere og rutebusser (som følgelig ikke er i rute :mad:) etter seg.
    Hrmf!!!
    Jeg har i grunnen sansen for både trening og sykling som transport. Sykling som trening derimot... Det er ingen andre treningsformer som påberoper seg retten til å hindre resten av verden mens de skal trene (egoet).

audiom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Antall liker
    1.387
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    19
    Alle som betaler medlemskapet sitt her er vel og regne som fast mannskap på geriatrisk avdeling.... O Store Ugh Ugh deler ut Rullator ved behov.
    Som vi så for noen sider siden så har Slukfar allerede fått utdelt sin.... Litt små hjul.. men det er bare for at han ikke skal begynne og ta plass i trafikken.....

;)

Ellers så ønsker jeg deg en aldeles nydelig sommer, håper på en masse regn, så du får nok tid til og pønske ut både faanskap og nye bælbarske ideer som skal settes ut i livet.. før eller siden :cool:

VestBreddens aller mest ydmyke
    /JR
    rullator-robin_128019619.jpg

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.703
    Det du kaller grinete gammal gubbe, kaller jeg en mann med alderdommelig pondus og autoritet!:)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Endelig en mann med vidd og vidsyn! (og påtroppende "gamlingstatus" muligens...:rolleyes:)

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Å være sær, dvs dyrke sin smak, interesser og sine hobbyer er en flott ting.
    Alder kan defineres som flere ting.
    F.eks kondisjons alder, mental alder og fysiologisk alder. Uansett Sluket, du er ikke eldre enn du føler deg!

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.011
    Slutt å tulle nå. Du er så langt unna gretten gammel gubbe det går an å komme Sluk. Ok, kanskje er ikke livets undre like inspirerende når man opplever de for hundrede gang som første gang, men synes du likevel som oftest opptrer som en vårkåt fjording når det kommer til musikk og hifi (som er de sidene jeg kjenner deg). Det er jammen godt vi har deg rundt oss. :)

januscp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    å være sær i andres øyne betyr i våre dager muligens at man har en smule integritet igjen...noe som for øvrig virker å være generell mangelvare rundt forbi :rolleyes:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Takk Atle - slikt varmer i en regnkald juniaften! Kjenner jo deg som en ytterst objektiv, intelligent og observant kar så jeg kan vel ikke annet enn gi deg rett :D Vrinsk!

vårkåt 1.jpg

Hihihi..... - har dere hørt at EMO spiser det samme som oss? :D

vårkåt 2.jpg

Men seriøst karer - hva har jeg sagt til dere om de sexy små kassehøyttalerne? Nix pille!

vårkåt 3.jpg

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Beklager Sluket, men jeg har ikke opplevd bedre lyd enn fra kassehøyttalere!

Så enten får dere vise meg det eller så får jeg leve i uvitenhet..

last ned.jpg

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.877
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    God morgen herr Sluk.
    Vet ikke om det passer å spørre om det her, men det kan kanskje være av innteresse for andre også.
    Ser du skrev litt om mini SLOBS i DBA tråden (trøkk uten trykk)
    3x3x2 8" for mindre rom som eks. mitt på 20 m2. Har jo ennå ikke hørt slobs, men magefølesen sier meg at dette passer godt i en liten Tøyen-kåk.
    Er dette en slob som er testet ut, eller er det kun tegninger så langt? Har ikke sett noen bilder.
    Jeg har lyst å prøve.

Forøvrig synes jeg innteressen for slobs gennerelt er ganske laber både på HFS og andre fora.
    Litt merkelig når jeg leser hvor begeistret folk blir av det når de hører slobs.
    Er det fordi det er lite utprøvd? Ideen er jo gammel (N.Pass), men fikk nytt liv i 2011 etter det lille jeg finner på nett.
    B

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.369
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har i grunnen sansen for både trening og sykling som transport. Sykling som trening derimot... Det er ingen andre treningsformer som påberoper seg retten til å hindre resten av verden mens de skal trene (egoet).

Jeg betaler både skatt og bilavgifter og påberoper meg retten til å bruke veiene våre i tråd med veitrafikkloven. (les: sykle for gøy)

Dersom all biltrafikk ved lov begrenses til nyttetransport ( og denne loven håndheves effektivt ) skal jeg revurdere dette.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Jeg betaler både skatt og bilavgifter og påberoper meg retten til å bruke veiene våre i tråd med veitrafikkloven. (les: sykle for gøy)

Dersom all biltrafikk ved lov begrenses til nyttetransport ( og denne loven håndheves effektivt ) skal jeg revurdere dette.
    To i bredden går fint.. Men når det er tre, fire, endog fem i bredden er trangen til å vaske ruta når en passerer idiotene stor.. :eek:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Her er noen tanker, Bergfinn. God morgen til deg også!

God morgen herr Sluk.
    Vet ikke om det passer å spørre om det her, men det kan kanskje være av innteresse for andre også.
    3x3x2 8" for mindre rom som eks. mitt på 20 m2. Har jo ennå ikke hørt slobs, men magefølesen sier meg at dette passer godt i en liten Tøyen-kåk.
    Er dette en slob som er testet ut, eller er det kun tegninger så langt? Har ikke sett noen bilder.
    Jeg har lyst å prøve.
    På forsøksstadiet så langt - sorterer ut egnede elementer etc. De er ikke akkurat "mini" i den forstand, full høyde og sikkert 200 kg. Men kan skaleres ned til eks. 2/3 av dette

Forøvrig synes jeg innteressen for slobs gennerelt er ganske laber både på HFS og andre fora.
    Litt merkelig når jeg leser hvor begeistret folk blir av det når de hører slobs.
    Er det fordi det er lite utprøvd? Ideen er jo gammel (N.Pass), men fikk nytt liv i 2011 etter det lille jeg finner på nett.

Vel, konseptet er relativt dyrt dersom det skal gjøres skikkelig, det kreves en del for å få det til og det er minimalt med matnyttig info tilgjengelig. En vellykket SLOB løsning er en syntese av en mengde erfaring og kunnskap rundt så å si alle forhold som berører en høyttaler, pluss litt om hvordan interaksjonen med rommet er og hvordan selve rommet bør/kan være. Ikke alle som tør å gyve løs på dette. Ingen kalkulatorer/simuleringsmodeller er å finne - ikke enkelt å kalkulere noe slikt i det hele tatt. Legg så til en masse tildels negative kommentarer fra teoretikere som ikke har testet ut det de teoretiserer om, og du har skremt vekk de fleste.

Leste senest i går kveld et innlegg på et amerikansk forum hvor en lokal helt kategorisk påsto at en slob løsning ikke hadde noen ting for seg i forhold til å lage en h-baffel med de samme elementene. Det er trist at folk så til de grader spikrer fast sine egne tanker - tanker uten praktisk ballast - som det eneste riktige, at de ikke en gang åpner en liten dør for at ting kanskje har noe for seg gitt at ting blir testet og gjort grundig osv. Ligner litt på de klassiske kabeldebattene hvor begge sider er så fordømt skråsikre.

Husker du hopperne før v-stilen ble standard? Da var det skiene inntil hverandre dønn parallelt som var greia, armene strøkent helt tett inntil siden og bakover. En glimrende oppskrift på hvordan du minimaliserer arealet og dermed effektivt motarbeider oppdriften og dermed begrenser lengden på hoppene. I tillegg selvsagt mye dårligere balanse, husker med gru alle de som tryna stygt på den tiden. Så kom det en forvirret svenske (av alle ting) som revolusjonerte hoppsporten, og hva skjedde? Sikrere hopping, lengre hopp, både ski, kropp og armer spredd ut for størst mulig areal innenfor reglementet, og ikke minst hansker på størrelse med en Grandiosa.. Massiv kritikk innledningsvis, ikke minst p.g.a. det estetiske, men når en ser på hopp fra gamle dager så ser jo den forrige stilen helt åndsvakt ut i dag, og ikke minst livsfarlig... Nesten bedre før den tid, da de hadde armene foran kroppen.

B

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.369
    Torget vurderinger
    2
    To i bredden går fint.. Men når det er tre, fire, endog fem i bredden er trangen til å vaske ruta når en passerer idiotene stor.. :eek:

Jeg er ikke uenig i at det ser litt dumt ut når "laget" er ute og trener og de på død og liv vil se ut som pelotonen i Tour de France istedet for å legge seg på rekke, men dette er ikke noe man møter mange ganger ukentlig på norske veier.

I Spania og Frankrike har jeg ligget på trange serpentinerveier foran to og tre og fire lokale biler som tålmodig har ventet på å smette forbi med en liten vennskaplig bært. Det er noe med mentaliteten her oppe hos oss som er feil.

Noe jeg trodde også trådstarter var enig i, vi må rett og slett lære oss å slippe skuldrene ned litt.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Syklister hører faen til, få de vekk! Inn på bane med seg. Det samme gjelder toskekonserter på Rådhusplassen, salgsboder både der og i Studenterlunden, dette er bare forsøpling og må vekk. Bilene skal frem! Uten bilen stopper Oslo. Også denne helvetes stengningen av Markveien, Grønlandsleiret, Bogstadveien osv. for noe så dumt som "marked" - dvs. at de sløve butikkeierne drasser all skrot ut på gata for å skape "stemning" My Ass! Ikke mye stemning når du må kjøre Norge rundt for å komme frem. I tillegg alle disse idiotiske løpene hvor halve Norges befolkning av overvektige midtlivskrisekjerringer (av begge kjønn) skal svette, pese og drite i Oslogatene samtidig som et knippe bebartede trøndersnuter på barske motorsykler kjeppjager oss genuine Osloborgere som har bygd byen og betalt millioner av skatt gjennom mange tiår. Fysj & pføy! Hele sommeren er mer eller mindre ødelagt her i byen.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.877
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg kjenner en trønder snut på mc her i Oslo, men han har ikke bart så det er vil ikke han som har jaga deg.:cool:

Heia Bokløv, og takk for utfyllende svar om SLOBS.
    Og ja, jeg leser også mye skepsis på utenlandske fora. Mange teoretikere som "fornekter" SLOBS på DIYaudio.
    Jeg er ikke lutter øre til teoretikere. Hører heller på de som prøver ut ting selv.
    Vet ikke hvor langt jeg er villig til å dra dette, men er inneforstått med at noen test objekter kan/bør snekres før endelig valg.
    Dette vil ta tid, men er mest bekymret for valg av elementer, og antall. Har man først gått til innkjøp må man jo kjøre hele løpet ut og håpe på å komme i mål. Den sjansen er jeg villig til å ta.
    B

Ps: I morgen er lønningsdag, da skal jeg løpe til AlaCarte å kjøpe sånne Wagyue burgere du fristet med tidligere i tråden her.
    Har høye forventinger til dette. Har maldonsalt og nyristet kværnepepper. Men hvor skal jeg kjøpe burgerbrød som matcher dette?

Sist redigert:

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.877
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Har aldri vært dreven/tålmodig på gjærbakst. Drepende kjedelig, nesten som å se på at maling skal tørke.
    Resultatet står heller ikke i stil med ventetiden er jeg redd.
    Tar en tur på Meny. Hatting burger brød ser gode ut, er de?
    B

D

Dåbbel J

Gjest
    Står ikke i stil til kvaliteten på kjøttet, hva med bakeriene? kommer jo ann på hvor du holder hus til... vill fått tak i surdeigbrød

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.077
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Syklister hører faen til, få de vekk! Inn på bane med seg. Det samme gjelder toskekonserter på Rådhusplassen, salgsboder både der og i Studenterlunden, dette er bare forsøpling og må vekk. Bilene skal frem! Uten bilen stopper Oslo. Også denne helvetes stengningen av Markveien, Grønlandsleiret, Bogstadveien osv. for noe så dumt som "marked" - dvs. at de sløve butikkeierne drasser all skrot ut på gata for å skape "stemning" My Ass! Ikke mye stemning når du må kjøre Norge rundt for å komme frem. I tillegg alle disse idiotiske løpene hvor halve Norges befolkning av overvektige midtlivskrisekjerringer (av begge kjønn) skal svette, pese og drite i Oslogatene samtidig som et knippe bebartede trøndersnuter på barske motorsykler kjeppjager oss genuine Osloborgere som har bygd byen og betalt millioner av skatt gjennom mange tiår. Fysj & pføy! Hele sommeren er mer eller mindre ødelagt her i byen.
    Plutselig er livet i Vestfossen slettes ikke værst :cool:

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.381
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Jeg skulle besøke en kompis i Arendal for noen år siden. Det var midt på sommeren med alt det som hører til, og det siste man forventer når man ankommer Arendal sentrum etter å ha kjørt non stop fra trønderhovedstaden er SNØ! Det viser seg at de samme folkene som gjør gang- og sykkelveiene utrygge i Trondheim med uvettig rulleskigåing (jeg ble en gang nesten nedkjørt av Magnus Moan, men han var gentleman og tok en unnamanøver og havnet selv i grøfta) nå skulle gå skiløp på kunstsnø midt på sommeren... Galskap! Måtte trave rundt i slaps lenge etter at løpet var unnagjort. Tror forresten det var siste gang jeg var i Arendal.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

Forøvrig, syklistene kan jo være ok som personer, det er sykkelen og selve konseptet som irriterer så jævlig. Her bygges det sykkelstier til milliarder men fortsatt vimer disse suicidale birkenmidtlivskrisekarbontilbehørspsykopatene midt i veibanen med en kolonne av trailere og rutebusser (som følgelig ikke er i rute :mad:) etter seg.
    Hrmf!!!

Menmenmen. Hva med denne?

Kun på gang- og sykkelvei? ;)

januscp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Her er noen tanker, Bergfinn. God morgen til deg også!

God morgen herr Sluk.
    Jeg har lyst å prøve.

snip snip snip snip snip.......

B

Har ikke SLOBS selv, men har hørt på dem gjentatte ganger i ren forbløffelse... jeg kan i så måte kan dele siste opplevelse fra nå på lørdag hjemme hos EMO.
    Det er ikke noe mini ved EMO sine SLOBS som er 4/5 av Slukets ihht eier. mao 2 stk tårn med 8x15" eller egentlig 8x16" ? WPA? Og ca 2 meter på stømpelesten? ikke jeg men SLOBS'a (detaljene er ikke viktig her, men virkningen/effekten). Jeg stod bak den ene SLOB'en bare for å bivåne det flotte arbeidet eieren har gjort i monteringen, og det ble spilt på vanlig lavt nivå (så der at man kan føre en samtale uten å heve stemmen) I en passasje med basstromme slo det i brystkassa, omtrent på samme måte som når man står på fortauet 17mai i det en stortromme strener forbi. Jeg la hånda på elementet bare for å føle på membranets utslag, men dette var knapt merkbart faktisk. Ingen vibrasjoner i gulvet, men skikkelig smekk og dynamikk. Det er bare en ting å si. Må ha det, Må bare ha det!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23

Hrmf!!!

Menmenmen. Hva med denne?

Kun på gang- og sykkelvei? ;)
    Ja faktisk, jeg BOR rett ved marka og jobben, sykkelveien går rett utenfor nabohuset og jeg DRØMMER ikke engang om å sykle på de regulære veiene rundt her. Heller ikke nødvendig, langs hovedveien er det jo de flotteste sykkelveier, og skal jeg til en markadestinasjon litt lenger unna så har jeg en Mercedes Vito til formålet, bare å hive sykler inni og kajakk på takstativet innkjøpt også det til formålet. Internt på boligområdet er det ikke noe problem, svært lite biler, brede gode veier og sonefartsgrense på 30 km/t. Mao, Sluket tar ansvar og lever som han predikerer! :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Bare vent POB, har sett tendenser i Drammen også og dette kryper fort oppover i din retning..

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Fair enough. Jeg liker heller ikke å sykle på sterkt trafikkerte veier, men transportetapper finnes, og må jeg så må jeg, og da har jeg min lovfestede rett til å bruke kjørebanen. ...Og plikt til å ta hensyn. ...Men når det er sagt tror jeg ikke brudd på veitrafikkloven og trafikkreglene er vanligere hos syklister enn hos bilførere. ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.418
    Torget vurderinger
    23
    Det har du sikkert rett i - når en ser på hvordan folk kjører... som svin. Særlig folk i Audi, BMW og ikke minst Tesla. Filskifte 2-3 filer samtidig, driter i blinklys, vrenger inn, skjærer over rundkjøringer + selvsagt hastighet etc. På rånetur til Pigs Bay på søndag var det ganske betegnende, vi fulgte spesielt med på akkurat dette fenomenet. Vi lå pent og pyntelig rett oppunder 110 med cruiskontrollen på, og værstingene bare flådde forbi så en nesten ble blåst av veien. Nevnte bilmerker var suverent overrepresentert. Ikke at jeg bryr meg så mye, bare morsomt å observere. Da jeg var unggutt var det Benz-kara som var de slemme.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.787
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Tror statistikken viser klare tall og er helt i overenstemmelse med dine observasjoner:)

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.077
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Bare vent POB, har sett tendenser i Drammen også og dette kryper fort oppover i din retning..
    Ja, i Drammen som i Oslo består bystyret av inkompetente idioter og bakstrebere.
    Rushtrafikk og generell trafikkavvikling i Drammen er særdeles flaut og det er absolutt grunn til å gremmes.

Enn så lenge er det fredelig og rolig i Vestfossen og vi får tro det varer lenge før vi slukes av gigantomanien i rævhøla til Høyre og AP.

Tror jeg møter i snitt ca. én syklist pr dag på sommeren på vei til og fra jobben.
    Så sjelden å se dem, at jeg hilser og vinker til dem, der de tråkker som besatte i den helvetes motvinden :cool:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn