Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.600
    Sted
    Hus
    Nei - de tror jeg ligger i en av de tidlige Zarges aluminimskoffertene under "soul" avdelingen. Men jeg fant en Coffey skive her - innkjøpt i.l.a. de siste 4-5 årene tror jeg, "Instant Coffey", den har du sikkert på 800 gr. japnsk sort 28 karat gull :D
    Har den på Uk Sussex førstepress :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.518
    Torget vurderinger
    23
    - det holder ikke Bartis- den topper vi lett; jeg har pre-master Limited Edition prøvepress i double constrained layer extra virgin, dedikert til meg og signert av artisten!
    Med bilde av Kong Olav som bonus ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.518
    Torget vurderinger
    23
    Slukoteket, litt oppgradering

Helsike! Fant en trillevogn med plater jeg ikke visste om, på jobben i dag! Må være bortimot 300 LP'er, innkjøpt for en 8-10 års tid siden, stort sett bare gromme jazzutgivelser jeg ikke kan huske å ha kjøpt, type 180 gr. , noen bokser med Miles, Ellington etc. samt en del japanutgivelser. Nå blir jeg antageligvis nødt til å få lurt inn enda flere hyller i Slukoteket og det har jeg ikke lyst til/ønske om å allokere plass til. Et alternativ er å bygge på de to nymonterte seksjonene en etasje til - men det forrykker designet jeg la opp til så selv om det er plass er det ikke optimalt. Inn i tenkeboksen igjen..... Luksusproblem, javel . men problem like fullt.

I mellomtiden går produksjon av hifi- og oppbevaringsmøbler sakte men kvalitetssikret videre..... Stikkord; BB, SS316, alu, carbon, skifer, constrained layer, MU metal, shielding, common grounding.........

Sist redigert:

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.201
    Torget vurderinger
    96
    Plukk ut de platene du faktisk kommer til å høre på og selg resten. Mer plass og et enklere liv :) Hvis man har 10000 plater vil det ta rundt 80 år å høre alt en eneste gang. Tullebukker ;)

roger

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Plukk ut de platene du faktisk kommer til å høre på og selg resten. Mer plass og et enklere liv :) Hvis man har 10000 plater vil det ta rundt 80 år å høre alt en eneste gang. Tullebukker ;)
    Lett å si :rolleyes:. Det tar nok 80 år bare å velge ut de 10000 platene man skal ta vare på, så da blir det vel ikke tid til å spille noen, eller kanskje det går an å spille mens man bestemmer seg?

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    En av mine (mange)våte drømmer fra syttitallet!​

Så/hørte den første gang hos Børja, sammen med annen Exotica type Electro Research, Gale høyttalere, Sequerra tuner osv osv. mektig imponert over design og byggekvalitet. Et smykke av en spiller på den tiden. Snedig hastighetskontroller - du dreier rundt på en akrylskive øverst få kontrolleren, under så lyser det et rødt display med hastighetsindikator, 0-100 rpm mener jeg å huske. Skikkelig Utopia på den tiden.

Herr ubersamler Neby har selvsagt maken spiller i museet sitt ;)

Har ligget på Ebay i lengre tid, kan synes som om prisforlangende på £ 15.500,- er noe i overkant

Vis vedlegget 432524

Vis vedlegget 432525

Vis vedlegget 432526

Vis vedlegget 432527

Vis vedlegget 432528
    Var hjemme hos en kar på Hamar for ca 15 år siden som hadde en slik! Husker ikke helt hva slags amp men et eller annet single end rør-exotika samt noen gedigne Tannoy's. Han kjørte også med bakhøyttalere i "Hafler-kobling". Bakhøyttalerne ble drevet av en Nakamichi 620. Skikkelig kuriøst anlegg!

Usikker på om det var akkurat denne type Tannoy, minnes det var av den type hvor reguleringen av filteret foregår med "pinner". GRF memory kanskje....

srm15x.JPG

nakamichi_620-1.jpg

Sist redigert:

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    3
    Helsike! Fant en trillevogn med plater jeg ikke visste om, på jobben i dag! Må være bortimot 300 LP'er, innkjøpt for en 8-10 års tid siden, stort sett bare gromme jazzutgivelser jeg ikke kan huske å ha kjøpt, type 180 gr. , noen bokser med Miles, Ellington etc. samt en del japanutgivelser. Nå blir jeg antageligvis nødt til å få lurt inn enda flere hyller i Slukoteket og det har jeg ikke lyst til/ønske om å allokere plass til. Et alternativ er å bygge på de to nymonterte seksjonene en etasje til - men det forrykker designet jeg la opp til så selv om det er plass er det ikke optimalt. Inn i tenkeboksen igjen..... Luksusproblem, javel . men problem like fullt.

I mellomtiden går produksjon av hifi- og oppbevaringsmøbler sakte men kvalitetssikret videre..... Stikkord; BB, SS316, alu, carbon, skifer, constrained layer, MU metal, shielding, common grounding.........

Så flotte design fortjener å vises igjen. innmari flotte saker du lager må jeg si.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.518
    Torget vurderinger
    23
    Takk for det, Nikko... på tide du løsriver deg fra tungtvannet og tar en tur!

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    3
    Takk for det, Nikko... på tide du løsriver deg fra tungtvannet og tar en tur!
    Det har du evig rett i min gode mann. Jeg får prøve å rydde kalenderen å få ræva i gir :)
    Når du snakker om tungtvannet. Mannen som hadde ansvaret for å vise turistene dette mye omtalte tungtvannet var en liten humorist med svært lite hår på hode.
    Men til gjengjeld hadde han en imponerende tupe.
    Så en dag, hadde han en omvisning med noe japanske turister. Og de ble oppfordret til å smake på tungtvannet.
    Litt bekymret var de såklart. Og spurte Hr Pynten. Does it have any sideeffects. Not many. Svarte han ,og dro av seg tupeen :cool:

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.201
    Torget vurderinger
    96
    Forresten, er de lovende audiovisuelle planene lagt på is?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.518
    Torget vurderinger
    23
    SELGE plater? Er du på styr, Polka? Et Hitchcock scenario uten like du skisserer der...
    Selvhjelp mot samlemani
    Du har tilgang på noen dark sides der.... been there, done that?

Audiovisuelle tanker er ikke lagt på is - på ingen måte - men jeg er i en fase hvor altoverskyggende megalomaniac planer faktisk er brutt ned til en mengde håndterbare delmål som nå er i ferd med å materialisere seg! Feels good. Funker. LP lagring for et engere utvalg er på plass etter lang grubling, resultatet ble bra også. CD oppbevaring er tenkt ut, konstruert og delvis igangsatt produksjon samt at endelig plassering er valgt. SLOB har fått det meste av en planlagt 10 000 service (ikke km. men kroner) - permanente deler til erstatning for testvarianter er ferdig produsert, hentes i morgen og monteres i.l.a. helgen. Med andre ord, fremdrift og ikke bare fantasering. Og vi er virkelig godt i rute - skal være ferdig før sommeren, inkl de nye ventehorn mk. II.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.201
    Torget vurderinger
    96
    Hå hå, manier har jeg nok av. Et par av dem har med lyd/bilde å gjøre, andre ikke. Vi har alle vårt og stri med :)

Høres ut som du har planer i orden, og ikke blir arbeidsledig på hobbysiden med det første. Selv er jeg i gang med å se etter en senterhøyttaler med litt større kapasitet. En som er såpass stor at den slipper å bli kalt babycall om du skulle komme på besøk en gang ;) Spiller nå på en Sonus Faber senter, med litt større basser enn Dynaudioen. Men ser etter en med minimum doble 8", og mellomtone og diskant vertikalt plassert, som vel egentlig er det eneste rette for en senter.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.682
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hå hå, manier har jeg nok av. Et par av dem har med lyd/bilde å gjøre, andre ikke. Vi har alle vårt og stri med :)

Høres ut som du har planer i orden, og ikke blir arbeidsledig på hobbysiden med det første. Selv er jeg i gang med å se etter en senterhøyttaler med litt større kapasitet. En som er såpass stor at den slipper å bli kalt babycall om du skulle komme på besøk en gang ;) Spiller nå på en Sonus Faber senter, med litt større basser enn Dynaudioen. Men ser etter en med minimum doble 8", og mellomtone og diskant vertikalt plassert, som vel egentlig er det eneste rette for en senter.
    Joa, Polka. Det, samt at du trenger enda flere subwoofere. Skal vi si minst 3 par til, der ett av de bør ha minimum 2x21"? :p

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.518
    Torget vurderinger
    23
    For svarte, jeg har mer enn nok plassproblemer. Ikke sett griller i hodet mitt God musikkhelg!
    Bedre med grill i hodet enn komfyr i ræva :cool: tegner til å kunne bli en innehelg ja, ufyselig vær her, kaldt, vått og jævlig. Fyre peisen og trekke opp rødvinen!
    Trekke over seg pleddet, man blir jo lett litt døsen etter dagens lunsj;

lunsj.jpg

Suppa var ikke tilstede da bildet ble tatt :cool:

Kanskje montere disse......

sideplater.jpg

Sist redigert:

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.989
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser ut som du har vært på Rosenhoff, eller har du laga sjøl? (maten altså)
    Så dårlige bilder av det som slenger rundt i bilen, kan det være alu-sider til FAT-SLOB?

Nei, det er hyller til platespillere.

... skvettlapper til Vito'n.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.518
    Torget vurderinger
    23
    Dårlige bilder? :mad: de nye sideveggene til SLOB! Maten er det den lokale pusheren som står for. Meget bra.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.282
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ikke spis for mye sushi eller anna rå mat, for gjør du det, kan det bli vondt å være til

ha en go' hælj:)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    For svarte, jeg har mer enn nok plassproblemer. Ikke sett griller i hodet mitt God musikkhelg!
    Bedre med grill i hodet enn komfyr i ræva :cool: tegner til å kunne bli en innehelg ja, ufyselig vær her, kaldt, vått og jævlig. Fyre peisen og trekke opp rødvinen!

Vis vedlegget 433645

Kanskje montere disse......

Vis vedlegget 433646
    WTF...Med bokscola til?

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 433645

Imponert, Sluket. For en lunsj:cool:

Men; Mills majones? Der var vel ikke helt en match...?​

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.955

Når legger du bestillingsliste for almuen?
    Den platespillerhylla var riktig lekker min gode mann.
    Da får jeg finne meg noen andre å spøke med.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.518
    Torget vurderinger
    23
    Har bestilling på 3 sett allerede etter å ha flashet prototypen.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.518
    Torget vurderinger
    23
    Imponert, Sluket. For en lunsj

Men; Mills majones? Der var vel ikke helt en match...?
    Mills my Ass - ikke mye Mills her nei! Når det passer seg sånn så pleier jeg å dra til litt med fredagslunsjen :D Passer det ikke så ordner vi så det passer.

Til Colaboksskeptikerne; av alkofritt så fungerer Cola fantastisk til mange mattyper, også de mere eksotiske.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn