Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23
    BTW, prøvde en ny restaurant i den gamle Østbanehallen i går, ble anbefalt denne som har fått mye skryt. En s.k. biffrestaurant som selger kjøtt fra en lokal produsent.
    Restauranten holder til på et slags mezzaninplan lngsetter hele hallen, husker ikke navnet i farta men de har tøffe burgere og to bifftyper. OK, men heller ikke mer. Vi prøvde entrecoten og indrefilet (det er det du har å velge i utenom div burgere), greit egentlig men ikke outstanding.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23

Etter kultursjokket ovenfor ble jeg nødt til å roe ned nervene med litt vakker musikk.
    Denne anbefales; Novosibirsk Symfoniorkester, opptaket er bra og er fra 1997.
    Som den softe romantiker jeg er har jeg et svakt punkt, veldig glad i klassisk musikk fra den romantiske epoken :p
    Men la det bli mellom oss!

prok.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23
    Ganske så tidstypisk det der - coole trommer.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23

Herlig lørdag - startet med koselig frokost med småttingen (Slukjr.jr.) på fire, en solstråle selv i regnværet!
    Nå blr det et par tre timer med musikk før kroppen lauges og klargjøres til vårens vakreste eventyr hos Mr. Nice Guy" himself, nlykke.

For å få opp blodgjennomstrømning og generell oppstemthet er denne skiva godt egnet;

gh.jpg

Greg Howe - en god gammel øksesvinger av dimensjoner leverr godt håndtverk her.
    Fint driv og variasjon gjennom skiva, gode musikere, spesielt bassist Andy Ramirez
    som besitter et driv og en "stance" som passer Howe. Fin sound også.

Enjoy!

[video]http://www.youtube.com/playlist?list=PLZE46sUypy6cNjyLlVlGBsFYetcXDNlBK[/video]​

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23

Samme mann - tyve år senere... still got the chops!

Dennis Octopus Chambers vidundrlige trommetrylleri og den alltid groovy Victor på bass.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23

Fra Greg's første LP (var ikke CD da serru...)

Signaturlåta Kick it all over har en særlig funky groove som etter hvert skulle bli litt av varemerket hans.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23

Mr. Howe in Jazz Mode..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23

For jazz lovers & guitar afficionados, denne anbefales på det varmeste, enten du er jazzgubbe med en skapluftgitarist inne deg eller du er hardcore gitarmaniac men lurer litt på disse jazzgreiene men tør ikke snakke med gutta om det..... Joe Cool blows his image etc. :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23

Og nå, over til en helt annen type lyd!

Rakskurna drev, fri blås, minimalt med elektronikk og maksimalt med baller! Ekte giring også.

Gleder meg stort til å rigge opp 80" mellom SLOB & horn..

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3

Herlig lørdag - startet med koselig frokost med småttingen (Slukjr.jr.) på fire, en solstråle selv i regnværet!
    Nå blr det et par tre timer med musikk før kroppen lauges og klargjøres til vårens vakreste eventyr hos Mr. Nice Guy" himself, nlykke.

For å få opp blodgjennomstrømning og generell oppstemthet er denne skiva godt egnet;

Vis vedlegget 373862

Greg Howe - en god gammel øksesvinger av dimensjoner leverr godt håndtverk her.
    Fint driv og variasjon gjennom skiva, gode musikere, spesielt bassist Andy Ramirez
    som besitter et driv og en "stance" som passer Howe. Fin sound også.

Enjoy!

[video]http://www.youtube.com/playlist?list=PLZE46sUypy6cNjyLlVlGBsFYetcXDNlBK[/video]​
    Jeg håper det er i orden å si at jeg aner en anelse livsnyter i deg? I den mest positive meningen jeg kan komme på!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23

Ferrari har også vært ansvarlige for noen slemme motorlyder gjennom tidene

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23
    Jeg håper det er i orden å si at jeg aner en anelse livsnyter i deg? I den mest positive meningen jeg kan komme på!
    Joda, prøver etter beste evne å være en livsnyter, i motsetning til mange som er liv snytere, dvs. de snyter seg selv for det gode liv av forskjellige unødvendige årsaker.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    3
    gh.jpg

Startet dagen med den her. Greit å få opp dampen på lørdags morran :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23

Her er en livsnyter som er under opplæreing....snakk om luksusdame!
    Frokost på senga (eller rettere sagt sofaen) HELE dagen, smokk, kosedyr, dyne & Peppa Gris / Poppeloppane
    på nettbrett..... hun er bare til å spise opp!

Den skal tidlig slukes som god Sluk skal bli.

livsnyter.jpg

D

Dåbbel J

Gjest
    Det er litt stas og se SOFT Sluk av og til... men når minste er i Sluk residens så er den bæltøffe maska borte :rolleyes:

Og grattis med dine 500....

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.088
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Dæven steike.
    Her kommer Sluk-jubileum som perler på snor, nylig 5 år for tråden, og nå 500 sider og 10.000 innlegg.

80" 4K? 8K? eller vanlig full HD?
    Med så stor skjerm ville jeg valgt minst 4K, men det kommer jo an på bruksområde da.
    Er det mest for konsert titting er det vel ikke så nøye, lyden er jo det viktigste.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lille dragen på besøk er sikkert trivelig for deg Sluket. God jente med bein i nesa :). Happy weekend ønskes!

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    3.615
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du må følge med i timen Arve:)

Vi får kjempe om æren til inlegg 10.000

Habicht

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser av overskriften i VG at du har tusket til deg litt støtte fra bestevenninnen din :rolleyes:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.343
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Sluket er på lista han, og har etter sigende bestilt en slik:

el-bike.jpg

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.274
    Torget vurderinger
    96
    Det er navlestrengen, Leif!! :D Fjernbetjening/touchscreen. Foto courtesy of Grandpa Grumps i et arkivopptak. Har 15 m. kabel også,da hadde den blitt ute av syne men så var det dette med å pakke opp da....

Fant plutselig Sheffield Lab's "Drum and tracks" CD i går, den med Jim Keltner på trommer. De som hardnakket påstår at et anlegg ikke kan gjengi et full-blown trommesett realistisk er fulle av BS.... eller manglende erfaring/kunnskap.

Nå er det duket for Breakfast of Champions - Slukstyle - Egg & Bacon, lun leverpostei med champignon, sild, grovt surdeigsbrød, plommesyltetøy og Excelsior Colombia!!

Crank it up, if you dare!

Vis vedlegget 371780

I svarte... jeg skaffet med denne nylig. Den ene Audionet blokka tippet 900 watt! Det har jeg aldri sett før, og da begyte den tilhørende høyttalern å be forsiktig om nåde.
    Det gjorde selvsagt ikke horna dine, men allikevel fikk jeg en bra illusjon av trommer her gitt. Med godt trøkk som fylte rommet, og ganske imponerende dynamikk. Denne innspillingen viser hvor komprimert trommene er på de fleste musikkinnspillinger. Og jeg sier nesten.. og godt er det.

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23
    900W er respektabelt - stakkars smultringer som skal hamle opp med noe sånt! Skikkelig syretest for anlegget den skiva. Skulle ønske det fantes en nåtidig sampler, med litt forskjellige trommiser; Dennis Chambers f.eks., Steve Gadd, Steve Smith... groovemasters par excellence alle sammen, og utrolig kreative i stilen. DET hadde vært morsomt å hørt!

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.274
    Torget vurderinger
    96
    Ja, det hadde vært julekvelden og hørt de trommisene der med slik lydkvalitet, og gjerne med band selvsagt. Men du glemte Dave Weckl ;)

900W peak selvsagt, og jeg var nok over det som sunt er for både forsterkere og høyttalere. Men ingen skade skjedd :)

Her er et tips på en plate som har fantastisk god lyd. Min referanse på moderne tappinger av slik musikk. Og som har litt mer av det vi ønsker oss, brukbar dynamikk på trommer og bass. Glimrende i både stereo og multikanal. Finnes på sacd og cd.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23
    Jeg VISSTE du ville komme trekkende med Weckl.... joda, dyktig - men de tre nevnte herrer er i en egen liga hva groove angår, Weckl er en blekksprut med kirurgisk presisjon, brilliant.

Har mye Yellowjackets fra tidlig fase (på LP da) - svingte mer i starten synes jeg.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23

Her er en for alle avstemningskåte HFS'ere;

vote.png

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23

World class drummin' - hør og lær fra en mester.

Kom i diskusjon med en tysker engang - han fortalte han hadde overvært en drum shootout med Cobham og Weckl, hvor Cobham hadde missa på et slag eller noe sånt, så dermed var Weckl den beste! Satan for et tyskt firkanthode, ikke skjønt en dritt..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23

En slik miniatyrcompilation med Cobham blir stusselig uten klassikeren "Stratus"

Da har vi slått et slag for en av de største jazztrommeslagere i moderne tid!!

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn