Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    H

Hardingfele

Gjest
    Jeg vet han skrev McBride. Takker for tips til nytt å lytte til!
    Ellers ganske fine de "samspillkuttene" til Bromberg på Wood. Han hadde nok ikke råd til to toppmusikere til. ;)

H

Hardingfele

Gjest
    Begynner å bli gammel. Det er Wood II jeg tenker på, og spesielt kuttet Shining Star.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Personlig ikke så veldig berørt av mengden fluor oppe i Holmenkollen, men det er jo ikke bra.

Holmenkollen er full av gift - NRK Viten - Nyheter innen vitenskap og forskning

Landslagslegen og smøresjefen har kranglet om dette lenge. Den første vil ha det vekk, den siste mener det er en forutsetning for seier - merkelig nok sistemann som får kreft av det. Hva er man ikke villig til å ofre for saken!

Farlige forbindelser - DN.no

Nu skal der afspilles musik.
    Det er jo der dette colgate-smilet kommer fra!

lan-marie-nguyen-berg-web.png

Tenk hvis ikke nikkersen hadde lagt igjen sine etterlatenskaper..

Vi kunne endt opp med en MDG-maskott som hadde sett slik ut:

110.jpg

Lyd eller bilde ... pick your poison :)

And don't you eat the yellow snow!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Du har vært tilårskommen en god stund nå Harding, det som nå bekymrer meg er om eventuelt sinnet også begynner å eldes.. :(

Deph..... fytterakkern - få vekk den fryktelige tanngarden til det kvinnemennesket! Disgusting!

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.310
    Torget vurderinger
    96
    Hjemmelekser, Harding... never underestimate it. Han skrev vitterligen McBride :rolleyes: og låta er "Splanky" fra albumet "Gettin' to it" D tre musketerer det er snakk om er McBride, Milt Hinton og Ray Brown.

Det eneste anlegget jeg har hørt som kan realistisk og på konsertnivå gjengi denne låta med full oppløsning , headroom, slam, dynamikk og detaljer er, vel, mitt eget :rolleyes: I all beskjedenhet selvsagt. Krever utrolig mye av høyttalerne, frabunn til topp.

Hater å legge ut slike små perler som jeg har kost meg med i mange år, så dette blir siste gangen!
    Jeg vet det smerter for deg å legge ut en del av musikken "din", men vi er takknemlige vet du. Så får vi heller se gjennom fingrene med at du er litt kjepphøy ;) Tusen takk for tipset :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Et lite påskesukk fra Sluket

Kjepphøy? Jævli uheldig uttrykk... men jeg skal for en gangs skyld se MELLOM fingrene med at du ser gjennom fingrene med det, røntgensynet ditt tatt i betraktning :cool:

For øvrig, og uten hentydning til ditt innlegg;

"Vil ha - nå - med en gang, uten egeninnsats" har jo blitt det nye norske mantraet. Enten det gjelder kunnskap om teknikk, musikk og for så vidt det meste annet også. Hva skjedde med gleden ved å oppdage? Forske selv? Tilegne seg kunnskap the hard way men på en grundig måte som skaper EKTE kunnskap? Ting skal ikke koste noe lenger, hverken penger, personlig innsats eller andre ressurser. En fråtsing hinsides fornuft i mye av dette, ikke rart vi ligger og raper som overmette og desillusjonerte kopister etter en stund. Det virkelig dumme er at ekte læring, informasjonsinnhenting og forskning har blitt mye enklere enn tidligere, kjøp av all verdens produkter har blitt MYE enklere og billigere - enda er det ikke godt nok for Ola Grådig. Trist. Nå vil vi ha det gratis, og helst med bistand inkludert og veiledning når vi ikke får det til.

Slik var det ikke på Jesu tid - der var man selvhjulpen på en helt annen måte! Korset tæljet Jesus til selv, på fyrabend, i farens snekkerverksted "Josefs Trevare" i Golgata 13. Materialene var resirkulert fra en gammel synagoge, og naglene var til overs fra jernbanelinjen de nettopp hadde ferdigstilt. Spørre om hjelp til å komme opp på korset var selvsagt ikke noe tema - neida, et sinnrikt system med kvister boret inn i bærende deler hadde kunden selv pønsket ut og fremstilt slik at da dagen kom var det bare å klatrer rolig opp uten å ligge andre til last! Hull i hender og føtter tilpasset naglene var allerede besørget ved hjelp av en sinnrikt konstruert søylebormaskin og et HSS ø 15 bor med sylindrisk klinge - Jesus hadde allerede krysset klinge med mange vantro så dette var barnemat. Dermed var alt lagt til rette for korsfareren!

Det eneste snevet av kompiskjøring oppi denne historien er at Jesus fikk bestukket Pontiac Pilates (som senere startet bilfabrikk og franchiset ut treningskonseptet PILATES) til å slippe Barrabas fri i stedenfor seg selv. Dete var for å få hjelp senere til å fjerne de svintunge stenene som stengte for hula der Jesus var blitt plassert etter å ha hengt tida ut (Full Pull som det nå heter på Tractor Pulling språket). Smart trekk, for de stakk begge av etterpå og siden har ingen sett de!

God påske til dere alle - enten man tror på disse tidlige Spielberg storyene eller ei! En øl og et par fridager sitter som faen uansett :D

hangin around.jpg

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.648
    Hadde det ikke vært for post #9927 hadde jeg sett meg nødt til å slutte å lese i tråden din på lørdager, Hr. Sluk.

Men det du skrev der var morosamt. Og jeg er så enig.

T

tommykh

Gjest
    Hjemmelekser, Harding... never underestimate it. Han skrev vitterligen McBride :rolleyes: og låta er "Splanky" fra albumet "Gettin' to it" D tre musketerer det er snakk om er McBride, Milt Hinton og Ray Brown.

Det eneste anlegget jeg har hørt som kan realistisk og på konsertnivå gjengi denne låta med full oppløsning , headroom, slam, dynamikk og detaljer er, vel, mitt eget :rolleyes: I all beskjedenhet selvsagt. Krever utrolig mye av høyttalerne, frabunn til topp.

Hater å legge ut slike små perler som jeg har kost meg med i mange år, så dette blir siste gangen!

De små perler som deles er det som gjør denne lidenskapen så rik, så la det ikke bli siste.
    give and you shall receive

Så organisk, ømt og nydelig som det vel lar seg gjøre. Treffer ikke dette vil jeg påstå påskefludiumet har overtaket.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23

Thanks and God bless

Meanwhile, at The Slukoteket...

et av de beste "Collaboration" album Sanborn har gjort;

Her er et knippe "moderne" Bob James album, alle hørverdige for tilhengere av sjangeren.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23

Opp og hoppe! Ingen grunn til å sture i det flotte regnværet!!

Her er litt livlig musikk til morgentrim med Sluket;

Ligg på magen på gulvet
    reis overkroppen på begge armene som om du skulle gjøre armhevinger
    legg så venstre hånd raskt på ryggen
    så gjør du det samme med høyre
    F¤@,,!!%##...! Der gikk nesa....
    og vi sees igjen i morgen!:)

Hei igjen dere! Da er vi klare for en ny runde morgentrim!

Stå rett opp og ned på et vanlig betonggulv
    så bøyer du venstreleggen bakover og tar raskt tak i venstre fot ned venstre hand
    så gjør du det samme med høyre
    F¤@,,!!%##...! Der gikk kneskålene....
    og vi sees igjen i morgen!:)

Dedicated to Reidar Morset who set a lot of asses on fire...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Hva får meg til å tenke på salig Reidar Morset?
    Tja, kanskje teksten under den siste youtube i innlegget overfor....? Jeeziz, nå begynner jeg for alvor å lure på om du er stokk blind.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23

Etter å ha tørket opp det verste av blod, svette og tårer er det tid for smoothien, og den
    drikkes selvsagt sammen med en smooth laidback video fra et herlig groove lag av dimensjoner.
    Hiram Bullock gikk dessverre bort i fjor, en underskattet (her til lands) gitarist av den quircky typen.
    Steinar er ikke med - måtte til Brilleland i all hast :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23

Victor Bailey har en flott snerr i basstonen - ihuga låtskriver er han også.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23

PåskeSlukets morgenmelodier ruller ufortrødent videre!
    Kolla trummisen her - så elegant kan det gjøres, hadde det vært stilpoeng hadde han scoret høyt!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23

Etter trimmen og frokost er det tid for øving karer!
    Victor har et par tips opp i ermet...denne all time groove master & cool guy..

Se og lær, om lyd, hvordan, materialer osv. Herlig stoff.

Have fun - that's what Music is supposed to be!

Sist redigert:

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hva får meg til å tenke på salig Reidar Morset?
    Tja, kanskje teksten under den siste youtube i innlegget overfor....? Jeeziz, nå begynner jeg for alvor å lure på om du er stokk blind.
    Jaja, da vet jeg iallfall hva som fikk meg til å tenke på Reidar Morseth.

Jeg er ikke helt fortrolig med den nye braille-skjermen min ennå.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.310
    Torget vurderinger
    96
    Ah... den Sweet Tooth saken med Bailey var heftig. Umulig å ikke trampe med foten og tappe med fingrene til de bassgangene. Og er det Dennis Chambers på trommer? Han er bra. Much appreciated Sluket!

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.310
    Torget vurderinger
    96
    Og her er Dennis med "egen" låt fra Tom Costers "From the street". Mye tøft fra 3:30 og utover.
    Fantastisk lyd på den plata.

Sist redigert:

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    891
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    10
    Victor Bailey satt som et skudd! Herlig med litt musikkinspirasjon på en grå påskedag. Hadde egentlig klassisk piano på musikkmenyen i dag,det ble fort forkastet......Takker

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.564
    Torget vurderinger
    27
    Kom for en tid tilbake over en SPLITTER NY Technics SP10 MkII - i originale esker & kartonger; var ikke spesielt på leting etter en slik da jeg har en fra før, men slik er det jo. Dette betyr at jeg med god samvittighet kan ta min "gamle" mint cond. 1 eiers SP10 og ofre den på customiseringens alter... (nå hører jeg originalfantastene bite rasende i sine respektive mahognyskrivebord..) - men fortvil ikke, alt som Artisan Fidelity foretar seg med en SP10 kan senere endres tilbake til original stand; pust ut!

Et oversiktsbilde over Artisan Fidelity's SP10 konvertering;

Vis vedlegget 182771

Utdrag fra beskrivelsesteksten:

Latest interpretation for Technics Sp10Mk2 & Mk3 direct drives. Features new "Quiet Core" active bearing drain technology for absolute dead silent inky black backgrounds. The next generation design as a whole, is highly resolving and spot on in the areas of dynamics and neutrality, narrowing the gap even further between our Mk2 and Mk3 Sp10 offerings. Pictured in Audi Daytona Grey (Kuzma 4 point tonearm not included). Design features directly coupled mass loaded Panzerholz plinth with zero internal voids and integral active Quiet Core shielded bearing drain technology. Constrained layer damped plinth features four levels of overlaying substratum consisting of German engineered Panzerholz, select low density woods in conjunction with anti magnetic metals permanently bonded and sealed together using synthetic material specific permanent bonding agents. Essentially, this aids in forming a non-resonant yet stable platform which has the ability to sustain decades of consistent use. Active isolation technology is employed through the use of Stillpoints patented vibration devices which enables even greater levels of focus, air and space around instruments and vocals within the soundstage. This isolation technology is further employed internally, at the core, to further lower unwanted residual bearing vibrations. Micro polish and oil re-lubrication service provided on the main bearing assembly. Technics factory speed control and logic circuits are located in a dedicated outboard shielded and damped aluminum chassis. A fully shielded control cable connects the logic controller to the separately housed motor and bearing assembly. The Technics SH-10E power supply (not shown) is housed in the factory chassis and features a comprehensive rebuild with full one year warranty provided against defects. The turntable, bearing, motor and logic/control boards are all grounded from a common and defeatable ground located at the rear of the outboard controller chassis. In the event one should wish to revert the Technics Sp10Mk2 or Mk3 turntable back to the integrated factory chassis, this is entirely possible. Work performed by our certified electronics technician with 35+ years experience includes the following: Phase tracking timing bench test, Frequency and reference oscillator motor level calibration, Master Clock Crystal and axillary main board inspection, Power supply voltage and rails adjusted and scope checked, Removal of factory brake mechanism (reversible) and Technics SH-10E factory power supply fully rebuilt and bench tested. Packages are available which include a tonearm or tonearm/cartridge combination setup prior to delivery. Or, if you have a preferred tonearm and cartridge you would like to use, we can mount them for you prior to delivery. (9" and 12" tonearms, single and double arm configurations optional.)

Har du tenkt noe mer på dette? Jeg ser at Artisan har mengder av lekkerbiskener for både Garrard og Technics.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Lager bedre lekkerbiskener selv, er i gang med konstruksjon og tegning av et sjefsplinth til SP10 - heftig sandwich konstruksjon, constrained layer, trippel frekvensvariasjon i materialer, valgfrit solid / fjærende ben, modulært armbord konsept med kapasitet 9" - 14" arm, dedikert rack med PSU / RIA / Step Up plasser for minimal ledningsføring, 230V PSU/regenerator i bunn etc. Tror dette blir den eneste spilleren jeg skal ha rigget til.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.959
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    husk det er viktigere at stepup har korte kabler til riaa enn at pu har korte kabler
    pu er lavimpedant og balansert og drar lettere lange kabler enn mc trafoer og stepuper
    lærte jeg av Jeff Rowland
    ellers hørtes det jo tøfft ut.....ETA??
    har selv en Ben Duncan Pure Cycle regenerator for min Basis...tuslet og gitt ren strøm og riktig frekvens i mange år
    mvh
    Leif

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.105
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Lager bedre lekkerbiskener selv, er i gang med konstruksjon og tegning av et sjefsplinth til SP10 - heftig sandwich konstruksjon, constrained layer, trippel frekvensvariasjon i materialer, valgfrit solid / fjærende ben, modulært armbord konsept med kapasitet 9" - 14" arm, dedikert rack med PSU / RIA / Step Up plasser for minimal ledningsføring, 230V PSU/regenerator i bunn etc. Tror dette blir den eneste spilleren jeg skal ha rigget til.
    Dette minner meg om noe jeg leste i ungdommen, var det Jung og hans kollektive underbevissthet. Musene som skulle påvirkes av det slektningene på andre siden av jorden holdt på med.
    Ja jeg vet vi har sludret om denslags før, men det er nå litt artig når det blir sånn spooky.
    Parallelt går vi vel ikke, du er som vanlig kompromissløs, og jeg følger interessert med moderat budsjett og tempo.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Neida - du kan gjerne få være med, trenger ikke nødvendigvis gå til riktig så jævlig i første omgang ;) Og Jungian Theories er bælinteressante ting.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    3
    Jovisst er det på sin plass og gratulere. Fem år med humor gode råd og engasjement.
    Står det respekt av.

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    3.620
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fant frem James / Sndborne albumet og tror jaggu anlegget mitt spilte uvanlig godt til Slukets æra:)

Habicht

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Drit i respekt og brownnosing - kom med gaver!!!! :D :D Seriøst, det har vært en fornøyelse og ikke minst utrolig lærerike fem år. For ikke å snakke om alle sosiale events og nye bekjentskaper, har aldri vært noen einstøing akkurat, alltid vært rimelig multisosial men det er nesten så en kan snakke om livet før og etter HFS. Sånn blir det kanskje når en har hobbier som engasjerer relativt voldsomt, men jeg har andre interesser også og der er det ikke på langt nær slike relasjonsbygginger og aksept som i vår lille hifiandedam! Selv for en til tider brautende og grovstrikket loose canon som meg! Dere får bære over med en stakkar som har så mye gleder ilivet at han føler tiden er så alt for kort. Da blir det litt upolert og til tider en del shortcuts dessverre. Men det tåler dere - staute karer som dere er!!

Nå er det slutt på jobbinga for i dag, nå venter middagen, et høvelig trau med sushi vasket ned med bokscola etter behov....

middag i dag.jpg

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Sushi til lunsj i dag - på Nodee Majorstua. For en gedigen skuffelse! :mad::mad: Ingen spesiell smak på noen av rettene, utsolgt for ditt, hadde ikke datt... ingen fløte til kaffe osv osv. Den spicy lammefileten var dessuten behandlet med MSG - slikt gjorde de ikke før. Kvalme greier. Dette var siste gangen . rett og slett for dårlig. Og nesten 2.000,- for to personer uten alkohol og ikke spesielt mye/ekslusiv mat , DET holder ikke dessverre.

Til sammenlikning; bildet over er varer fra en lokal kafe/takeaway, MYE bedre på smak inkl. ponzy- og soya saus, og jeg hadde min fulle hyre med å få i meg alt selv om jeg var skrubbsulten på overtid. Alt til en pris av kr. 420,- Way to go, local pusherman....

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.090
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nodee er ikke lenger det det en gang var. Mye av kokkestaben er byttet ut. Ufrivillig?
    Vet ikke. Med kokker på slavelønn kan man kanskje ikke forvente allverden...

8

8x12_TOM

Gjest
    Nodee er ikke lenger det det en gang var. Mye av kokkestaben er byttet ut. Ufrivillig?
    Men dere som er inne i denne mat-verdenen, hvor finner man et bra sted å spise i Oslo uten å tømme bankkontoen? Sist vi var i byen, var vi innom Grilleriet, et sted som virker som har veldig varierende tilbakemeldinger. Vi fikk i hvert fall en fantastisk skrei den kvelden. Vet vi skal en tur til Statholdergaarden til høsten, og der er det vel helt greit, men vil ha andre tips også.

Sist redigert:

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.090
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Men dere som er inne i denne mat-verdenen, hvor finner man et bra sted å spise i Oslo uten å tømme bankkontoen? Sist vi var i byen, var vi innom Grilleriet, et sted som virker som har veldig varierende tilbakemeldinger. Vi fikk i hvert fall en fantastisk skrei den kvelden. Vet vi skal en tur til Statholdergaarden til høsten, og der er det vel helt greit, men vil ha andre tips også.
    Sjekk ut Smalhans

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    NB; Oslo er til FOR å tømme lommebøkene til tilreisende!! :D :D

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Det nye kulturhuset "Sentralen" fikk god kritikk i dag faktisk for god mat for en billig penge. Anbefales uannsett å følge med det som skjer av kultur der. Flott bygg er det også. :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn