Vintage Silver Pioneer
Hi-Fi freak
Trodde uer var en fisk, men alle kan ta feil. Her er beviset : Turteld-uer
Jeg gjetter det skal bli armpod til en eller annen veteranspiller i megaplinthSpontanLunsj smaker sjeldent bedre enn midt i mellom paller med drivere og annet hi-fiSTUFF. Jeg hadde tatt den korte turen for å få bekreftet de nye hemmeligstemplede detaljene om neste venterigg og annet som kan ventes fra SlukDESIGN i tiden fremover. Jeg kan ikke røpe annet enn at noe av det er aldri tidligere blitt laget... Derav fikk jeg løfte på noen customiserte proto-drivere som i vekt oversteg 10 kg pr. stk. Disse tør jeg ikke å vise bilder av enda, men noen andre grommisser' tåles kanskje:
Vis vedlegget 448852
Vis vedlegget 448853
Vis vedlegget 448854
Vis vedlegget 448855
Vis vedlegget 448856
Vis vedlegget 448857
Vis vedlegget 448858
STILIG?
Uansett så hadde jeg et oppdrag til. Det var å hente SLUKvekta til platespilleren som nå hadde fått blitt tunet og innbrent. Innbrent med SlukLOGO og limitert nummerert. Sykt bra arbeid. Setter du platevekta på et fuktig glassbord opptrer vekta faktisk som en sugekopp. Det forteller ikke bare litt, men en god del om hvilket presisjon som er lagt ned i utførelsen av fresearbeidet. Helt sykt for en 1,2 kilos platevekt. -En platevekt med en nyttig funksjon og langt unna det motsatte av lette pyntevekter som selges i bøtter å spann. I LOVE IT!!!! Nok engang, tusen takk for at jeg var ufortjent heldig å bli eier av #1 av 25 stk.
Vis vedlegget 448859
Øverst til høyre på neste bilde ser dere en messingsylinder som fort passerte hele 14 kilogram. Gjett hva det skal bli og vinn en japsepress fritt tilsendt.
Vis vedlegget 448860
Takk for en hyggelig lunsj i dag!
Aner ikke - var bare så tøff liksom så jeg måtte gjøre det! Er laget for robuste spillere som har tallerkenvekt/periferiring mange ganger denne lille søte karusellen. Det sier seg selv at dette ikke er for lettvektsutstyr. For øvrig er ikke 1.150 gram så voldsomt mye- det finnes langt verre ting å få tak i. Generelt gjelder jo selvsagt at det bør sjekkes ut for den individuelle spiller om ev. anbefalt belastning. De fleste vintage spillere f.eks. blir gjerne opprustet med nye, større og langt sterkere lager, og størremodeller av nye litt heftige spillere er gjerne dimensjonert rikelig.1,2 KILOS VEKT
Mr. Sluk,
kul vekt!
Men et spørsmål:
Kan du bidra med noen tanker om hvordan så tunge vekter virker inn på lager og konstruksjon for øvrig? Hvordan kan man være sikker på om 1,2 kilos vekt passer platespilleren?
SpontanLunsj smaker sjeldent bedre enn midt i mellom paller med drivere og annet hi-fiSTUFF. Jeg hadde tatt den korte turen for å få bekreftet de nye hemmeligstemplede detaljene om neste venterigg og annet som kan ventes fra SlukDESIGN i tiden fremover. Jeg kan ikke røpe annet enn at noe av det er aldri tidligere blitt laget... Derav fikk jeg løfte på noen customiserte proto-drivere som i vekt oversteg 10 kg pr. stk. Disse tør jeg ikke å vise bilder av enda, men noen andre grommisser' tåles kanskje:
Vis vedlegget 448852
Vis vedlegget 448853
Vis vedlegget 448854
Vis vedlegget 448855
Vis vedlegget 448856
Vis vedlegget 448857
Vis vedlegget 448858
STILIG?
Uansett så hadde jeg et oppdrag til. Det var å hente SLUKvekta til platespilleren som nå hadde fått blitt tunet og innbrent. Innbrent med SlukLOGO og limitert nummerert. Sykt bra arbeid. Setter du platevekta på et fuktig glassbord opptrer vekta faktisk som en sugekopp. Det forteller ikke bare litt, men en god del om hvilket presisjon som er lagt ned i utførelsen av fresearbeidet. Helt sykt for en 1,2 kilos platevekt. -En platevekt med en nyttig funksjon og langt unna det motsatte av lette pyntevekter som selges i bøtter å spann. I LOVE IT!!!! Nok engang, tusen takk for at jeg var ufortjent heldig å bli eier av #1 av 25 stk.
Vis vedlegget 448859
Øverst til høyre på neste bilde ser dere en messingsylinder som fort passerte hele 14 kilogram. Gjett hva det skal bli og vinn en japsepress fritt tilsendt.
Vis vedlegget 448860
Fanker´n også! Der var jeg for seint ure - den klumpen er jo minJeg gjetter det skal bli armpod til en eller annen veteranspiller i megaplinthSpontanLunsj smaker sjeldent bedre enn midt i mellom paller med drivere og annet hi-fiSTUFF. Jeg hadde tatt den korte turen for å få bekreftet de nye hemmeligstemplede detaljene om neste venterigg og annet som kan ventes fra SlukDESIGN i tiden fremover. Jeg kan ikke røpe annet enn at noe av det er aldri tidligere blitt laget... Derav fikk jeg løfte på noen customiserte proto-drivere som i vekt oversteg 10 kg pr. stk. Disse tør jeg ikke å vise bilder av enda, men noen andre grommisser' tåles kanskje:
Vis vedlegget 448852
Vis vedlegget 448853
Vis vedlegget 448854
Vis vedlegget 448855
Vis vedlegget 448856
Vis vedlegget 448857
Vis vedlegget 448858
STILIG?
Vis vedlegget 448859
Vis vedlegget 448860
Takk for hyggelige ord Power og det samme til deg Næss. Jeg skal selvsagt gjøre et ærlig forsøk på å beskrive eventuelle forskjeller. Ikke bare med og uten SlukVEKT, men også blant et rikholdig utvalg platevekter i ulike vektklasser. Dersom noen kan ha mistanke om at bruk av SlukVEKTA kan bidra til reduserte resonnsanser, så kan jeg forsøke å lage verifiserbare måledata. -Kom gjerne med forslag til hvordan sistnevnte måling best kan la seg gjennomføre i praksis.......Om jeg og mange andre kan få en ørliten synsing av kjente lydbølger med og uten 1,15 kg Sluksk platestrammer, ville det være interessant. Nyt, og la livet leke
Hva med å digitalisere lyden for å gjøre det enklere å analysere den objektivt?Takk for hyggelige ord Power og det samme til deg Næss. Jeg skal selvsagt gjøre et ærlig forsøk på å beskrive eventuelle forskjeller. Ikke bare med og uten SlukVEKT, men også blant et rikholdig utvalg platevekter i ulike vektklasser. Dersom noen kan ha mistanke om at bruk av SlukVEKTA kan bidra til reduserte resonnsanser, så kan jeg forsøke å lage verifiserbare måledata. -Kom gjerne med forslag til hvordan sistnevnte måling best kan la seg gjennomføre i praksis.......Om jeg og mange andre kan få en ørliten synsing av kjente lydbølger med og uten 1,15 kg Sluksk platestrammer, ville det være interessant. Nyt, og la livet leke
Skulle en SlukVekt noensinne finne veien til ytre strøk av Hordaland, kan opptak ordnes.Hva med å digitalisere lyden for å gjøre det enklere å analysere den objektivt?Takk for hyggelige ord Power og det samme til deg Næss. Jeg skal selvsagt gjøre et ærlig forsøk på å beskrive eventuelle forskjeller. Ikke bare med og uten SlukVEKT, men også blant et rikholdig utvalg platevekter i ulike vektklasser. Dersom noen kan ha mistanke om at bruk av SlukVEKTA kan bidra til reduserte resonnsanser, så kan jeg forsøke å lage verifiserbare måledata. -Kom gjerne med forslag til hvordan sistnevnte måling best kan la seg gjennomføre i praksis.......Om jeg og mange andre kan få en ørliten synsing av kjente lydbølger med og uten 1,15 kg Sluksk platestrammer, ville det være interessant. Nyt, og la livet leke
a) Avspilling uten lyd uten vekt
b) Avspilling uten lyd med mindre vekt
c) Avspilling uten lyd med Sluk-vekt
d) Avspilling med lyd uten vekt
e) Avspilling med lyd med mindre vekt
f) Avspilling med lyd med Sluk-vekt
Det aller enkleste er kanskje bare å lytte, men da trengs en gjeng med blindlyttere?
Det skader ikke med et samarbeid tkr. Har også en RIAA liggende som kan hente ut 24/96 FLAC-filer, men jeg deler sort-hvitt sin skepsis til verdien av å legge ut resultatet i form av lydfiler. Samtidig ønsker jeg heller ikke å oppfattes som begrensende. For min del kan vi gjerne samarbeide tkr, for a finne ut hva vi kan avdekke. I'm in :-}Skulle en SlukVekt noensinne finne veien til ytre strøk av Hordaland, kan opptak ordnes.
mvh
Hvis man legger ut filer, må man passe på å IKKE merke filene med noe annet enn et tilfeldig nummer i tilfeldig rekkefølge.Det skader ikke med et samarbeid tkr. Har også en RIAA liggende som kan hente ut 24/96 FLAC-filer, men jeg deler sort-hvitt sin skepsis til verdien av å legge ut resultatet i form av lydfiler. Samtidig ønsker jeg heller ikke å oppfattes som begrensende. For min del kan vi gjerne samarbeide tkr, for a finne ut hva vi kan avdekke. I'm in :-}Skulle en SlukVekt noensinne finne veien til ytre strøk av Hordaland, kan opptak ordnes.
mvh
Den er god!Det skader ikke med et samarbeid tkr. Har også en RIAA liggende som kan hente ut 24/96 FLAC-filer, men jeg deler sort-hvitt sin skepsis til verdien av å legge ut resultatet i form av lydfiler. Samtidig ønsker jeg heller ikke å oppfattes som begrensende. For min del kan vi gjerne samarbeide tkr, for a finne ut hva vi kan avdekke. I'm in :-}Skulle en SlukVekt noensinne finne veien til ytre strøk av Hordaland, kan opptak ordnes.
mvh