Fjordland Ertesuppe med bacon, ser ut som det varit nere och vänt tillbaka upp igen.
|
Egentlig ikke så imponerende. Mye er piratkopierte CD'er fra diverse leverandører, resten kjøpt via nettet, og mye er gamle innspillinger der det går 20-25 stk pr CD. Jeg har for lengst kastet alle plasteskene til fordel for enkle plastlommer og lagt CD'ene alfabetisk i arkivbokser. ca 100 i hver boks, stappet dønn fulle. Da tar samlingen faktisk ikke så stor plass - toppen 1/2 m3.40.000 låter er slemt da.... er alt det på fysisk medium så er jeg virkelig impregnert!! Katalogisering er ikke så\ vanskelig, bare nitidig arbeid. MÅTTE gjøre noe, når dubletthaugen truer med å vælve ned over deg! Gevinsten ved dette arbeidet er at en kommer på ting en har glemt, finner ny inspirasjon, leser mye bra kommentarer og ikke minst oppdager "hull" der de ikke skulle væreGod ide, Sluk. Og lykke til med katalogisering etc etc. Helvetes jobb som jeg aldri har orket eller noen gang vil greie å fullføre. Jeg har ca 40 000 jazzlåter på CD, og kunne med letthet ha skaffet 40 000 til hvis jeg hadde giddet. Problemet er jo gjerne å få hørt på herligheten.
Et lite off topic tips. Husker du "gjett på jazz" som gikk på radio i gamle dager. Siste sending i 1986. 4. oktober skal Oslo Jazz Circle arrangere en slags revival med deltakelse av en del av de gjenlevende gamle quizerne. Ledelse: Jan Evensmo. Sted: Victoria Scene eller hva det heter. Sikkert morsomt for de galingene som driver med det der. Besøkte en av dem i går, og de ligger i hardtrening.
Uansett lykke til!!![]()
Summa summarum, mye mer givende jobb enn jeg fryktet.
Har tenkt å gjøre det samme med klassisk også, ikke så prekært her for det kjøpes nesten ikke noe for tiden - har nok å førstegangsspille ut 2058.....
Fant nettopp en slik Fellesmeieriet aluvogn med hjul på lageret, der var det smekkfult med uåpnet klassisk musikk (vinyl) - sikkert 6-700 titler.
Jaså, Evensmo henger med fortsatt? Herlig!
Sitat Vredensfela, anno 2012Det må jo være lov å påpeke at jazz er rallykjøring med hårnålsvinger i nærmere 200 km/t, når det er som best? Gutta i bandet vet jo for helvete ikke hva de andre har tenkt å finne på, som de må svare på. Det er jazz.
Dressingen ligger under burgerne (raaaaaap) og er i tillegg til ketchup og sennep! Det ene overflødiggjør ikke nødvendigvis det andre. Burgeren må være saftig. Neste gangblir det andeburger med gåselever på topp, pluss et par andre varianter bl.a. med blåmuggostSpesialdressing?
Om ikke fargene lyver, ser det ut som Heinz ketchup og Bergby sennep.
....det er vel ikke mye spesial vel.
Ellers så det jævla godt ut.![]()
Kjøttet skal være litt større enn selve burger brødet,,du kan ikke dette med burgere.
"Interlude"
Jazzmans Supper
Vis vedlegget 401492
Monsterburgere med alskens godsaker, skogsbacon, spesialdressing....
Skal en tur til Sverige i dagJa, pusheren for kortreist småcola har vist sviktende regelmessighet i senere tid, om jeg tør benytte meg av slike kraftuttrykk....
Ruccola smaker løvetann.Stabburets ferdigpakker..... ? Du som ofte har ruccola i skapet... hvorfor ikke bruke det...??
Gi beskjed hvis jeg skal handle med for deg.Too late! Er på vannvogna nå, etter å ha entret vektvogna i går.KØDDA!
Har en slik en i stua jeg