Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    At Dubb-J (eller RosaRobert som vi gjerne sier) er rosa har vært kjent like lenge som at Ream Me - Hagen har kjørt mot fartsretningen i mange år. Sikkert fire-fem år siden han fikk rosa kanintøfler av meg til jul. Lenge før Emo i hvert fall.

JJ - smøremyk rett fra kjøleskapet! Han er blitt flink til å ta bilder også - fikk frem akkurat den rette rosatonen på soveromsanlegget sitt!

God dagsform i dag og - trur det blir å krype ned i musikkhula utover i den antatt regntunge ettermiddagen mens and og rotgrønnsaker langtidsstekes.
    Men først er det lørdagens innhandling av nødvendig spise kombinert med besøk hos Garcon's utmerkede kaffe og nystekte tohånds hveteboller

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Ikke så ille... ikke rabiat heller, men smaken på både grønnsaker og kjøtt blir mye bedre med en viss langtidsbearbeiding. Og så lager den seg selv, trenger ingen tilsyn før helt på tampen. Gå av Grandiosaen for bare en dag og prøv selv ;)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hehe. Jeg er ingen grandiosiker.

Men jeg er helt enig med deg. Jeg er en svoren langtidssteker. Og det så til de grader at kona av og til blir fortvilet. Men hun er jo klar over det, så når hun lar meg slippe til over grytene, vet hun at det tar lang tid. Selv posesuppe kan ta lang tid chez ​Lund.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Langtidsposesuppe er noe drøyt... pølser også. Men f.eks. and (og andre løse fugler) er suverene til langtids - da rekker de tykkere partiene også å bli riktig stekt uten at skinn etc. tørker ut osv. For ikke å snakke om kalve- og lammeskank, der er det et must mener jeg.

Tror forresten jeg lager litt lime & sitrongressgravet ishavsrøye så jeg har til en frisk lunsj i morgen! Mmm..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Sluket fratatt matlysten!

Mye matprat her på en lørdags morgen - men det er tillatt!

Takket være den alltid eminente Roar Hagen fikk jeg plutselig IKKE lyst på hverken egg eller bacon :p

hagen 24 10.jpg

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Langtidsposesuppe er noe drøyt... pølser også. Men f.eks. and (og andre løse fugler) er suverene til langtids - da rekker de tykkere partiene også å bli riktig stekt uten at skinn etc. tørker ut osv. For ikke å snakke om kalve- og lammeskank, der er det et must mener jeg.

Tror forresten jeg lager litt lime & sitrongressgravet ishavsrøye så jeg har til en frisk lunsj i morgen! Mmm..
    Hehe. Du får kose deg med musikken og dine løse fugler. Hils Lille Vakre Anda fra meg. Hun husker nok meg - Tore, Tygge Teinar!
    Jeg for min del skal hengi meg til enda mer seriøse aktiviteter, aka søvn.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3

Mye matprat her på en lørdags morgen - men det er tillatt!

Takket være den alltid eminente Roar Hagen fikk jeg plutselig IKKE lyst på hverken egg eller bacon :p

Vis vedlegget 344786
    :D:D!

Edit: Jeg husker med fryd Inge Grødums geniale tegning da det ble snakk om at Gro skulle flytte tilbake til Norge. Grødum serverte da sin høyst personlige versjon av Munchs Skrik, med Jens Stoltenberg og Kåre Willoch foran med hendene rundt ansiktet i fortvilelse, og Gro med sin umiskjennelige figur et stykke bak. Og Arne Olav de behørige skritt bak.

Noen her som har den?

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Corneli's Mørdar Anders er enda bedre...
    Tiltredes! Den er rå!

Jeg har den også med Jailbird Singers. Den blir litt blodfattig (hvis det uttrykket passer her) i forhold, men den vinner litt på at sangen tidvis er flerstemt og at den fremføres av fengselsfugler (går det under løse fugler, Sluket?). Deres store hit i sin tid var vel forøvrig

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Rekker en time med godlyd før Cornelis filmen 23.20 på TV2. Fyrer opp en god vin i tro Cornelis ånd! Cheers and up Yours!

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Takker for filmtips! Har ikke fått rotet meg til å se den faktisk. Opptak bestilt...

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg innbiller meg at den helvetes Hank passer bra i rollen som Cornelis. Cornelis var en fantastisk artist, og jeg har ikke sett filmen før, så jeg må stille inn opptakeren.

Filmen er forøvrig tilgjengelig på DVD hos Platekompaniet til en hyggelig pris: 79 kr.

Sist redigert:

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Dette blir litt OT, men er det noen cd-samling med Cornelis' musikk som kan anbefales - som ikke er komprimert ihjel?

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Kan slenge meg på å anbefale filmen.
    Ettersom den er sett og kanskje i samlingen(?), så blir det nok musikk i stede her :)

Du, sluket hadde jo noen tips tidligere her.. *tommelopp*

6

65finger

Gjest
    Har knapt tid ork til og komme med noen linjer her inne...
    Om dere ikke vill at jeg skal blogge oxo...
    Det måtte blitt om porr og BM isåtilfelle :rolleyes:
    nei da! ikke gjemme bort den myke siden nå JJ. Hekling av grytelapper til å nappe dine ferdigstekte makroner ut av den velbrukte stekovnen er et godt tema for en real rosablogg

Sist redigert av en moderator:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.100
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Mancave er populært her blandt hfs'r, Meget skeptisk!!!

[h=1]Mancave[/h]Förklaring: Ett rum överdådigt inrett med manliga saker han kan tillbringa avkopplande tid ensam eller med sina manliga vänner, befriat från kvinnligt tjat och gnat.

Exempel: Bert-Åke hade under 30 års tid samlat ihop flera hyllmeter VHS-band med tysk läderbögporr i sin sin källarskrubb. En sliten fotölj, en rulle toalettpapper, en burk vaselin och en fin gammal tjockteve så hade han sin egen sköna mancave.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.904
    Nå synes jeg du strekker assosiasjonene litt vel langt cash. . .;)

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.303
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nå synes jeg du strekker assosiasjonene litt vel langt cash. . .;)
    Dessuten nlykke, så vet vi at svensker har en rekke alvorlige og kroniske vrangforestillinger. Vi har jo selv følt det på kroppen ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Kjelleren til Cash burde døpes om til "Cave Man's Mancave" :D Ligner mistenkelig på enkelte etablissementer jeg kan huske folk fortelle fra om Andra Långgatan på syttitallet :rolleyes:

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    SlukSkolen har hatt time i kveld - læren om statisk elektrisitet først - deretter en gjennomgang av
    grunnleggende fordeler med SLOB og så litt elementær partikkellære til slutt før sang og dans!

Morsomt å se hvordan de lange ballongene innrettet seg polariseringen på TAD horn...

Vis vedlegget 344251
    Der har vi solstrålen igjen.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.594
    Torget vurderinger
    23
    Ja, sol er vi avhengige av! Her gjør vi bruk av multitasking i opplæringsøyemed; Fysikk (statisk elektrisitet, luftens spesifikke vekt, lydtrykk, magnetfelt osv.), kultur (musikktyper, sangterapi, danseleksjoner) og hobby (DIY oppskrifter, verktøy- og materiallære etc.) Fungerer utmerket. Småttingen har allerede skjønt at høyttalere MÅ være store, da er det mye bedre lyd enn på kjøkkenet til bestemor! Etter jul går vi løs på dette med forsterkerklasser :cool:

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.082
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    For den som har sans for Tim Burton's ablegøyer, her er en av mine og eldstegutten på 7's favorittfilmer vi har sett x antall ganger.
    Passer bra med denne vellagde animerte musikalen nå. Fra 1993.
    Halloween og jul på en gang :p

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn