Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Sanseløst bra film! Adam Bertil, kom..... Mr. Fix It Løvgren i storslag! Og rørlegger Berra, kompisen, som blir påspandert fineste årgangsvin i knappeteltet.... "Den er lite kold du, men det før gå..." Glimrende svensk humor. Gutta har tryner du bare må le av selv når de en sjelden gang er alvorlige! Viktig kvalitet.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.332
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det var engang...

....en smørgåstårta. Det är det inte längre!

Det var engang den årlige smörgåstårta-festivalen øverst i Nord-Oslo-dalen. Historien forteller om en svenskjævel från Wærmland som hadde forbarmet seg over et knippe Norrbagger i årtider. Tradisjon var at han brakte med seg sylfersk tårta en gang i året for å fete opp de to i dalen som trengte det aller mest. Denne gangen la svensken noen tradisjoner tilside og tok med seg tårtan hjem til en av de tiltrengte (Das Slukertz). Ettersom det var pride og greier hadde han også prøveinvitert to rettvinkla vestkanter som ankom på hver sin sykkel. Her var det duket for en ren duell mellom øst og vest. Kampen foregikk over 12 runder med åpning for suddenly death, etter gjeldene matchregler i den nordiske SGT-ligaen.

20170701-DSC_5453.jpg

(Sluket, nlykke, cash 63, Woodrand)

Før starten avgikk med skuddet, måtte vestkantlykke bunkre kroppen med glidemiddel fra eget bryggeri - dog overrakt av den generøse svenskejævulen

20170701-DSC_5456-2.jpg

20170701-DSC_5457.jpg

Hvordan kampen endte må jeg nesten få overlate til HOVEDDOMMEREN å komme tilbake til.

20170701-DSC_5459.jpg

20170701-DSC_5474.jpg

20170701-DSC_5469-3.jpg

20170701-DSC_5479.jpg

20170701-DSC_5485.jpg

20170701-DSC_5482.jpg

20170701-DSC_5493.jpg

Sist redigert:

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    For en reportasje om smørgåstårtan, Grumpy! Stor takk til Cash og Sluket for fantastisk mat og gjestfrihet. Jeg er pinadø stinn ennå. Mega-tårtan var beregnet på 12 personer, og vi var 5 og spiste hver smitt og smule... Sykkelturen hjem i lett hvitvinsrus var TUNG...

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.332
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Sanseløst bra formiddag/ettermiddag!!! Raper smørgåstårta enda. . .
    Det kan meddeles at jeg for kort tid siden kvittet meg med de siste rester. Ikke spesielt interessant å vite, men det var et tøft race for FEM småvokste menn i sin værste alder og sloss om den minste reke. Ja, den minste reke på en TOLV-posjoners tårta. Selv LilleMoms fremstod noget ordknapp og støffa når målsnøret ble brutt:

20170701-DSC_5468-2.jpg

Tror kanskje at jeg dropper majonesen en ukes tid, men takk for maten til Cash og til dere andre for et LATTERLIG hyggelig selskap.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Sanseløst bra formiddag/ettermiddag!!! Raper smørgåstårta enda. . .
    Det kan meddeles at jeg for kort tid siden kvittet meg med de siste rester. Ikke spesielt interessant å vite, men det var et tøft race for FEM småvokste menn i sin værste alder og sloss om den minste reke. Ja, den minste reke på en TOLV-posjoners tårta. Selv LilleMoms fremstod noget ordknapp og støffa når målsnøret ble brutt:

Vis vedlegget 447285

Tror kanskje at jeg dropper majonesen en ukes tid, men takk for maten til Cash og til dere andre for et LATTERLIG hyggelig selskap.
    Dette er vel da bildet grumpy tok 1/1000 sekund før sluket sørget for at ingen flere bilder ble tatt med den linsen på kameraet. Bare en tanke som slo meg...;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Bildet viser de beinharde realiteter dessverre - det var et slit å få i seg hele kaka! Men vi tok ansvar og greide det til slutt! Stor takk til hele beitet - en aldeles deilig lunsj som tok sine fulle fem timer som jo er normen for den slags... Ble bare en enkel ytrefilet til middag senere på kvelden :cool:

Tror jeg skal starte en tråd om hva som går riktig vei i Sverige; Cash og smørgåstårta er definivt først på lista!

Men jeg savner bilde av Grumps... eller GrumPride som han ble spontandøpt til da kledebon og andre artefakter så til de grader hadde passet inn i det konseptet!

Jaggu syklet ikke nlykke og woodrand gitt - dvs. juksa litt, med no t-bone greier hørte jeg...
    Returen var cool - de sjanglet nedover sykkelfeltet som to svermeriske bananfluer, med pils i koppholderen. Trener til Birkebælmer'n antar jeg!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Toskeskap går begge veier...

Vi klager støtt og stadig på politikere og deres dumskap... nå klager politikerne også på seg selv...!! :rolleyes:

Men er virkelig gullskrift på visittkort noe å kjefte opp om? Tror folk at dette koster uhorvelige summer? antageligvis ingen eller liten påvirkning på prisen. Dessuten, hva gjør det om det ser litt påkostet og skikkelig ut for rekvisittene til de som representerer kongeriket?

Agurktiden er med dette definitivt i gang.

Lundteigen om visittkort med gullskrift: Det er så mye jåleri på Stortinget for tiden! - Stortinget - VG

Nytt kort;
    nytt.jpg

Gammelt kort;
    gammelt.jpg

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Vi klager støtt og stadig på politikere og deres dumskap... nå klager politikerne også på seg selv...!! :rolleyes:

Men er virkelig gullskrift på visittkort noe å kjefte opp om? Tror folk at dette koster uhorvelige summer? antageligvis ingen eller liten påvirkning på prisen. Dessuten, hva gjør det om det ser litt påkostet og skikkelig ut for rekvisittene til de som representerer kongeriket?

Agurktiden er med dette definitivt i gang.

Lundteigen om visittkort med gullskrift: Det er så mye jåleri på Stortinget for tiden! - Stortinget - VG
    Må jo humre litt hvis det er slik at Lundteigen tror at gullskriften er av gull. For det er bare snakk om "gull"skrift - med en nærmere angitt fargekode, nemlig Pantone 874 C. Verken mer eller mindre. Man har strenge regler for slikt, må vite. Og det burde Lundteigen også vite:

Gullskrift - Pantone_874c.jpg

PS:

Gullskrift - Photoshop.jpg

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Men han setter vel egentlig fingeren på den kraftig voksende statsadministrasjonen vår i Norge? Det er sannsynligvis avisen som står bak det dominerende fokuset på det dustete poenget med visittkortene.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.373
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Vel - disse visittkortene er en pølse i slaktetiden. En kan dog spørre seg om ikke en rammeavtale med et trykkeri hadde vært vesentlig billigere for Stortinget..

Det som jeg synes er mere hodeløst, er ansettelsen av flere sjefer, stortingsbaker osv. En økning i driftsbudsjettet på 170mill på fire år er betydelig.

Johan-Kr

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Visittkortene er toppen av isfjellet, var vel det Lundteigen sa. Og han har jo rett i det, ikke bare Stortinget men også regjeringen har hatt en enorm øking som arbeidsgiver. og dette er jobber til de mindre viktige i det politiske systemet i endel av tilfellene. Politikkindustrien er et ord som kan brukes om tilstanden de seneste årene.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Sluket for president! Kan Donald så kan jeg. :cool: Momsfritak på hifi, bygge mur mot Danmark :cool: lagt samene i rør.. gratis parkering i byen - kjøpt Sverige

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.160
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hvorfor mur mot Danmark, Sluket? Landet er jo fullt av goodies, - øl,pølser, ost, spreke damer etc etc... Mur mot øst, derimot.... ;)

H

Hardingfele

Gjest
    Printeren til Stortinget, til 1,6 millioner, legger gull fra bladgull på visittkortene, etter hva jeg er blitt fortalt.

Ikke akkurat hva som ødelegger årets budsjettforhandlinger. Men situasjonsfornemmelsen er det så som så med.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Hvorfor mur mot Danmark, Sluket? Landet er jo fullt av goodies, - øl,pølser, ost, spreke damer etc etc... Mur mot øst, derimot.... ;)
    Danmark som land er knallfint, det er mest folka jeg er bekymret for...:cool: De nevnte commodities har vi da jammen minst like bra her hjemme! Mur mot øst er jeg enig i - forutsatt att vi innlemmer Sverige i det norske kongeriket først selvsagt! Svenskene er bælgreie gutter :D

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Tenk om våre folkevalgte hadde tatt med seg egenproduserte visittkort fra automaten på Gardermoen - der de tusler rundt i verden og representerer styre & stell... vet ikke om DET hadde tatt seg spesielt bra ut heller.

Eller kanskje en sponset variant fra en trelastbedrift, et BEITO spesial, tynt tynt kort i furu, med tekst svidd inn....

Nei, litt staselige kort må det være - veldig mange andre mennesker rundt om kring i verdens største land - utlandet, legger faktisk stor vekt på slikt. At det er noen sosemikler som deler de ut er en helt annen sak! Og Lundteigen burde strengt tatt ikke hatt noe kort - bare partikortet sitt. Som jo er en personlig sak.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.160
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Spøk tilside... det kan vel heller synes som en mur mot Storting og regjering hadde vært mer på sin plass....
    Kontakt og dialog med folk og velgere har de i alle fall ikke lenger.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tenk om våre folkevalgte hadde tatt med seg egenproduserte visittkort fra automaten på Gardermoen - der de tusler rundt i verden og representerer styre & stell... vet ikke om DET hadde tatt seg spesielt bra ut heller.

Eller kanskje en sponset variant fra en trelastbedrift, et BEITO spesial, tynt tynt kort i furu, med tekst svidd inn....

Nei, litt staselige kort må det være - veldig mange andre mennesker rundt om kring i verdens største land - utlandet, legger faktisk stor vekt på slikt. At det er noen sosemikler som deler de ut er en helt annen sak! Og Lundteigen burde strengt tatt ikke hatt noe kort - bare partikortet sitt. Som jo er en personlig sak.
    Og uansett så er ikke den maskinen det som er problemet, det som er problemet er at den politiske statsadministrasjonen vokser i størrelse i et tempo som vi neppe har opplevd siden årene etter krigen av over.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Ikke annet å vente egentlig. Hvis min bedrift kunne vedta inntekter, så hadde også jeg ansatt flere.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.079
    Torget vurderinger
    0
    Sluket for president! Kan Donald så kan jeg. :cool: Momsfritak på hifi, bygge mur mot Danmark :cool: lagt samene i rør.. gratis parkering i byen - kjøpt Sverige
    Helt uenig! Hifi på blå resept!

Kan finansieres gjennom innsparinger til psykiatrisk.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke annet å vente egentlig. Hvis min bedrift kunne vedta inntekter, så hadde også jeg ansatt flere.
    Kanskje... men det er litt besynderlig at de partiene som kan stilles til ansvar for den eksplosive utviklingen de siste årene er de samme partiene som hyler om å slanke staten når de selv sitter i opposisjon. Dobbeltmoral av dimensjoner trenger mange nok hoder å fordele det på. :rolleyes:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.275
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Håkon Bleken er min favorittkunstner. Han skulle jeg likt å møte. Han er fantastisk dyktig, og helt etter min smak. Han hadde ett problem sist han ble intervjuet...Han hadde så mye å utrette, men alderen hindret planene. Trist, men sånn er livet.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn